Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2003, 09:54
Eend
Eend is offline
Ik had donderdag om vijf uur een gesprek met mijn behandelaar, mn ouders en mn broer.
Mn broer vertelde dat ik een onwijs leuk zusje was, maar waarrrrom slaat ie me dan? Ik werd helemaal gespannen en het werd zwart voor mijn ogen. Ik sloot me af voor de rest en toen ik een vraag mocht beantwoorden vroeg ik alleen maar of ik mocht gaan. Mijn behandelaar vond dat geen goed idee, dus ik bleef nog even zitten. Hij vroeg me hoe ik de thuissituatie vond, maar ik kon niet eens meer denken en hij bleef maar doorgaan. Ik kon alleen nog naar buiten staren. Ik ben toen opgestaan en ben weggelopen. (gelukkig hebben ze daar stevige deuren, die breken niet zo snel )
Maarjah, ik was binnendoor teruggelopen naar de afdeling, waar ik op mijn kamer ben gaan zitten. Ik gaf de leraar die mij in de brugklas getreiterd had, alle schuld. Ik moest hem doden, hij moest verwijdert worden.
Ik heb mijn medicatie gekregen van één van de sociotherapeuten en die belde ook naar het kantoortje van m'n behandelaar. Ik moest toch even terug om het gesprek af te ronden. Weer was ik er totaal niet bij. Ik zat in mijn hoofd allemaal plannetjes te bedenken, hoe ik die ene leraar van kant kon maken.
Later die avond heb ik zelfs met een sociotherapeut erover gesproken, hoe ik die leraar op kon gaan sporen. Hij vond het alleen geen goed idee, omdat ik mijn verleden moest laten rustig, maar zolang die vent nog leeft heb ik gewoon geen rust.
Ik teken ook altijd He Must Die!!!!!!!!! op velletjes papier. Ik heb echt geen rust, hoeveel medicatie ik ook in neem. Ik wil constant dat ik die leraar van kant maak.

weet iemand wat ik hier mee moet?
Oud 16-08-2003, 09:57
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik zou het niet weten. Is dat niet de taak van de mensen die je daar helpen. Zoals je behandelaar e.d? Ik denk dat je hen dit zo moet laten lezen oid.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 10:07
Verwijderd
Je kan die drang wel heel erg hebben, heb ik zelf ook regelmatig last van, maar je moet die absoluut niet uitvoeren. Laat die tekeningen aan je behandelaar zien en laat hem je helpen met dit probleem. Wat je ook kunt doen is op een vechtsport gaan, bijvoorbeeld judo of zelfverdediging. Daar kan je je afreageren, zodat je dat niet op die leraar hoeft te doen. Wat die leraar jou heeft aangedaan is verschrikkelijk, maar de dood is niet de gepaste straf daarvoor. Je kunt hem misschien aanklagen bij je school.
Verder heel veel succes!!!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 10:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
Leef je eigen leven, niet die van een ander.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 12:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-08-2003 @ 11:52:

ontopic: ik ken t gevoel ook wel, niet zo extreem als jij alleen...

je moet proberen te stoppen met je leraar de schuld van je problemen geven; stel je eens voor dat hij idd dood is; zou dat jou situatie, hoe die nu is, beter maken?? als het goed is, is hij al geen onderdeel van je leven nu meer, dus dan maakt dat toch niet uit??

maar juist door van hem een duivel te maken, leidt je jezelf af van datgene waar het om gaat: jij. het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer te accepteren dat de dingen gegaan zijn zoals ze zijn gegaan in plaats van je er zo tegen af te zetten. juist doordat jij hem nog zo belangrijk vindt, verpest hij het nu nog voor je. dat is zo iemand toch niet waard??
nou suxes ermee!!
Oud 16-08-2003, 15:28
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-08-2003 @ 11:52:
volgens mij heb jij de sph gedaan, die wijze raad van je
Oud 16-08-2003, 16:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
1) niemand is hier professioneel
2) volgens mij wordt de opmerking totaal niet begrepen, maar gezien de manier waarop er op gereageerd wordt, zal ik me maar van verdere uitleg onthouden. Triest of jammer...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:16
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-08-2003 @ 17:01:
1) niemand is hier professioneel
2) volgens mij wordt de opmerking totaal niet begrepen, maar gezien de manier waarop er op gereageerd wordt, zal ik me maar van verdere uitleg onthouden. Triest of jammer...
Nah, xal dr wel ff serieus op in gaan:

Het lukt me nog niet om mn eigen leven zo te leiden, omdat hij constant in mn hoofd spookt. Ik ben bang voor de mensen die op hem lijken, die vlieg ik het liefst aan en nahjah...het lukt gewoon niet om het te verwerken.
Oud 16-08-2003, 16:20
Evil creature
Evil creature is offline
Hoi Eend

Echt minder dat je met dit probleem zit... ik kan me er wat bij voorstellen dat je een bepaalde drang hebt om hem van zijn leven te beroven, aangezien hij je getreiterd heeft...

Je moet als je hier van af wil bij jezelf beginnen denk ik..
Misschien is het verstandig om die leraar iig helemaal te vergeten, laat je niet gek maken door zo een idioot...

Je broer slaat je? Dan noem ik het op het eerste opzicht geen aardige broer, maar misschien heeft hij ook psychologische problemen en ik denk dat hij hieraan geholpen moet worden, zodat het voor jullie beiden het beste uitpakt.

Ik kan je helaas niet echt helpen, maar ik geef je dit advies: Laat je door niemand gekmaken.
Oud 16-08-2003, 16:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Eend schreef op 16-08-2003 @ 17:16:
Nah, xal dr wel ff serieus op in gaan:

Het lukt me nog niet om mn eigen leven zo te leiden, omdat hij constant in mn hoofd spookt. Ik ben bang voor de mensen die op hem lijken, die vlieg ik het liefst aan en nahjah...het lukt gewoon niet om het te verwerken.
ah, de opmerking werd (door jou iig) wel goed opgevat. (lees: dat bedoelde ik).

Is dit het doel wat je wilt bereiken? Niet meer aan hem denken en puur doorgaan met je eigen leven? Waarschijnlijk wel.
over naar stap 2...etc

althans dat zou mijn aanpak zijn, maarja ik ben geen prof (en pretendeer dat ook dat niet te zijn) en vraag me af of mijn werkwijze geapricieerd zou worden iig succes
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 19:25
Balance
Balance is offline
Als jij die leraar écht zou vermoorden, dan draai jij de gevangenis in en zit je voor vele jaren vast. Wil je dat echt? Dan heeft die leraar naast jouw geschiedenis dus óók nog je toekomst verpest! Dat gun je die man toch niet??? Probeer je daarom te richten op het verwerken van wat hij je heeft aangedaan en zorg dat hij je toekomst niet meer overheerst! Wat hij tot nu toe heeft gedaan is al heel erg, maar hij mag niet ook nog je toekomst verknallen!

Om daarvoor te zorgen zal je denk ik wel naar buiten moeten komen met de ideeen die zich op dit moment in je hoofd afspelen. En dan niet alleen op een forum als deze, maar ook bij professionele mensen, zoals jouw begeleider.
Laat hem dit lezen, vertel het hem persoonlijk, schrijf een brief voor hem; wat dan ook. Maar zorg d'r iig voor dat die leraar jouw toekomst niet óók kan verknallen.
Oud 17-08-2003, 09:37
Eend
Eend is offline
mjah, jullie hebben gelijk, I knowwwwwwwwwwww
Het is alleen zooooooooo irritant, want hij HEEFT mijn leven al gemold weet je? Als hij er niet was geweest, dan had ik nooit van een kliniek gehoord.

Mahjah...xal mezelf vastbinden en niks doen
Oud 17-08-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 17-08-2003 @ 10:37:

Dat hoeft nou ook weer niet. Weet hij eigenlijk dat hij jouw leven verpest heeft? Is het tot hem doorgedrongen wat hij je heeft aangedaan?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Eend schreef op 17-08-2003 @ 10:37:
mjah, jullie hebben gelijk, I knowwwwwwwwwwww
Het is alleen zooooooooo irritant, want hij HEEFT mijn leven al gemold weet je? Als hij er niet was geweest, dan had ik nooit van een kliniek gehoord.

dat je in die kliniek zit, betekent neem ik aan, dat ze je ermee willen helpen en dat ze willen zorgen dat je toch nog een 'normale' toekomst kan hebben. Dit gooi je allemaal aan diggelen wanneer je hem iets aan doet. En nogmaals: hij heeft al genoeg gedaan! Zorg ervoor dat hij dit niet ook kan verknallen voor jou.
Praat er alsjeblieft over, zodat je zeker weet dat ze op je letten en dat je dus nooit zoiets zal doen.
Reageren

Regels voor berichten