Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2009, 18:09
Missy
Missy is offline
Laatst zat ik bij een vriendin. Haar vader zat op de bank. Haar moeder bracht automatisch een bak koffie op deed iets als hij er om vroeg. Zij vertelde dus ook dat haar moeder eigenlijk alles in huis doet en haar vader niks. Hoe zit dat met jouw ouders? Doen je ouders evenveel in het huishouden/ kinderen verzorgen of is de rolverdeling nog vrij ouderwets?

En voor de eventuele getrouwde/samenwonende mensen/relatie: hoe zijn de rollen bij jullie? Doen jullie evenveel of merk je wel dat een bepaald iemand toch meer doet? Vind je het vanzelfsprekend?

Hoe wil je dat later? Denk je dat je toch meer in het huishouden zal gaan doen dan eventueel je man? Zijn er ook mannen die vinden dat het de taak van de vrouw is om dat te doen?
Oud 01-01-2009, 18:12
Verwijderd
Ik denk dat Pip en ik het redelijk gelijk verdeeld hebben, al schrob en boen ik nooit.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 18:13
Verwijderd
ik vind rolverdelingen op basis van geslacht de meest grote bullshit op aarde
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 18:14
Missy
Missy is offline
Citaat:
Hier komt mijn verhaal die ik aan het typen was wel op neer ja.
Oud 01-01-2009, 18:16
BendeBen
BendeBen is offline
ik denk dat vrouwen er toch beter in zijn en er vooral meer om geven. daar waar ik de afwas een week zou laten staan zullen de meeste vrouwen al gaan afwassen na 2 dagen ofzo. tsja prima natuurlijk maar dan moet je ook niet zeuren vind ik
Oud 01-01-2009, 18:17
Verwijderd
Mijn vader doet het meeste, omdat hij thuis werkt, Hij kookt enzo, de rest doet de schoonmaakster.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 18:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het niet zozeer de taak van "de vrouw" als wel de taak van "de ander". Het kan me verder niet schelen wie of wat die ander dan is.
Oud 01-01-2009, 18:36
Swlabr
Swlabr is offline
Mijn moeder deed bijna al het huishoudelijke werk en mijn vader doet bijna niks. Af en toe kookt hij, maar dat is het ongeveer. Mja, andere cultuur enzo.
Oud 01-01-2009, 18:40
Verwijderd
Hier is het redelijk verdeeld. Mijn moeder doet meer, omdat zij minder werkt. Mijn vader doet in het weekend vaak de was, poetst, stofzuigt. De afgelopen drie maanden heeft mijn vader werkloos thuisgezeten en dan doet hij meer.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 18:41
Verwijderd
Mijn moeder doet eigenlijk alles in het huishouden. Mijn vader bemoeit zich er alleen mee als iets niet werkt. Dan repareert hij het. Ik zou het onzin vinden als mijn moeder het huishouden zou moeten doen alleen vanwege het feit dat ze de vrouw is, maar ze is wel degene die er het meeste waarde aan hecht en ook de meeste tijd heeft om het te doen (ze werkt parttime, mijn vader fulltime).
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 18:46
Uice
Uice is offline
Mijn ouders werken allebei. Mijn moeder doet de was en strijkt, mijn vader kookt meestal. De rest doet de schoonmaakster.
Oud 01-01-2009, 18:48
Swlabr
Swlabr is offline
Huhu, schoonmaakster.
Oud 01-01-2009, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Mja, andere cultuur enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 18:54
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn ouders hebben allebei een ander huishouden.
Oud 01-01-2009, 19:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Huhu, schoonmaakster.
Fatima.
Oud 01-01-2009, 19:02
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Fatima.
Ah, Fatima. De trots van de moslim gemeenschap.
Oud 01-01-2009, 19:03
Verwijderd
Wij hebben een Jose.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 19:13
Uice
Uice is offline
Fatima laat soms briefjes achter in het huis en die opent ze met 'Hallo, met Fatima'.
Oud 01-01-2009, 20:41
Miekje*
Miekje* is offline
Bij ons heet de schoonmaakster Anja.
Oud 01-01-2009, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ik niet, het zit gewoon in de natuur dat de man op jacht gaat (tegenwoordig: het inkomen binnenbrengt) en dat de vrouw baart en voor de kinderen (en het huishouden) zorgt.

Natuurlijk kan je zoiets vandaag de dag wel iets nuanceren, maar bullshit vind ik het niet. Vrouwen hechten nou eenmaal meer waarde aan een schoon huis en dergelijke, en mannen aan status, en dus verderkomen in hun carrière.

Bij mij thuis doet m'n moeder eigenlijk alles en m'n vader bijna niks. Hij werkt fulltime, en m'n moeder niet, dus ik zou het nogal raar vinden als hij dan ook nog eens belast zou worden met allerlei huishoudelijke taken.

Als de vrouw evenveel werkt als de man, wat volgens mij niet echt vaak het geval is, dan vind ik het nog steeds vrij normaal dat de vrouw wat meer doet in het huishouden, om bovenstaande redenen.

Ik kan me nogal ergeren aan die feministische praat dat mannen meer zouden moeten doen in huis. Het is al vanaf de geschiedenis van de mensheid de taak van de vrouw en dat is daarom vast niet voor niks.

Laatst gewijzigd op 01-01-2009 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 21:34
niqui
niqui is offline
Bij ons (woon samen) is het redelijk gelijk verdeeld.

We werken allebei even veel en investeren daarom ongeveer evenveel in het huishouden.
Co strijkt meestal, omdat ik daar een hekel aan heb. Daartegenover doe ik de was. Hij stofzuigt, ik dwijl. Hij doet zijn dieren, ik de mijne.

Als een van de twee eens een keer te weinig tijd heeft voor of geen zin heeft in een bepaalde klus, dan neemt de ander die voor zijn/haar rekening of doen we het even samen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 23:49
AzN
AzN is offline
M'n moeder doet de hele huishouding. Ikzelf wil later alles gelijk verdeeld doen, maar ja... ik wil zoveel .
Oud 01-01-2009, 23:58
Verwijderd
Hoeveel kost een schoonma(a)k(st)er per uur eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 00:08
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Laatst zat ik bij een vriendin. Haar vader zat op de bank. Haar moeder bracht automatisch een bak koffie op deed iets als hij er om vroeg. Zij vertelde dus ook dat haar moeder eigenlijk alles in huis doet en haar vader niks. Hoe zit dat met jouw ouders? Doen je ouders evenveel in het huishouden/ kinderen verzorgen of is de rolverdeling nog vrij ouderwets?
Mijn ouders zijn 42 jaar getrouwd en hebben een traditionele rolverdeling. Mijn vader brengt de centen binnen en rijdt auto, mijn moeder doet het huishouden. Ik vind het niets! Ik ben het huis uitgegaan om die reden.

Citaat:
Mijn broer mocht ook veel meer als/dan ik. Ik heb er dan ook in de puberteit serieus over na gedacht om mijzelf te laten ombouwen zodat ik die kutklusjes niet meer hoefde te doen. Belachelijk dat je dat soort dingen moet doen omdat je toevallig met borsten en een kut geboren bent. Als je het wegsnijdt hoeft het niet meer

Citaat:
En voor de eventuele getrouwde/samenwonende mensen/relatie: hoe zijn de rollen bij jullie? Doen jullie evenveel of merk je wel dat een bepaald iemand toch meer doet? Vind je het vanzelfsprekend?
Ik hou van gelijkheid in het huishouden en heb gelijk al tegen mijn man gezegd dat als hij verwachtte dat ik de taken van zijn moeder zou
overnemen, hij vooral daar moest blijven en niet bij mij!
Mijn man en ik verdelen de taken. Ik heb een bloedhekel aan koken (en ik word er nerveus van) en hij vind het hartstikke leuk, dus dat doet hij. Wassen en strijken doe ik voor het merendeel, maar als ik het hem vraag, doet hij het ook. Meestal maak ik een lijstje voor hem, misschien schools of kinderachtig. Maar ik ben er wel achter dat mannen en vrouwen anders denken en andere dingen zien. Vandaar het lijstje. Verder doe ik de kattenbak en geef de cavia's te eten, terwijl hij de caviakooi verschoont en de katten te eten geeft.

Laatst gewijzigd op 02-01-2009 om 00:11. Reden: Ik kwam de beste quote ever tegen!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 01:23
Verwijderd
Citaat:
Ik niet, het zit gewoon in de natuur dat de man op jacht gaat (tegenwoordig: het inkomen binnenbrengt) en dat de vrouw baart en voor de kinderen (en het huishouden) zorgt.

Natuurlijk kan je zoiets vandaag de dag wel iets nuanceren, maar bullshit vind ik het niet. Vrouwen hechten nou eenmaal meer waarde aan een schoon huis en dergelijke, en mannen aan status, en dus verderkomen in hun carrière.

Bij mij thuis doet m'n moeder eigenlijk alles en m'n vader bijna niks. Hij werkt fulltime, en m'n moeder niet, dus ik zou het nogal raar vinden als hij dan ook nog eens belast zou worden met allerlei huishoudelijke taken.

Als de vrouw evenveel werkt als de man, wat volgens mij niet echt vaak het geval is, dan vind ik het nog steeds vrij normaal dat de vrouw wat meer doet in het huishouden, om bovenstaande redenen.

Ik kan me nogal ergeren aan die feministische praat dat mannen meer zouden moeten doen in huis. Het is al vanaf de geschiedenis van de mensheid de taak van de vrouw en dat is daarom vast niet voor niks.
Omdat vrouwen met kids opgezadeld zaten. Maar sinds de komst van de pil lijkt het me logisch dat er tenminste een beetje verandering in komt. Iig wat mij betreft want ik heb een schijthekel aan stofzuigen Koken wil ik daarentegen wel weer doen, zelfs als enige.

Maar goed, momenteel geen partner, dus het gaat niet op. Met vriendjes in het verleden was het gewoon eerlijk verdeeld, maar als je nog niet samenwoont is dat nog niet heel relevant denk ik.

Van de paar stelletjes in mijn vriendenkring die samenwonen zijn het trouwens vooral de mannen die meer doen in het huishouden Maar die zijn misschien niet zo representatief voor de gehele mensheid. Hopelijk wel voor onze generatie tho (...euh, hun vrijzinnigheid dan, niet dat mannen nu per se meer zouden moeten doen).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2009, 02:33
BendeBen
BendeBen is offline
ja vrijzinnig... of gewoon geindoctrineerd door het feminisme natuurlijk. dat gelukkig wel zn langste tijd heeft gehad heb ik t idee
Oud 02-01-2009, 02:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bij ons heet de schoonmaakster Anja.
Luxe hoor, een Nederlandse.
Oud 02-01-2009, 08:37
Verwijderd
Bij mij en Lieke kwam er één die Fatima heet. Nu komt er één die Willemijn heet. En als het zo doorgaat komt er binnekort geen één meer >.> Ik hou niet van schoonmaaksters die met je (vriendin) flirten....

Verder vind ik het maar niets als per definitie de vrouw achter het aanrecht moet. Kijk, als de man fulltime werkt dan vind ik dat de vrouw (of de schoonmaakster) het moet doen.

Mijn ouders zijn gescheiden, maar ik kan me herinneren dat mijn vader fulltime werkte en mijn moeder af en toe partime. Zij deed dan het meest, maar mijn vader kookte ook af en toe.
Met haar nieuwe man is het ongeveer hetzeflde. Alleen omdat hij een eigen praktijk heeft en dus echt heel veel uren maak, is de afspraak dat mijn moeder en de schoonmaakster het doen. Hij is gelukkig niet zo verwaand dat hij denkt dat hij alles letterlijk voorgeschoteld krijgt. Hij helpt gewoon netjes met afruimen, werkt in de tuin, maakt het om het huis af en toe schoon (!). Maar goed, hij heeft dan ook heel veel energie.

Bij mij zit het trouwens een beetje anders, omdat ik met een meisje heb en wij gewoon allebei vrouwelijk zijn.
Maar stel dat ik een traditionele man krijg, dan kan hij ophoepelen, want tja, ik wil ook wel een soort van carriere maken. Als hij mij commandeert, krijgt hij hetgeen wat hij eiste in zijn gezicht gesmeten.

Verder wil ik later zo min mogelijk schoonmaken. Als ik het me later kan permiteren, dan het liefst één (en als ik kinderen heb twee) keer per week een schoonmaakster.
Als dat niet het geval is zit er niets anders op dan het werk en het huishouden zo eerlijk mogelijk te verdelen. Hoewel ik het meer zie zitten om te gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 09:56
marrel
marrel is offline
Mama doet wel iets meer omdat die geen volledige baan heeft, maar papa kookt wel iedere dag en doet in het weekend de boodschappen. Verder houd hij de tuin bij. Het poetsen komt wat meer op mama neer maar m'n zusje en ik doen iig onze eigen kamers en ik wil ook wel eens helpen met strijken of koken. Eigenlijk is er niet echt een rolverdeling op basis man/vrouw dus maar meer wie waar tijd voor heeft en de meeste zin.
En als ik nog ooit een vriendje vind mag ik toch wel hopen dat hij ook wat mee doet in het huishouden anders ist snel over
Oud 02-01-2009, 10:03
PV
PV is offline
mijn vader werkt fulltime, en doet daarnaast dingen als vuilnis buiten zetten, het konijnenhok schoonmaken, dingen repareren enz.
mijn moeder werkt niet en doet het huishouden, koken, de huisdieren verzorgen etc.

ik vind dat mn moeder best eens werk had mogen zoeken ik zou zelf later niet de hele tijd thuis willen zitten. op z'n minst toch een dag of twee per week werken. en een man kan ook best koken en strijken. het ligt er wel aan of je kinderen hebt of niet, want die zou ik dan niet ergens in een dagverblijf of creche of watdanook willen dumpen, daar zou dan wel iemand voor thuis moeten blijven tot ze naar de basisschool kunnen. en ook dan moet er iemand thuis zijn als ze uit school komen, dus daar moet het werk dan wel mee te combineren zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Bij mij en Lieke kwam er één die Fatima heet. Nu komt er één die Willemijn heet. En als het zo doorgaat komt er binnekort geen één meer >.> Ik hou niet van schoonmaaksters die met je (vriendin) flirten....

Verder vind ik het maar niets als per definitie de vrouw achter het aanrecht moet. Kijk, als de man fulltime werkt dan vind ik dat de vrouw (of de schoonmaakster) het moet doen.

Mijn ouders zijn gescheiden, maar ik kan me herinneren dat mijn vader fulltime werkte en mijn moeder af en toe partime. Zij deed dan het meest, maar mijn vader kookte ook af en toe.
Met haar nieuwe man is het ongeveer hetzeflde. Alleen omdat hij een eigen praktijk heeft en dus echt heel veel uren maak, is de afspraak dat mijn moeder en de schoonmaakster het doen. Hij is gelukkig niet zo verwaand dat hij denkt dat hij alles letterlijk voorgeschoteld krijgt. Hij helpt gewoon netjes met afruimen, werkt in de tuin, maakt het om het huis af en toe schoon (!). Maar goed, hij heeft dan ook heel veel energie.

Bij mij zit het trouwens een beetje anders, omdat ik met een meisje heb en wij gewoon allebei vrouwelijk zijn.
Maar stel dat ik een traditionele man krijg, dan kan hij ophoepelen, want tja, ik wil ook wel een soort van carriere maken. Als hij mij commandeert, krijgt hij hetgeen wat hij eiste in zijn gezicht gesmeten.

Verder wil ik later zo min mogelijk schoonmaken. Als ik het me later kan permiteren, dan het liefst één (en als ik kinderen heb twee) keer per week een schoonmaakster.
Als dat niet het geval is zit er niets anders op dan het werk en het huishouden zo eerlijk mogelijk te verdelen. Hoewel ik het meer zie zitten om te gaan werken.
Waarom niet schoonmaker?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet schoonmaker?
dat wilde ik ook net zeggen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 12:18
Verwijderd
Ik ben er heilig van overtuigd dat de vrouwen 10 stappen achter hun man moeten lopen. Ook binnenhuis. Mannen worden aangesproken met: de Meester, de Heer of uwe Geilheid. Na het aanspreken eindigt de vrouw haar zin met een buiging, en kust ze zachtjes zijn tenen. Die ze wel of niet in haar mond neemt. Vind de man dat zij dit niet goed deed, dan word de vrouw, zoals het oude gebruik zegt, achter het behang geplakt. Sex is een eenzijdige kwestie, de vrouw mag hier niet van genieten, doet zij dit wel, dan word de man geacht de vrouw met spekjes om haar nek voor de varkens te gooien, let op, niet werpen. Vrouwen moeten met een lege zak aardappelen over hun gezicht lopen. Hoe deze zak tegelijk leeg en met aardappelen is, moet de vrouw uitzoeken. Doet zij die niet dan wordt ze gesmoord met d66 taal en moet ze 66 keer heil Pechtold roepen. Wanneer deze haar mijn zijn zielige blik aankijkt totdat ze moeten huilen van weemoed. Dit is mijn heilige overtuiging, iedereen die anders doet is een fascist. Of communist. Kweenie.

edit: HELP ME ik word mishandeld! kby237934efrwjksdc

editedit: das neit waar, ze dwong nhi yuhhvb gejhdrfwvdfghsdhjkfljum,hrfgdwkj

Laatst gewijzigd op 02-01-2009 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 12:28
Verwijderd
Sex.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 13:04
Martiño
Martiño is offline
We hebben de taken verdeeld, aangezien de klassieke man/vrouw verdeling bij ons niet zo goed werkt.

Koken doet degene die het het beste uitkomt, de laatste tijd mn vriend meer dan ik. Same goes voor de afwas, hoewel we proberen die zoveel mogelijk samen te doen. Ik strijk en zorg voor het konijn + kooi, en op zaterdag doet mn vriend de was en de "schoonmaak", omdat ik dan moet werken. Door de week doe ik meestal wel nog even stofzuigen, zeker met een konijn dat in de rui is is dat geen overbodige luxe.
Meestal doet mijn vriend de boodschappen na zijn werk, kleine boodschappen doet diegene die er het meeste tijd voor heeft. We proberen het zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar soms doet de een gewoon wat meer dan de ander.
Oud 02-01-2009, 16:32
Nona
Nona is offline
Mijn moeder doet altijd meer dan mijn vader in het huishouden, zij is ook veel systematischer. Mijn vader bedoelt het goed en doet vaak impulsief klusjes die ergens ook wel moeten gebeuren, maar wassen en strijken laat hij toch echt liggen, ik geloof ook niet dat hij goed weet hoe hij dat aan moet pakken.

Wat mij betreft zijn taken gelijk verdeeld, maar ik zie nu al dat ik wat strenger ben als het op huishouden aankomt dan mijn vriend. Ik doe in de weekenden, wanneer ik bij hem ben, dan vaak ook meer in het huishouden dan hij de hele week (op de afwas na). Hij ziet niet zo waar hij moet beginnen en kan het ook niet zo goed plannen (gisteren zat hij nog samen met een vriend vanaf de bank te roepen dat hij het zo druk had en echt geen tijd had om een documentje te lezen, terwijl ik even daarvoor alle spullen ingepakt had die mee moesten, zij zaten het druk te hebben. Het documentje had ik zelf getypt, in een zeldzaam vrij uurtje ).
Ik vind het niet erg als ik wat meer doe, ik vind het immers ook belangrijker dan mijn vriend. Hij hoeft zijn rommel echter niet achter zich aan te laten slingeren, hij kan ook best een handje helpen, dan wil ik best aangeven wat wanneer moet gebeuren. Ik ben gewoon heel lief en verdraagzaam, geen huishoudmiep.
Oud 02-01-2009, 18:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben er heilig van overtuigd dat de vrouwen 10 stappen achter hun man moeten lopen. Ook binnenhuis. Mannen worden aangesproken met: de Meester, de Heer of uwe Geilheid. Na het aanspreken eindigt de vrouw haar zin met een buiging, en kust ze zachtjes zijn tenen. Die ze wel of niet in haar mond neemt. Vind de man dat zij dit niet goed deed, dan word de vrouw, zoals het oude gebruik zegt, achter het behang geplakt. Sex is een eenzijdige kwestie, de vrouw mag hier niet van genieten, doet zij dit wel, dan word de man geacht de vrouw met spekjes om haar nek voor de varkens te gooien, let op, niet werpen. Vrouwen moeten met een lege zak aardappelen over hun gezicht lopen. Hoe deze zak tegelijk leeg en met aardappelen is, moet de vrouw uitzoeken. Doet zij die niet dan wordt ze gesmoord met d66 taal en moet ze 66 keer heil Pechtold roepen. Wanneer deze haar mijn zijn zielige blik aankijkt totdat ze moeten huilen van weemoed. Dit is mijn heilige overtuiging, iedereen die anders doet is een fascist. Of communist. Kweenie.

edit: HELP ME ik word mishandeld! kby237934efrwjksdc

editedit: das neit waar, ze dwong nhi yuhhvb gejhdrfwvdfghsdhjkfljum,hrfgdwkj
aww
Oud 02-01-2009, 18:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mja, beetje een combinatie van natuur en religieuze onderdrukking, maar er is natuurlijk niets mis mee daarvan af te wijken.
Oud 02-01-2009, 19:31
Verwijderd
Mijn ouders hebben aparte huishoudens, maar toen ze er nog één hadden deed mijn moeder het meeste. Mijn moeder werkte maar twee dagen, mijn vader vijf en regelmatig een weekend. Mijn vader deed alleen klusjes als het gras maaien of het grind harken in het weekend ofzo, mijn moeder de rest. We hebben heel lang een schoonmaakster gehad, vanaf de geboorte van mijn zusje, tot 2,5 jaar geleden. Nu woont mijn moeder in een klein huis en heeft ze geen schoonmaakster nodig.
Ik woon sinds anderhalf jaar samen met mijn vriend en ik merk dat ik meer doe in het huishouden en ik heb er zeker meer oog voor. We studeren alletwee en werken daarnaast en die uren zijn ongeveer gelijk aan elkaar. Ik ben meestal eerder thuis dus doe ik de boodschappen en kook ik. Mijn vriend is vaak 's avonds ook nog weg dus doe ik wel vrij veel. En net als wat ik net ergens las maak ik regelmatig lijstjes voor hem met wat hij moet doen. Op zich vind ik het logisch dat degene die meer tijd thuis is wat meer doet, maar bij mijn vriend moet je hem af en toe bijna aan het huishouden schoppen omdat hij liever op de bank zit, maarja, wie niet?

Overigens vind ik het niet logisch dat vrouwen per definitie meer doen in het huishouden dan mannen, omdat dat nou eenmaal altijd al zo gaat en vrouwen altijd al meer doen in het huishouden.
Degene die het meeste thuis is en de meeste 'vrije' tijd heeft, kan het meeste in het huis doen imho.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 16:45
Verwijderd
Mijn moeder wil wel dat mijn vader meer meehelpt in het huis maar wanneer mijn vader dan schoonmaakt is het uiteindelijk niet goed Iets met smetvrees maar wel handig!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 17:42
Tink*
Tink* is offline
Mijn moeder doet alles en mijn vader is lui en doet niets thuis. Heel af en toe dan kookt ie een keer op zondag en verder doet hij de reparaties. In een uitzonderlijk geval stofzuigt hij zelfs, maar dat probeert hij liever op iemand anders af te schuiven. Mijn vader werkt fulltime en mijn moeder parttime, maar ik vind dat geen excuus. Als jij een beetje buiten rondloopt en in de schuur bezig bent of met je konijnen kan je net zo goed je vrouw even helpen die nog vanalles moet doen voordat ze eindelijk rustig kan zitten. Mijn broertjes zijn al net zo verwend en verdommen het om iets te doen. Ze creperen al van de luiheid als ze een keer hun eigen raam open moeten zetten. Mijn vader en moeder doen wel samen boodschappen. Als ik thuis ben dan kook ik om te zorgen dat mijn moeder wat eerder klaar is met haar werk. Oh en mijn moeder werkt btw bij mensen als schoonmaakster.

Ik woon in mijn eentje, maar als mijn vriendje bij me is of ik bij hem dan gaat het gewoon samen. We wassen samen af, koken neem ik liever in mijn eentje voor m'n rekening (ik kan er niet tegen als iemand anders het doet en ik er bij sta niets te doen ) en we doen samen boodschappen. Ook als degene waar we zijn besluit zijn kamer op te ruimen doen we dat samen. Ik ben wel veel systematischer en hij kan zich er vaak in zijn eentje ook niet echt toe zetten, maar met z'n tweeën doet ie het wel en gaat het ook sneller. Dit resulteert er natuurlijk wel in dat ik hem vaak moet vertellen dat ie eens z'n was moet gaan doen of gaan afwassen ofzo. Hij ziet vuil ook niet zo goed liggen, vooral omdat ie het niet wil zien geloof ik. Ik maak uit mezelf veel vaker schoon en doe de was als de wasmand vol is of verschoon m'n bed. Maar ik vind opruimen ook niet zo erg, de was doen is leuk.

Ik vind: je maakt het allebei vies dus maak je het allebei schoon!
Oud 03-01-2009, 18:08
Balance
Balance is offline
Mijn ouders zijn vrij traditioneel qua rolverdeling en zo zou ik het later ook wel willen.
Oud 03-01-2009, 20:47
Vice
Vice is offline
Mijn ouders hebben een schoonmaaksters, omdat mijn vader fulltime werkt en mijn moeder een hekel aan het huishouden heeft. Niet dat ze helemaal niks uitvoren. Mijn vader zorgt voor het eten en mijn moeder voor de was.

Het is wel zo dat mijn vader meer een zorg-mens is. Als er visite is, is hij diegene die voor het drinken en de hapjes zorgt en hij brengt mijn moeder elke ochtend ontbijt op bed.
Oud 03-01-2009, 20:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Gelukkig hebben we hier nog altijd de vrijheid om zelf te bepalen hoe we het huishouden doen.
Oud 03-01-2009, 21:02
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
bij mijn ouders is het zo afgesproken dat mijn moeder verantwoordelijk is voor het huishouden en mijn vader haar helpt. Als hij veel tijd heeft helpt hij dus veel, als hij weinig tijd heeft helpt hij minder.

we hebben een schoonmaakster, maar toch heeft mn moeder het nog druk zat met een fulltime baan plus huishouden. schoonmaaksters doen vaak niet de was oid namelijk.

schoonmaakster heet karin en is nederlands want mn ouders wonen in een wit dorp met gezinnen met kinderen waarvan de moeder dan parttime gaat werken als schoonmaakster bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 21:03
waterijsje
waterijsje is offline
mijn vader en moeder doen evenveel.. ligt er net aan wie tijd/zin heeft.
dus allebei koken, poetsen, strijken enz..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 15:27
Fantôme
Fantôme is offline
mijn vriend en ik doen denk ongeveer evenveel in huis, waarbij ik meer aansporing nodig heb dan hij
Bij mijn ouders deed eerst mijn moeder bijna alles. Mijn vader was marineman en ook een periode vaak op zee. Nu mijn vader met de FUT is (dat heet nu anders volgens mij) en een parttime baan heeft als concierge op een school voor de ochtenden, doen ze ongeveer allebei evenveel. Hoewel mijn vader het volgens mij eerder 'wel weer goed vindt' dan mn moeder...
Oud 04-01-2009, 16:33
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
mijn vriend en ik doen denk ongeveer evenveel in huis, waarbij ik meer aansporing nodig heb dan hij
Bij mijn ouders deed eerst mijn moeder bijna alles. Mijn vader was marineman en ook een periode vaak op zee. Nu mijn vader met de FUT is (dat heet nu anders volgens mij) en een parttime baan heeft als concierge op een school voor de ochtenden, doen ze ongeveer allebei evenveel. Hoewel mijn vader het volgens mij eerder 'wel weer goed vindt' dan mn moeder...
Hij had zeker geen vut meer...

Bij ons deed mijn moeder altijd het eten/schrobben/boenen. Vader stofzuigde altijd. Nu doe ik eigenlijk het liefst zo weinig mogelijk, maar toch vaak wel afwassen en soms de badkamer schoonmaken, echter mijn eigen kamer is eigenlijk volcontinu een zooi.

En ach, ik denk dat over het algemeen vrouwen aan het schoonzijn meer belang hechten dan mannen en dat je daarom vaker ziet dat de vrouw schoonmaakt, maar denk niet dat het per se de taak is van de vrouw. Wanneer ik ga samenwonen is wel een voorwaarde dat ze kookt, want dat vind ik echt waanzinnig kut, dan maak ik wel schoon.
Oud 04-01-2009, 16:38
Verwijderd
Nou. Ik heb er niks tegen dat vrouwen meer doen, maar dan moet het wel logisch zijn. De kans is groot dat ik nooit kinderen krijg en altijd meer verdien dan mijn partner, dus dan zie ik geen reden waarom hij niet wat minder werkt en meer in het huishouden doet. Als we beide fulltime werken vind ik dat het wel ongeveer verdeeld kan zijn, hoewel het maar verdeeld moet worden naar wat iedereen leuk vindt. Ik vind koken helemaal niet leuk maar schoonmaken echt niet zo erg, dus.

Thuis doet mijn moeder natuurlijk meer. Maar mijn vader heeft enkele taken op zich genomen en doet die ook heel erg braaf. Stofzuigen, boodschappen, allerlei soorten afval wegbrengen, dingetjes met stroom of klusjes ofzo, iets timmeren, iets slepen. Hij bemoeit zich nooit met was ofzo. Wel af en toe koken maar altijd hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 17:21
Martiño
Martiño is offline
Ik heb trouwens wel eens overwogen om een schoonmaakster/schoonmaker te nemen voor een paar uurtjes in de week omdat mijn vriend en ik allebei fulltime bezig zijn met werk/stage/studie/lang reizen en het ons een hoop vermoeidheid zou sparen, maar mn vriend wil het niet.
Reageren

Regels voor berichten