Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 01:51
Roxy
Roxy is offline
Ik weet niet hoe ik dit topic moet noemen. Tis sowieso een beetje wazig maar ik moet het kwijt
Ik was vandaag bij Antiflag geweest en het was wle leuk en alle leuke nummers maar ik had niet meer dat whoeeeeei gevoel wat je hebt als je een band voor het eerst ziet.
Less than Jake bijvoorbeeld, twee jaar geleden was het concert nog super geweldig geniaal en nou de laatste keer was het wel leuk..
Ska(te)punk is eigenlijk altijd mijn ding geweest en ik ben nou door alle bands die ik 'vroeger' geweldig vond heen (op rancid na maar lowlands). En de echte hele leuke heb ik ook al 5x gezien ofzo. Het is wel zo dat je altijd nieuwe dingen leert kennen en die dan voor het eerst gaat zien maar toch hebben die voor mij niet de geweldigheid van eerst... Vroeger was ieder concert geweldig en bijzonder om heen te gaan, nou is het meer een gewoonte..
Missen jullie dit ook zo ? Zouden jullie niet willen dat je weer 15 was en weer opnieuw begon met dingen leren kennen, bands voor het eerst zien, concerten bezoeken bijzonder vind enzo? Beinvloeden deze dingen de manier waarop je een concert ziet?
Oud 25-08-2003, 02:00
Verwijderd
Er is altijd muziek waar je overheen groeit. Nummers gaan na 3 jaar ineens vervelen, ze doen je niks meer; ze klinken nog 'wel ok'.
Jah, zou best wel weer 5 jaar terugwillen, toen ik iets bewuster werd van andere muziekstijlen naast datgene wat de tv me liet zien. Dat er iemand in je vriendengroep weer eens met iets nieuws komt, waar je, hoe inhoudsloos ook, voor een bepaalde periode helemaal grijs draait.
Then again..dat gebeurt nog steeds eigenlijk. Al zijn er nu enkele bands die me ook op lange termijn zullen blijven boeien.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 03:01
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Dan wordt het tijd een andere muziekstijl aan te boren
Ik luisterde vroeger ook veel punk, toen via drum&bass en death/black metal nu vooral industrial/synthpop/postpunk (genrenamen ).
Vroeger luisterde ik écht alleen maar naar punk/hardcore/oi/ska je kent het wel, nu klinkt véél meer mij goed in de oren
Oud 25-08-2003, 03:56
Gary X
Gary X is offline
misschien omdat Anti-Flag KUT is.

ik snap niet waarom je nou weer terug wilt naar die oude tijd. Normaal worden je smaken verfijnd. Ik luisterde vroeger ook naar crap dat ik nu stom vind, ik heb er geen spijt van dat ik het ooit geluisterd heb, het is gewoon een deel van men muzikale orientatie, op een gegeven moment kom je er achter wat je wel en wat niet gers vindt. Sommige bands die ik vroeger luisterde ben ik nog wel steeds gek van, als de Ramones. Als je geen gevoel meer hebt bij een band is het niet zo'n goeie band, ik kan bands 50 keer zien, en nog genieten van elke minuut.
Oud 25-08-2003, 04:56
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Roxy schreef op 25-08-2003 @ 02:51:
Vroeger was ieder concert geweldig en bijzonder om heen te gaan, nou is het meer een gewoonte..
hier struikelde ik een beetje over
dat je de muziek waar je vroeger naartoe ging tegenwoordig minder gevoel geeft is begrijpelijk
maar dat concerten tegenwoordig niet zo special meer zijn is niet leuk...misschien moet je dan een tijdje niet meer naar zoveel concerten gaan? dat je het weer begint te missen ofzo, en de 1e concert na een lange pauze weer helemaal geweldig is

dit is lame advies, laat maar
Oud 25-08-2003, 06:38
86dagreed
86dagreed is offline
Angela, je projecteert het ook op ons wat jij meemaakt. Je gaat er vanuit dat wij dat allemaal ook hebben, maar dat hoeft niet per se.

Ik vind het nog steeds geweldig om sommige bands te zien, maar een band voor de 2e keer is altijd wel iets minder om te zien, omdat de vernieuwing en 'spanning' eraf is.

