Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Moet je wel streven naar genot? Immers, in ons streven naar genot beperken wij vaak het genot van anderen. Niet altijd, maar wel vaak. Bijv.: door te veel alcholhol te drinken, voor velen een vorm van genot, worden andere mensen beperkt in hun genot, bijv. door lawaai, opdringerigheid, ongevallen, etc.
|
![]() |
|
![]() |
streef naar niets, wees blij als je iets hebt om blij te zijn, wees chagrijnig als je niets hebt om blij te zijn, probeer niet je emoties te beinvloeden en wees lekker mens
![]() en inderdaad is er zonder ongeluk geen geluk, maarja, op het moment van ongeluk kan je moeilijk gelukkig zijn omdat je weet wat geluk is
||
Citaat:
|
Genieten is volgens mij als je stilstaat bij het feit dat een behoefte die je hebt wordt vervuld. Bijvoorbeeld lekker eten als je veel honger hebt of als je een cd luistert die je erg goed vindt maar die je nooit in een winkel kon vinden en dan toch gekregen hebt.
Hoe je meer kunt genieten lijkt mij dan om meer stil te staan bij de dingen die je hebt, er dankbaar of zo voor zijn, denk ik. Maar je moet er ook niet te veel op focussen, het is net als bij een grap. Als je hem snapt is ie leuker dan als je hem niet snapt, maar als je gaat nadenken waarom hij zo leuk is, wordt ie al snel minder leuk. begrijp je een beetje wat ik bedoel?
||
Citaat:
![]() Ik streef wel degelijk naar genot, maar met mate.
||
Citaat:
Bijvoorbeeld door het genot op te zoeken! Dan bepaal je zelf zeg maar de mate van genot... (bijv dmv alcohol)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe te handelen... Verwijderd | 25 | 12-11-2005 18:03 | |
Software & Hardware |
[Prog] C++: hoe te beginnen? pietervdb | 16 | 28-05-2005 09:27 | |
Liefde & Relatie |
ideale meid of jongen hoe ziet die eruit,wat doet hij of zij en wat mag niet!? horny_devil | 1 | 07-04-2005 14:25 | |
Psychologie |
Ik weet ff niet van hoe en wat Eend | 10 | 14-12-2004 15:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Het GROTE niet-art-choq topic tacidvs | 2 | 19-09-2002 14:22 |