Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2003, 11:40
Verwijderd
Hoi!

Volgend jaar - als ik in één keer mn vwo haal tenminste - ga, of in ieder geval, wil ik met mijn vriend samen gaan wonen. In Utrecht.
Omdat daar de woningen / kamers nou niet voor het oprapen liggen, integendeel zelfs, zijn we nu al begonnen met zoeken. Maar het lijkt net alsof er helemaal geen rekening wordt gehouden met mensen die samen willen gaan wonen.

De SSH verhuurt alleen één persoonskamers, die niet door twee mensen bewoond mogen worden ivm brandveiligheid, de SJHU heeft ook alleen maar kamers voor één persoon en bij Woningnet is een wachtlijst van 2 jaar ofzo. Dat schiet natuurlijk ook niet op.

Zijn er nog meer instanties waar je terecht kunt als je samen wilt wonen? Utrecht hoeft niet per sé, Amersfoort of andere steden in de buurt is ook wel te doen, zolang het openbaar vervoer maar een beetje te doen is.

Maar nogmaals, een kamer voor twéé personen van pakweg 400 euro in de maand moet toch wel te doen zijn?

Groetjes,
Krummeltje
- als het ergens anders hoort dan verplaats het maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2003, 11:50
pyres74
pyres74 is offline
woningbouw vereniging?????
ja je kunt op internet zoeken bij marktplaats.nl en ook gewoon bij aannemers zoeken

verder weet ik het ook niet
utrecht is nu eenmaal een studentenstad en daar moet je maar genoegen meenemen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 03-09-2003 @ 12:50:
verder weet ik het ook niet
utrecht is nu eenmaal een studentenstad en daar moet je maar genoegen meenemen.
Ja, hè hè.

Maar verdorie... ik bedoel, het móét kunnen. We zullen vast niet de enige zijn die dat willen. En er wordt gewoon geen rekening mee gehouden.

Bovendien - dat had ik nog niet verteld - van mijn ouderlijk huis naar Utrecht is wel ff 2 uur met de trein. Dat kost me gewoon veel te veel tijd en energie, vrees ik. Dat kan ik gewoon niet aan - dat weet ik van mezelf - dus wil en zal en moet ik daar vanaf het begin een kamer. Snap je?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 11:57
Verwijderd
€400,- voor een kamer voor 2 personen moet zeker te doen zijn.
Schrijf je overal in waar het maar kan, dus niet alleen kamerbureaus he, want die hebben vooral 1 persoons kamers (omdat de meeste studenten alleen wonen immers). Utrecht is idd wel een moeilijke stad, probeer via alle wegen een kamer te vinden; hang briefjes op in supermarkten en op plaatsen waar veel mensen komen die wel eens informatie zouden kunnen hebben. Een vriendin van me heeft binnen 2 maanden een kamer in Utrecht gevonden, jullie hebben nog een jaar, dan moet het toch wel lukken he?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2003 @ 12:57:
€400,- voor een kamer voor 2 personen moet zeker te doen zijn.
Schrijf je overal in waar het maar kan, dus niet alleen kamerbureaus he, want die hebben vooral 1 persoons kamers (omdat de meeste studenten alleen wonen immers). Utrecht is idd wel een moeilijke stad, probeer via alle wegen een kamer te vinden; hang briefjes op in supermarkten en op plaatsen waar veel mensen komen die wel eens informatie zouden kunnen hebben. Een vriendin van me heeft binnen 2 maanden een kamer in Utrecht gevonden, jullie hebben nog een jaar, dan moet het toch wel lukken he?
Ik kom niet zo vaak in Utrecht... Maar mn vriend wel, dan moet die ook maar eens aan het werk.

Dus.

Trouwens, hoe is het met je her-mondeling verlopen?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2003 @ 13:02:
Ik kom niet zo vaak in Utrecht... Maar mn vriend wel, dan moet die ook maar eens aan het werk.

Dus.

Trouwens, hoe is het met je her-mondeling verlopen?
(gezakt )
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2003 @ 13:17:
(gezakt )
balen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2003 @ 13:17:
(gezakt )
*knuffelt* *troost*

En nu dan?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2003 @ 14:20:
*knuffelt* *troost*

En nu dan?
Offtopic: Nu nog een jaartje, ik moet nog 2 vakken halen, ik ga er 4 of 5 volgen, dan moet het wel lukken
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2003 @ 14:22:
Offtopic: Nu nog een jaartje, ik moet nog 2 vakken halen, ik ga er 4 of 5 volgen, dan moet het wel lukken
*Doet-cheerleaders-dansje* Hup Andijvie!

Ontopic... Ehm, iemand anders nog een idee?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2003 @ 12:55:
Ja, hè hè.

Maar verdorie... ik bedoel, het móét kunnen. We zullen vast niet de enige zijn die dat willen. En er wordt gewoon geen rekening mee gehouden.

Bovendien - dat had ik nog niet verteld - van mijn ouderlijk huis naar Utrecht is wel ff 2 uur met de trein. Dat kost me gewoon veel te veel tijd en energie, vrees ik. Dat kan ik gewoon niet aan - dat weet ik van mezelf - dus wil en zal en moet ik daar vanaf het begin een kamer. Snap je?
Je bent idd niet de enige die het wil en juist daarom is er in Utrecht zoveel kamernood. In Utrecht moet je je over het algemeen gewoon al twee, drie jaar van te voren inschrijven. Of gigantische mazzel hebben.

Idd proberen bij zoveel mogelijk instanties ed (dus ook woningbouwvereniging, huren zijn dan alleen niet inclusief ed, maar ja).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:16
Verwijderd
Probeer het eens bij niet-speciaal-voor-studenten-wooningbouwverenigingen. Die zijn er natuurlijk ook een heleboel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 17:10
alpha
alpha is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-09-2003 @ 12:55:
Bovendien - dat had ik nog niet verteld - van mijn ouderlijk huis naar Utrecht is wel ff 2 uur met de trein.
2 uur?! Als jij nog steeds woont waar ik ook woon, is het toch echt geen 2 uur hoor! 1.5 ong.
Oud 05-09-2003, 19:48
Verwijderd
Utrecht is twee uur met de trein.

Ja, vooruit, tussen de 1 uur en 3 kwartier en 2 uur.

Maar als je een college om negen uur hebt, en de trein komt ook om negen uur aan, dan moet je wel met de trein van half negen aankomen wil je niet te laat komen. En dat is dus de trein van halfzeven in ons geliefde woonplaatsje.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:24
Verwijderd
Ik ben bang dat het een kwestie van heel veel mazzel hebben is...de gemiddelde wachttijd voor studentenwoningen in Utrecht is meer dan twee jaar... En voor 'gewone' woningen is het vaak ook zeker wel een jaar of twee, drie... Je zou het ook bij particuliere huisbazen kunnen proberen. Hoewel 400 euro per maand wel heel 'weinig' is...en je bij een huurwoning vaak ook nog gas, water en licht er bij moet betalen (en je dus al snel boven die 400 euro uit komt).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:26
Verwijderd
Het is idd niet makkelijk nee... De SSHU en de SSHJ heb je idd helemaal niks aan. En bij Woningnet is de wachtlijst wel even iets langer dan 2 jaar. Daarbij komt dat er ontzettend veel urgentie gevallen zijn, waardoor je dus nooit aan de beurt komt. Mijn vriend en ik staan nu meer dan een jaar ingeschreven, halen elke 2 weken een woonkrant, en reageren zovaak mogelijk. Maar of de woningen worden toegewezen aan urgentiegevallen of aan mensen die al vanaf 1995 ofzo staan ingeschreven

In Amersfoort staan we inmiddels ook al een tijdje ingeschreven, maar dat schiet ook niet erg op. Trouwens, je moet wel economische of maatschappelijke binding met Amersfoort hebben, wil je hier uberhaupt kans maken op een woning.

Trouwens, ik zie net dat je nog geen 18 bent. Je kan je dan al wel inschrijven, maar je mag nog niet reageren op woningen. Je bouwt dus al wel wachttijd op...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2003 @ 21:24:
Ik ben bang dat het een kwestie van heel veel mazzel hebben is...de gemiddelde wachttijd voor studentenwoningen in Utrecht is meer dan twee jaar... En voor 'gewone' woningen is het vaak ook zeker wel een jaar of twee, drie... Je zou het ook bij particuliere huisbazen kunnen proberen. Hoewel 400 euro per maand wel heel 'weinig' is...en je bij een huurwoning vaak ook nog gas, water en licht er bij moet betalen (en je dus al snel boven die 400 euro uit komt).
Mja, wij wonen nu in hartje Maastricht en betalen zo'n... €550,- per maand inclusief álles (gas, licht, water, gemeentelijke belastingen, internet etc dus), ik kan me niet voorstellen dat wanneer je buiten het centrum van Utrecht gaat wonen, je dan veel meer moet betalen, zeker niet meer. Maar mja, dit is dus particulier en er zijn wel eisen aan gesteld om hier te mogen wonen (ze willen hier bv geen 'studenten', maar vooral werkende, nette mensen). Het kan natuurlijk zijn dat dat soort eisen ook daar gesteld worden, maar kijk daar gewoon even overheen als je het wel kan betalen. Wees gewoon beleefd en netjes, misschien zie ze hun eisen dan wel even niet meer
Dus ik zou particuliere huisbazen gewoon proberen... vaak heb je dan ook minder gedoe met gemeentelijke belastingen ed, omdat dat dus via de eigenaar van het pand gaat.

Zoek gewoon echt naar álles, naar álles!!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2003 @ 21:24:
Hoewel 400 euro per maand wel heel 'weinig' is...en je bij een huurwoning vaak ook nog gas, water en licht er bij moet betalen (en je dus al snel boven die 400 euro uit komt).
Bij Woningnet mag je niet eens reageren op woningen boven de 307 euro nog wat, als je niet een heel groot inkomen per jaar hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 05-09-2003 @ 21:31:
Bij Woningnet mag je niet eens reageren op woningen boven de 307 euro nog wat, als je niet een heel groot inkomen per jaar hebt.
Ja, precies, dat is wel heel vervelend, omdat je het wel gewoon kan betalen maar ze er liever mensen hebben zitten die iets meer geld hebben.. Ik heb dan het geluk dat mijn vriend nogal goed verdiend, anders zat ik hier ook niet...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-09-2003 @ 21:33:
Ja, precies, dat is wel heel vervelend, omdat je het wel gewoon kan betalen maar ze er liever mensen hebben zitten die iets meer geld hebben.. Ik heb dan het geluk dat mijn vriend nogal goed verdiend, anders zat ik hier ook niet...
Erg vervelend ja Maar ze hebben ook wel aardig wat woningen onder de 307 euro nog wat, alleen worden die weer toegewezen aan mensen die vanaf 1995 ofzo staan ingeschreven, of aan urgentie gevallen...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 05-09-2003 @ 21:35:
Erg vervelend ja Maar ze hebben ook wel aardig wat woningen onder de 307 euro nog wat, alleen worden die weer toegewezen aan mensen die vanaf 1995 ofzo staan ingeschreven, of aan urgentie gevallen...
Ja, dat systeem is nogal vervelend..

Mijn vader is nu ook een woning aan het zoeken met een heel laag inkomen (mja, uitkering, hij is werkloos), niet in Utrecht hoor, maar daar werken ze met een lotingssysteem; je kan je elke week of maand ofzo inschrijven voor drie woningen, iedereen die zich inschrijft maakt even veel kans... geen punten systeem ofzo. Dat is wel heel eerlijk, want kanstechnisch gezien vind iedereen na een paar pogingen een woning... Misschien bestaat zoiets ook in Utrecht? Mja, gewoon overal proberen, nogmaals
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-09-2003 @ 21:30:
Mja, wij wonen nu in hartje Maastricht en betalen zo'n... €550,- per maand inclusief álles (gas, licht, water, gemeentelijke belastingen, internet etc dus), ik kan me niet voorstellen dat wanneer je buiten het centrum van Utrecht gaat wonen, je dan veel meer moet betalen, zeker niet meer. Maar mja, dit is dus particulier en er zijn wel eisen aan gesteld om hier te mogen wonen (ze willen hier bv geen 'studenten', maar vooral werkende, nette mensen). Het kan natuurlijk zijn dat dat soort eisen ook daar gesteld worden, maar kijk daar gewoon even overheen als je het wel kan betalen. Wees gewoon beleefd en netjes, misschien zie ze hun eisen dan wel even niet meer
Dus ik zou particuliere huisbazen gewoon proberen... vaak heb je dan ook minder gedoe met gemeentelijke belastingen ed, omdat dat dus via de eigenaar van het pand gaat.

Zoek gewoon echt naar álles, naar álles!!
€550,- is wel ietsje meer dan €400,-

Ik huur ook particulier, ze wilden eerst ook geen studenten, maar ik was zo lief: ik mocht. En toen bleek ik nog liever te zijn dan ze hadden verwacht, gevolg: 't zit hier nu vol met studenten.

Mijn vriend en ik zijn nu incl. €275,- per maand, maar das dus echt enorme mazzel. We gaan nu verhuizen en zijn dan incl. €400,- per maand kwijt. Ook erge mazzel.

Ik zou idd ook die particuliere huisbazen proberen... Mijn vriend weet btw niet of het idd wat uitmaakt met gemeentelijke belastingen... Bij studentenwoningen lijkt hem dat iig 'makkelijker'.

Incl. is bij ons alleen huur en gas, water en licht.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:42
Verwijderd
Ik zou niet met 2 man in een kamer gaan zitten, dan irriteer je elkaar na een tijdje
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 05-09-2003 @ 21:42:
Ik zou niet met 2 man in een kamer gaan zitten, dan irriteer je elkaar na een tijdje
Ja, want jij weet ook zo goed hoe iemand anders z'n relatie in elkaar steekt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2003 @ 21:40:
€550,- is wel ietsje meer dan €400,-

Ik huur ook particulier, ze wilden eerst ook geen studenten, maar ik was zo lief: ik mocht. En toen bleek ik nog liever te zijn dan ze hadden verwacht, gevolg: 't zit hier nu vol met studenten.

Mijn vriend en ik zijn nu incl. €275,- per maand, maar das dus echt enorme mazzel. We gaan nu verhuizen en zijn dan incl. €400,- per maand kwijt. Ook erge mazzel.

Ik zou idd ook die particuliere huisbazen proberen... Mijn vriend weet btw niet of het idd wat uitmaakt met gemeentelijke belastingen... Bij studentenwoningen lijkt hem dat iig 'makkelijker'.

Incl. is bij ons alleen huur en gas, water en licht.
Maar wij zitten voor dat geld wel in hartje Maastricht, als je er buiten het centrum woont zal het toch zeker niet veel duurder dan €400,- zijn? Mja, ligt er natuurlijk aan wáár...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 05-09-2003 @ 21:45:
Nou moet ik zeggen dat met z'n tweeën op één kamer mijn ook niet zo'n geweldig idee lijkt. Gewoon omdat je dan te weinig ruimte hebt. Heeft verder niks te maken met mijn relatie. Ik ben ook tegen kippen in een legbatterij.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-09-2003 @ 21:46:
Maar wij zitten voor dat geld wel in hartje Maastricht, als je er buiten het centrum woont zal het toch zeker niet veel duurder dan €400,- zijn? Mja, ligt er natuurlijk aan wáár...
Utrecht is wel 'ietsje' duurder dan Maastricht...denk ik... Ik zit (gelukkig) niet in hartje Rotterdam, half uurtje er vandaan, maar wel in een (hele) oude wijk.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat mensen soms wel even de behoefde hebben om zich even alleen terug te trekken, en het lijkt mij zeer verstandig hieraan te denken. En idd, zoals Leonoor al zei, het lijkt mij ook wat krapjes.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2003 @ 21:54:
Nou moet ik zeggen dat met z'n tweeën op één kamer mijn ook niet zo'n geweldig idee lijkt. Gewoon omdat je dan te weinig ruimte hebt. Heeft verder niks te maken met mijn relatie. Ik ben ook tegen kippen in een legbatterij.
Volgens mij doelde Gauloises niet alleen op een kamer maar op het hele samenwoon gebeuren... En ik zou al best tevreden zijn met 1 kamer hoor. Wel een beetje een grote dan, niet van 9 m2 natuurlijk... M'n broer woont samen met z'n vriendin in een kamer van 30 m2, en dat gaat prima. En als die 2 (m'n broer + vriendin) dat kunnen, dan kan ik dat zeker met m'n vriend
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 05-09-2003 @ 22:04:
Volgens mij doelde Gauloises niet alleen op een kamer maar op het hele samenwoon gebeuren... En ik zou al best tevreden zijn met 1 kamer hoor. Wel een beetje een grote dan, niet van 9 m2 natuurlijk... M'n broer woont samen met z'n vriendin in een kamer van 30 m2, en dat gaat prima. En als die 2 (m'n broer + vriendin) dat kunnen, dan kan ik dat zeker met m'n vriend
Dat dacht ik eerst ook, maar dat staat er niet, dus ga ik er niet vanuit dat hij dat bedoelde.

Soms gaat het goed, soms niet, ik denk niet dat je dat van te voren kunt zeggen. Mij lijkt één kamer wat krap en ik ben blij dat wij (= mijn vriend en ik) wat meer ruimte hebben. Niet omdat het anders per se fout zou gaan, maar dit is toch wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 21:21
Verwijderd
Even over dat krappe;
mijn vriend en ik hebben eerst zo'n 9 maanden in 1 kamer samen gewoond. In het begin was dat echt heel moeilijk omdat je echt moet leren rekening met elkaar te houden... Je kan bv niet lekker tv kijken wanneer de ander wil slapen, en je kan je niet terugtrekken wanneer je een beetje ruzie hebt. Ja, dan moet je naar buiten, en daar heb je ook niet altijd zin in. Maar na een tijdje ging het wel goed, we hadden echt een ritme en duidelijke afspraken hoe we met dingen om zouden gaan, omdat het anders mogelijk zou kunnen botsen. Het ging heel goed, máár... nu wonen we in een iets grote apartement (met een extra kamer er bij, grotere kamers ook dan voorheen) en ik wil echt niet meer terug. Nu zit ik bijvoorbeeld lekker achter de pc en ben een beetje aan het leren, mijn vriend luistert in de kamer muziek en leest wat... ik zou me te snel aan de muziek kunnen gaan ergeren wanneer ik bij hem zou zijn of hij aan mijn getyp... Maar ik denk dat iedereen dat wel begrijpt
Samenwonen op 1 kamer gaat wel, maar ik zou het pas doen wanneer er echt geen andere mogelijkheid meer is... want 't kan soms echt een beproeving van je relatie zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-09-2003 @ 22:21:
Even over dat krappe;
Ik heb nooit 'kleiner' samen gewoond dan dat ik nu doe...maar dit bevalt prima. ('Kleiner', omdat het niet echt klein is...) M'n vriend kan nu tv kijken en ik zit te internetten, we zitten elkaar zo niet in de weg. Plus idd, dat je gewoon even alleen kunt zijn als je dat wilt (en dat wil (vrijwel ) ieder mens wel eens, dat lijkt me niet meer dan gezond). Ik zou ook niet kleiner willen wonen, we gaan nu verhuizen, naar het huis naast het huis waar we woonden: dat is dus net zo groot. Alleen wat anders ingedeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 23:36
Severus
Severus is offline
Een vriendin van mij is ook net gaan samenwonen met d'r vriend, en ze is pas 19 jaar oud! Ik snap niet hoe ze op die leeftijd zichzelf al kunnen onderhouden... met tegelijkertijd een studie en dan ook nog een baantje (die normaal een karig loontje betalen aan mensen onder de 20)....

Ripper
Oud 06-09-2003, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij doelde Gauloises niet alleen op een kamer maar op het hele samenwoon gebeuren...
Samenwonen vind ik best, ik doelde wel alleen op die kamer
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 06-09-2003 @ 00:36:
Een vriendin van mij is ook net gaan samenwonen met d'r vriend, en ze is pas 19 jaar oud! Ik snap niet hoe ze op die leeftijd zichzelf al kunnen onderhouden... met tegelijkertijd een studie en dan ook nog een baantje (die normaal een karig loontje betalen aan mensen onder de 20)....

Ripper
Ik was net 20. Mensen die ik ken waren nog jonger (19 en 21 en 18 en 20 oid). Tot nog toe gaat het bij ons alle drie . En op je twintigste ga je echt niet plotseling veel meer verdienen ofzo.

Als jij in je eentje op kamers gaat, dan moet je toch ook jezelf onderhouden? Dat heeft verder toch helemaal niks met samenwonen te maken? Juist als je samenwoont zijn de kosten vaak iets lager: je kunt ze delen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 01:38:
Samenwonen vind ik best, ik doelde wel alleen op die kamer
Dat had ik dan verkeerd begrepen, sorry
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 09:38
Verwijderd
Citaat:

Ripper
Op 20 jarige leeftijd kan je al best goed verdienen hoor. En je krijgt allebei zo'n 230 euro (of zelfs meer) Stufi als je uitwonend bent. Bovendien hebben de meeste mensen al wel een tijdje gespaard voordat ze gaan samenwonen/op kamers gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2003 @ 21:54:
Nee, mij ook niet, hoewel dat met een beetje goede wil wel zou kunnen lukken... maar makkelijk zal het niet zijn.

In ieder geval: we hebben het voorlopig ff zo bedacht: we hebben ons beide ingeschreven bij het warande complex van de ssh, daar is 11 maanden wachttijd en dus moet het daar wel lukken. Dat kost per kamer €250 inclusief (met supersnel internet ) en dan proberen we zo snel mogelijk twee kamers naast of tegenover elkaar te krijgen, zodat we de ene als huis- en de andere als slaapkamer kunnen gebruiken.

Anders weet ik het ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-09-2003 @ 08:10:
Als jij in je eentje op kamers gaat, dan moet je toch ook jezelf onderhouden? Dat heeft verder toch helemaal niks met samenwonen te maken? Juist als je samenwoont zijn de kosten vaak iets lager: je kunt ze delen.
Inderdaad.

Plus dat ik en mn vriend allebei in dezelfde stad gaan studeren. Als we nu beide een kamer hadden en dus op beide een bed enzo, dan zou het er in de praktijk toch op neerkomen dat we de hele week door bij elkaar sliepen, dan weer hier, dan weer daar.
Dan kunnen we dus net zo goed meteen samenwonen.

(en bovendien vind ik het een beetje creepy als ik 's nachts alleen thuis ben - daar heb ik nu ook al last van, dus alleen op kamers is niet echt wat voor mij.)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 06-09-2003 @ 10:38:
Op 20 jarige leeftijd kan je al best goed verdienen hoor. En je krijgt allebei zo'n 230 euro (of zelfs meer) Stufi als je uitwonend bent. Bovendien hebben de meeste mensen al wel een tijdje gespaard voordat ze gaan samenwonen/op kamers gaan.
*hiephoi* Je krijgt 230 euro...'tis leuk, maar 't is bij lange na niet genoeg.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2003 @ 11:27:
*hiephoi* Je krijgt 230 euro...'tis leuk, maar 't is bij lange na niet genoeg.
Samen heb je dan dus 460 euro. Als je daarnaast ook nog een beetje werkt, en al jaren gespaard hebt, kan je makkelijk rondkomen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 07-09-2003 @ 11:39:
Samen heb je dan dus 460 euro. Als je daarnaast ook nog een beetje werkt, en al jaren gespaard hebt, kan je makkelijk rondkomen.
Makkelijk...??? Je krijgt wel 460 euro, maar je moet huur betalen, GEB, verzekeringen, boodschappen, school, enz. Je moet daarnaast wel behoorlijk wat werken en/of idd al jaren gespaard hebben (wat lang niet iedereen heeft gedaan/heeft kunnen doen) wil je daar makkelijk van rondkomen. (Spaargeld is er btw zo door heen, zeker als je je huis/kamer nog in moet richten ed. En alle onvoorziene dingen.)

Mijn vriend heeft het eens uitgerekend, wij zijn met z'n tweeën ongeveer 1500 euro per maand kwijt. En wij leven echt niet heel luxe ofzo. In je eentje ben je zeker een euro of 750 per maand kwijt, ook omdat je de huur dan niet kan delen ed. Bij veel mensen zullen de kosten nog wel hogre liggen. Maar met die 460 euro kom je dus niet zo heel erg ver, 't is een mooie bijdrage, maar meer ook niet. (Je kunt er het collegegeld en de boeken ed nog niet eens van betalen.)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2003 @ 11:44:
Makkelijk...??? Je krijgt wel 460 euro, maar je moet huur betalen, GEB, verzekeringen, boodschappen, school, enz. Je moet daarnaast wel behoorlijk wat werken en/of idd al jaren gespaard hebben (wat lang niet iedereen heeft gedaan/heeft kunnen doen) wil je daar makkelijk van rondkomen. (Spaargeld is er btw zo door heen, zeker als je je huis/kamer nog in moet richten ed. En alle onvoorziene dingen.)

Mijn vriend heeft het eens uitgerekend, wij zijn met z'n tweeën ongeveer 1500 euro per maand kwijt. En wij leven echt niet heel luxe ofzo. In je eentje ben je zeker een euro of 750 per maand kwijt, ook omdat je de huur dan niet kan delen ed. Bij veel mensen zullen de kosten nog wel hogre liggen. Maar met die 460 euro kom je dus niet zo heel erg ver, 't is een mooie bijdrage, maar meer ook niet. (Je kunt er het collegegeld en de boeken ed nog niet eens van betalen.)
Niet iedereen hoeft z'n eigen collegegeld en boekengeld te betalen... Hetzelfde geldt voor de inrichting. Dat scheelt dus al een hoop kosten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 07-09-2003 @ 11:55:
Niet iedereen hoeft z'n eigen collegegeld en boekengeld te betalen... Hetzelfde geldt voor de inrichting. Dat scheelt dus al een hoop kosten
tja, das dan idd mazzel hebben, maar bij veel mensen is het (helaas voor die mensen) anders. Ik krijg gelukkig ook wel geld van m'n ouders (maar niet en, en, en ), dat moet ook wel, anders zou ik het niet redden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:

Ripper
Onderhouden is het probleem niet, het is meer een kwestie van willen. Het idee om je studententijd (de leukste tijd van je leven) met dezelfde persoon door te brengen in een klein hokje, doet me gruwelen. Je laat de rest van je leven al zó snel beginnen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2003 @ 12:11:
Onderhouden is het probleem niet, het is meer een kwestie van willen. Het idee om je studententijd (de leukste tijd van je leven) met dezelfde persoon door te brengen in een klein hokje, doet me gruwelen. Je laat de rest van je leven al zó snel beginnen
Gelukkig is de rest van mijn leven .

Jij wilt genieten (of hoe je het ook wilt noemen) van je studententijd ed, ik ook, we hebben alleen allebei een ander idee van dat genieten. Bovendien hoeft samenwonen niet per se in een klein hokje te zijn (of je moet 120 m2 een klein hokje vinden?).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2003 @ 12:11:
Dat jij dat nou niet leuk vindt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ik dat ook niet leuk vind.

Bovendien komt het er in de praktijk op neer dat we toch wel bij elkaar wonen, zelfs al hadden we beide een eigen kamer.

Citaat:
Plus dat ik en mn vriend allebei in dezelfde stad gaan studeren. Als we nu beide een kamer hadden en dus op beide een bed enzo, dan zou het er in de praktijk toch op neerkomen dat we de hele week door bij elkaar sliepen, dan weer hier, dan weer daar.

En nee, uitmaken is geen optie

En de rest van mijn leven? Die wordt heus niet bepaald door mijn partner, maar door mijzelf.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2003 @ 11:44:
Maak me nou niet meteen bang

Nja, collegegeld en boeken wordt gelukkig zowel voor hem als voor mij betaald. en daar zijn we beide heel blij mee. En beide ouders zijn volgens mij ook nog wel enigzins bereid om een beetje mee te delen in de maandelijkse kosten... dat schiet al een heel stuk meer op.

Maar werken zal ik toch wel moeten. Dat is verder ook niet erg ofzo...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-09-2003 @ 14:33:
Nja, collegegeld en boeken wordt gelukkig zowel voor hem als voor mij betaald. en daar zijn we beide heel blij mee. En beide ouders zijn volgens mij ook nog wel enigzins bereid om een beetje mee te delen in de maandelijkse kosten... dat schiet al een heel stuk meer op.
Wees maar blij met zulke ouders. (Niet dat ik zulke slechte ouders heb, hoor.)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Blijkt dat ik het ontzettend getroffen heb, met m'n 200 euro in de maand voor een huis. (ok, daar komt de energierekening nog bij, en gemeentelijke troep, tezamen met wat onderhoud)..
Reageren

Regels voor berichten