Maar zoals vorig jaar toen ik voor eerst Converge, Dillinger Escape Plan, Good Clean Fun etc. zag had ik soms nog steeds kippenvel op mijn armen.
Oud 25-08-2003, 07:18
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 25-08-2003 @ 07:38:
Angela, je projecteert het ook op ons wat jij meemaakt. Je gaat er vanuit dat wij dat allemaal ook hebben, maar dat hoeft niet per se.
ik vraag het gewoon ik projecteer niks
en muziekvlinder dr advies had ik zelf ook al bedacht omdat het inderdaad niet gaaf is dat die dingen minder vet zijn dan eerst maar ja ik ben niet gewend om een keer niet te gaan, ik zou dat heel raar vinden als een bandje dat ik leuk vind er is en ik ga niet...

en ja ik ben ook wel van stijl veranderd enigsinds, er zijn nou wat bandjes aan de richting hc kant bij gekomen en er zijn wat dingetjes aan de rock kant bij gekomen maar daarom noemde ik ook less than jake en antiflag omdat die uit dat genre toch de speciaalste zijn voor mij en ik dat toch nog wel blijf luisteren.. maar goed live doet het me minder en dat vind ik vervelend...
Oud 25-08-2003, 08:55
cottoncandy
cottoncandy is offline
eerlijk gezegd kan ik me bestwel ergeren aan die 14/15 jarige mini mensjes in te grote nirvana shirts in de melkweg. en ik doel dan op degenen die het nodig vinden om te gillen en de broek van de zanger aan willen raken. kom op, het is maar een bandje die het toevallig ver geschopt heeft.

ik weet nog dat ik echt zenuwachtig was voor een deftones concert 3/4 jaar geleden. op dat moment is het leuk maar ik heb er nu totaal geen last meer van. vaak is het zelfs zo dat ik op weg naar de melkweg of waar dan ook heen nog moet realiseren welke band ik ga zien. maar ja het komt zelden voor dat ik in het weekend geen bandjes ga kijken..

ik heb ooit een handtekening van een band gehad, we waren een beetje overrompeld om de band te ontmoeten en vroegen om handtekeningen. ik heb me nog nooit zo stom gevoeld haha..
Oud 25-08-2003, 09:30
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 25-08-2003 @ 09:55:

ik heb ooit een handtekening van een band gehad, we waren een beetje overrompeld om de band te ontmoeten en vroegen om handtekeningen. ik heb me nog nooit zo stom gevoeld haha..
awh dat vind ik leuk. maar ik ben een doosje, dus ik mag dat leuk vinden enzo

ik vind sommige bands nu nog steeds écht écht écht heel gaaf, dat ik idd kippevel krijg enzo. het is niet minder dan 'vroeger' och ik ben al zo oud , het enige is dat het nieuwe eraf is maar dat is vrij logisch. steeds nieuwe bands ontdekken en die vervolgens live zien is voor mij nog steeds gaaf.

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:36
Verwijderd
Oh kut ik ben hier natuurlijk te jong voor, maar goed.

Nee, ik heb nog steeds dat ik helemaal zenuwachtig kan zijn voor een show, omdat ik benieuwd ben of de band/artiest mij kan laten voelen wat ik thuis met de cd/lp voelde. Of het mij raakt, of het vet is, of het publiek het ook zo voelt.. En ja, er zijn ook dingen waar ik voor de lol heen ga, bands die ik niet goed ken. Maar als ik ergens heen ga en er speelt een band waarvan ik de cd/lp/7" erg gaaf vond ben ik altijd zenuwachtig en nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:46
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Roxy schreef op 25-08-2003 @ 08:18:
ik vraag het gewoon ik projecteer niks
Ja, maar je vraagt het terwijl je ervan uitgaat dat wij dat ook hebben.

Ik ben trouwens nooit zenuwachtig voor een concert. Waarom zou ik? En ik heb ook een gigantische teringhekel aan meisjes/groupies die zo nodig op een zanger moeten wachten om hem te vertellenhoe geod ze zijn en te slijmen, zijn handtekening willen hebben enz.

Het is idd , wat NIenke zegt, maar een bandje die goed zijn in wat ze doen. Daarom zijn ze nog geen goden.
Oud 25-08-2003, 09:56
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ben nog steeds wel psyched voor veel bands. Zelfs nederlandse bands. Als ik voor de(zal wel ongeveer 36e x haha) naar Uppercut ga ben ik nog steeds psyched.

Maargoed ja het neemt wel af. Bij grote shows als voor American Nightmare/Converge/Bad Religion en dat soort shizzle ben ik nog steeds een beetje zenuwachtig though.

En face it. Bij zoveel dingen zul je nooit meer het gevoel krijgen wat je had toen je een stuk jonger was.....
Oud 25-08-2003, 10:04
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Ik ben nu waarschijnlijk ook te jong om te antwoorden maar iig, als ik een band al vaker live heb gezien blijft het meestal wel vet en leuk enz. Het is bij mij meestal ook de sfeer van het publiek dat me 'raakt', de sfeer vind ik zeer belangrijk. En als het dan nog eens een band is die ik Echt super Vet vind dan word ik helemaal gek Meestal word ik dan hyper en blij... en na het concert zit ik ook nog altijd weg te dromen...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:15
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Sommige bands die ik voor de 4de of 5de keer zie blijven toch steeds erg vet( waarschijnlijk omdat ze dan net een nieuwe cd gereleased hebben ofzo). Maar het meest verheug ik me toch op bands die ik voor de eerste of 2de keer zie( zoals Blood Brothers,PGMG,Mars Volta).

Wat me wel lijkt is dat als je al enorm veel bands hebt gezien(in het zelfde genre misschien) je sommige bands over het hoofd ziet. Dus dat als je net komt kijken ze meer impact maken dan als je ze na een paar jaar vol andere bandjes ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:28
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 25-08-2003 @ 10:46:
Daarom zijn ze nog geen goden.
TMV komt in de buurt. Ik zou echt even in hun buik prikken om te zien of ze wel echt zijn haha.. te geniaal die zanger. ik ben mijn mooie ATDI en Fugazi buttons al na 1 dag kwijt trouwens. Gosh darn

Het lijkt me trouwens wel een puik plan om bij de meest achterlijke bandjes een plukje haar af te knippen en te verzamelen in een plakboek. Maar ja, het lijkt me ook wel grappig om naar Frans Bauer in Ahoy te gaan tussen alle gehandicapten en bejaarden en een spandoek mee te nemen en in zijn tuin te kamperen enzo.

Hij heeft trouwens een real life soap nu he?
In de Metro stond zoiets van 'in deze aflevering kan je zien hoe Frans chinees besteld, en niet weet wat hij wil nemen'.
Oud 25-08-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 25-08-2003 @ 10:46:
Het is idd , wat NIenke zegt, maar een bandje die goed zijn in wat ze doen. Daarom zijn ze nog geen goden.
Nou, nou. Dat is wel erg rationeel. Persoonlijk kan ik me daar wel vinden in 't geval van Anti-Flag, maar ik keek toch echt wel weken uit naar Metallica op Werchter en ik kreeg toch echt wel kriebels in m'n buik toen The Ecstacy of Gold op Werchter begon.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
X Belle X schreef op 25-08-2003 @ 10:36:
Oh kut ik ben hier natuurlijk te jong voor, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:09
Verwijderd
Ik herken het wel ja. De paar eerste concerten waren gewoon veel spannender. En dan ga ik nog niet eens zo veel naar concerten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:17
Tsasil
Tsasil is offline
Nee, ik verlang echt niet terug naar de tijd waarin ik met weke benen op een bandje stond te wachten. Daarvoor heb ik het nu veel te goed geregeld.

