Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 21:19
Verwijderd
Aangezien er in een ander topic erg offtopic gegaan werd, maar er blijkbaar wel behofte aan is, kan je bij deze het Officiele Office topic aanschouwen.

OpenOffice.org

- Open Source




Microsoft Office

- Vertrouwd




StarOffice

- Goedkoop




KOffice



(voeg toe)

Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 21:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2004, 21:29
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
KOffice? Maakt deel uit van KDE, voor Linux en UNIX dus.

Ik gebruik alleen maar OpenOffice, geen MS Office meer voor mij. Ik raad eenieder aan dit pakket te proberen. Heeft uitstekende compatibiliteit met MS office documenten en werkt verder prima met vele mogelijkheden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 00:04
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Niet geheel irrelevant:

Gemeente Haarlem stapt over op OpenOffice.org
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 08:40
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-03-2004 @ 22:29:
KOffice? Maakt deel uit van KDE, voor Linux en UNIX dus.

Ik gebruik alleen maar OpenOffice, geen MS Office meer voor mij. Ik raad eenieder aan dit pakket te proberen. Heeft uitstekende compatibiliteit met MS office documenten en werkt verder prima met vele mogelijkheden.
ik vind het heel fijn voor je dat je geen ms office gebruikt,
maar wat is voor mij nou een goede reden dit ook niet te doen?
ik ben ms office al jaren gewend en het heeft ook uitstekende compatibiliteit met ms office documenten werkt ook prima en heeft ook veel mogelijkheden
wat zjin nou concrete redenen om over te stappen? kostenbesparend is het niet want ms office kost me toch nix
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 10-03-2004 @ 09:40:
ik vind het heel fijn voor je dat je geen ms office gebruikt,
maar wat is voor mij nou een goede reden dit ook niet te doen?
ik ben ms office al jaren gewend en het heeft ook uitstekende compatibiliteit met ms office documenten werkt ook prima en heeft ook veel mogelijkheden
wat zjin nou concrete redenen om over te stappen? kostenbesparend is het niet want ms office kost me toch nix
Ik gebruik ook OpenOffice..
het is net zo compattibible met MS office bestanden als OpemnOffice is.

En als er voor mij een goedkope (in dit geval: gratis) manier is om legaal bezig te zijn, kies ik eerder voor die manier.
Het is verder ook kleiner (diskspace) en het is ook sneller..
Je zit verder ook niet vast aan de ik weet niet hoeveel macro virussen die er beschikbaar zijn
Ik vind OpenOffice ook fijner want je hoeft niet eerst vanalles uit te zetten als je het wilt gebruiken (office agent, automatische rommel in Word, etcetc).
En er zitten meer dingen in: Drawing, Iets Wiskundigs
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 11:27
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 10-03-2004 @ 09:40:
ik vind het heel fijn voor je dat je geen ms office gebruikt,
maar wat is voor mij nou een goede reden dit ook niet te doen?
ik ben ms office al jaren gewend en het heeft ook uitstekende compatibiliteit met ms office documenten werkt ook prima en heeft ook veel mogelijkheden
wat zjin nou concrete redenen om over te stappen? kostenbesparend is het niet want ms office kost me toch nix
Nou diverse redenen:
  • Je bent legaal bezig, want Office kopen doen veel mensen niet.
  • Je bent niet gebonden aan Windows; OpenOffice draait ook prima op Linux, UNIX en Mac OSX.
  • Open Source heeft sowieso voordelen; geen achterdeurtjes of andere nare dingen in de broncode.
  • Waarschijnlijk betere robustheid tegen virussen en geen overbodige meta-informatie (waardoor iemand de geschiedenis van het document kan inzien als je vergeet dit te verwijderen met een speciale functie).
  • Je gebruikt Open Standaarden, gebaseerd op XML. Microsoft heeft haar implementatie van XML office documenten gepatenteerd, waardoor je niet van een open standaard kunt spreken.
  • Je bent niet gebonden aan software van Microsoft; wat een voordeel kan zijn afhankelijk van persoonlijke opvattingen over dat bedrijf.
Dat was het volgens mij zo'n beetje. Maar voor mij is het vooral "waarom illegaal als het prima legaal kan, met een produkt dat zich meer naar mijn visie afstemt".

Daarbij komt nog dat ik van plan ben te migreren naar UNIX als desktop OS. Ik ben dus al begonnen de meeste proprietary software die ik nu gebruik te vervangen door Cross-Platform Open Source software, zoals: Firefox, Thunderbird, Filezilla(*), GAIM, en nog een aantal anderen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:03
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
OpenOffice is een prachtig programma. Mijn voornaamste reden om het te gebruiken is dat ik Office boycot, en omdat ik geen zin heb om illegale versies van Office te gebruiken. Maar het heeft ook andere handige functies, zoals exporteren naar PDF enzo.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:09
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-03-2004 @ 12:27:
Nou diverse redenen:
  • Je bent legaal bezig, want Office kopen doen veel mensen niet.
  • Je bent niet gebonden aan Windows; OpenOffice draait ook prima op Linux, UNIX en Mac OSX.
  • Open Source heeft sowieso voordelen; geen achterdeurtjes of andere nare dingen in de broncode.
  • Waarschijnlijk betere robustheid tegen virussen en geen overbodige meta-informatie (waardoor iemand de geschiedenis van het document kan inzien als je vergeet dit te verwijderen met een speciale functie).
  • Je gebruikt Open Standaarden, gebaseerd op XML. Microsoft heeft haar implementatie van XML office documenten gepatenteerd, waardoor je niet van een open standaard kunt spreken.
  • Je bent niet gebonden aan software van Microsoft; wat een voordeel kan zijn afhankelijk van persoonlijke opvattingen over dat bedrijf.
Dat was het volgens mij zo'n beetje. Maar voor mij is het vooral "waarom illegaal als het prima legaal kan, met een produkt dat zich meer naar mijn visie afstemt".

Daarbij komt nog dat ik van plan ben te migreren naar UNIX als desktop OS. Ik ben dus al begonnen de meeste proprietary software die ik nu gebruik te vervangen door Cross-Platform Open Source software, zoals: Firefox, Thunderbird, Filezilla(*), GAIM, en nog een aantal anderen.
ik heb office legaal
ik draai alleen windows dus boeit niet
opensource is niet per defenitie beter
ik heb nog nooit een virus gehad.. _NOOIT_
de meeste mensen gebruiken ms office dus dat is niet zon probleem
ik heb ook schijthekel aan ms maar dat is nog geen rede om het niet te gebruike

goede redenen voor jouw dus, maar een andere versie van office is voor mij overbodig
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:06
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 10-03-2004 @ 20:09:
opensource is niet per defenitie beter
Ik vind dat de redenen die hier genoemd worden wel een voordeel zijn voor in ieder geval deze software. Er wordt ook niet gezegd dat opensource per definitie beter is. Er staat dat het voordelen heeft. Bovendien wil ik er nog aan toevoegen dat mochten er wel nare dingen of achterdeurtjes in zitten, dat je die zelf aan kan passen (mits je kunt programmeren natuurlijk ).

Citaat:
ik heb nog nooit een virus gehad.. _NOOIT_
Het gaat niet alleen over virussen.

Citaat:
de meeste mensen gebruiken ms office dus dat is niet zon probleem
Een beter milieu begint bij jezelf...

Citaat:
ik heb ook schijthekel aan ms maar dat is nog geen rede om het niet te gebruike
Blijkbaar haat je M$ dus toch niet zo erg dat je het er voor over hebt om andere software te gebruiken. Dus zo erg haten zal wel meevallen.

Citaat:
goede redenen voor jouw dus, maar een andere versie van office is voor mij overbodig
Ik heb zelf openoffice, staroffice, msoffice en wpoffice geïnstalleerd. Ik gebruik eigenlijk alleen de tekstverwerkingsfunctionaliteit, dus daar heb ik het hier verder over:
- StarOffice is in feite hetzelfde als openoffice en gebruik ik dan ook nooit.
- MSOffice gebruik ik alleen als ik weet dat ik de docjes nog door moet sturen naar andere mensen.
- WPOffice vind ik het meest relaxed werken. Ik vind het een zeer goed programma met goede mogelijkheden, beter dan OpenOffice en MSOffice. Het heeft een aantal functies die erg handig zijn en ze hebben tenminste niet allemaal van die automatische dingen die ineens veranderen enzo (want daar heeft OpenOffice ook een handje van).
- OpenOffice vind ik niet zo'n heel fijn programma. Functies zijn niet goed te vinden of sommige functies die ik veel gebruik bestaan niet eens (op de manier zoals ik ze gebruik). Zo laten headers en inhoudsopgaves te wensen over. Ook paginanummering is zeer brak (onder andere omdat je niet bij 0 kunt beginnen en op de eerste pagina het nummer weg kunt laten, maar voorderest vind ik het ook niet echt prettig werken). Bovendien kan ik, zoals ik al zei, functies die ik nodig heb slecht terug vinden. Nou is dat natuurlijk een kwestie van wennen. Bovendien staan er ook bij OpenOffice heel erg veel van die autocorrectiedingen aan (zoals eerste letter een hoofdletter en dat soort dingen) die eerst uitgezet moeten worden en die mij mateloos irriteren. Ook dat autoaanvullen ofzoiets werkt zeer vaag.
Wat ik wel goed vind van OpenOffice is dat het inderdaad naar documenten naar PDF kan converteren en dat het veel formaten ondersteunt. Ook is het erg goed met het maken van formules. Compatibiliteit met andere office-programma's is prima (hoewel ik niet echt weet hoe het opslaan in word gaat eigenlijk).
Het is een prima alternatief voor MSOffice en ik steun het zeker omdat het open source is. Maar van mij mag er nog heel wat aan veranderen (hoewel het al wel beter is geworden).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.