Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bij ons (woon samen) is het redelijk gelijk verdeeld.
We werken allebei even veel en investeren daarom ongeveer evenveel in het huishouden. Co strijkt meestal, omdat ik daar een hekel aan heb. Daartegenover doe ik de was. Hij stofzuigt, ik dwijl. Hij doet zijn dieren, ik de mijne. Als een van de twee eens een keer te weinig tijd heeft voor of geen zin heeft in een bepaalde klus, dan neemt de ander die voor zijn/haar rekening of doen we het even samen. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
overnemen, hij vooral daar moest blijven en niet bij mij! Mijn man en ik verdelen de taken. Ik heb een bloedhekel aan koken (en ik word er nerveus van) en hij vind het hartstikke leuk, dus dat doet hij. Wassen en strijken doe ik voor het merendeel, maar als ik het hem vraag, doet hij het ook. Meestal maak ik een lijstje voor hem, misschien schools of kinderachtig. Maar ik ben er wel achter dat mannen en vrouwen anders denken en andere dingen zien. Vandaar het lijstje. Verder doe ik de kattenbak en geef de cavia's te eten, terwijl hij de caviakooi verschoont en de katten te eten geeft. ![]()
Laatst gewijzigd op 02-01-2009 om 00:11. Reden: Ik kwam de beste quote ever tegen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, momenteel geen partner, dus het gaat niet op. Met vriendjes in het verleden was het gewoon eerlijk verdeeld, maar als je nog niet samenwoont is dat nog niet heel relevant denk ik. Van de paar stelletjes in mijn vriendenkring die samenwonen zijn het trouwens vooral de mannen die meer doen in het huishouden ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mij en Lieke kwam er één die Fatima heet. Nu komt er één die Willemijn heet. En als het zo doorgaat komt er binnekort geen één meer >.> Ik hou niet van schoonmaaksters die met je (vriendin) flirten....
Verder vind ik het maar niets als per definitie de vrouw achter het aanrecht moet. Kijk, als de man fulltime werkt dan vind ik dat de vrouw (of de schoonmaakster) het moet doen. Mijn ouders zijn gescheiden, maar ik kan me herinneren dat mijn vader fulltime werkte en mijn moeder af en toe partime. Zij deed dan het meest, maar mijn vader kookte ook af en toe. Met haar nieuwe man is het ongeveer hetzeflde. Alleen omdat hij een eigen praktijk heeft en dus echt heel veel uren maak, is de afspraak dat mijn moeder en de schoonmaakster het doen. Hij is gelukkig niet zo verwaand dat hij denkt dat hij alles letterlijk voorgeschoteld krijgt. Hij helpt gewoon netjes met afruimen, werkt in de tuin, maakt het om het huis af en toe schoon (!). Maar goed, hij heeft dan ook heel veel energie. Bij mij zit het trouwens een beetje anders, omdat ik met een meisje heb en wij gewoon allebei vrouwelijk zijn. Maar stel dat ik een traditionele man krijg, dan kan hij ophoepelen, want tja, ik wil ook wel een soort van carriere maken. Als hij mij commandeert, krijgt hij hetgeen wat hij eiste in zijn gezicht gesmeten. Verder wil ik later zo min mogelijk schoonmaken. Als ik het me later kan permiteren, dan het liefst één (en als ik kinderen heb twee) keer per week een schoonmaakster. Als dat niet het geval is zit er niets anders op dan het werk en het huishouden zo eerlijk mogelijk te verdelen. Hoewel ik het meer zie zitten om te gaan werken. |
![]() |
|
Mama doet wel iets meer omdat die geen volledige baan heeft, maar papa kookt wel iedere dag en doet in het weekend de boodschappen. Verder houd hij de tuin bij. Het poetsen komt wat meer op mama neer maar m'n zusje en ik doen iig onze eigen kamers en ik wil ook wel eens helpen met strijken of koken. Eigenlijk is er niet echt een rolverdeling op basis man/vrouw dus maar meer wie waar tijd voor heeft en de meeste zin.
En als ik nog ooit een vriendje vind mag ik toch wel hopen dat hij ook wat mee doet in het huishouden anders ist snel over ![]()
|
![]() |
mijn vader werkt fulltime, en doet daarnaast dingen als vuilnis buiten zetten, het konijnenhok schoonmaken, dingen repareren enz.
mijn moeder werkt niet en doet het huishouden, koken, de huisdieren verzorgen etc. ik vind dat mn moeder best eens werk had mogen zoeken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben er heilig van overtuigd dat de vrouwen 10 stappen achter hun man moeten lopen. Ook binnenhuis. Mannen worden aangesproken met: de Meester, de Heer of uwe Geilheid. Na het aanspreken eindigt de vrouw haar zin met een buiging, en kust ze zachtjes zijn tenen. Die ze wel of niet in haar mond neemt. Vind de man dat zij dit niet goed deed, dan word de vrouw, zoals het oude gebruik zegt, achter het behang geplakt. Sex is een eenzijdige kwestie, de vrouw mag hier niet van genieten, doet zij dit wel, dan word de man geacht de vrouw met spekjes om haar nek voor de varkens te gooien, let op, niet werpen. Vrouwen moeten met een lege zak aardappelen over hun gezicht lopen. Hoe deze zak tegelijk leeg en met aardappelen is, moet de vrouw uitzoeken. Doet zij die niet dan wordt ze gesmoord met d66 taal en moet ze 66 keer heil Pechtold roepen. Wanneer deze haar mijn zijn zielige blik aankijkt totdat ze moeten huilen van weemoed. Dit is mijn heilige overtuiging, iedereen die anders doet is een fascist. Of communist. Kweenie.
edit: HELP ME ik word mishandeld! kby237934efrwjksdc editedit: das neit waar, ze dwong nhi yuhhvb gejhdrfwvdfghsdhjkfljum,hrfgdwkj Laatst gewijzigd op 02-01-2009 om 12:30. |
![]() |
|
We hebben de taken verdeeld, aangezien de klassieke man/vrouw verdeling bij ons niet zo goed werkt.
![]() Koken doet degene die het het beste uitkomt, de laatste tijd mn vriend meer dan ik. Same goes voor de afwas, hoewel we proberen die zoveel mogelijk samen te doen. Ik strijk en zorg voor het konijn + kooi, en op zaterdag doet mn vriend de was en de "schoonmaak", omdat ik dan moet werken. Door de week doe ik meestal wel nog even stofzuigen, zeker met een konijn dat in de rui is is dat geen overbodige luxe. Meestal doet mijn vriend de boodschappen na zijn werk, kleine boodschappen doet diegene die er het meeste tijd voor heeft. We proberen het zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar soms doet de een gewoon wat meer dan de ander.
|
Mijn moeder doet altijd meer dan mijn vader in het huishouden, zij is ook veel systematischer. Mijn vader bedoelt het goed en doet vaak impulsief klusjes die ergens ook wel moeten gebeuren, maar wassen en strijken laat hij toch echt liggen, ik geloof ook niet dat hij goed weet hoe hij dat aan moet pakken.
Wat mij betreft zijn taken gelijk verdeeld, maar ik zie nu al dat ik wat strenger ben als het op huishouden aankomt dan mijn vriend. Ik doe in de weekenden, wanneer ik bij hem ben, dan vaak ook meer in het huishouden dan hij de hele week (op de afwas na). Hij ziet niet zo waar hij moet beginnen en kan het ook niet zo goed plannen (gisteren zat hij nog samen met een vriend vanaf de bank te roepen dat hij het zo druk had en echt geen tijd had om een documentje te lezen, terwijl ik even daarvoor alle spullen ingepakt had die mee moesten, zij zaten het druk te hebben. Het documentje had ik zelf getypt, in een zeldzaam vrij uurtje ![]() Ik vind het niet erg als ik wat meer doe, ik vind het immers ook belangrijker dan mijn vriend. Hij hoeft zijn rommel echter niet achter zich aan te laten slingeren, hij kan ook best een handje helpen, dan wil ik best aangeven wat wanneer moet gebeuren. Ik ben gewoon heel lief en verdraagzaam, geen huishoudmiep.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn ouders hebben aparte huishoudens, maar toen ze er nog één hadden deed mijn moeder het meeste. Mijn moeder werkte maar twee dagen, mijn vader vijf en regelmatig een weekend. Mijn vader deed alleen klusjes als het gras maaien of het grind harken in het weekend ofzo, mijn moeder de rest. We hebben heel lang een schoonmaakster gehad, vanaf de geboorte van mijn zusje, tot 2,5 jaar geleden. Nu woont mijn moeder in een klein huis en heeft ze geen schoonmaakster nodig.
Ik woon sinds anderhalf jaar samen met mijn vriend en ik merk dat ik meer doe in het huishouden en ik heb er zeker meer oog voor. We studeren alletwee en werken daarnaast en die uren zijn ongeveer gelijk aan elkaar. Ik ben meestal eerder thuis dus doe ik de boodschappen en kook ik. Mijn vriend is vaak 's avonds ook nog weg dus doe ik wel vrij veel. En net als wat ik net ergens las maak ik regelmatig lijstjes voor hem met wat hij moet doen. Op zich vind ik het logisch dat degene die meer tijd thuis is wat meer doet, maar bij mijn vriend moet je hem af en toe bijna aan het huishouden schoppen omdat hij liever op de bank zit, maarja, wie niet? Overigens vind ik het niet logisch dat vrouwen per definitie meer doen in het huishouden dan mannen, omdat dat nou eenmaal altijd al zo gaat en vrouwen altijd al meer doen in het huishouden. Degene die het meeste thuis is en de meeste 'vrije' tijd heeft, kan het meeste in het huis doen imho. |
![]() |
|
Mijn moeder doet alles en mijn vader is lui en doet niets thuis. Heel af en toe dan kookt ie een keer op zondag en verder doet hij de reparaties. In een uitzonderlijk geval stofzuigt hij zelfs, maar dat probeert hij liever op iemand anders af te schuiven. Mijn vader werkt fulltime en mijn moeder parttime, maar ik vind dat geen excuus. Als jij een beetje buiten rondloopt en in de schuur bezig bent of met je konijnen kan je net zo goed je vrouw even helpen die nog vanalles moet doen voordat ze eindelijk rustig kan zitten. Mijn broertjes zijn al net zo verwend en verdommen het om iets te doen. Ze creperen al van de luiheid als ze een keer hun eigen raam open moeten zetten. Mijn vader en moeder doen wel samen boodschappen. Als ik thuis ben dan kook ik om te zorgen dat mijn moeder wat eerder klaar is met haar werk. Oh en mijn moeder werkt btw bij mensen als schoonmaakster.
![]() Ik woon in mijn eentje, maar als mijn vriendje bij me is of ik bij hem dan gaat het gewoon samen. We wassen samen af, koken neem ik liever in mijn eentje voor m'n rekening (ik kan er niet tegen als iemand anders het doet en ik er bij sta niets te doen ![]() ![]() Ik vind: je maakt het allebei vies dus maak je het allebei schoon!
|
Mijn ouders hebben een schoonmaaksters, omdat mijn vader fulltime werkt en mijn moeder een hekel aan het huishouden heeft. Niet dat ze helemaal niks uitvoren. Mijn vader zorgt voor het eten en mijn moeder voor de was.
Het is wel zo dat mijn vader meer een zorg-mens is. Als er visite is, is hij diegene die voor het drinken en de hapjes zorgt en hij brengt mijn moeder elke ochtend ontbijt op bed.
||
Citaat:
![]()
|
bij mijn ouders is het zo afgesproken dat mijn moeder verantwoordelijk is voor het huishouden en mijn vader haar helpt. Als hij veel tijd heeft helpt hij dus veel, als hij weinig tijd heeft helpt hij minder.
we hebben een schoonmaakster, maar toch heeft mn moeder het nog druk zat met een fulltime baan plus huishouden. schoonmaaksters doen vaak niet de was oid namelijk. schoonmaakster heet karin ![]() |
![]() |
|
mijn vriend en ik doen denk ongeveer evenveel in huis, waarbij ik meer aansporing nodig heb dan hij
![]() Bij mijn ouders deed eerst mijn moeder bijna alles. Mijn vader was marineman en ook een periode vaak op zee. Nu mijn vader met de FUT is (dat heet nu anders volgens mij) en een parttime baan heeft als concierge op een school voor de ochtenden, doen ze ongeveer allebei evenveel. Hoewel mijn vader het volgens mij eerder 'wel weer goed vindt' dan mn moeder... ![]()
||
Citaat:
![]() Bij ons deed mijn moeder altijd het eten/schrobben/boenen. Vader stofzuigde altijd. Nu doe ik eigenlijk het liefst zo weinig mogelijk, maar toch vaak wel afwassen en soms de badkamer schoonmaken, echter mijn eigen kamer is eigenlijk volcontinu een zooi. En ach, ik denk dat over het algemeen vrouwen aan het schoonzijn meer belang hechten dan mannen en dat je daarom vaker ziet dat de vrouw schoonmaakt, maar denk niet dat het per se de taak is van de vrouw. Wanneer ik ga samenwonen is wel een voorwaarde dat ze kookt, want dat vind ik echt waanzinnig kut, dan maak ik wel schoon. ![]()
|
Verwijderd
|
Nou. Ik heb er niks tegen dat vrouwen meer doen, maar dan moet het wel logisch zijn. De kans is groot dat ik nooit kinderen krijg en altijd meer verdien dan mijn partner, dus dan zie ik geen reden waarom hij niet wat minder werkt en meer in het huishouden doet. Als we beide fulltime werken vind ik dat het wel ongeveer verdeeld kan zijn, hoewel het maar verdeeld moet worden naar wat iedereen leuk vindt. Ik vind koken helemaal niet leuk maar schoonmaken echt niet zo erg, dus.
Thuis doet mijn moeder natuurlijk meer. Maar mijn vader heeft enkele taken op zich genomen en doet die ook heel erg braaf. Stofzuigen, boodschappen, allerlei soorten afval wegbrengen, dingetjes met stroom of klusjes ofzo, iets timmeren, iets slepen. Hij bemoeit zich nooit met was ofzo. Wel af en toe koken maar altijd hetzelfde ![]() |
![]() |
|
Ik heb trouwens wel eens overwogen om een schoonmaakster/schoonmaker te nemen voor een paar uurtjes in de week omdat mijn vriend en ik allebei fulltime bezig zijn met werk/stage/studie/lang reizen en het ons een hoop vermoeidheid zou sparen, maar mn vriend wil het niet.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weer steekpartij tussen vmbo-scholieren Love & Peace | 353 | 09-11-2007 15:57 | |
Liefde & Relatie |
Gezien worden als "beste vriend" Praganonut | 278 | 05-09-2007 12:36 | |
Lifestyle |
rolverdeling man/vrouw Ninnoc | 38 | 24-08-2003 16:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Massale vrouwenbesnijdenis in Somalië 1234remco | 74 | 28-10-2002 19:26 | |
Lifestyle |
rolverdeling man-vrouw rodina | 30 | 06-06-2002 14:29 |