Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 19:39
Fantôme
Fantôme is offline
ja BEN jij ja... niet HEB jij

ik bedoel.
mensen zijn net boeken.

1. sommigen zien er van buiten heel saai uit (alleen een titel) maar is eigenlijk heel boeiend. net als mensen.

2. anderen zijn net dagboeken.
er zit een slot op. ze komen geheimzinnig over.
en (bijna) niemand komt wat over ze te weten

3. sommige boeken zijn heel dik.
als het een dik boek is moet er wel veel verteld zijn.
maar het kan ook heel langdradig zijn, waardoor het lijkt of er veel gebeurd.
mensen kunnen ook heel lang en veel over iets vertellen, terwijl jij het met 2 zinnen kunt samenvatten.

4. je hebt ook boeken waarin daadwerkelijk veel gebeurd en die ook dik zijn. zo ook mensen

5. boeken met een saaie omslag, die weinig mensen wat interesseerd.
maar als het mensen wel interesseerd krijgen ze veel te weten.
zo kan het ook met mensen zijn. dat ze tegen weinig mensen open zijn, maar wel tegen een paar, en dus niet zo gesloten als het dagboek-mens.

6. je hebt ook boeken met een uitdagende omslag maar die eigenlijk niks te vertellen hebben. zo zie ik die arrogante meiden bij mij op school een beetje.

verder kan je onderscheiden in de boeken als:

- schience fiction (mensen met veel fantasie)
- detective (de doeners, die van spanning houden)
- die kasteelrommantetjes (de relaxte mensen)
- psychologische boeken (de 'ik denk veel over het leven e.d. na' mensen)

enz.

uit welke van deze boek(en) herken jij je.
vertel ook even waarom en noem wat voorbeelden.
het klinkt misschien kantine - achtig.
maar het is écht serieus bedoeld
Oud 30-07-2003, 19:56
Verwijderd
ik weet eigelijk niet, maar ik denk dat ik t dichste in de beurt kom van een dagboek... en waarom... naja spreekt denk ik wel voor zich.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:10
Verwijderd
Ik denk dat ik een combinatie van van 4 en 5 ben..
Ik ben een dik boek met een saaie kaft....
Mensen zullen niet snel op mij afstappen om een praatje met mij te gaan maken of in dit geval, zullen mij niet snel gaan lezen.

Boek soort 4 : Omdat ik wel redelijk wat heb meegemaakt wat niet over niks gaat ( zoals ik me inbeeld bij boek 3)

Boek soort 5: Ik kom aardig over als een studie bol die graag hoge cijfers haalt en met niets anders bezig is dan school.. ( vaak in de bieb te vinden etc...) Maar mensen die mij echt kennen weten dat ik eigenlijk helemaal niet met school bezig ben omdat er veel leukere dingen zijn! Op school ben ik wel dermate stuud omdat ik graag wil leren en ik vind dat ik mijn schooltijd daarmee wel mag benutten. Buiten school heb ik ook mijn vrienden..

Verder denk ik dat 'mijn boek' psychologisch is omdat ik veel over het leven nadenk en steeds denk hoe ik het anders/beter had kunnen doen.

hmmm als het bij de kantine had gestaan had ik er niet iets in de vorm van serieus op geantwoord..
Best wel raar.. over jezelf praten in de vorm van een boek

Eva
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
... schreef op 30-07-2003 @ 20:39:
1. sommigen zien er van buiten heel saai uit (alleen een titel) maar is eigenlijk heel boeiend. net als mensen.

4. je hebt ook boeken waarin daadwerkelijk veel gebeurd en die ook dik zijn. zo ook mensen

zo kan het ook met mensen zijn. dat ze tegen weinig mensen open zijn, maar wel tegen een paar, en dus niet zo gesloten als het dagboek-mens.
1, 4, 5, dus...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:20
Girl87
Girl87 is offline
Ik ben 1 en 5...en een psychologisch boek

Leuk topic!!
Oud 30-07-2003, 20:27
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:

Deze komt voor mij het dichtst in de buurt.

Maar ik zou ook kunnen zijn:
Citaat:
- detective (de doeners, die van spanning houden)
Alleen die laaste, dat zou ik eerder een filosofisch boek willen noemen...
Oud 30-07-2003, 20:33
Quiana
Quiana is offline
Ik weet het niet, ik vind het moeilijk om mezelf
te omschrijven. Eigenlijk is er niet echt eentje
waar ik mezelf mee in verband breng...

Maar goed, interessante topic wel!
Oud 30-07-2003, 20:50
Verwijderd
En wat ben jij?

Ik ben iig 1 en 2. 4 ook wel.

1. Ik krijg vaak te horen dat ik heel anders ben dan ik er uit zie en dat mensen in eerste instantie vaak denken (oppervlakkig een saai ).
2. Ik ben nogal gesloten, er zijn weinig mensen (CJ bv ) die veel van me weten. Ik krijg heel vrij vaak te horen dat ik te weinig vertel ed, dat ik (te) gesloten ben en dat ik geheimzinnig overkom.
4. tja, dik en veel gebeurd, wat is dik en veel gebeurd? Minder dan bij veel anderen, denk ik, ook minder ernstige dingen, maar wel (te) veel.

Welke soorten boeken...psychologische boeken, denk ik. En realistische verhalen, of hoe noem je dat...? Geen strips, dieren die kunnen praten ed...gewoon de realiteit. En tegenwoordig ook wel iets romantisch achtig...

Leuke topic idd wel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:59
sublime
sublime is offline
ben een boek met saaie kaft denk ik, wat ook wel dik is omdat er veel te vertellen valt > wanneer mensen zich in me interesseren ben ik wel 'boeiend' en kunnen anderen wellicht ook wat van mij leren..

ben een psychologisch/filosofisch boek; bij mij gaat alles om levensvisies.

/edit: of een dichtbundel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:01
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
2. dagboek

Bijna niemand komt wat over mij te weten. Degenen die wel wat te weten komen zijn echt speciaal voor mij. Dat moet je verdienen, ECHT verdienen.
Het is ook moeilijk om wat te vertellen, ik zit moeilijk in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:18
Verwijderd
Ik ben aardig open, maar over bepaalde gevoelens laat ik me niet zo snel uit. zelfs niet tegen de mensen die ik het meest vertrouw.

ik dop liever mijn eigen boontjes
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:23
Verwijderd
Ik ben een groot antiek boek, wat heel spannend is en waar veel in gebeurd maar waarvan ook veel fictie is. Ook heel veel realisme maar ook veel fictie. Verder wordt ik niet veel gelezen ondanks dat ik best een leuk boek ben maar mensen die me lezen die lezen me helemaal. Mensen die me oppervlakkig lezen snappen me niet en zullen me ook nooit snappen. Je moet moeite doen om door me heen te komen maar ik ben niet ondoorkoombaar.

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:26
MoonWolf
MoonWolf is offline

Ik hoor vaak van mensen dat ze het gevoel hebben dat ik veel geheimen heb en open probeer over te komen maar dat niet echt ben omdat ik heel veel niet vertel.
En dat klopt ook wel, ik praat veel maar liever aan de oppervlakte de diepte in gaan doe ik bijna niet.

En verder ben ik

- schience fiction (mensen met veel fantasie)

Denk ik
Oud 30-07-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
MoonWolf schreef op 30-07-2003 @ 22:26:
Ik hoor vaak van mensen dat ze het gevoel hebben dat ik veel geheimen heb en open probeer over te komen maar dat niet echt ben omdat ik heel veel niet vertel.
En dat klopt ook wel, ik praat veel maar liever aan de oppervlakte de diepte in gaan doe ik bijna niet.
Deze uitleg wil ik ook graag aan mijn post toevoegen. (Al zeggen ze het me over het algemeen niet in zoveel woorden. )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:11
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben blij dat jullie er serieus op in gaan...
ik zat nog te twijfelen of ik het hier wel kon plaatsen

ik zelf, tja moeilijk.
ik ben denk een vrij gemiddeld boek, niet echt vaak gelezen.
een te ingewikkeld boek denk ik.
wel met een enigzins uitnodigend boek, maar niet heel erg.
er zit geen slot op maar sommige bladzijden zijn tegen elkaar aan gelijmd... die kom je dus gewoon niet te weten

verder ben ik een psychisch boek
Oud 30-07-2003, 22:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik ben niet samen te vatten door de simpelheid van de structuur van een boek.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-07-2003 @ 23:13:
ik ben niet samen te vatten door de simpelheid van de structuur van een boek.
lol...
zo moet je het ook niet opvatten.
maar waar herken je je een beetje in.
Oud 31-07-2003, 08:29
Verwijderd
een dik psychologisch boek met 10 sloten erop haha
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 08:54
Miss Helena
Miss Helena is offline
2; net een dagboek
4; een boek waar daadwerkelijk veel in is gebeurd
en voor het grootste deel ben ik een psychologisch boek.

