Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik bdoelde meer van..
Ik vin het raar.. Iemand overvalt een winkel en hij zit dus fout. Personeel houdt hem tegen, hij rent dus weg en zij slaan hem.. gelijk hebben ze.. en ZIJ worden gestraft.. terwijl die overvaller in mijn ogen fout zit
||
![]() |
Citaat:
De politieman mag schietenindien hij geen andere mogelijkheid meer ziet om zijn bedreiger uit te schakelen. Maar dan wel eerst een waarschuwingsschot, dan ergens in arm of been en als er dan nog gevaar voor de agent is pas gericht. Dus niet zoals in A'dam is gebeurd. t.a.v. 2: Het winkelpersoneel mag de overvallers staande houden. Geen zware mishandelingen uitvoeren. Dus niet zoals bij AH is gebeurd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Op eigen risico stel ik jou nu even een domme vraag:Bedoel je met "casuïstisch" dat het afhankelijk is van de situatie? Ik zocht het namelijk op in de Vandaele en daar was het niet in terug te vinden. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1: Ikzelf had die mogool in zn poot geknalt en niet in zn borstkas geraakt (om dat gejank te voorkomen) gewoon in z'n voet ligt ie ff te kreperen van de pijn, kan je em rustig handboeien omdoen en hem laten behandelen in het ziekenhuis en hem inrekenen, gaat ie niet dood aan. Bij voorkeur de knieschijf, dan istie wel eventjes braaf hoor! ![]() 2: Ja, maar niet als je ze al hebt nog ff smerig gaan natrappen. (of misschien ook wel , als het hele gemene lui zijn ![]()
Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 15:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je iemand in zn been schiet ofzo.. gaatie minder snel dood als dat je um in zn romp schiet.. heb je kans op inwendige bloedingen enzo.. das veel gevaarlijker.. ??!?!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
NL heeft soms wel rare regels vin je nie...?!?!
||
Citaat:
In noodsituaties ga je voor het grootse, meest stabiele doel dat de grootste kans op uitschakeling oplevert. De romp dus
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Die politieagent heeft zijn werk gedaan, zoals het moet. Hij moest in de romp schieten. Er wordt wel vaker iemand neergeschoten, maar waarom moet er juist in dit geval zoveel publiciteit komen? |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met zulke pulbiciteit wordt het beroep politie ook stuk minder aantrekkelijk.. die man deed zn werk en wordt erop aangekeken.. als een operatie mislukt ga je die chirurg toch ook nie vervolgen...
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk niet... de politie is er toch voor om misdaad tegen te gaan zegmaar... om overvallers enzo te pakken...
|
De agenten hebben nu al een behoorlijke klotebaan, ze zijn er voor onze veiligheid en hulp, maar door deze publiciteit idd word hun naam er niet beter op. Mensen die ik ken bij de politie, die worden dagelijks uitgejoelt etc. door die kleine groep die het tog wel verpest.
Agenten doen ook maar hun plicht...
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel in elk geval aan te geven dat ik vind dat er eerst niet-levensbedreigend moet worden geschoten. |
![]() |
|
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik begrijp dat er wat onenigheid bestond/bestaat over wat een agent wel/niet mag.
In geval van een levensbedreigende situatie waarbij er direct gevaar is voor een agent of een ander persoon bij bijvoorbeeld dreiging met een steek- of vuurwapen MAG de agent besluiten over te gaan tot schieten. Volgens de IBT (Integrale Beroepsvaardigheids Training, waar o.a. met geweldsmiddelen geoefend wordt) moet de agent in zo'n geval schieten op het grootste raakbare oppervlak, meestal de romp. Eerste prioriteit is namelijk dat de gevaarlijke individu uitgeschakeld en overmeesterd wordt. In geval van een vluchtende verdachte mag de politie over het algemeen niet het vuur openen. Alleen als het om iets gaat als een moordzaak of een ander zeer ernstige overtreding waarbij de verdachte niet op een andere manier gearresteerd kan worden moet er 3 keer gewaarschuwd worden dat de verdachte moet stoppen met vluchten en zich moet overgeven, omdat anders het vuur zal worden geopend. Na 3 maal mag inderdaad geprobeerd worden de benen of voeten te raken. Enige punt: de raakkans van een agent buiten adem (na achtervolging) op een klein oppervlak als de benen is relatief klein. Volgende punt, wat mag een burger wel of niet doen om bijvoorbeeld een winkeldief aan te houden? Als er een misdrijf is gepleegd zoals bijvoorbeeld een winkeldiefstal mag een burger de verdachte aanhouden of staande houden. Hierbij mag alleen het nodige geweld gebruikt worden. Dus als een winkelbediende iemand achtervolgt en hem in kan halen mag hij hem letterlijk in de kraag vatten en zijn arm achter zijn rug draaien (niet breken of kneuzen uiteraard) en hem meenemen naar het filiaal. Indien de dief geweld gebruikt mag een redelijke hoeveelheid geweld gebruikt worden om hem te overmeesteren. Stel hij slaat de winkelbediende, dan mag deze de overvaller tackelen of gewoon een klap teruggeven. Is de overvaller eenmaal overmeesterd dan mag er geen geweld meer gebruikt worden. Dit was bij de AH wel gebeurt. Als iemand anders een misdrijf begaat wil dat jou nog niet het recht geven een misdrijf tegen hem te begaan. Het gaat in deze zaak niet om wat moreel aanvaardbaar is en wat niet, het gaat om de wet. Jij mag de wet net zomin overtreden als de "crimineel". Als jij besluit de wet te overtreden, kijk dan niet raar op als je zelf ook gestraft wordt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat in dit topic helemaal niet om de wet, maar om wat de mensen persoonlijk vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het terecht dat als er iemand met een mes van 20 cm op een agent in wil steken dat de agent dan z'n pistool trekt.
misschien had de agent de man beter door z'n knie kunnen schieten. of zn bovenbeen, dan ga je niet dood, maar kun je niet veel meer.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind het goed ja de politie mag wat strenger worden maar als een dief een politie man slaat en de politie slaat terug, dan is het alleen van de politie gezien en heeft iedereen medelijden met hem.
![]() Maar van de dief hebben ze niet gezien.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dierenslachter actief in enschede Prea|K | 77 | 23-08-2003 18:33 |