Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 13:06
Verwijderd
zou je iemand te aardig kunnen vinden?
Te is natuurlijk altijd slecht behavle tevreden (en terecht).
Wat is er dan slecht aan, waar erger je aan, zou je iets met zo'n iemand te maken willen hebben?
Waarom is hij/zij te aardig?
En als dat niet kan... waarom niet..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 13:11
markeerstift
markeerstift is offline
ja, soms kan t wel.. maar dan is diegene waarschijnlijk niet zichzelf, en doet ze nogal overdreven aardig.. dicht tegen slijmen aan zeg maar.. als degene wel zichzelf zou zijn zou ze misschien minder overdreven aardig zijn.
Anders zou ik niet in kunnen zien waarom iemand Te aardig zou kunnen zijn, of je bent niet gewent dat iemand aardig tegen je doet en als iemand het dan wel doet denk je misschien die is echt TE aardig.. en dan is t misschien wel goed, zo iemand voor wie je dan 'te aardig'bent kan dan helemaal opbloeien
het is slecht omdat je je er eigen aan gaat ergeren, waardoor je een hekel aan die persoon krijgt, terwijl die dat eigelijk helemaal niet zo bedoeld en ook niet verdient.
Oud 27-08-2003, 13:24
sinsere
sinsere is offline
Te is in tevreden en terecht geen trap .. maar dat terzijde.

Sommige mensen zijn te aardig voor anderen, zonder dat ze het zelf door hebben. Dat kan ten koste gaan van henzelf.
En mensen die expres te aardig doen, daar hou ik niet van .. want dat wordt slijmen. En ik houd juist van oprechte mensen.
Oud 27-08-2003, 16:36
DEChengst
DEChengst is offline
Tuurlijk kan dat. Ik vind iemand te aardig op het moment dat ik aan de motieven van die persoon begin te twijfelen waarom die zo aardig doet.
Oud 27-08-2003, 16:39
Verwijderd
zei ik dan dat tevreden en terecht een trap was

Maar ik bedoel gewoon een persoon in het algemeen...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:58
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik kan er niet tegen als ik geen tegenspraak krijg, als iemand met al mijn ideeën instemt, alles altijd maar goed vindt, ondanks alles lief tegen me is.
Het klinkt stom als ik het zo lees, maar ik moet af en toe gewoon wat tegenspraak krijgen eigenlijk
Oud 27-08-2003, 18:12
Lovely007
Lovely007 is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 27-08-2003 @ 18:58:
Ik kan er niet tegen als ik geen tegenspraak krijg, als iemand met al mijn ideeën instemt, alles altijd maar goed vindt, ondanks alles lief tegen me is.
Het klinkt stom als ik het zo lees, maar ik moet af en toe gewoon wat tegenspraak krijgen eigenlijk
Vind ik ook. Je kan niet altijd aardig zijn als je eerlijk bent. Tuurlijk kun je het wel aardig brengen en alles, maar meestal komt het over als overdreven geslijm. Ik heb liever dat iemand recht voor z'n raap zegt wat ie vind, dan er omheen lopen te lullen om maar 'aardig te zijn'
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:54
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Te aardig zijn in de zin van alles goed vinden, kan zeker wel. Ik heb namelijk wel eens met een jongen gehad die het altijd met mij eens was en altijd alles goed vond. Ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd gelijk heb en dat ik niet altijd mijn zin moet hebben, dus dat mag dan ook best gezegd worden. Bovendien ben ik gek op discussies, dus ja TE aardig zijn kan wel en is ook behoorlijk irritant
Oud 27-08-2003, 19:05
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 27-08-2003 @ 18:58:
Mja idd. En ik vind het belachelijk als hij sorry gaat zeggen als ik iets fout doe, en hij weet dat hij dat niet heeft gedaan
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:06
sjw
sjw is offline
mensen moeten gewoon niet TE aardig zijn....
Oud 27-08-2003, 19:48
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik heb het gehad met een vriend van me. Hij vond me leuk (wist ik toen nog niet) en wou echt onwijs veel voor me doen, en betalen enz. werd er op een gegeven moment echt gek van, terwijl hij eigenlijk superaardig tegen me deed.
Oud 27-08-2003, 19:56
Verwijderd
Te aardig vinden zelf niet, maar iemand kan wel te aardig doen. Als iemand die gek op je is je bijvoorbeeld helemaal op een voetstuk gaat zetten en je compleet aanbidt, dat is echt heel irritant.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:57
friesin
friesin is offline
misschien zou het een poosje goedgaan, maar uiteindelijk gaat het me waarschijnlijk toch vervelen...en ik denk dat ik er dan ook nog eens misbruik van ga maken

*ik heb gewoon iemand nodig die me onder zijn duimpje heeft*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 21:37
Verwijderd
Het is toch heerlijk af en toe een beetje afgezeken te worden en tegen een chagerijnige kop aan te kijken. Iemand die altijd aardig en vrolijk is is maar vermoeiend, ik heb behoefte aan een beetje tegengas en wil me aan iemand kunnen ergeren zonder me daar schuldig over te voelen omdat diegene maar aardig blijft doen..

Ik ben soms een bitch, dan moet je ook soms een bitch terug zijn.. anders is dr ook geen lol aan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 08:22
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Ja, dat kan heel goed en daar kan ik me heel erg aan ergeren als het in te erge mate is.
Iemand die het altijd met je eens is, iemand die alles geweldig vindt wat je doet, iemand die er alles voor over heeft om jou maar een plezier te doen....brrrrr.
Ik heb iemand nodig met een EIGEN persoonlijkheid, niet een persoonlijkheid die even aangemeten is om mij een plezier te doen. Iemand die ook tegengas durft te geven, kritiek durft te uiten en ook een eigen mening heeft.
Ik had een keer een vriendin die als antwoord op mijn vragen als "wat zullen we gaan doen?" en "wat vind je hier van?" standaard "ik weet het niet, wat vind jij?" te antwoorden om het vervolgens totaal met me eens te zijn. Daar wordt ik dus echt kriebelig van.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:11
PardonMe
PardonMe is offline
Nou iemand kan wel te aardig zijn, maar meestal ervaar ik dat dan meer als slijmerig..

Maar nu ik er zo over nadenk kan iemand in mijn ogen ook te aardig zijn als ie in alles met mij mee gaat.. Alles net zo vindt als ik het vind, omdat ie aardig wil zijn, niet moeilijk wil doen, mij niet voor het hoofd wil stoten, what so ever..

Het eerste is erg vervelend, daar hou ik niet van.. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.. En door tegen me te slijmen, daar win je me niet mee.

Het tweede zou ik aanvankelijk niet zo erg vinden, maar na een tijdje gaat het erg irriteren.. Iemand moet een eigen mening hebben en we moeten lekker kunnen discussieren.. Iemand hoeft niet precies hetzelfde te vinden als ik.
Vreselijk.. 'Nee kies jij maar, mij maakt het niet uit' 'Wat jij vindt, vind ik ook' .. Dat is erg frustrerend..
maarja, of dat nou eigenlijk een geval is van 'te aardig' of van 'geen eigen mening' daar ben ik nog niet uit, ik denk beiden..
Oud 28-08-2003, 13:23
sinsere
sinsere is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 27-08-2003 @ 17:39:
zei ik dan dat tevreden en terecht een trap was

Maar ik bedoel gewoon een persoon in het algemeen...

Dat zei je. De 'te' daarin geldt niet op de manier als bij de andere voorbeelden als: te aardig en te lief. Ik zei bovendien ook niet dat je zeikt hoor.
Oud 28-08-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
M|ST schreef op 28-08-2003 @ 14:23:
Dat zei je. De 'te' daarin geldt niet op de manier als bij de andere voorbeelden als: te aardig en te lief. Ik zei bovendien ook niet dat je zeikt hoor.
En het was mijn bedoeling alles op jou manier te typen ofzo? Dat je de uitspraak: Alles met te ervoor is slecht behalve tevreden." niet kent is jou probleem, maar zeik er dan a.u.b. niet non stop over door :\

Ontopic.. jullie vergelijken dus te aardig met slijmen en liegen..... Maar in de "verliefdheidsperiode" kan je toch niet verwachten dat je vriend(in) je volledig afsnauwt.. die zit in de zevende hemel...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:36
Lovely007
Lovely007 is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 28-08-2003 @ 16:23:

Ontopic.. jullie vergelijken dus te aardig met slijmen en liegen..... Maar in de "verliefdheidsperiode" kan je toch niet verwachten dat je vriend(in) je volledig afsnauwt.. die zit in de zevende hemel...
Je hoeft je vriend(in) ook niet af te zeiken. Maar je moet wel oprecht en eerlijk blijven. Als zij bijvoorbeeld zegt: "Goh, wat een mooie auto" en jij vindt die auto afschuwlijk hoef je er niet met haar eens te zijn. Dan hoef je haar niet gelijk af te zeiken, je kan ook gewoon zeggen, 'ik vind die andere mooier.'

Of als je vriendin chagarijnig is, of ze doet gewoon heel bot tegen je, mag je best wel wat terug doen. Je hoeft haar niet gelijk de grond in te stampen, maar je best eens wat minder aardig doen.

Oke, stom voorbeeld, maar het gaat erom dat iedereen wat tegenspraak wil, zonder discussie ben je toch vrij snel uitgepraat? Ik zou geen vriend willen die het overal met mij over eens is. (Dat is iig mijn beeld met 'te aardig')
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:56
sinsere
sinsere is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 28-08-2003 @ 16:23:
En het was mijn bedoeling alles op jou manier te typen ofzo? Dat je de uitspraak: Alles met te ervoor is slecht behalve tevreden." niet kent is jou probleem, maar zeik er dan a.u.b. niet non stop over door :\

Duhh .. juist daarom zeg ik er iets van Want die uitspraak klopt dus in principe niet. En zeur er dan zelf ook niet verder over .. als je je aan mij irriteert, doe je toch net of je het niet ziet Ik schreef er bovendien ook niet voor niets 'maar dat terzijde' naast.

Zoo ... en nu weer ontopic.

Laatst gewijzigd op 28-08-2003 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:25
Verwijderd
Als je te aardig bent, dan wordt dat soms niet eens gezien. Mensen lopen dan vaak over je heen, praten achter je rug om..

Juist de mensen die af en toe wat kattig uit de hoek kunnen komen en van zich afbijten worden vaak aardiger gevonden.

Ik ben vaak veel te aardig voor iedereen en kan mezelf soms helemaal niet goed verdedigen. Ik pik ook echt veel te veel van mensen. Maar het wordt eigenlijk door niemand echt gewaardeerd ofzo. Als ik dan een keer voor mezelf opkom dan ben ik ineens een gemeen kreng ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:22
Eurydice
Eurydice is offline
ik ken iemand die voortdurend van zichzelf zegt dat hij te lief is en dat meisjes hem te lief vinden etc etc. en hij vertelt het als iets heel positiefs terwijl dat juist de reden is dat niemand hem wil. Plus dat het heel irritant is om steeds maar weer aan te horen: Ik ben heel lief, ik ben heel lief...
Reageren

Regels voor berichten