Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 20:31
rodina
rodina is offline
Tja mooie zin natuurlijk, tis natuurlijk ook wel zo, maar in hoe verre doe jíj daar wat aan.
Dat blikje cola, hupatee in de vuilnisbak of toch ach ja dr is geen bak boem op de grond. Je sigarettenpeuken, meenemen of lekker laten liggen?
In hoe verre denk jij na over het milieu, en over de gevolgen?
Denk je bijvoorbeeld na over je brommer/auto of die wel zuinig genoeg is, of is het lang leven het gaspedaal? Of neem je toch maar de fiets?

Ik ben er eigenlijk helemaal 100% van overtuigd dat het grootste gedeelte van de bevolking niet beseft wat voor gevolgen onze afvalproductie op den duur heeft. Door onze fabrieken, auto's, etc. iig allerlei CFK's en dat soort chemikaliën die wij produceren, creëren we gaten in de ozonlaag, waardoor het warmer wordt op aarde, waardoor de ijskappen smelten, waardoor het waterpeil stijgt, waardoor het meer gaat regenen, waardoor de ozon schadelijke UV-stralingen niet meer tegen kán houden, waardoor er tropische wervelwinden ontstaan... (kheb ANW gehad ) en maar zeiken over het milieu dat het allemaal zo vreselijk is, ach tja het is onze eigen schuld.

Mee eens, niet mee eens, andere mening, etc. Ik wil het wel eens weten.
Oud 02-03-2002, 21:47
Verwijderd
wij hebben geen auto, brommer etc. een waterbesparende douche, toilet, de verwarming is echt alleen aan als we er zijn, ik gooi mijn papiertjes, kauwgum bijna altijd in de prullenbak, ga met het openbaar vervoer (allemaal bij mijn mama)!!!!

bij mijn papa is het anders.... hebben we 2 auto's, geen waterbesparende douche, een groot huis wat verwarmd moet worden etc
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 09:42
PV
PV is offline
Ik ben het wel met je eens, maar als jij als enige 'braaf' je rotzooi in de prullebak gooit terwijl er op hetzelfde moment iemand zijn troep op de grond gooit, heeft het weinig nut. Als er straf op komt te staan (hoge boete ofzo) zullen meer mensen eraan denken.
Brommers/auto's zijn gewoon noodzakelijke dingen, zeker als je op het platteland woont. Het OV is niet echt geweldig...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 16:43
rodina
rodina is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik ben het wel met je eens, maar als jij als enige 'braaf' je rotzooi in de prullebak gooit terwijl er op hetzelfde moment iemand zijn troep op de grond gooit, heeft het weinig nut. Als er straf op komt te staan (hoge boete ofzo) zullen meer mensen eraan denken.

Hoe wil jij boetes plaatsen op kauwgom, en peuken, blikjes cola, dna onderzoek? Nee dat kan nooit, het moet bij de mensen zelf doordringen boetes opleggen heeft geen zin.

Oud 03-03-2002, 16:50
PV
PV is offline
Citaat:
rodina schreef:
Hoe wil jij boetes plaatsen op kauwgom, en peuken, blikjes cola, dna onderzoek? Nee dat kan nooit, het moet bij de mensen zelf doordringen boetes opleggen heeft geen zin.
Meer politie op straat En b.v. op scholen het mogelijk maken dat leraren boetes op kunnen leggen. Dat zal wel nooit gebeuren, maar tja...
Bij veel mensen dringen zulke dingen nooit door, wat doe je daaraan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten