Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2002, 14:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k heb daar de laatste tijd wel eens last van... k ben 2 keer écht flauwgevallen, opeens, zonder aanleiding. ik had geen last van spanning, onvoldoende lucht of te weinig gegeten of gedronken of wat dan ook...
k werd gewoon opeens heel misselijk, vervolgens kon k niks meer horen (k hoorde alleen maar hoge piepen) en daarna viel ik neer... echt heel vreemd...

wat kunnen redenen zijn dat je flauwvalt?
Oud 28-04-2002, 14:51
martijn1985
martijn1985 is offline
Flauwvallen komt door een zuurstoftekort in de hersenen. Wat waren de situaties waarin je flauwviel?
Oud 28-04-2002, 16:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Flauwvallen komt door een zuurstoftekort in de hersenen. Wat waren de situaties waarin je flauwviel?
uhm de eerste was dat toen ik buiten fietste, mijn vriendin en ik tegen elkaar botsten en dat we vielen. maar dat was niks boeiends, ik had geen pijn ofzo, het was gewoon een stomme val.
de tweede keer was toen ik wakker werd, ik naar de wc moest en naar beneden liep. in de wc werd ik misselijk. dat was nog de stomste van de 2.

maar k heb deze dingen ook wel eens (misselijk worden, piepen in mijn oren) maar dat ik dan dus niet flauwval. maar de symptonen zijn wel hetzelfde en ze verdwijnen daarna ook net zo snel.
Oud 28-04-2002, 17:03
Kat
Kat is offline
die eerste keer kan toch van de schrik gekomen zijn, en de tweede keer omdat je te vlug opstond ofzow. zo'n verhaal heb ik wel vaker gehoord, 's nachts wakker worden, even wat water gaan drinken in de badkamer en dan ineens...weg.
Oud 28-04-2002, 18:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Kat schreef:
die eerste keer kan toch van de schrik gekomen zijn, en de tweede keer omdat je te vlug opstond ofzow. zo'n verhaal heb ik wel vaker gehoord, 's nachts wakker worden, even wat water gaan drinken in de badkamer en dan ineens...weg.
ja nou ja, t was gewoon 's ochtends vroeg, toen de wekker ging zoals iedere ochtend. k ga dan altijd eerst naar de wc.

die eerste keer zou nog wel kunnen. maar dat vond ik ook vreemd, als je alle keren zou tellen dat ik gevallen ben met de fiets
Oud 28-04-2002, 18:58
Roos
Roos is offline
Ik adviseer je om even langs je huisarts te gaan. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld bloedarmoede hebt.
Misschien is er niets aan de hand, maar dan ben je in ieder geval gerust gesteld!
Oud 28-04-2002, 19:30
heldin
heldin is offline
ik ben best wel vaak flauwgevallen, vaak ook zonder echte reden. ik word dan misselijk, ontzettend duizelig en krijg het ook heel erg warm en tsja, dan word ik dus 3 minuten later op de grond met knallende hoofdpijn wakker. is niet echt leuk als je op een drukke zaterdagmiddag aan t winkelen bent

ik ben er voor naar de dokter geweest, bloed laten prikken, maar daar was niks mee aan de hand. ik schijn een hele lichte evenwichtsstoornis te hebben, en het enige dat ik daarvan merk is dus dat flauwvallen. ik let nu gewoon wat beter op en ik voel het ook aankomen dus dan kan ik op tijd gaan zitten.

ik zou dus even naar de dokter gaan en bloed laten prikken en zo.
Oud 28-04-2002, 20:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ja dat heb ik nog geen maand geleden gedaan, vóórdat ik dit had zelfs geloof ik.
ik liet toen mijn bloed nakijken omdat ik vaak ziek was, maar t enige wat daaruit kwam was dat ik een lichte onsteking heb... niks boeiends dus.
Oud 29-04-2002, 13:07
Kat
Kat is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
ja dat heb ik nog geen maand geleden gedaan, vóórdat ik dit had zelfs geloof ik.
ik liet toen mijn bloed nakijken omdat ik vaak ziek was, maar t enige wat daaruit kwam was dat ik een lichte onsteking heb... niks boeiends dus.
Ik zou me niet al te veel zorgen maken, gewoon rustig gaan zitten als je je niet goed voelt, dan val je iig niet zo hard op de grond als je flauwvalt. Je kan wel ff naar een dokter, die weet misschien waar het aan ligt. maar ik denk niet dat het heel ernstig is ofzow.
Oud 29-04-2002, 17:49
femme
femme is offline
ik heb dat ook al een aantal keer gehad.. op school, onder het werk, in de winkel en paar keer thuis..
ook een aantal keer toen ik net uit bed stapte.. ik denk dat dat inderdaad aan ligt dat je te snel op bent gestaan.. je ligt namelijk heel wat uren horizontaal en als je dan opeens heel snel opstaat, stroomt het bloed even snel weg uit je hersenen en dan kun je flauwvallen.. ik zou dus de volgende keer eerst effe op de bedrand gaan zitten en even blijven zitten.. dan pas verder lopen naar de wc.. maar ik weet natuurlijk niet zeker of het daaraan ligt.. want dat weet ik bij mezelf ook niet..
je kunt ook bloedarmoede hebben.. of een te laat suikergehalte... moet je misschien toch even laten testen.. of even afwachten of het nog een keer gebeurt..
Oud 29-04-2002, 21:19
Snufje
Snufje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=2849&
Dit topic heeft precies dezelfde inhoud.. Het antwoord op jouw vraag komt daar ook duidelijk in naar voren, vandaar dat deze op slot gaat!
Oud 29-04-2002, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef:
Dit topic heeft precies dezelfde inhoud.. Het antwoord op jouw vraag komt daar ook duidelijk in naar voren, vandaar dat deze op slot gaat!
Moet je hem wel op slot doen natuurlijk
Oud 01-05-2002, 18:14
Soesje
Soesje is offline
ik heb het ook regelmatig,
als je het op voelt komen zo snel mogelijk zitten of liggen dan val je minder hard en als je kan zitten je hoofd tussen je benen doen en diep in en uit ademen
ik wordt altijd duizelig en alles word paars (wel me lievelingskleur)
Oud 01-05-2002, 18:18
ekki
ekki is offline
Citaat:
Snufje schreef:

Regels voor berichten