Advertentie | |
|
![]() |
|
Supermooi! Het spreekt me heel erg aan. ik zou wel de *tjes op het eind weghalen, en daarvoor in de plaats dit stukje tekst bijv. schuin zetten. het 'alstjeblieft' op het eind is zo sterk: het slot vind ik het beste. ik zou in de twee strofe, de tweede zin 'en' aan het begin weglaten, omdat je de eerste zin ook al zo bent begonnen. Ik zou zelf van die strofe maken:
en mensen die schreeuwen woorden die haten rondom haar een film die, te snel gespeeld.
|
ik vind het persoonlijk jammer dat je 3e strofe met steeds blijft beginnen terwijl de rest zo mooi verwoord is. Ik snap dat het extra nadruk legt op de zinnn maar zou persoonlijk toch voor een andere woordkeuze gekozen hebben.
De rest van het gedicht is prachtig..
|
Heel erg bedankt voor jullie reacties.:-)
Grappig vind ik dat alles waar jullie commentaar op hebben, dingen zijn waarover ik zat te twijfelen of ik ze moest veranderen of niet. Ik heb dit gedicht gewoon in een brief naar Kaya geschreven, als probeersel, zonder er echt op te letten of het goed liep enz. En later wist ik niet zeker of ik de dingen die mij stoorden wel moest veranderen. Maar na jullie reacties wel. :-) Dans Vrdwaald en vergeten, verstrikt in haar mythe met tranen die breken de muren van glas. De mensen, het schreeuwen en woorden die haten rondom haar, een film die versneld wordt gespeeld Maar in haar het ritme dat bonkt en doet breken fel snijden de scherven: het masker valt af. Ontwakend bewegen dat angst doet vervagen verlangen dat groeit, maar een fluistering nog: Laat los, laat mij dansen. Laat mij dansen, alsjeblieft Ik weet dat het einde een ander metrum heeft, en daardoor misschien minder krachtig is. Maar dat laat ik zo, toch. Sarah + een kusje terug voor Kaya |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat kan dit zijn en wat doe ik daar dan aan?! 076guy | 0 | 11-04-2015 17:24 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister flyaway | 0 | 14-11-2008 13:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Voelen moslims zich sneller aangevallen dan andere gelovigen? Yab-Yum | 3 | 10-12-2004 12:23 | |
Verhalen & Gedichten |
"Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek" Valentijn | 5 | 19-10-2004 14:17 | |
Seksualiteit |
hij wou veel minder dan ik, en... Femmy | 18 | 05-02-2003 08:57 |