edit: vergat ik toch dat ik ook nog n detective was!

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:04
Verwijderd
Citaat:

*verhaal*
Ten eerste, leuk topic

Ik denk dat ik

Ik heb heel veel meegemaakt, en daarnaast ervaar ik alles als een groot iets dus daarom zou het boek ook dikker kunnen zijn

Ik denk dat er wel veel is gebeurd in mijn leven, als het niet om gebeurtenissen gaat, dan wel om mn gedachtes zelf

Ik probeer niet interessant te doen, licht een tipje van de sluier op voor iedereen en als je bewijst dat je het waard ben verder te kijken laat ik je meer zien

Verder zou ik bij de :
psychologische boeken (de 'ik denk veel over het leven e.d. na' mensen)

Ik denk veel na over het leven, en wat echt en nep is (niet alleen door de hallucinaties hoor)

en de
detective (de doeners, die van spanning houden)

Ik hou ervan om dingen te doen, moet altijd bezig zijn en kan niet echt goed stilzitten
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:11
Nona
Nona is offline
Tja, ook meer een dagboek dan iets anders. Er zijn maar een paar mensen die echt dingen over mij weten.

En dan waarschijnlijk een heel kort en bondig dagboek waarin in weinig woorden heel veel beschreven staat. Ik dacht altijd dat er niets interessants over mijn leven te vertellen was, maar hier ben ik erachter gekomen dat ik toch wel heel wat meegemaakt heb. Alleen negeer ik bepaalde gebeurtenissen vaak als het gaat om 'belangrijke dingen'. Ik zie mijn leven niet als belangrijk.
Oud 31-07-2003, 09:19
wilco984
wilco984 is offline
Ik ben een niet al te dik boek, met een saaie omslag maar een hele boeiende binnenkant..

Oftewel ik heb niet al te veel dingen meegemaakt, maar mensen die door mijn voorkomen heen prikken ontdekken wel een hele lieve en interessante jongen..

Wilco
Oud 31-07-2003, 09:35
VG
VG is offline
Citaat:

1. sommigen zien er van buiten HEEL saai uit (alleen een titel) maar is eigenlijk heel boeiend. net als mensen.

verder kan je onderscheiden in de boeken als:
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:38
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
2. Ik ben best gesloten, wantrouw mensen, maar naar mijn gevoel ben ik 'gesloten', meer omdat ik mijn eigen weg wil volgen (niet afhankelijk zijn van personen) en vaak niemand tegenkom om mee te reizen.

5. Als ik mensen vertrouw, vertel ik ze ook wat meer, nog steeds met wat moeite, ik vertel nooit het geheel, alleen maar kleine stukjes. Ik geef ze als het ware puzzelstukjes van mezelf.

psychologische boek, vaak (té) dromerig

weinig gelezen boek dus, maar ook angst om gelezen te worden.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 10:06
Fantôme
Fantôme is offline
[toevoeging]oja, btw.... mijn boek is nog niet af maar het krijgt wel een happy end [/toevoeging]
Oud 31-07-2003, 11:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
... schreef op 30-07-2003 @ 23:17:
lol...
zo moet je het ook niet opvatten.
maar waar herken je je een beetje in.
uh nou vooruit dan.

Ik ben een boek waarvan de volgende pagina nog geschreven moet worden; in andere woorden: ik zie wel.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:36
gothicje
gothicje is offline
tja kweet het niet precies
zowieso een dagboek maar kom ook een beetje in de buurt van een dik boek maar dan niet dat langdradige dikke boek, ik ben gewoon een midelmatig boek (het kan altijd erger)

en ik ben een mengeling van ongeveer al boeken, kasteelromanetjes psychologische boeken en de science fiction en de detective...
maar het psychologische boek staat absoluut op nummer 1
Oud 31-07-2003, 11:36
the tourist
the tourist is offline
Leuk topic idd

Ik denk dat ik boek nr. 5 ben.
Tegen sommige mensen ben ik erg open, maar tegen de meeste mensen niet. Als mensen naar bepaalde dingen vragen, en dus geinteresseerd zijn, vertel ik er wel veel over.

En een science fiction of psychologisch boek.
Ik leef(de) graag in mijn eigen fantasiewereldje en ben erg dromerig enzo.
Ik denk (te) veel na, en interesseer me wel in de ´psyche´ van mensen en in psychologie zelf.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:58
Verwijderd
4 en 5

en dan denk ik dat ik bij kasteelromannetjes hoor
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:28
pienie
ik voel me aangetrokken door elk uitgelegd boek...

bij de 1 ben ik open, bij de ander vertel ik onzin, bij sommigen vertelik onzin met een vleugje ik, je weet wel...

het ligt er echt aan watvoor dag het is, hoe ik mij voel en met wie ik op dat moment ben...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:09
Miracle
Miracle is offline
Best wel moeilijk om over jezelf te zeggen vind ik eigenlijk. Omdat je zelfbeeld toch verschilt vaak van het beeld dat anderen van je hebben. Maar ok, ik probeer hem zo eerlijk mogelijk in te vullen. (voor mij ist eerlijk, of andere het vinden kloppen weet ik niet)

Toevoeging: Mensen lijken dagboeken, maar als je ze eenmaal kent zijn ze ontzettend open.
Ja hier herken ik mezelf wel erg in. Ik schijn nogal afstand te kweken in het begin tot mensen. Ik wil ze eerst graag bestuderen voordat ik er een mening over heb. Dat vind ik wel fijn, want zo ben je beter voorbereid op 'slechte' mensen. Tot nu toe vonden sommige mensen het wel vervelend dat ik in het begin niet open ben, maar uiteindelijk haal ik die schade dan wel in.
Dat afstand kweken doe ik echt totaal onbewust. Pas door veel praten met vrienden is dat er een beetje uit gekomen. Zij vonden zelfs dat ik in het begin arrogant/kakker-achtig over kwam. Terwijl dit later helemaal veranderde. (gelukkig maar hé )
Het lijkt hierdoor soms net of ik verschillende karakters heb, maar dat komt gewoon omdat ik met mensen in verschillende 'stadia' zit.

psychologische boeken (de 'ik denk veel over het leven e.d. na' mensen)
Nou ja, lijkt me duidelijk toch?
Oud 31-07-2003, 13:56
Verwijderd
1,5 science fiction.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 15:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
zo kan het ook met mensen zijn. dat ze tegen weinig mensen open zijn, maar wel tegen een paar, en dus niet zo gesloten als het dagboek-mens

Dat ben ik zeg maar Een aardig dik boek met een supersaaie kaft, maar toch wel een interessant verhaal voor degene die me goed kennen Althans, dat hoop ik toch.
Oud 31-07-2003, 15:26
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 30-07-2003 @ 21:27:

Deze komt voor mij het dichtst in de buurt.

Maar ik zou ook kunnen zijn:

Alleen die laaste, dat zou ik eerder een filosofisch boek willen noemen... [/B]
Precies zo!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 15:27
C'est moi
C'est moi is offline
4. omdat ik wel het een of het ander mee heb gemaakt. en dus toch wel wat te vertellen heb. en ook doe op zn tijd.

en een psygologische boek mij interreseren mensen en wat hun doen. dus ook wat ikzelf doe. denk er veel over na.

groetejs chretienne
Oud 31-07-2003, 16:05
Fantodo
Fantodo is offline
Ik ben een dagboek:
Heb zelden genoeg vertrouwen om veel van mijn innerlijke wereldje met anderen te delen.

