Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 12:53
Verwijderd
hey mensen ik weet niet precies waar ik dit kwijt moet, sorry dus voor de moeilijkheden..

Kijk ik ben 19 jaar, en ik woon nog bij m'n ouders, we wonen in Rotterdam, maar ze willen dus verhuizen naar Barendrecht...
Mijn moeder woont met mijn stiefvader(dus wettelijk me echte vader niet) en mij. en dan een hondje, nu zitten zij beide te beraden om te verhuizen naar een dorp dat net buiten Rotterdam ligt, Barendrecht dus, dit hoorde ik ineens van m'n moeder "ja we zitten in een 2 strijd...of we verhuizen naar barendrecht, of we maken de keuken af die in verbouwing is...".

zonder mij om m'n mening te vragen ik bedoel ik heb toch ook wel rechten in huis of word m'n (nep) vader ineens boven mij gesteld???

Moet ik nu mee, of heb ik recht om tegen te stribbelen? persoonlijk wil ik helemaal niet mee, maar dan zou ik denk ik of iets voor mezelf moeten gaan zoeken, of bij familie of op straat... kijk ik ben nu op een leeftijd waar het denk ik voor mij weinig zin heeft te verhuizen, omdat er voor mij op zo;n nieuwe plek toch niks te doen is om te settelen ik bedoel sta aan het begin van m'n leven... kijk voor m'n ouders is het anders...die kennen er mensen en kunnen zo hun leven beleven... maar ik word bijna 20 over 3 weken... is het dan niet beter om voor mezelf te kiezen inplaats van mee te verhuizen en dan binnen 1 tot 2 jaar alsnog op mezelf te gaan, beetje nutteloos toch??

wat denken jullie ervan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2005, 12:57
Bloem
Bloem is offline
Je hoeft toch niet persé mee te verhuizen? Ik vind dat je een beetje moeilijk doet, als je niet mee wilt zoek je gewoon iets voor jezelf, als je dat nog niet ziet zitten, moet je meegaan. Ik snap dat het niet leuk is om te verhuizen, maar je zegt het zelf al, anders zou je over een paar jaar op jezelf gaan. Moet je moeder dan perse die jaren nog daar blijven wonen om jou, terwijl jij in feite oud genoeg bent om jezelf te redden?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 12:58
Miracle
Miracle is offline
Ik zou in de eerste plaats met ze gaan praten. Zeg dat jij eigenlijk van plan was om nog even thuis te blijven wonen, maar dat je geen zin hebt om te verhuizen. Ik denk niet dat hier sprake is van rechten, maar gewoon van fatsoen en overleg. Als het voor je 'ouders' echt aantrekkelijk is om te verhuizen, dan kan ik me voorstellen dat ze het wel doen, ondanks dat jij het niet wilt.

Ik zou bij jezelf nagaan waarom je perse niet wilt verhuizen. Als je op kamers gaat moet dat toch ook. Het lijkt mij niet zo'n punt...
Oud 31-10-2005, 12:59
Die Happy
Die Happy is offline
Ik denk dat je best kan tegenstribbelen, maar dat dit niet ten goede komt ten opzichte van je band met je moeder en stiefvader. Je kunt altijd met ze gaan praten en vragen waarom jou mening niet gevraagd is. En als hun echt weg willen en jij echt wil blijven, zul je denk ik toch iets voor jezelf moeten gaan zoeken.
Oud 31-10-2005, 13:00
Verwijderd
Je moeder mag wonen waar ze wil, nietwaar? Als jij niet in Barendrecht wil wonen, heb je nu vast nog een hele tijd om een kamer in Rotterdam te zoeken en daar in te trekken.
Je kunt natuurlijk wel tegen je moeder vertellen dat je liever in Rotterdam blijft. Kan ze daar rekening mee houden. Ik vind het namelijk totaal niet klinken alsof er al een beslissing is genomen buiten jou om; je moeder zegt zelf dat er nog helemaal geen beslissing ís genomen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:21
Verwijderd
Ze zegt dat ze in 2 strijd liggen, kortom hun willen of dat of dat..
maar goed, ik denk niet dat ik meewil, want wat voor nut heeft het...wil toch hier in rotterdam blijven..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:27
Go
Go is offline
Ga in Rotterdam op kamers. Je verwachtte op 16 oktober jl. binnen twee weken werk te hebben, en anders is er misschien nog hoop op een of ander uikering . Financieel gezien moet op kamers gaan dus niet zo'n groot probleem zijn
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:00
Verwijderd
Je moet dit helemaal niet oplossen in de sfeer van 'recht' of niet- als jij niet meewilt, dan ga je niet mee. Leg wel gewoon duidelijk en vriendelijk uit aan je ouders dat je geen zin hebt om in Barendrecht te gaan wonen en dat je liever in Rotterdam op jezelf gaat. Lijkt me niet dat ze daar moeite mee hebben, je hebt er de leeftijd voor en niemand vindt verhuizen leuk.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:05
Verwijderd
Dank je nare man

ja da tis het ook
maar om op kamers te gaan moet je toch student zijn of ben ik nou gek?
en daar zit ook een enorm wachttijd aan zover ik weet,

ja kijk mn ouders zeggen dat ik niks te willen heb dat ik maar gewoon mee moet maar ho ff ben wel 19...
zover ik weet moet je een inkomen hebben om aan kamers te kome toch..:???juist, maar moet je daar geen student voor zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:13
Verwijderd
Dingen als reisurgentie, wachtlijsten e.d. gelden eigenlijk overal in de woningsector, daar ontkom je niet aan als je het via een huisvester doet zoals de studentenhuisvesting in een stad. Veel studenten komen via-via aan een kamer. Ze zoeken via kamernet.nl of via de universiteit, ze bellen veel rond, ze reageren op oproepjes in de supermarkt. Dat soort dingen. Dan kan het heel snel gaan.

Of je een eigen inkomen hebt of niet, is niet echt van belang voor de vraag of je in een kamer 'mag' - er zijn veel studenten die geen baan erbij hebben omdat ze teveel colleges hebben. Die lenen erbij van hun ouders, de bank of van de IB-groep.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:38
Verwijderd
Ja wat ik dus bedoelde ik ben geen student meer! eigelijk moet je me scholier noemen want een student is een HBO geleerde of hoger.
Dus kom je wel in aanmerking op kamers als je geen student of scholier ben
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:58
Bloem
Bloem is offline
Tuurlijk wel, je moet er alleen rekening mee houden dat kamers snel vergeven zijn, en als je echt snel iets nodig hebt, moet je misschien genoegen nemen met iets minder luxe, en van daaruit verder zoeken.

Dat je een inkomen nodig hebt lijkt me duidelijk, je moet huur, eten, enz betalen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt geen studentenhuurcontract krijgen, maar dat is geen vereiste om op kamers te gaan.

Overigens, het zijn je ouders, als jij wilt tegenstribbelen is dat je goed recht, maar als ze dan toch besluiten te verhuizen heb je dat maar te pikken, lijkt me zo. Het is niet jouw huis. Daarnaast lijkt het me dat je met 19 prima op jezelf kunt wonen, dus is het probleem niet eens zo heel erg groot.
Oud 31-10-2005, 15:51
Verwijderd
Studentenhuurcontract? dus dat betekent dat ik meer meot gaan betalen aan huur p maand???
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:00
martijn1985
martijn1985 is offline
het betekent dat je waarschijnlijk niet de studenten-huisvesting terecht kan. Maar er zijn nog wel meer manieren om aan een kamer te komen. Er zijn zat kamers voor niet-studenten. Je zult die natuurlijk wel zelf moeten bekostigen. Kunnen je ouders niet wat geld bijdragen?
Oud 31-10-2005, 16:33
Verwijderd
Dat ken ik niet van ze verlangen...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:57
ekki
ekki is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 31-10-2005 @ 17:33 :
Dat ken ik niet van ze verlangen...
Je hebt een pm...

Verder zou ik gewoon lekker zelfstandig gaan wonen. Leuk! En je hebt er de leeftijd voor!
Oud 01-11-2005, 14:09
Verwijderd
ja lekekr zelfstandig maar er moet natuurlijk wel allemaal haalbaar zijn gezien de situatie! ik ken nie gaan verlange dat mn ouders bijdragen aan geld toch
doen ze al jaren.
en ekki heb je het dan over een appartement? of simpel ruimte??
khoef egt geen villa...gewoon op mezelf..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:28
martijn1985
martijn1985 is offline
Waarom kán je niet van je ouders vragen (iets anders dan verlangen) om mee te betalen? Als jij thuis blijft wonen dan zijn ze toch ook geld aan je kwijt? En als jij het huis uit gaat bespaart hen dat geld (eten, g/w/l en dergelijke). Zo vreemd lijkt het mij niet om een kleine bijdrage te vragen. Maar ga anders eens bekijken wat je per maand aan inkomsten hebt, en wat je aan uitgaven denkt te hebben als je op jezelf gaat.
Oud 01-11-2005, 17:19
strawberryangel
strawberryangel is offline
Er zijn denk ik genoeg kamers te vinden voor niet-studenten.
Maar wat ben je nou? scholier of werk je? want dat werd me niet helemaal duidelijk. en hoeveel heb je per maand te besteden als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:38
Verwijderd
ik ben geen student, en heb bijna werk..du sin principe geen van beide
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:48
ekki
ekki is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 01-11-2005 @ 15:09 :
ja lekekr zelfstandig maar er moet natuurlijk wel allemaal haalbaar zijn gezien de situatie! ik ken nie gaan verlange dat mn ouders bijdragen aan geld toch
doen ze al jaren.
en ekki heb je het dan over een appartement? of simpel ruimte??
khoef egt geen villa...gewoon op mezelf..
Over een heel simpele ruimte (twee kamers, benedenwoning, ofzo?). Overigens is het wel zo handig als je geld verdient, ja. Om zelf je huur enzo te kunnen betalen. Maar als je eenmaal een aardige baan hebt en je werkt op z'n minst 20 uur per week, moet het denk ik wel lukken. Of je moet erg weinig verdienen.
Oud 03-11-2005, 22:17
Verwijderd
ekki + ik ben geen 2 verdiener...ben puur op mezelf aangewezen..is het dan nog haalbaar?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:48
MB
MB is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 03-11-2005 @ 23:17 :
ekki + ik ben geen 2 verdiener...ben puur op mezelf aangewezen..is het dan nog haalbaar?
Lees nou eens goed, als jij een (bij)baantje hebt/zoekt van meer dan 20 uur in de week dan is het goed haalbaar
Oud 05-11-2005, 20:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 02-11-2005 @ 17:38 :
ik ben geen student, en heb bijna werk..du sin principe geen van beide
Ik zou eerst maar eens een baan regelen voordat je er aan gaat denken om op jezelf te wonen.
Oud 12-11-2005, 18:03
loes appelmoes
loes appelmoes is offline
Hey Solidriver, ik woon in Barendrecht en zo erg is het niet hoor Gaan je ouders in Carnisselande wonen? Dan zit je met de tram in een half uurtje in het centrum van Rdam. Ik ben zelf in februari naar Carnisselande verhuisd en zit nu sinds een paar weken doordeweeks op kamers in Tilburg (omdat ik daar studeer). Toch vind ik het wel lekker om in het weekend gewoon thuis te zijn en het is handig dat ik hier ook gewoon spullen kan laten staan (zo groot is mn kamer niet). Maar omdat jij niet studeert is het voor jou misschien wel anders.

Maar wat is erop tegen om gewoon mee te verhuizen naar Bdrecht en als je echt zeker weet dat je er aan toe bent en ook zeker bent van je financiën op zoek te gaan naar een kamer oid?
Als je gaat werken ben je toch de hele dag weg en vrienden kan je gewoon blijven zien, tis niet ver weg... nou succes ermee iig!
Reageren

Regels voor berichten