Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 19:21
XzeoN
XzeoN is offline
Hoi! Ik heb een probleempje. Ik heb vandaag wederom mijn harde schijf geformatteerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Op een gegeven moment in de installatie zegt ie dat de map I386 geinstalleerd moet worden maar als ik op OK klik doet ie niks, terwijl de CD er wel in zit. Ik heb van alles geprobeerd maar het wil gewoon maar niet lukken.

Ik merk nu dat er veel dingen mis is met de computer. De taakbalk ziet eruit als ik Windows 98, dus heeft geen Windows XP, ik kan HELP niet verkrijgen omdat ie zegt dat dat niet op de computer staat, ik mis alle spelletjes (patience etc)....

help! wat moet ik doen?! vorige keer heeft ie dit ook al niet gedaan, en toen dacht ik dat het kwam doordat het formatteren vorige keer niet helemaal feiloos verlopen was.

HELP!
Oud 11-08-2003, 19:30
IceManX
IceManX is offline
Misschien heb je een brakke XP cd?
Oud 11-08-2003, 19:31
M@rco
M@rco is offline
Hoe heb je 'm geformatteerd dan?

Wat je moet doen is dit:

- WIndows XP CD erin
- Opnieuw opstarten
- Als het goed is start 'ie dan op van de CD, en wijst de rest zich eigenlijk vanzelf

Als 'ie niet van de CD opstart moet je in je BIOS de opstartvolgorde veranderen zodat 'ie dat wel doet. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt wijst de rest zich eigenlijk wel vanzelf
Oud 11-08-2003, 19:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Door een goede XP cd erin te doen, en dan opnieuw op te starten, dus niet in Windows zelf gaan installeren.

Zodoende start hij direkt van de CD op en kun je XP installeren. Zorg ervoor dat je de partitie verwijdert en niet eroverheen installeert.

Dan ben je wel alles kwijt op je hardeschijf, maar installeert hij schoon.
Oud 11-08-2003, 19:35
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2003 @ 20:32:
Door een goede XP cd erin te doen, en dan opnieuw op te starten, dus niet in Windows zelf gaan installeren.

Zodoende start hij direkt van de CD op en kun je XP installeren. Zorg ervoor dat je de partitie verwijdert en niet eroverheen installeert.

Dan ben je wel alles kwijt op je hardeschijf, maar installeert hij schoon.
ik weet best hoe ik moet formatteren, m'n bios settingen moet veranderen, dat ie van de CD moet booten etc etc...

en de CD moet het gewoon doen want die hebben was p[as 5 weken ofzo. hier op deze computer deed ie t ook prima, dus waarom op de andere niet?
Oud 11-08-2003, 19:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je nog iets van Windows 9x ziet, heb je denk ik niet overnieuw gepartitioneerd.

Heb je de XP setup in Windows zelf gestart, of heb je echt puur van de CD opgestart, om Windows opnieuw te installeren?
Oud 11-08-2003, 21:46
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2003 @ 20:49:
Als je nog iets van Windows 9x ziet, heb je denk ik niet overnieuw gepartitioneerd.

Heb je de XP setup in Windows zelf gestart, of heb je echt puur van de CD opgestart, om Windows opnieuw te installeren?
Ik had de C:/ schijf gepartitioneerd en een nieuwe partitie aangemaakt. Daarna heb ik m vanaf de Windows XP CD laten booten.
Oud 11-08-2003, 21:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Partitioneren van de C schijf kan niet als Windows (XP) aktief is.

Je moet gewoon met de CD opstarten, en dan alle taken uitvoeren, zoals partitioneren. Alles weggooien, dan zie je Unpartitioned Space. Je drukt op enter en dan maak je een NTFS partitie (kies voor format NTFS (quick))
Oud 11-08-2003, 21:59
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2003 @ 22:55:
Partitioneren van de C schijf kan niet als Windows (XP) aktief is.

Je moet gewoon met de CD opstarten, en dan alle taken uitvoeren, zoals partitioneren. Alles weggooien, dan zie je Unpartitioned Space. Je drukt op enter en dan maak je een NTFS partitie (kies voor format NTFS (quick))
dat heb ik gedaan. werkt niet. dat bedoelde ik met de C:] schijf partitioneren
Oud 16-08-2003, 16:10
XzeoN
XzeoN is offline
wederom de schijf goed geformatteerd...maar toch lukt het niet om dat bestand te installeren.

ksnap er niks van!
Reageren

Regels voor berichten