Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het is inderdaad een gek idee nu je het zo neerzet. Ik denk dat ik sowieso iemand ben die het moeilijk vindt om een relatie in stand te houden, met vrienden, familie en jongens die ik leuk vind. Ik heb bijvoorbeeld elk jaar een nieuwe vriendengroep, mijn beste vrienden van jaren oud zijn allemaal geen vrienden meer. Niet erg, maar zo is het al mijn hele leven gegaan. Dit probeer ik ook te veranderen. Met een liefdesrelatie heb ik dit ook gehad. Het gevoel kan in één klap weg zijn. Aan de ene kant is het spannend genoeg omdat ik deze intimiteit nog nooit heb beleefd, aan de andere kant wil ik niet dat ik weer terugval in mijn oude patroon van 'all-in and all-out again'. Waarschijnlijk moet ik om dit patroon te doorbreken mijn grenzen verleggen en openstaan voor deze nieuwe ervaring. Ik weet alleen niet of het uit angst komt, uit verveling van mijn kant, of uit irritatie van hun kant. En omdat ik niet weet waar het vandaan komt vind ik het moeilijk te veranderen. ![]() |
![]() |
|
Ik heb het ook hoor, het is twee maanden leuk en dan zijn er kleine dingetjes die je gaan irriteren en hoe meer je erop let, hoe irritanter ze worden en hoe meer irritante trekjes je ziet, tot je hem uiteindelijk gewoon als een grote irritatie ziet
![]() Althans, zo gaat het vaak ![]() Vrienden houden is voor mij niet zo'n groot probleem (ik ken mijn beste vriend al 15 jaar en mijn beste vriendin al 10 jaar), ze weten dat ik geen behoefte heb aan elke dag contact of ze elk weekend zien. Mijn beste vriend zie ik met moeite gemiddeld 3x per jaar, maar dan is het alsof we elkaar gisteren nog hebben gezien. En 'losse' vrienden heb ik wel, van mijn middelbare bijvoorbeeld. Daar spreek ik niet mee af, maar kom ik tegen op feestjes en dan is het ook gewoon goed. Misschien moet je dat soort mensen zoeken, die niet zulke hoge verwachtingen hebben ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het is echt niet zo erg dat je niet in een ritme wilt raken, je zit namelijk nog maar 3 weken te daten!
je kunt hem beter gewoon de waarheid vertellen, of ook wel is met hem en vrienden afspreken dat is namelijk toch wat anders dan alleen met hem zijn, dan voelt'ie misschien iets meer als een vriend ofzo |
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies hoe je het hier uitlegt kan je volgens mij ook prima aan hem vertellen.
Maar dat 'sleur' gedeelte vind ik lastig. Ik begrijp dat het vervelend kan zijn op het moment dat je erin zit maar naarstig vasthouden aan "niet teveel afspreken anders komen we in een sleur" lijkt me al een sleur an sich. Als je iemand echt leuk vindt dan is er, in ieder geval in mijn idee, geen reden om zo voorzichtig te zijn, en daar zou ik als ik iemand echt dig ook geen moeite mee hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat Paranoide zegt denk ik ook: het kunstmatig op een laag vuurtje pas aan de kook brengen betekent niet dat het uiteindelijk beter lukt. En ik denk dat jouw drang om het zo langzaamaan te doen ook gebaseerd is op verkeerde ideeën over hoe een relatie sowieso moet zijn. Ik zou zeggen: doe dingen die je leuk vindt. En uiteindelijk vind je wel een evenwicht voor de langere termijn. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn 'veroveringen' zorgden voor veel zelfvertrouwen en een gevoel van veiligheid, omdat ik er ook snel weer vanaf was en zodra ik klaar was voor een nieuw vluggertje kon ik dat ook krijgen. Maar ik kreeg er geen liefde mee, slechts een gevoel van eigenwaarde die van korte duur was. Deze jongen is zeker geen vluggertje, en dat maakt me wel een beetje bang. Want tot nu toe is dat het enige wat ik gekend heb. Overigens is de band tussen mij en mijn ouders ook niet ideaal, en hun huwelijk ook niet. Veel vrienden hebben losse relaties of zijn vrijgezel. Niet dat dit mijn voorbeeld is, ik weet heus wel dat vaste relaties mogelijk zijn voor iedereen, maar uit mijn ervaring kan het beter wat losser anders heb je teveel te verliezen. (ik denk dat ik van dit geloof af moet) Wat bedoel je met 'doe dingen die je leuk vindt' in deze situatie? Vrijgezel en los of juist met deze jongen doen wat leuk is op dat moment, en er niet teveel over nadenken? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat je het leukst vindt, dat weet alleen jij. Maar als ik het zo kan inschatten komt het neer op belachelijk klef zijn en even helemaal opgaan in (huhu) je nieuwe vriendje. Niet te hard nadenken over of je over een halfjaar weer beheofte krijgt aan seks met een ander, niet denken dat je nu al teveel geniet en het zat bent over een jaar. Hoppa, even vastlijmen, kwijlen, en vanzelf wel zien of jij een relatie kunt hebben, en écht van hem gaat houden.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Bindingsangst.!? dal | 3 | 09-05-2016 21:43 | |
Liefde & Relatie |