dat zich niet onder een enkel genre laat vatten:
ik maak van het leven een detective door er flink op los te fantaseren en psychologeren.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:04
here I am
here I am is offline
ben wel een beetje een dagboek, ook wel dik trouwens. En psychologisch.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:16
Alexander
Alexander is offline
Eigenlijk best een grappig iets, jezelf vergelijken met een boek. Ik moet bekennen dat ik dat nog niet eerder gedaan heb. Hopelijk wil je me vergeven. Wendy, dat ik zelf probeer te verzinnen wat voor soort "boek" bij me past
Ik denk dat dat op zich wel een dik boek zou zijn. Met aardig wat verschillende lettertypen. Ik ben redelijk makkelijk open te slaan, maar om bij de laatste (en meest duistere) pagina's te komen moeten mensen al erg vertrouwd zijn. Oftewel, vreemdelingen zien de eerste paar pagina's en stuiten dan op een slot-in-een-boek of iets dergelijks
Mensen die al wat meer vertrouwd zijn, mogen dieper kijken. Vrienden nog dieper, en zeer goede vrienden (en de ouders natuurlijk) zelfs tot de vrijwel laatste bladzijde.
De rest is echter van mij, en die bewaar ik - denk ik - totdat ik mijn geliefde tegenkom. Zij (of wellicht hij ) mag wel het hele boek doorkijken.
Een nogal gelaagd boek wordt dat dus Waarom ik dat denk? Nou, omdat ik merk dat ik niet erg snel geheimen zal vertellen.. maar soms toch ook weer wel. Aan de ene kant is openheid, aan de andere kant geslotenheid. En ik heb iets van beiden in me, geloof ik...
Leuke andere replys, trouwens. Zo kom je nog eens wat te weten van het boek in de mens
Oud 31-07-2003, 21:41
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik ben een psychologisch dagboek.

Ik denk dat ik niet weet waarom, daar ben ik te gesloten voor.

Die zin was een soort van zelfspot
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:25
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik denk een beetje van 3 en 5 en de kasteelroman...
Oud 01-08-2003, 15:31
Verwijderd
Koele topic!

Ik zie mezelf als een dik donker boek. Dik omdat ik veel te veel denk. Donker omdat ik soms wat mysterieus over komt

Op de omslag zou een één of andere saaie titel staan die weinig met de inhoud te maken heeft, maar die sommige mensen toch nieuwsgierig maakt.

De inhoud zal zwaar filosofisch (en extreem vaag ) zijn en er zullen een paar lege pagina's tussen zitten omdat ik het gevoel heb dat er nog veel is waar ik nog achter moet komen.
De inhoud zal totaal niet lijken op welk ander boek dan ook en zal dan ook weggestopt onder in een enorme boekenkast staan.

Het boek zal voor veel mensen niet door te komen zijn, maar er zijn enkelingen die het met plezier zullen lezen en af en toe zelfs zullen snappen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:23
Verwijderd
Ik ben een boek met een twee- of driekleurige kaft. Verder heb ik ook maar 200 pagina's. Maar het lettertype is erg klein. De omslag mag dan wel niet zo spannend zijn en het boek mag dan wel dun zijn, van binnen ben ik een complex persoon.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 23:50
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Ik denk dat ik een aantal jaren terug van nummer twee naar nummer vijf ben veranderd, en dat ik nu steeds meer naar nummer vier aan het trekken ben
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 00:01
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:

mensen kunnen ook heel lang en veel over iets vertellen, terwijl jij het met 2 zinnen kunt samenvatten.

6. je hebt ook boeken met een uitdagende omslag maar die eigenlijk niks te vertellen hebben. zo zie ik die arrogante meiden bij mij op school een beetje.
Saai van buiten, saai van binnen, dik langdradig boek...
combinatie van 2, 3 en 5...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 10:42
Medea
Medea is offline
Een Griekse tragedie.
Oud 02-08-2003, 11:20
horsepills
horsepills is offline
ik ben een gepassioneerde roman over een sterveling die alleen tegen de woeste wereld in moet boxen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:28
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Xizang schreef op 02-08-2003 @ 12:20:
ik ben een gepassioneerde roman over een sterveling die alleen tegen de woeste wereld in moet boxen.
Dat is zesmiljarddeligge serie??
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:52
horsepills
horsepills is offline
nou nee hoor, ik ben de originele uitvoering
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 12:53
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Nr 2
Oud 03-08-2003, 21:15
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik ben een psychologisch boek...denk TEveel na over de dingen in het leven...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten