Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2003, 11:42
Spanker
Spanker is offline
Moet je op doctors recept de morningafterpil halen? of kan je zo bij de apohtheek afhalen? en komen je ouders er niet achter? vanwege je het moet betalen via de verzekering?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 11:46
Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Bel de dokter en vraag het de assistente, die zal het wel weten. Je ouders komen er iig niet achter, ze hebben een zwijgplicht, en als je de pil aanvraagt kun je het ook geheimhouden schijnt dus dat zal met de morningafterpil ook wel
Oud 18-08-2003, 11:48
Verwijderd
Pff kheb geen idee, ik als jongen hoef die dingen nooit te gebruiken. En kheb ook nooit een meisje gehad die het ooit heeft moeten gebruiken. Bel inderdaad gewoon je huisarst op en vraag het hem ja.

Heb je gister soms iets stoms gedaan? in dat geval mag je wel opschieten nu (flauw)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 17:22
Verwijderd
Je hebt officieel een doktersrecept nodig, maar als je bij de apotheek een beetje wanhopig doet en de apothekerpersonen zijn aardig dan krijg je 'm zo wel mee. En tja, als je 'm zelf betaalt (zo'n 20 euro dacht ik?) dan doet de verzekering niets en merken je ouders het dus ook niet he.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 17:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 18-08-2003 @ 18:22:
Je hebt officieel een doktersrecept nodig, maar als je bij de apotheek een beetje wanhopig doet en de apothekerpersonen zijn aardig dan krijg je 'm zo wel mee.
Dat hoop ik niet. De morning-afterpil is een heel erg sterke hormonenpil. Een te sterke pil kan erg gevaarlijk zijn, je mag 'em ook maar iets van 3 keer per jaar slikken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 17:58
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-08-2003 @ 18:29:
Dat hoop ik niet. De morning-afterpil is een heel erg sterke hormonenpil. Een te sterke pil kan erg gevaarlijk zijn, je mag 'em ook maar iets van 3 keer per jaar slikken ofzo.
Een abortus is nog erger hoor.

De meeste meisjes hebben hem maar één keer nodig. Daarna kijk je wel beter uit!( je schrikt je wezenloos)
Oud 18-08-2003, 18:23
de goeie fee
de goeie fee is offline
eh...weet niet of het in Nederland anders is, maar hier haal je em gewoon op in de apotheker. De morningafterpil is een pil uit noodzaak en als je dan nog eerst langs dokter (afspraak) moet...
Oud 18-08-2003, 20:02
Punkygirl
Punkygirl is offline
J ehbt inderdaad een dokterrecpet nodig. ( helaas laatst zelf ervaring mee gehad)
Je moet gewoon opbellen naar de apotheek, vertellen dat je er een nodig hebt alleen dat je voor het consult ( het krijgen van het recpt) wilt betalen, dan krijgen je ouders gee rekening. Dan ga je naar de aptoheek en daar vraag je weer of je mag betalen ipv via de verzekering want anders krijg je weer het geval dat je ouders ee nota van vekering krijgen..
Kost bij elkaar ong 25 euro
Oud 18-08-2003, 22:48
Hop Marianneke
Hop Marianneke is offline
in belgië : geen doktersvoorschrift nodig
en ook goedkoper dan 20€ dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 23:28
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 18-08-2003 @ 19:23:
eh...weet niet of het in Nederland anders is, maar hier haal je em gewoon op in de apotheker. De morningafterpil is een pil uit noodzaak en als je dan nog eerst langs dokter (afspraak) moet...
jah die 10 mins dat het je kost om naar dokter te gaan zullen wel heel veel uitmaken
Oud 18-08-2003, 23:44
AngelLena
AngelLena is offline
Helaasheb ik er ervaring mee, als je naar de apotheek gaat, kan je daar evt nog een dokter bellen die dan het rescept doorfaxt naar de apotheek, maar ik ben bang dat je al te laat bent... Meer dan 72 uur zijn als ik het zo lees al verstreken.
Oud 20-08-2003, 21:18
de goeie fee
de goeie fee is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 19-08-2003 @ 00:28:
jah die 10 mins dat het je kost om naar dokter te gaan zullen wel heel veel uitmaken

Niet alle dokters hebben onmiddellijk tijd om je te ontvangen wijze jongen.
Oud 21-08-2003, 11:27
Signy
Signy is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 18-08-2003 @ 21:02:
J ehbt inderdaad een dokterrecpet nodig. ( helaas laatst zelf ervaring mee gehad)
Je moet gewoon opbellen naar de apotheek, vertellen dat je er een nodig hebt alleen dat je voor het consult ( het krijgen van het recpt) wilt betalen, dan krijgen je ouders gee rekening. Dan ga je naar de aptoheek en daar vraag je weer of je mag betalen ipv via de verzekering want anders krijg je weer het geval dat je ouders ee nota van vekering krijgen..
Kost bij elkaar ong 25 euro
Een vriendin van mij heeft dit ook moeten doen, maar betaalde €40,- voor het consult en nog eens €20,- voor de pil.
Oud 24-08-2003, 18:05
barbara.inc
barbara.inc is offline
Denk dat je er nu al 1 hebt, maar toch: Ik heb gewoon ff gebeld naar de dokter, en toen is het telefonisch geregeld (kostte me niks) en moest daarna 13 euro betalen voor de pil...
Oud 24-08-2003, 18:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 20-08-2003 @ 22:18:
Niet alle dokters hebben onmiddellijk tijd om je te ontvangen wijze jongen.
In elk dorp/stad roteren artsen spoed-dienstens, en bovendien is dit iets wat de assistente meestal regelt. Maar het kan goed zijn dat de belgen dat anders geregeld hebben natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:27
Wave
Wave is offline
Dokters sturen je ouders wel een rekening (teminste bij mij.....) maar daar mag ivm de zwijgplicht niets boeiends opstaan over de grond van de afspraak ofzo.......
Je hebt dan alleen wel de kjans dat je ouders het een beetje verdacht vinden dat je ze neits verteld hebt.
Er zijn wel een aantal GGD kantoren in NL waar je heem kunt en zo contant kunt betalen voor de morningafterpil......dan komt niemand het te weten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:44
Qimm
Qimm is offline
je hoeft niet op het spreekur te komen, wat wil je daar doen dan?? Je kan gewoon het recept daar afhalen (of ze faxen het naar de apotheek) en dan kun je de pil afhalen.

Regels voor berichten