Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 11:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb nu bijna 3 weken met een jongen, maar hij is vreselijk gauw jaloers. Ik chat al een jaar gezellig met een jongen en we wilden elkaar wel 's zien, dus we wilden met elkaar afspreken, maar ho maar! mijn vriend denkt dat ik er met hem vandoor ga. blablabla. en het is 'gewoon' maar een jongen waar ik mee chat! ik was/ben echt vreselijk over de zeik daarover en dat heb ik hem ook laten merken! ik mag toch wel 'gewoon' met een jongen afspreken! en zo zijn er meer dingetjes, bijv. als ik naar een serie kijk en ik zeg dat die jongen niet verkeerd is, is ie ook al vreselijk over de zeik! heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?

xies!

Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 11:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 11:36
Verwijderd
Stel je onafhankelijk op en laat hem weten dat je niet van hem bent. Girl Power. ~_!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:41
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
haha *If you wanna be my lover...lalallala* Nee, maar vinden jullie dat hij gelijk heeft en moet ik me anders opstellen?! Of moet hij niet zo jaloers doen?!
Oud 02-08-2003, 11:46
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 02-08-2003 @ 12:41:
haha *If you wanna be my lover...lalallala* Nee, maar vinden jullie dat hij gelijk heeft en moet ik me anders opstellen?! Of moet hij niet zo jaloers doen?!
Nee, je hebt gelijk.
Toon hem NU dat zijn gedrag irritant is en dat het veel kapot maakt, voordat het te laat is.
Gewoon duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent en dat hij je niet bezit.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:50
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 02-08-2003 @ 12:46:
Nee, je hebt gelijk.
Toon hem NU dat zijn gedrag irritant is en dat het veel kapot maakt, voordat het te laat is.
Gewoon duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent en dat hij je niet bezit.
Ja, dat zei ik dus al.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef op 02-08-2003 @ 12:50:
Ja, dat zei ik dus al.
euhm ik beaam het toch maar even,
anders wordt het een saai topic met 1 reply
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 12:03
Rubke18
Rubke18 is offline
Ik was ook super jaloers maar daardoor is het (mede) uitgegaan nu vertrouw ik m'n vriendin weer voor 100 % en zijn we weer trug bij elkaar
Oud 02-08-2003, 12:28
Verwijderd
Je hebt nog maar 3 weken met hem, dus gewoon tegen hem zeggen je moet wat aan je gedrag doen of je donderd maar een eind op.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 12:34
Williams
Williams is offline
Citaat:
Rubke18 schreef op 02-08-2003 @ 13:03:
Ik was ook super jaloers maar daardoor is het (mede) uitgegaan nu vertrouw ik m'n vriendin weer voor 100 % en zijn we weer trug bij elkaar
en ik heb pcies t zelfde....
Oud 02-08-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Williams schreef op 02-08-2003 @ 13:34:
en ik heb pcies t zelfde....
Neem verkering met elkaar. Jullie begrijpen elkaar tenminste.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 14:39
Soezen
Soezen is offline
Bekijk het eens van de andere kant. Wat zou jij doen, als hij weg gaat met een meisje voor de ´gewoon´. En als hij zou zeggen dat dat ene meisje niet verkeerd is, wat zou jij denken?

Als jij het allemaal niet erg zou vinden in dat opzicht, mag je boos worden...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 02-08-2003 @ 15:39:
Bekijk het eens van de andere kant. Wat zou jij doen, als hij weg gaat met een meisje voor de ´gewoon´. En als hij zou zeggen dat dat ene meisje niet verkeerd is, wat zou jij denken?

Als jij het allemaal niet erg zou vinden in dat opzicht, mag je boos worden...
beste aanpak.
Oud 02-08-2003, 15:56
Esmée
Esmée is offline
mijn vriendje is ook best wel jaloers, dwz als we samen uit zijn en ik sta net iets te lang en gezellig met een jongen te praten, trekt ie dat superslecht en dan gaat ie superchagrijnig staan kijken, opdat ik naar m toega om te vragen wat er is, waarop hij zegt 'niks', en daarna als we thuis zijn gaat lopen zeuren... zo typisch
je kunt een jongen dit gedrag heel moeilijk afleren als ie echt zo aangelegd is, wel kun je misschien proberen er minder aandacht aan te besteden als ie zo jaloers doet, waardoor hij misschien inziet dat ie een beetje overdone bezig is?
Oud 02-08-2003, 17:06
snoopy
snoopy is offline
ik ben zelf ook nogal jaloers.
jullie zijn pas 3 weken samen, grote kans dus dattie zich gewoon nogal onzeker voelt. over zichzelf en over de relatie.
stel m op z'n gemak, vertel m hoe mooi je hém vindt, etc.
en als je dan over een maand ofzow wilt afspreken met die andere jongen, zou ik t daar eerst met m over hebben, niet zo plompverloren zeggen dat je gaat afspreken. natuurlijk moet je je niet door hem laten vertellen wat je moet doen, maar als je t met m bespreekt heeft ie iig het idee dat ie dr ook wat over te "zeggen" heeft.

en als je dan over een paar maanden in zijn bijzijn opmerkingen over andere jongens gaat maken, is dat ook veel minder erg, snappie?
Oud 02-08-2003, 17:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
thnxxx voor de reacties! ik zie hem morgen weer (afscheid nemen, ik ga 2 weekies naar Frankrijk ). Hij had z'n vriend opgebelt voor advies en die vriend vond het ook niet echt kunnen dat ik met een andere zal afspreken, (die vriend belde me later op), dus had ik besloten maar niet af te spreken. Hij zei dat het wel mocht, maar dan zou hij met z'n vrienden die jongen af gaan trappen (zooooooo triest) Maar volgens mijn vriendin moet ik gewoon afspreken en moet mijn vriendje niet zo zeiken. Maar hoe moet ik duidelijk maken dat zijn gedrag irri is?! Ik heb hem al duidelijk gemaakt dat ik hem TE jaloers vond, maar ik weet niet of ie daar iets van heeft aan getrokken. Hoe moet ik hem dat laten merken?
Oud 03-08-2003, 13:09
LilDushi
LilDushi is offline
maar ff hij is jaloers en misschien is het gewoon omdat ie veel om je geef en je niet kwijt wil..?

en goeie reis naar frankrijk
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:16
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, maybe heb je ook wel gelijk en moet ik niet zo zeiken, thnxx!
Oud 04-08-2003, 15:05
HoopStront
HoopStront is offline
Je gaat toch niet met een andere onbekende kerel van de chat afspreken als je al een vriend hebt. Dat van die serie is wel weer een beetje overdreven van hem... maar toch
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 15:29
Droyd
Droyd is offline
Hmmm, ik weet het niet...Gewoon praten met vrienden zou ik best wel ok vinden maar wanneer je voor de eerste keer gaat afspreken met iemand die je eigenlijk al langer kent dan je vriend zou ik er me ook niet helemaal ok bijvoelen

Het feit dat enkel jij en die jongen afspreekt vind ik nogal ... personelijk.

Dit is toch hoe ik het aanvoel, ik probeer je niet te zeggen wat goed of fout is.
Oud 07-08-2003, 12:39
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
mijn ex was ook ongelooflijk jaloers.
het ging op een gegeven moment zo ver dat ik overal waar ik was me moest verantwoorden.
het is nu uit omdat hij door de jaloezie zo is doorgedraaud dat ie me sloeg.

ik hoop dat jou vriend het bij jou niet doet.
maar je moet altijd doen wat jij wilt en je eigen leven lijden niet zoals hij wilt dat je hem lijdt maar zoals je hem zelf wil lijden.
je moet hem duidelijk maken dat je een eigen leven heb en niet overal verantwoording voor hoeft af te leggen.
Oud 07-08-2003, 15:21
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
en het is 'gewoon' maar een jongen waar ik mee chat!
Dat is niet maar "gewoon", iemand waarmee je chat weet al heel snel meer van jou en je gedachtes dan je vriendje, je vrienden en/of je ouders... Nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:01
^Rambo^
^Rambo^ is offline
ik denk er zo over en heel veel vrienden van mij ook

als je een jongen of meisje kent voordat je gaat puberen is het gebasseerd op echte vriendschap.

In je puber tijd is een vriendschap met een andere sexe niet gebasseerd op vriendschap (of in ieder geval niet begonnen) (tis natuurlijk niet altijd zo)

meestal komt die vriendschap uit een bepaald gevoel, meestal verliefd... je voelt je namelijk aangetrokken tot die persoon.

dus met andere woorden, ik denk dat een vriendschappelijke relatie tussen man en vrouw in je puber tijd heel anders is dan voor je puber tijd.

en ik denk dat jouw vriends gevoel dus niet helemaal verkeerd is.

het staat er een beetje warig maar ja kan er niks anders van maken
Reageren

Regels voor berichten