Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 08:45
pietjansen50
pietjansen50 is offline
Ik word nooit zo snel verliefd. Er gaat vaak een hele tijd overheen voordat ik wat in iemand ga zien. Dan zijn de meeste meisjes al afgehaakt.
Vriendinnen van mij zeggen juist dat ze dat ideaal zouden vinden bij hun vriend omdat ze dan niet zo jaloers zouden zijn.
Ik heb er ook nooit zo mee gezeten. Er van uit gaande dat ik het juiste meisje nog wel is tegen het lijf zal lopen.
Maar ik voel onderhand gewoon dat ik wat mis in mijn leven.

Ik heb wel al een hele tijd een zwak voor een meisje wat ik ondertussen al 9 jaar ken. Het probleem met haar is echter dat ze 4 jaar jonger is. Voordat iedereen nu afhaakt met lezen omdat het weer een leeftijds probleem vraag ik jullie toch om nog even verder te lezen omdat het meer over mij gaat.
Dat meisje heeft 2 jaar terug al gevraagd of ik met haar een relatie aan wilde gaan. Dat is er nooit van gekomen omdat ik haar toen nog wel heel erg jong vond.
Nu vind ik haar juist helemaal het einde. Alleen als ik kijk hoe zij is, dan is ze een echte 14 jarige. Volwassen is ze zeker niet. Af en toen nog heel kinderachtig enzo. Dan denk ik, waarom moet ik daar dan op vallen?!
Is er iets mis met me?! Ik heb de grootste lol met haar en ik voel me ook super op mijn gemak. Maar ik ga dan ook heel anders met haar om dan met mijn vrienden.
Het klopt gewoon niet

Iemand die het herkent, of wat er van wil zeggen of weet ik veel wat. Ik wilde het in ieder geval even op het forum zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2003, 09:27
Verwijderd
Als jij 24 bent is zij 20 en dan maakt niemand er meer een probleem van, maar nu is het leeftijds verschil nog wat groot.
Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn, maar je moet wel voor jezelf incalculeren dat zij, meer nog dan jijzelf ontzettend zal veranderen, en dit hoeft niet noodzakelijkerwijs in jouw/jullie voordeel te zijn.

Als jullie echt helemaal verliefd zijn, zou ik maar gewoon de stappen nemen die ervoor nodig zijn om een relatie te krijgen, en dan zien jullie wel waar het schip strandt. En of er iets mis met je is, nee dat denk ik niet, ook jij zal nog wel zo wat te stellen hebben met je hormonen ,dus lijkt het mij heel normaal.
Als je nou met je 24ste nog steeds op meisjes van 14 valt is er misschien wel wat mis, maar zo oud ben je nog niet, dus zou ik zeggen GA ERVOOR...

Succes
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 10:07
miro
miro is offline
Ik herken t in die zin dat ik ook een relatie gehad heb met een jongen die vijf jaar ouder is dan ik (ik was 15, hij 20) Het ging eigenlijk heel goed. Waarom? Omdat we op t zelfde niveau zaten. Ik gedroeg me veel ouder en wijzer dan iemand van 15 jaar, hij was op zijn beurt weer iets kinderlijker. Interesses kwamen vaak niet overheen (muziek, vrienden enz) maar t is lang goed gegaan (2 jaar).

Wat ik hiermee wil zeggen. Tis belangrijk dat je op t zelfde niveau zit met haar. Dat jij dr straks ook mee om kan gaan dat zij liever een avondje gaat stappen met vriendinnen (zij is dat zeg maar net aan het " ontdekken" op die leeftijd) Je moet ermee om kunnen gaan dus. Zij is nog een vrij vogeltje, benauw haar niet teveel.

Maarem, je moet je nooit laten tegenhouden als t om liefde gaat. Zeker omdat je al zo lang iets voor haar voelt. Tijd om actie te ondernemen lijkt mij. Tja je zult wel commentaar krijgen van anderen maar daar kies je ook voor dan. Dus ga dr voor, en laat een liefde niet schieten omdat ze toevallig wat jonger is dan jij.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 11:12
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
miro schreef op 14-12-2003 @ 11:07:
Wat ik hiermee wil zeggen. Tis belangrijk dat je op t zelfde niveau zit met haar. Dat jij dr straks ook mee om kan gaan dat zij liever een avondje gaat stappen met vriendinnen (zij is dat zeg maar net aan het " ontdekken" op die leeftijd) Je moet ermee om kunnen gaan dus. Zij is nog een vrij vogeltje, benauw haar niet teveel.
Maar dat is volgens juist hier het verschil tussen een normaal leeftijdsprobleem...hij vindt haar soms nog veel te kinderachtig...

Sja aan de ene kant begrijp ik wel waarom je je twijfels hebt bij zo'n relatie, maar aan de andere kant jullie hebben beide het gevoel wat nodig is, dus dan zie ik weer niet waarom je niet er gewoon van zou gaan genieten...
Stel nou dat het niet werkt, dan kan je altijd nog terug ipv als je t nooit erop gewaagd hebt...dan zul je je altijd afvragen " wat als..."

Dus wat heb je liever, dat je de hele tijd blijft denken wat er wel had kunnen gebeuren of het nu gewoon zn beloop laten en zien waar de relatie strandt...
Oud 14-12-2003, 11:40
Margriet
Margriet is offline
Je geeft zelf al aan dat je niet zo snel verliefd wordt, dus lijkt het mij juist een eer om nu wel verliefd te zijn.
Ik bedoel, een leeftijdsverschil zal het sowieso gecompliceerder maken, maar onmogelijk is het niet. Er zijn zoveel dingen die een relatie in de weg kunne staan; als leeftijd het enigste is..
Als jullie voor de rest goed bij elkaar staan, maakt die leeftijd iig al minder uit.

Liefs,
Margriet
Oud 14-12-2003, 11:51
miro
miro is offline
Citaat:
Sithan schreef op 14-12-2003 @ 12:12:
Maar dat is volgens juist hier het verschil tussen een normaal leeftijdsprobleem...hij vindt haar soms nog veel te kinderachtig...

Hmz nee idd. Stom van mij om zoiets te schrijven dan (maar ik vind dat t nog steeds wel opgaat hoor, daar niet van)

Misschien het kinderachtige juist iets wat je aantrekkelijk vindt aan haar? (hoewel ik denk dat t bij een relatie niet prettig is, t geeft verschil in n relatie)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 13:10
pietjansen50
pietjansen50 is offline
Citaat:
miro schreef op 14-12-2003 @ 12:51:
Hmz nee idd. Stom van mij om zoiets te schrijven dan (maar ik vind dat t nog steeds wel opgaat hoor, daar niet van)

Misschien het kinderachtige juist iets wat je aantrekkelijk vindt aan haar? (hoewel ik denk dat t bij een relatie niet prettig is, t geeft verschil in n relatie)
nee, ik vind het niet aantrekkelijk aan haar. Ik stoor mij er ook niet zo vreselijk aan. Maar ik kan me voorstellen dat als ik haar mee zou nemen met wat vrienden van mij, dat die vrienden bij sommige opmerkingen zoiets hebben van "grow up"!
Het is heus niet zo dat ze bij het woord piemel al begind te lachen ofzo hoor. dat soort kinderachtigheid is het (gelukkig!!)niet.
Maar ja....ook de psychisch verder ontwikkelde meisjes van 14, zijn nog geen 18 jarigen. (is moeilijk uitleggen allemaal, maar jullie weten vast wel wat ik bedoel)

Ik val op haar omdat ik met haar kan lachen. Omdat ze net zo gek is als ik. Omdat we dezelfde intresses hebben.
En bovenal omdat ik me zo goed bij haar voel, zodat er niks is wat ik haar niet zou kunnen vertellen of een discussie over beginnen.

