Advertentie | |
|
![]() |
|
je moet iedereen zijn mening accepteren, als vrienden van mij met dingen uit de bijbel aan komen zetten, om mij op andere gedachten te zetten zou ik dat absoluut niet waarderen en ze snel duidelijk maken dat ze er bij mij niet aan hoeven te beginnen.
je kan altijd een gesprek hebben over het geloof maar je moet geen dingen gaan opdringen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat jezus woorden onvolmaakt zijn, maar degenen die van hem getuigen zijn niet jezus, en zij schrijven misshcien dingen op die hij niet zo bedoeld, of schrijven subjectieve meningen op die gebaseerd zijn op angst. vele boeken zijn gewoon kronieken door mensen opgetekend. niks goddelijks aan ieder land heeft een historie. |
![]() |
||
Citaat:
Er is vast een jezus figuur geweest, ik denk niet dat iemand daarover hoeft te twijfelen. Maar alle 'magische' dingen die hij heeft bereikt kun je vergelijken met een groep-1 spelletje, doorfluisteren. Fluister een woord in iemands oor en deze moet dat doorgeven totdat je bij leerling 28 bent en die moet het vertellen. Het is iets totaal anders, soms lijkt het er niet eens meer op. Neem dus de bijbel niet zo letterlijk, ga zelf verzinnen in wat jij wilt geloven, maar ga niet de bijbel verdedigen want alles wat erin staat kun je symbolisch lezen, en zelfs dan: die symbolische betekenis is dan niet voor jouw, maar heeft iemand anders verzonnen! ---volgens mij krijgen we nu een andere discussie --- mijn mening staat al verder hierboven.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En of je dingen moderniseert, is aan jou. Maar denk niet dat het daardoor perse aantrekkelijker wordt voor niet-gelovigen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kunt mensen géén enkel geloof opdringen. Maar je kutn helpen kiezen en ze vertellen waarom jij het jouwe gekozen hebt. Helaas staat veel jeugd daar niet meer voor open. Je kunt sommige bijbelseverhalen vertellen en toepassen op deze tijd. Maar ze moderniseren, 'k weet niet hoor.. Ik mag van mijn ouders pas op mijn 18de kiezen welke geloof ik wil volgen, omdat ze weten dat ik dan genoeg informatie over ze allemaal heb. Ik denk dat ik Niet Confessionele Zedenleer blijf doen..
Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 21:47. |
![]() |
||
Citaat:
waarom zou je ze overhalen in god te gaan geloven? Wat heeft het voor nut!? Ongelovigen laten geloven is bijna onmogelijk. iig in mijn geval zeker.
||
Citaat:
Het is een serieuse vraag, omdat zíj daar wel echt mee bezig is. Je kunt toch proberen mensen die behoefte hebben aan een geloof je het ze wel mag presenteren. Dat zou verschillende mensen helpen hoor. Ik denk dat ik Niet Confessionele Zedenleer blijf doen.. Wat is dat ??? Zedenleer, Moraal...
Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 21:48. |
![]() |
||
Citaat:
En nee ik vindt dat ze niet anderen moeten proberen over te halen in god te geloven. Ten 1e: Omdat ongelovigen ook niet proberen gelovigen over te halen te stoppen met geloven en ten 2e: Omdat ik schijtziek wordt van al die mensen die me willen overhalen. Dat zijn er namelijk al heel wat geweest
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-Er zijn toch wel genoeg ongelovige die het een gelovige uitermate moeilijk maken om te geloven. -Dat jij veel mensen over je heen hebt gehad verklaard je nogal extreme reactie.. ![]() Ik vind dat je mensen moet en mag inlichten over de verschillende godsdiensten. Je moet er kennis van hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
Geef es een paar voorbeelden met bron En ik heb nog nooit ook maar een klein teken van god gezien. Niks! Terwijl ik het toch heel wat geprobeerd heb
||
Citaat:
ja dat heeft iedereen wel.... Ik vindt inlichten nog net goed maar overhalen enzo vindt ik dom. Vooral als je anderen gaat lastig vallen terwijl ze gewoon niet willen geloven.
|
GA maar eens kijken naar de video van tranformations, waarbij hele steden zich gingen bekeren, met als gevolg dat de gevangenissen dicht konden, de oogst verviervoudigde etc etc.. Daarbij kun je wekelijks naar Jan Zijlstra, bekende gebedsgenezer, waar elke week vele mensen genezen worden.. Het grootste wonder ving ik persoonlijk nog wel de getuigenissen van mensen hoe hun leven veranderde door een ontmoeting met Jezus (zich bekeerden en tot geloof kwamen)
|
![]() |
||
Citaat:
En daarvoor zijn er al veel profeten geweest, soms deden deze grote wonderen en ook zij werden niet gelooft.
|
![]() |
"Het spreekt de mensen niet aan, dus we moderniseren het maar even".
Als je een echt goed geloof had hoefde je het niet te moderniseren. God, de enige die het eigenlijk kan moderniseren (dus niet mensen, ook al denken ze dat ze het kunnen, die arrogante paus e.d), komt niet eens met bijbel updates na ongeveer 2000 jaar. Het toont de zwakte van het christelijk geloof aan, het is dus een slap nepgeloof, maar dat durven jullie christenen niet in te zien. Hou a.u.b. ook eens op met dit geëvangeliseer, hoe meer jullie het doen, hoe meer ik het christelijk geloof ga haten.
Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 09:51. |
![]() |
|
![]() |
God heeft de Aarde gemaakt en de mens geschapen...Adam en Eva waren de eerste mensen. Dan nog dat gedoe met die slang en de appel
![]() Het lijkt net een sprookje. Dit soort dingen geloof ik niet over het ontstaan van de aarde en de mens. Hoe primitief kan je denken ?!? ![]() Er staan wel nuttige dingen in de bijbel, maar om nou je hele leven aan het geloof te wijden ![]() |
![]() |
|
![]() |
Waarom zou je alleen een goed mens kunnen zijn als je in een man met een grijze baard op een troon in de wolken geloofd?
En daarbij: geloof moet je als kleuter al wijsgemaakt worden, anders zul je nooit meer iets aannemen zonder bewijs. Op het moment dat je je geloof in Sinterklaas verliest, is ook de kans voorbij om in een God te gaan geloven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God is idd de enige die mensen echt kan raken en een rol kan gaan spelen in iemands leven.. , waarschijnlijk heeft die persoon daarna meer aan het "geloof" en zal er ook beter mee kunnen omgaan. Slap nepgeloof slaat nergens op.. maargoed.. En vaak wordt er idd op een vervelende manier geévangeliseerd. Christenen kunnen volgens mij vaak beter in een persoonlijke relatie laten zien wat God voor hen betekend dan mensen dood gooien met argumenten die voor niet-christenen totaal geen relevantie hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom mensen op latere leeftijd tot geloof komen. Maar één ding is zeker: het zijn niet de meest stabiele, zelfstandige, intelligente mensen. |
![]() |
|
Waarom wordt het merendeel der christenpuppies niet als psychotisch bestempeld door de psychiatrie, maar een schizofreen (met een visie op het leven die volgens diegene ook niets anders is dan de juiste waarheid) wel?
Met vriendelijke groeten, Henk Mul.
||
Citaat:
Mensen willen de wereld nou eenmaal verklaren. Dat weet de psychiatrie heel goed. Mensen met geestesziekten zien de wereld anders dan anderen. En dat heeft niet te maken met religie. Het heeft te maken met zich dingen inbeelden, dingen zien die er niet zijn (volgens wat wij geestelijk gezonde mensen vinden) en niet goed in de samenleving kunnen functioneren, anders zou er in de eerste plaats weinig aan gedaan worden. Geloof ik.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
haha, ja das best laag, via msn iemand uit gaan schelden(heb uw naaste lief??) als ie niet je geloof blindelings over wil nemen ,hmmz tja ach, je hebt overal wel n paar foute mensen tussen zitten he
maar het is fout als je mensen ,en met name jongen mensen gaat lopen vertellen hoe goed en mooi een geloof is, dat kan dus echt niet vind ik.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal over een 22 jarig meisje Kira | 41 | 13-11-2003 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Zana Nas-t Zeekoe | 12 | 30-01-2003 14:18 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 |