Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 19:55
-niels-
-niels- is offline
Ik ben bezig met een site, waar men teksten op kan plaatsen, maar nu wil ik wel zoveel mogelijk voorkomen dat mensen de teksten zomaar kopieren... nou heb ik verschillende opties die ik tegen ben gekomen, alleen hoe ze werken weet ik niet helemaal:

Geen rechtermuisknop (simpel maar te beperkt)
Tekst niet kunnen selecteren (iets met layers?? )
Tekst omzetten in iets anders (liefst jpg/gif, flash kan ook)

Heeft iemand hier ervaring mee? De site opzich werkt met php, dus als de oplossing daar mee kan zou 't mooi zijn...
maar ik zoek dus een simpele maar effectieve methode... eigenlijk dus geen mogelijkheid tot kopieren (uit de pagina of de bron)

thx
Oud 11-08-2003, 19:57
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
-niels- schreef op 11-08-2003 @ 20:55:
Ik ben bezig met een site, waar men teksten op kan plaatsen, maar nu wil ik wel zoveel mogelijk voorkomen dat mensen de teksten zomaar kopieren... nou heb ik verschillende opties die ik tegen ben gekomen, alleen hoe ze werken weet ik niet helemaal:

Geen rechtermuisknop (simpel maar te beperkt)
Tekst niet kunnen selecteren (iets met layers?? )
Tekst omzetten in iets anders (liefst jpg/gif, flash kan ook)

Heeft iemand hier ervaring mee? De site opzich werkt met php, dus als de oplossing daar mee kan zou 't mooi zijn...
maar ik zoek dus een simpele maar effectieve methode... eigenlijk dus geen mogelijkheid tot kopieren (uit de pagina of de bron)

thx
php? => GD..
net als de mailadressen van de profielen..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:58
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Harrie schreef op 11-08-2003 @ 20:57:
php? => GD..
net als de mailadressen van de profielen..
maar heb ik daar iets speciaals voor nodig?
serverside... en evt. een tutorial/vb.?
Oud 11-08-2003, 19:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Futile
Oud 11-08-2003, 20:04
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
-niels- schreef op 11-08-2003 @ 20:58:
maar heb ik daar iets speciaals voor nodig?
serverside... en evt. een tutorial/vb.?
jep
check
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=37&print=1
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 20:13
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Harrie schreef op 11-08-2003 @ 21:04:
jep
check
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=37&print=1
merci... ik ga dit vannacht ff doornemen..
als iemand iets van zo'n andere oplossing weet... niet selecteerbaar ofzo... let me know...
Oud 11-08-2003, 20:27
dafelix
dafelix is offline
Code:
<HTML><HEAD><TITLE></TITLE>
</HEAD>
<body bgcolor="#FFFFE0" text="#000000" oncontextmenu="return false" ondragstart="return 
false" onselectstart="return false">

Body etc in hierow

</BODY>
</HTML>
geen rechtermuis menu, en geen selectable text (werkt iig met IE)
Oud 11-08-2003, 20:35
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
dafelix schreef op 11-08-2003 @ 21:27:
Code:
</HEAD>
<body bgcolor="#FFFFE0" text="#000000" oncontextmenu="return false" ondragstart="return 

Body etc in hierow

</BODY>
</HTML>
hmmm... mkay... dat zou wel heel relaxed zijn zo...
ook dit zal ik vannacht ff testen (in andere browsers )
thx
Oud 11-08-2003, 20:57
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
-niels- schreef op 11-08-2003 @ 21:35:
hmmm... mkay... dat zou wel heel relaxed zijn zo...
ook dit zal ik vannacht ff testen (in andere browsers )
thx
ja maar hier zul je zo de pagina kunnen opslaan en die regel even ertussen weg halen ofzo.. en gewoon 'broncode bekijken' gaat ook vaak nog..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:16
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Harrie schreef op 11-08-2003 @ 21:57:
ja maar hier zul je zo de pagina kunnen opslaan en die regel even ertussen weg halen ofzo.. en gewoon 'broncode bekijken' gaat ook vaak nog..
mja maar dat zou ik nog kunnen oplossen door in de bron overbodige tags aan te maken...
maar je hebt gelijk... 't kan idd nog wel...
en eigk vermoed ik dat het niet in elke browser werkt.. maar dat bekijk is zo wel...
Oud 11-08-2003, 21:21
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2003 @ 20:59:
Futile
ik heb even gezocht met google en op script siteje... maar daar had ik niet echt iets wat van toepassing was...
wil je mss wat uitbouwen op je antwoord? url ofzo?
en als je bedoeld dat 't zinloos is zoiets te doen...
tja ik heb er ook over zitten denken... en het is het opzich ook...
want ook al zou ik er allemaal pdfjes van maken met elke mogelijke beveiliging...
als iemand 't wil tikken ze 't wel over...

maar 't gaat er ook om om het zo veel mogelijk te verkomen... dat mensen het niet 'zomaar' kunnen kopieren van de site naar een andere site...
Oud 11-08-2003, 21:21
niemand
niemand is offline
Citaat:
-niels- schreef op 11-08-2003 @ 22:16:
mja maar dat zou ik nog kunnen oplossen door in de bron overbodige tags aan te maken...
maar je hebt gelijk... 't kan idd nog wel...
en eigk vermoed ik dat het niet in elke browser werkt.. maar dat bekijk is zo wel...
En anders kan je ook zelf even telnetten en de page requesten.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:22
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
niemand schreef op 11-08-2003 @ 22:21:
En anders kan je ook zelf even telnetten en de page requesten.
Oud 11-08-2003, 21:24
niemand
niemand is offline
Citaat:
-niels- schreef op 11-08-2003 @ 22:22:
Zelf doen wat je browser doet voor een deel.
Een browser krijgt gewoon de code van jouw page door.
Als jij zelf verbinding maakt naar een webserver en die page opvraagt krijg je gewoon de code te zien.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 22:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
-niels- schreef op 11-08-2003 @ 22:21:
(..) en als je bedoeld dat 't zinloos is zoiets te doen...
tja ik heb er ook over zitten denken... en het is het opzich ook...
want ook al zou ik er allemaal pdfjes van maken met elke mogelijke beveiliging...
als iemand 't wil tikken ze 't wel over...

maar 't gaat er ook om om het zo veel mogelijk te verkomen... dat mensen het niet 'zomaar' kunnen kopieren van de site naar een andere site...
Ik bedoelde inderdaad dat ik dat best zinloos vind. Je kunt het inderdaad niet voorkomen, maar je geeft zelf al aan dat je het de mensen zo moeilijk mogelijk wilt maken.

Zelf vind ik het gruwelijk amateuristisch als iemand de rechtermuisknop heeft uitgeschakeld, ook al werkt dat in 'mijn' Mozilla Firebird niet. Voor MSIE-browsers kun je overigens de View Source menuoptie uitschakelen, hoe weet ik niet.

Rechtermuisknop heb je nodig als je b.v. de URL van een link wilt hebben. Mijn waardering voor een website krimpt aanzienlijk wanneer ik er achter kom dat de webmaster dit (probeerde) te verhinderen.

Gebruik van de GD lib, om emailadressen te behoeden voor spammers, juich ik echter toe. Maar besef dat tweakers.net bijvoorbeeld al honderen keren zo niet meer is gekopiëerd. Het idee, de smileys, de opmaak. Voor zover ik weet kan het hen weinig schelen. Al jat iemand de delen van je site, zoiets is gewoon futile, getuige de honderden fake-got forums met 60 fora met 100 posts totaal.

Denk er eens over...

Oud 11-08-2003, 23:04
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2003 @ 23:35:
Ik bedoelde inderdaad dat ik dat best zinloos vind. Je kunt het inderdaad niet voorkomen, maar je geeft zelf al aan dat je het de mensen zo moeilijk mogelijk wilt maken.

Zelf vind ik het gruwelijk amateuristisch als iemand de rechtermuisknop heeft uitgeschakeld, ook al werkt dat in 'mijn' Mozilla Firebird niet. Voor MSIE-browsers kun je overigens de View Source menuoptie uitschakelen, hoe weet ik niet.

Rechtermuisknop heb je nodig als je b.v. de URL van een link wilt hebben. Mijn waardering voor een website krimpt aanzienlijk wanneer ik er achter kom dat de webmaster dit (probeerde) te verhinderen.

Gebruik van de GD lib, om emailadressen te behoeden voor spammers, juich ik echter toe. Maar besef dat tweakers.net bijvoorbeeld al honderen keren zo niet meer is gekopiëerd. Het idee, de smileys, de opmaak. Voor zover ik weet kan het hen weinig schelen. Al jat iemand de delen van je site, zoiets is gewoon futile, getuige de honderden fake-got forums met 60 fora met 100 posts totaal.

Denk er eens over...

Mja maar ik maak geen forum/newspost...
het is een site waar iemand zijn gedichten neer kan zetten...
en persoonlijk vind ik 't nogal lullig als gedichten van iemand door andere mensen worden gepost zonder bron... daarom vind ik opzich niet selecteren/kopieren in uit de browser al voldoende... alleen wel dat 't over alle browsers werkt...

en verder heb je het copyright gedoe, tuurlijk komt het overal onder te staan, en ook een 'disclaimer' is er ook.. maar toch... je weet maar nooit of er iemand zomaar mee ana de haal gaat... beter maak ik 't iets moeilijker...
Oud 11-08-2003, 23:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Persoonlijk zie ik niet wat jij eraan verliest als iemand die dingen in een mailtje stuurt ofzo.

Maar mocht je het toch willen: je zou de gedichten zelf kunnen weergeven met GD Lib, die er dan bitmap PNGs van maakt, zelfde effect dus als een 2 kleuren GIF.
Oud 11-08-2003, 23:23
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-08-2003 @ 00:14:
Persoonlijk zie ik niet wat jij eraan verliest als iemand die dingen in een mailtje stuurt ofzo.
maar wel als iemand 't publiceert... maar goed...
ik ben bezig met dat gedoe... als ik meer vragen heb horen jullie 't wel
Oud 13-08-2003, 21:36
SectorZero
SectorZero is offline
Citaat:
dafelix schreef op 11-08-2003 @ 21:27:
Code:
</HEAD>

Body etc in hierow

</BODY>
</HTML>
Het werkt niet in Opera, dus echt veilig is het niet.
En je kunt dit uit de source jatten.
Oud 13-08-2003, 21:40
Verwijderd
Simpel,
jij maakt iets..
Als iemand iets bekijkt op z'n computer, staat het dus ook op zijn computer...

Bijv: Temp. Internet Files

Enigste optie: plaatje van maken
Mbv bijv: GD-lib
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 08:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2003 @ 23:35:
En dan nog lukt dat alleen bij mensen die toch al niet snugger genoeg zijn om de source te lezen.

Hoe dan ook, werk is beschermd door auteursrecht. Dergelijke dingen proberen is net zo iets als je boek niet uitgeven omdat je bang bent dat iemand de tekst jat.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 08:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef op 13-08-2003 @ 22:40:
Enigste optie: plaatje van maken
Mbv bijv: GD-lib
Tja, en daar heb je weer OCR programma's voor.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 14-08-2003 @ 09:25:
Tja, en daar heb je weer OCR programma's voor.
Dat is waar,
maar dat is enigzins weer tegen te gaan als je je text een opmaak geeft en af en toe een lijn etc erdoorheen zet (of een lichte achtergrond waardoor een OCR programma de text niet meer kan lezen).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:21
Verwijderd
Trouwens,
de meeste websites die rechtermuisknop dingen disablen,
zijn websites met veel content en plaatjes, die over het algemeen ook weer van een andere website gestolen zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten