Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ook lekker: kokosbrood, appelstroop, sla, tomaat, komkommer, gekookt ei, gebakken ei, omelet, er kan zoveel!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
nou, aangezien je toch een btje 'gezond' wilde eten,
moet ik je niet mijn etensstijl aanraden: hagelslag, hagelslag, hagelslag. ![]() maar je kan wel heel lekker roomkaas op brood doen, met tomaat, of komkommer, of italiaanse kruiden erop, of brie. gewoon lekkere hapjes maken...hihi.
|
ik eet op mijn brood
- duo penotti - kaas - tomaten beetje kaas en mayo (soms met ei) - euuh.. die ene soort kruideboter, in een vierkant doosje maar het is rond.. (niet in rode peper smaak die mijn moeder een keer perongeluk kocht en ik daarna 5 liter water dronk ![]() en hebben jullie nog tips? (pindakaas is vies op bruin brood ![]()
||
Citaat:
![]() (wit brood is uberhaubt vies ![]() Ontopic: je eet toch nou ook niet alleen maar vlees op brood (of wel? ![]() Gewoon de vleesmaaltijden wegdenken en kijken wat je overhoudt. Die dan dus wat meer verspreiden over de week.
||
Citaat:
![]() Maar Tartex is soms in de aanbieding en dan moet je gewoon een hele doos kopen, is toch lang te bewaren.
|
Tartex pate (erg lekker!), pindakaas, jam, appelstroop, appelmoes/kaneel, komkommer etc.
Natuurlijk kun je ook zelf lekker creatief wezen, bovenstaande is trouwes allemaal 100% veganisties... (tjah als je dan toch al bezig bent ![]() (www.vegetariers.nl voor volledig e-nummer lijstje) |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 16-08-2003 om 14:30. |
![]() |
|
Als je nu geen vlees eet maar wel vis ben je dan wel vegetariër?
Vissen worden toch niet zo onmenselijk behandeld als dieren? (of vergis ik me nu helemaal?)
|||
![]() |
Citaat:
Nee, dan ben je geen vegetarier. Vegetariers eten geen dierlijk vlees. Dus ook geen vis. Vegetariers vinden het dan ook absurd dat sommige mensen die wel nog vis eten zich vegetariers noemen. Formeel gesproken zijn het pesco-vegetariers / semi-vegetariers. Of kleiner gezegd Pescotariers. je hebt o.a. lacto-vegetariers (geen ei, wel melk) ovo-vegetariers (geen melk, wel ei) lacto-ovo-vegetariers (melk en ei) totaal-vegetariers: geen dierlijke voedingsproducten De meeste dragen ook geen leer e.d. De totaal-vegetarier ook niet. Veganisten gebruiken helemaal geen dierlijke producten zover dat mogelijk is. Het is een streven naar het vermijden van elk dierenleed. 100% veganist bestaat niet (tenminste in deze maatschappij) Citaat:
Je hebt ook nog de kweekvissen. Vissen die niet in de vrije natuur leven, maar in gesloten water (forel).
Laatst gewijzigd op 16-08-2003 om 16:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zie ook niet elke dag een verhongerde afrikaan lopen, moet ik ze nu ook niet steunen? Elk dier is hetzelfde opgebouwd, dus dat vind ik al genoeg om te weten dat dieren met respect en met gelijkheid behandeld moet worden. Ik heb trouwens amper een varken in mijn leven gezien. Misschien 1 of een paar keer in de dierenboerderijen. Op tv wel genoeg gezien. Je staat er dan ook ver van af, maar ik ben toch nog veganist geworden. Het gaat dus niet om of je er ver van staat. Je moet niet als een mens kijken, maar als een deel van alles. Een deel van de natuur.
|
Hmz ik eet nu zelden vlees -het is de bedoeling om volledig met vlees eten te stoppen wegens gezondheidsredenen- maar vis vind ik ook een heel andere zaak.
Je had het over overbevissing maar er zijn nu via de Europese Unie maatregelen getroffen. Als ik vis eet (ik eet eigenlijk enkel tonijn ,maar dat is dan ook echt een verslaving ![]() Maar goed, even een vraagje: Ik hoor van allerhande bronnen dat het voor een (semi) vegetariër noodzakelijk is om voedingssupplementen in te nemen. Is dat echt zo of moet je gewoon meer van andere voedingswaren eten? ![]() Ik word net (semi)vegetariër omwille van gezondheidsredenen dus dan lijkt het me wat onzinnig dat ik voedingssupplementen moet gaan slikken omdat anders mijn gezondheid op het spel staat. ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
http://www.vissenbescherming.nl/ onder zeevisserij Citaat:
Dat was een programma op nederland 3 een tijd terug. MIsschien komt de herhaling nog eens. Een vermelding op een verpakking wil ook niet alles zeggen. Er gaat vaak zoveel mis bij zulke dingen dat zo een stukje tekst niet betrouwbaar is. Citaat:
Verder hebben vegetariers nooit voedingssupplementen nodig, tenzij ze te weinig van dingen eten, maar dat is hetzelfde bij niet-vegetariers. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Vragenlijst :bloos: Calyx | 40 | 12-04-2008 11:07 | |
Eten & Drinken |