Opzich hebben jullie wel gelijk dat ik het gewoon zou moeten proberen. Dat niks mij in de weg zou moeten staan. Maar ik ben bang dat vrienden opeens heel raar tegen mij aan zullen kijken. Tegen de vervelende opmerkingen ben ik wel bestand. En je kan dan wel zeggen "echte vrienden laten je niet vallen", maar is dat niet meer een fabeltje?! Volgens mij worden mensen dan een stuk terughoudender.
Aan de andere kant komt het zo'n beetje nooit voor dat ik zware gevoelens voor iemand krijg.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 13:13
pietjansen50
pietjansen50 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-12-2003 @ 10:27:
En of er iets mis met je is, nee dat denk ik niet, ook jij zal nog wel zo wat te stellen hebben met je hormonen ,dus lijkt het mij heel normaal.
Als je nou met je 24ste nog steeds op meisjes van 14 valt is er misschien wel wat mis, maar zo oud ben je nog niet, dus zou ik zeggen GA ERVOOR...

Succes
hmm, iets met de hormonen....zou ook nog wel kunnen ja.

BTW: fijn dat jullie allemaal zo serieus en uitgebreid antwoord geven ondanks dat het weer zo'n soort "leeftijds topic" is
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:12
Verwijderd
Nou ja, echte vrienden zouden je er inderdaad niet om laten vallen.

Als jij haar echt leuk vind en zij jou ook, zou ik toch zeggen 'ga ervoor'. Zelfs al is het leeftijdsverschil nu heel groot. Je zou ook nog een jaartje kunnen wachten...
Sex en dergelijke lijken me wél een probleem. Op je achttiende wil jij waarschijnlijk wel sex, maar zij is er hoogstwaarschijnlijk nog niet klaar voor. Wil jij daar lang genoeg mee wachten?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:32
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Het betekent niet automatisch dat je per definitie op jongeren meisjes valt omdat je je nu toevallig aangetrokken voelt tot een meisje van 14. Er zal dus zeker niets mis met je zijn.
Daarnaast zou ik als ik jou was, en je echt zo gek op haar bent, het gewoon een kans geven. Als je toch merkt dat de verschillen tussen jullie te groot zijn en jullie andere dingen verwachten van de relatie kun je er altijd nog mee stoppen.
En echte vrienden zullen je hier echt niet om laten vallen.
Oud 14-12-2003, 15:06
Verwijderd
Je bedoelt of je pedofiel bent? Dat lijkt mij niet. De gemiddelde 14jarige is toch niet lichamelijk onrijp etc (wat toch het idee is van pedoseksualiteit; alleen vallen op mensen die zich nog niet hebben ontwikkeld; meisjes die nog geen borsten hebben, mensen bij wie nog geen schaamhaar groeit, jongetjes die nog een pinkelpenisje hebben, etc), en ook niet echt een klein kind. Ik neem aan dat ze gewoon 'een jongere' is, net zoals jij - dat zij dan aan het begin van die fase staat en jij aan het eind, ach, dat is misschien wel eens lastig maar het maakt je toch geen pedofiel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 15:09
Verwijderd
pinkelpenisje???
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 17:05
The PyroPath
The PyroPath is offline
Mijn vriendin en ik schelen ook 5 jaar en dat gaat ook prima. Zij is af en toe wat kinderachtig, maar ik ook wel, dus dat maakt t weer goed. Ik zou niet naar leeftijd kijken bij een relatie. Als je je goed bij elkaar voelt, waarom zou je het dan niet doen? Meestal zijn meiden ook volwassener dan jongens ( 2 jaar ofzo), dus dan zou jouw ''vriendin'' zich gedragen als 16, dat is toch prima?

Ik zou je er dus niet teveel druk om maken, maar kijk het gewoon aan...! Suc6!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten