Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 22:13
Ninnoc
Ninnoc is offline
oudje again (ik verveel me) van rodina dit keer.

vroeger was de vrouw met haar huishouden het visitekaartje van het gezin, toch had ze weinig te vertellen. Volgzaamheid en soberheid werden erg gewaardeerd. Langzamerhand is daar verandering in gekomen, na de feministische golven hebben vrouwen dezelfde rechten ed.
Ook zijn de verwachtingen en eisen aan een vrouw verandert, het wordt steeds normaler om geen kinderen te willen etc. Toch zijn we hierbij nog maar halverwege IMHO, vrouwen dringen nog steeds niet door tot de top (over oorzaken valt te twisten), ook wordt er nog vaak slecht over gedacht als een vrouw naast de opvoeding werkt.
Bovendien heeft dit alles nogal wat gevolgen voor de maatschappij, zoals de vergrijzing. Vrouwen krijgen steeds later kinderen en ook steeds minder. In de discussie over de vergrijzing wordt ook wel de immigranten-oplossing genoemd. Maar ja moeten we dan afhankelijk worden van immigranten(instroom).
Brengt dit niet nieuwe problemen, gezien in veel landen de feministische golven nog niet tot stand zijn gekomen.

wat vinden wij van de positie van de vrouw vroeger-nu en hoe zien we de toekomst, int algemeen dus? En hoe zie je jezelf, ben je als man bereid thuis te blijven? Kun je wel tegen een vrouw die dat niet bereid is? Wil je als vrouw toch eigenlijk gewoon liefst huismoeder worden of zie je dat juist helemaal niet zitten? etc etc
Oud 17-08-2003, 23:04
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik zou niet weten hoe dat gaat worden later.

Ik ben nu van mening dat je een relatie hebt met z'n 2en en je dus dat ook met z'n 2en moet uitzoeken.

Wil je vrouw carriere maken en jij ook, zal je een compromis moeten maken.

Gewoon er met z'n 2en uitkomen......
Oud 18-08-2003, 12:17
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 18-08-2003 @ 00:04:

Ik ben nu van mening dat je een relatie hebt met z'n 2en en je dus dat ook met z'n 2en moet uitzoeken.

mee eens, niet verdelen op geslacht.
gewoon met z'n tweeen bekijken hoe je het het beste kunt verdelen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 12:43
Sander86
Sander86 is offline
Persoonlijk vind ik dat we met zijn allen veel te ver zijn doorgeslagen. Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal erg verschillend, wat heeft het voor zin om ze hetzelfde werk te laten doen?
Je laat een kip toch geen wagen trekken en je laat een os toch geen eieren leggen?

Ik vind dat mannen en vrouwen wel gelijkwaardig moeten worden behandeld, maar ik wijs er ook op dat het onnatuurlijk is te veel te emanciperen.
God heeft mannen gemaakt, en God heeft vrouwen gemaakt. Dat deed Hij niet voor niks!

Onderzoek heeft bijvoorbeeld uitgewezen dat mannen die thuisblijven 80% meer kans hebben op een hartinfarct en dat vrouwen die actief carriere maken ook 80% meer kans hebben op een hartinfarct.

Het feit dat vrouwen niet doorbreken in de top moeten we niet afschuiven op "boze" mannen die de vrouwen daar geen kans voor geven.
Wie zegt dat vrouwen per se WILLEN doorbreken in de top?
Misschien voelen vrouwen zich er beter bij een gematigde carriere na te streven en tegelijkertijd een goede moeder/echtgenote te zijn. (iets waar ik ze groot gelijk in geef)

Ik zeg dus niet dat je niet MAG eminciperen, natuurlijk niet, we leven in een vrij land. Maar denk er wel over na of de rol die je in de samenleving vervult past bij wie je bent!

Zo lang je elkaar maar met respect benadert, kan het volgens mij nooit fout gaan.

Ik sta open voor reacties...
Oud 18-08-2003, 14:26
Vice
Vice is offline
Er zijn genoeg mannen die bewust voor kiezen om huisman te zijn en vrouwen als kostwinner. Misschien voor jou onnatuurlijk maar soms kan het gewoon niet anders. Als de vrouw 3x zoveel verdient dan de man, lijkt het me logisch dat de vrouw blijft werken en de man thuis blijft voor de kids.

En als nou 2 mannen of 2 vrouwen samenwonen, dan heb je al helemaal niet meer te maken met de traditionele rolverdeling. Het is dan wel onnatuurlijk, maar we leven gewoon op een onnatuurlijke manier. Zolang iedereen elkaars keuze respecteren.

Zelf moet ik er niet aan denken om later huisvrouw te zijn. Ik zie werken niet iets am alleen geld mee te verdienen maar ook voor sociale contacten.
Oud 19-08-2003, 14:28
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Sander86 schreef op 18-08-2003 @ 13:43:
Je laat een kip toch geen wagen trekken en je laat een os toch geen eieren leggen?
Kip en os zijn heeeeel toevallig verschillende diersoorten. Man en vrouw behoren tot hetzelfde soort. Kortom: je vergelijking is poep.

Citaat:
God heeft mannen gemaakt, en God heeft vrouwen gemaakt.
He dat is wel zo oud en achterhaald...

Citaat:
Onderzoek heeft bijvoorbeeld uitgewezen dat mannen die thuisblijven 80% meer kans hebben op een hartinfarct en dat vrouwen die actief carriere maken ook 80% meer kans hebben op een hartinfarct.
Wat is dat nou weer voor dikke onzin!? Dat heeft met zooo veel verschillende dingen te maken dat je dat amper kunt toetsen. Ik ga er ook niet eens serieus op in. (dan zouden alle 'geslaagde' vrouwen met carriere alleen vroegtijdig sterven? LOL)

Citaat:
Maar denk er wel over na of de rol die je in de samenleving vervult past bij wie je bent!
Zal ik dan maar niet grappig doen en het speculere over jouw belangrijke rol in deze samenleving even achterwege laten?
Oud 19-08-2003, 14:32
Verwijderd
emancipatie stopt wanneer de auto het begeeft

Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 15:03
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 18-08-2003 @ 00:04:

Helemaal mee eens. Waarom zou de een zich voor de rest van de tijd moeten opofferen terwijl degene ook wat van zijn/haar leven wilt en kan maken?
Oud 19-08-2003, 15:04
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Ieme schreef op 19-08-2003 @ 15:28:
Kip en os zijn heeeeel toevallig verschillende diersoorten. Man en vrouw behoren tot hetzelfde soort. Kortom: je vergelijking is poep.

Wat is dat nou weer voor dikke onzin!? Dat heeft met zooo veel verschillende dingen te maken dat je dat amper kunt toetsen. Ik ga er ook niet eens serieus op in. (dan zouden alle 'geslaagde' vrouwen met carriere alleen vroegtijdig sterven? LOL)

Zal ik dan maar niet grappig doen en het speculere over jouw belangrijke rol in deze samenleving even achterwege laten?
Go Ieme!

*doet cheerleader dansje*
Oud 19-08-2003, 15:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 19-08-2003 @ 15:32:
emancipatie stopt wanneer de auto het begeeft
Hahhaha.. prachtig.

Na een nachtelijk gesprek met Nebuchadnezzar (die hier ook rondhangt, niet die dooie) waren we eruit: Je wilt dat een vrouw het echt niet erg vindt om de dingen te doen die jij ontzettend irritant en vervelend vindt. En natuurlijk wil je dan ook dat zij dingen heeft die ze erg irritant vindt, die jij niet vervelend vindt.

Dus, het hangt erg van de persoonlijke situatie af. En dat is maar goed ook.
Oud 19-08-2003, 15:07
XzeoN
XzeoN is offline
ik vraag me soms ook enigzins af, dat als je nog een vrij oude instelling hebt als man (vrouw moet thuisblijven etc) of je dan snel een vriendin zult vinden?
Oud 19-08-2003, 15:07
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Ieme schreef op 19-08-2003 @ 15:28:

Oud 19-08-2003, 16:06
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:

Het feit dat vrouwen niet doorbreken in de top moeten we niet afschuiven op "boze" mannen die de vrouwen daar geen kans voor geven.
Misschien voelen vrouwen zich er beter bij een gematigde carriere na te streven en tegelijkertijd een goede moeder/echtgenote te zijn. (iets waar ik ze groot gelijk in geef)
Sorry, maar hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik ken vrouwen niet eens denken aan kinderen krijgen, en die partners zijn in bedrijven waar emancipatie ontzettend belangerijk is, en waar het ook echt tot z'n recht komt. Ik geloof dat vrouwen vaak niet ergens superhoog komen, is omdat mensen geloven dat het risico van kind krijgen hoger is dan bij een man. Als een vrouw zwanger raakt, moet ze verlof nemen, en dat kan vaak gewoon niet in hele hoge posities omdat ze niet te missen zijn.

Vrouwen worden vaak benadeeld, ook vrouwen die GEEN kinderen willen.
Oud 19-08-2003, 16:34
Sander86
Sander86 is offline
Mannen worden vandaag de dag meer gediscrimineerd dan vrouwen. Dat weet ik zeker.
Ik kwam zaterdag in een disco, en tot mijn stomme verbazing werden alle jongens gefouilleerd, en mochten de meisjes doorlopen.

Maar erger nog....

Als je tegenwoordig een baan wilt hebben bij de politie, maak je als blanke man bijna geen kans meer, omdat ze zowat alleen nog maar buitenlanders en vrouwen aannemen!

Citaat:
Meneer Ieme, die vergelijking was puur spreekwoordelijk, als je dat op een leeftijd van 19 jaar nog niet doorhebt....

Wat me verder opviel was dat Ieme niet één zinnig argument aan de discussie heeft toegevoegd en eigenlijk alleen maar mensen kan afzeiken.
Oud 19-08-2003, 16:50
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Sander86 schreef op 19-08-2003 @ 17:34:
Mannen worden vandaag de dag meer gediscrimineerd dan vrouwen. Dat weet ik zeker.
Ik kwam zaterdag in een disco, en tot mijn stomme verbazing werden alle jongens gefouilleerd, en mochten de meisjes doorlopen.

Maar erger nog....

Als je tegenwoordig een baan wilt hebben bij de politie, maak je als blanke man bijna geen kans meer, omdat ze zowat alleen nog maar buitenlanders en vrouwen aannemen!

Meneer Ieme, die vergelijking was puur spreekwoordelijk, als je dat op een leeftijd van 19 jaar nog niet doorhebt....

Wat me verder opviel was dat Ieme niet één zinnig argument aan de discussie heeft toegevoegd en eigenlijk alleen maar mensen kan afzeiken.
ik denk zozeer niet dat hij alleen mensen kan afzeiken.

ik denk dat hij zo laat zien dat hij er voor geen meter mee eens is.
Oud 19-08-2003, 16:51
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:

Ik geloof vaak nog steeds dat je wordt aangenomen voor wat je kan, en niet voor hoe je eruit ziet. Hoe jij dit zegt heb ik ook het lichtelijke vermoeden dat jij enigzins een hekel hebt aan buitenlandse mensen die wel een baan krijgen.

En ik vind dat als je gefrustreerd bent over iets wat je misschien persoonlijk mee hebt gemaakt, omdat het althans bij mij zo over komt, dat het iets persoonlijks is, dan stel ik je voor omdat in ieder geval wat subtieler aan de tand te brengen, want als je daar niet mee oppast wordt je hier op het forum volledig afgeslacht.

Adieu.
Oud 19-08-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
oh! wij blanke mannen komen echt in de problemen!

gelukkig kan ik altijd nog leraar worden
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:32
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:

Ik sta open voor reacties...
een deel van de vrouwen is inderdaad tevreden als mama. En het is jammer dat mannen geen kinderen kunnen baren want dan was de keuze en gezin en baan beter te regelen, want man kan dan thuis zitten. Maar als een vrouw wel wil werken moeten de mogelijkheden er ook zijn. kinderopvang etc moet perfect zijn, dat is het nu niet, als je geen bovengemiddelde baan hebt is het financieel gunstiger thuis te blijven. We moeten meer richting zweden. Grote bedrijven en zeker de overheid moeten creches op het bedrijf hebben. overblijven moet normaal worden etc.

dan hebben we het probleem van de communicatie. De top is een mannenwereld. Ik zal het betrekken op de politiek. Dat is (net als alle commecariaten etc) een grote vriendjespolitiek 'netwerken' noemt men dat. helaas als vrouw kom je er moeilijk tussen juist omdat het zo'n grijs gebied is en je niet kan meelullen over je auto, of je problemen met je vrouw, juist omdat je niet bij de golfclub of societeit zit etc. je hebt 2 mogelijkheden als vrouw A)vermanlijken, soort thatcher worden of B)je nog harder laten gelden, je moet je dubbel laten zien.
Dat is nu het glazen plafond, het grijze gebied van netwerken waar op een of andere manier wij vrouwen moeite mee hebben.
Dat is ook waarom ik dus wel op een vrouw stem en waarom er maar 1 vrouw in balkenende 1 zat. mensen zeggen je moet kijken naar kwaliteiten en niet naar geslacht als een man beter is moet de man de baan krijgen. helemaal mee eens, het jammere is dat er automatisch aan de man die je kent van de borrels op de club word gedacht en niet aan de vrouw die misschien even goed is of beter.
Oud 20-08-2003, 20:10
annetjuh
annetjuh is offline
ik wil absoluut geen huisvrouw worden.
ben nogal een workaholic en ik heb echt een drive om dingen die ik leuk vind te leren en om er meer over te weten. Dus ik wil later ook een goede drukke baan waar het leven als huisvrouw niet bij past. That's the reason why I don't want to have kids.

Als een man het leven als huisman wil leiden moet hij dat weten, en laat ik volkomen aan hem over. Anders moet je zoiets op een andere manier regelen. Zoals schoonmaakster of de rollen correct verdelen.
Dat je de dingen in de huishouding doet die je op dat moment die dag goed uitkomt en dat je er een soort roostertje van maakt.
Maar ik zie mij niet met 4 kinderen de kamer stofzuigen en daarbij nog op het eten letten.
Maar ben nog jong, mijn idee kan nog veranderen. Al denk ik van niet

kus
Oud 20-08-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Vrouwen worden vaak benadeeld, ook vrouwen die GEEN kinderen willen.
Dream on, als ik de regels in Nederland bekijk zijn vrouwen meer gelijk dan mannen terwijl we ze toch even gelijk willen hebben (ik denk hierbij bijvoorbeeld aan positieve discriminatie).

Als man en vrouw gelijk moeten zijn, moeten zij volgens de regelgeving ook gelijk worden behandeld.

We leven in een moderne maatschappij, waarin vrouwen in mijn ogen gelijk staan aan mannen en absoluut niet meer de onderdrukte rol hebben van 50 jaar geleden.
Wie zegt trouwens dat vrouwen niets voor het zeggen hadden toen? Volgens de wet misschien niet, maar dat zegt niets over hoe het er thuis aan toeging (even kijkend naar mijn familie ).

Een vrouw heeft in deze maatschappij alle kansen net als de man, alleen moeten deze kansen ook benut worden en dat geld voor de man en voor de vrouw.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:32
Ieme
Ieme is offline
Citaat:

Wat heeft iedereen toch met dat 'meneer Ieme'???
Naja. Dat het spreekwoordelijk is snapt iedereen. Alleen wanneer het nergens op slaat is het geen goeie vergelijking.

Ik ontkracht jouw argumenten. Het lijkt me dan ook vrij duidelijk wat dan mijn mening is. Maar goed, ik zal zelf ook even wat neergooien, ter uwer vermaek.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, dat weet iedereen. Maar daarom kun je ze nog wel gelijk behandelen! (qua rechten)
Dan er meer getinte mensen en vrouwen aangenomen worden bij de politie lijkt me vrij logisch te verklaren. De politie treedt (als het goed is) vaak naar buiten en zou een afspiegeling moeten zijn van de maatschappij. Bovendien hebben ze een voorbeeldfunctie. Als je dan alleen maar blanke mannen neerzet dan wordt het meer een soort nazi toestant. Er is zelfs een wet voor (dat je een bepaald percentage aan buitenlanders/vrouwen moet hebben) maar hoe dat precies zit is mij even ontschoten.

Oh ja, dat mannen gefouileerd worden en vrouwen niet (in jouw geval) heeft er mee te maken dat mannen simpelweg geweldadiger zijn dan vrouwen. Daar hebben we (naja, WE?) het zelf naar gemaakt. Alleen is het wel een beetje kortzichtig van de mensen die fouilleerden.

Offtopic: Afzeiken=ontkrachten. Als jij je afgezeken voelt (blijkbaar) dan waren je argumenten blijkbaar
Oud 21-08-2003, 10:38
Verwijderd
Ieme wat je zegt slaat natuurlijk nergens op en dat weet je zelf ook. Vrouwen kunnen minstens net zo gewelddadig zijn als mannen, alleen meestal op kleinere schaal. Verder zijn het echt niet louter en alleen mannen die drugs gebruiken, ook vrouwen nemen het mee. Al met al reden genoeg om ze toch te fouilleren.

Maar goed, ik denk dat men tegenwoordig een beetje op angstig is voor aanklagen van onzedelijke betasting ed

En dat over de politie: er is niet zoiets als positieve discriminatie, alle discriminatie is negatief. Dat gezonde blanke mensen worden geweigerd, alleen maar omdat de politie een multicultureler imago wil, is natuurlijk van de gekke.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:51
Sander86
Sander86 is offline
Citaat:
En dat over de politie: er is niet zoiets als positieve discriminatie, alle discriminatie is negatief. Dat gezonde blanke mensen worden geweigerd, alleen maar omdat de politie een multicultureler imago wil, is natuurlijk van de gekke .
Helemaal mee eens!
Daar heb ik niks aan toe te voegen.

Maar laten we het eens over verantwoordelijkheid hebben.
Mijn stelling: Als een stelletje besluit een kind te nemen, hebben ze de verantwoordelijkheid dat vooral de eerste jaren alle liefde en aandacht te geven die ze hebben. Dat kan niet als zowel vader als moeder full-time werken en de kinderen in een chreche worden achtergelaten en ze elke avond junk-food eten, omdat mama de hele dag op de zaak zit!

De rol van de moeder kan simpelweg niet vervangen worden door de rol van de vader. De moeder heeft een oersterke, natuurlijke band met haar kind. Vooral als het gaat om verzoring en voeding. Je kunt het gebrek aan een moeder NIET vervangen door de vader thuis te laten zitten. Dat is onnatuurlijk.
DAAROM hebben mannen geen borsten!

Emanciperende mensen van Nederland, denk niet alleen aan je eigen portemonnee, maar denk ook aan je verantwoordelijkheid!
Je krijgt er zeker geen spijt van, zeker niet als je kinderen over 20 jaar zeggen hoe dankbaar ze hun moeder zijn voor alle aandacht die ze hen hebben gegeven.
Oud 21-08-2003, 12:50
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik zie niet in waarom mensen ongelijk worden behandeld omdat ze elk iets anders tussen hun benen hebben,want uiteindelijk is dat toch wel het enige grote verschil.Ik zie niet in waarom wij beperkt moeten worden in onze kansen omdat we toevallig geen pikkie hebben
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 13:33
Sander86
Sander86 is offline
Ik vind ook niet dat vrouwen beperkt moeten worden in hun kansen, ik zeg alleen maar dat een moeder de verantwoordelijkheid heeft er altijd voor haar kind te zijn en dat het egoistisch is je eigen carriere voor je eigen kind te laten gaan.

Dat geldt natuurlijk ook voor mannen, maar op een iets andere manier, omdat de rol van de vader in de opvoeding nu eenmaal anders is dan de rol van de moeder.
Oud 21-08-2003, 13:34
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sander86 schreef op 21-08-2003 @ 11:51:
De rol van de moeder kan simpelweg niet vervangen worden door de rol van de vader. De moeder heeft een oersterke, natuurlijke band met haar kind. Vooral als het gaat om verzoring en voeding. Je kunt het gebrek aan een moeder NIET vervangen door de vader thuis te laten zitten. Dat is onnatuurlijk.
DAAROM hebben mannen geen borsten!

Emanciperende mensen van Nederland, denk niet alleen aan je eigen portemonnee, maar denk ook aan je verantwoordelijkheid!
Je krijgt er zeker geen spijt van, zeker niet als je kinderen over 20 jaar zeggen hoe dankbaar ze hun moeder zijn voor alle aandacht die ze hen hebben gegeven.
Nu doe je het weer.
Er zijn genoeg mannen die fulltime huisman willen zijn. Waarom mogen die dan niet thuis blijven. Alleen maar omdat ze een man zijn. Kinderen zijn net zo blij als hun vader thuis blijft om voor hun te zorgen dan wanneer de moeder dat doet.
Wat me ook irriteerd is dat je de vrouwen de schuld geeft als de ouders alletwee werken. Je bent alletwee ouder, dus moet je ook alletwee voor de kids zorgen en niet alles aan de moeder overlaten, omdat zij toevallig een vrouw is.
Oud 21-08-2003, 13:38
Sander86
Sander86 is offline
Als een man thuis wil blijven vind ik dat op zich prima.

Als een vrouw carriere wil maken vind ik het ook prima.

Zolang zowel de man als de vrouw maar niet ZOVEEL carriere maken dat hun kinderen eronder leiden.

En de gezinnen waar de kinderen het meest leiden onder de carriere van hun ouders, zijn geëmancipeerde gezinnen.

Emancipatie is op zich niet fout, je moet het alleen niet overdrijven door allebei full-time te gaan werken.

Een van de twee ouders zal op zijn minst part-time moeten werken, en mijn persoonlijke voorkeur gaat dan uit naar de moeder, omdat dat de meest natuurlijke situatie is.

Alleen als het echt niet anders kan moet je maar wat anders verzinnen...We leven tenslotte in een vrij land.

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 13:48
Vice
Vice is offline
Ik ben het met je eens dat het niet goed is als ouder om alletwee fulltime te gaan werken en de kids dan maar ergens dumpen. Maar het heeft weinig met de rolverdeling man/vrouw te maken omdat je niet elke situatie het zelfde kan behandelen.
Oud 21-08-2003, 14:44
Sander86
Sander86 is offline
Da's waar, ander onderwerp??
Oud 22-08-2003, 01:06
Verwijderd
Citaat:
ik zie niet in waarom mensen ongelijk worden behandeld omdat ze elk iets anders tussen hun benen hebben,want uiteindelijk is dat toch wel het enige grote verschil.Ik zie niet in waarom wij beperkt moeten worden in onze kansen omdat we toevallig geen pikkie hebben
Wake up, jullie worden tegenwoordig niet meer beperkt in jullie kansen. Ik zou het al bijna zo willen stellen dat mannen worden beperkt in hun kansen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:07
Sander86
Sander86 is offline
[QUOTE]Wake up, jullie worden tegenwoordig niet meer beperkt in jullie kansen. Ik zou het al bijna zo willen stellen dat mannen worden beperkt in hun kansen.[/ QUOTE]

Dat vind ik ook.
Omdat iedereen vrouwen zo zielig vindt, beginnen ze
hen positief te discrimineren, wat eigenlijk hetzelfde
inhoudt als het negatief discrimineren van mannen.
Voorbeelden als het wervingsbeleid van de politie en
het fouilleren in disco's zijn er genoeg.

Als je echt alle discriminatie uit wil bannen, (zoals ik)
ga dan ook geen vrouwen positief driscrimineren.
Oud 22-08-2003, 15:33
Vice
Vice is offline
Maar die vrouwen kunnen er niks aan doen dat ze niet gefouilleerd worden in een disco of dat ze meer kans hebben op een baan bij de politie. Er zijn genoeg vrouwen het daar helemaal niet mee eens zijn. (dat vrouwen positief discrimineren)
Oud 22-08-2003, 16:31
Sander86
Sander86 is offline
Daar heb je gelijk in.

Positieve discriminatie van vrouwen wordt grotendeels veroorzaakt door vervelende mannen.
Oud 22-08-2003, 17:41
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik vind dat een vrouw gelijk staat aan een man en dus heb ik een hekel aan bijv. de sgp of andere mensen die vinden dat een vrouw alleen goed is om kinderen te krijgen en te verzorgen en voor het huishouden. Maar ik ben ook niet echt zo'n feministe ofzo. Maar er blijven verschillen, zo is het een feit dat vrouwen vaker seksueel misbruikt worden en dat criminelen vaker mannen zijn.
Oud 22-08-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Omdat iedereen vrouwen zo zielig vindt, beginnen ze
hen positief te discrimineren, wat eigenlijk hetzelfde
inhoudt als het negatief discrimineren van mannen.
Jep

Vrouwen zijn gewoon slim en maken misbruik van die verouderde onderdrukkings ideeen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-08-2003 @ 19:06:
Vrouwen zijn gewoon slim en maken misbruik van die verouderde onderdrukkings ideeen
Maar soms is dat wel zo. Sommige vrouwen willen wel gelijk behandeld worden als mannen, maar dan alleen de positieve dingen. Ik bedoel dus dat ze die oude ideeen alleen gebruiken als het hun uitkomt.
Oud 22-08-2003, 21:55
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
Sander86 schreef op 21-08-2003 @ 14:33:
Ik vind ook niet dat vrouwen beperkt moeten worden in hun kansen, ik zeg alleen maar dat een moeder de verantwoordelijkheid heeft er altijd voor haar kind te zijn en dat het egoistisch is je eigen carriere voor je eigen kind te laten gaan.

Dat geldt natuurlijk ook voor mannen, maar op een iets andere manier, omdat de rol van de vader in de opvoeding nu eenmaal anders is dan de rol van de moeder.
die rol is idd anders,maar even belangrijk,dus als de vrouw niet egoistisch voor een carriere mag kiezen,dan mag de man dat ook niet,ook daar moet je dan geen verschil gaan maken tussen man en vrouw
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 14:45
Sander86
Sander86 is offline
Nee, doe ik dat dan?
Oud 24-08-2003, 16:46
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-08-2003 @ 22:46:
Maar soms is dat wel zo. Sommige vrouwen willen wel gelijk behandeld worden als mannen, maar dan alleen de positieve dingen. Ik bedoel dus dat ze die oude ideeen alleen gebruiken als het hun uitkomt.
eXo: helaas maar al te waar
Reageren

Regels voor berichten