Ik ga zo'n 2 keer in de week naar een concert. Het is een gigantische concert overkill, maar omdat ik gewoon overal heen ga, zelfs als ik de band zelf ruk vind, krijg ik veel shit te zien. Dat laat mij de bands die ik wel echt leuk vind, als ze een vette show weggeven, een stuk meer waarderen als vroeger.
Oud 25-08-2003, 12:23
Verwijderd
Ik ga uberhaubt niet zoveel naar concerten, maar QuantumKitten heeft wel 'n point. Vijf jaar lang alleen maar naar ska(te)punk luisteren, ik snap niet hoe je 't kan opbrengen . Verbreden je horizon, try something new.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:27
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 25-08-2003 @ 09:55:
eerlijk gezegd kan ik me bestwel ergeren aan die 14/15 jarige mini mensjes in te grote nirvana shirts in de melkweg.
, we hebben nog één bijdehande dude met een Nrivana shirt hard aan gepakt bij Anti-Flag, was wle grappig ..

Maar ik begrijp precies wat Angela bedoeld..
Vroegahh was alles beter ..
Maar nee ik heb vaker dat als ik een bandje niet goed ken, maar ze toevallig zie en goed vind, leuker dan een band die ik al ken en heb gezien..
Na de 1ste keer is het vaak al weer beetje "gewoon"..
Bij sommige bands is het ook weer niet zo..
Maja naar concerten gaan is niet meer wat het is geweest..
De tijd dat ik me heb zitten verheugen op een band is een beetje voorbij..
Niet dat ik het niet naar mijn zin heb ofzo..
In tegendeel, maar jah het is gewoon niet meer zoals eerst..
Oud 25-08-2003, 12:45
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-08-2003 @ 13:23:
Ik ga uberhaubt niet zoveel naar concerten, maar QuantumKitten heeft wel 'n point. Vijf jaar lang alleen maar naar ska(te)punk luisteren, ik snap niet hoe je 't kan opbrengen . Verbreden je horizon, try something new.
hey hey dat zeg ik niet ik heb ook veel ska geluisterd wat metal geprobeerd wat radiohead/eels/muse-rockachtigen geluisterd en die nog steeds wel veel en daarnaast de emocore/beetje hc kant... maar opzich liggen mijn roots vooral bij (ska)punk
Oud 25-08-2003, 12:46
Escapism
Escapism is offline
nee ik heb dat niet...

sowieso ontdek ik nu denk ik meer bands dan 5 jaar geleden, in vrij diverse stromingen dus dat zorgt sowieso wel voor de afwisseling denk ik.
Oud 25-08-2003, 12:50
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Jah, maar ik mis af en toe toch dat gevoel van vroeger, toen echt zo zwaar voor een band naar een concert ging..
Juist omdat ik een brede muziek smaak heb, ga je niet meer zo "fanatiek" voor die ene band naar een concert..
Omdat je ook nog naar vele andere gaat..
Ik weet nog een tijd dat echt de adrenaline door me heen gierde als een concert begon en dat op het moment dat de pit los brak dat ik het dan helemaal te gek vond enzo..
Nu is het zal maar zeggen gewoon normaal..
Die adrenaline voel ik niet meer..
Oud 25-08-2003, 13:01
Roxy
Roxy is offline
Ik heb dat dit jaar nog wel drie keer echt gehad dus eigenlijk valt dat nog wel mee.. dat was AFI in de melkweg en Pitchshifter 2x in Engeland.. maar toch eerst was dat altijd zo..
Oud 25-08-2003, 13:02
ch ii l
ch ii l is offline
Ach, zolang je muzieksmaak zich blijft verbreden en je nieuwe dingen kunt blijven leren kennen blijft dat gevoel ook wel aanwezig iedere keer als je iets live ziet wat goed is.

Het ligt ook vaak aan de show van een band of je een beetje dat gevoel blijft behouden.

Waar ik wel vaak last van heb is dat ik een optreden echt koel vind, echt HEEL koel, maar dat ik na een klein uurtje wel zoiets heb van: ja, nou weten we het wel, het was goed, brei er maar een eind aan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:39
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
ch ii l schreef op 25-08-2003 @ 14:02:

Waar ik wel vaak last van heb is dat ik een optreden echt koel vind, echt HEEL koel, maar dat ik na een klein uurtje wel zoiets heb van: ja, nou weten we het wel, het was goed, brei er maar een eind aan.
ghehe ja dat ken ik
Oud 25-08-2003, 13:45
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 25-08-2003 @ 13:56:
inderdaad, ik heb dat voor t laatst gehad bij metallica...daarvoor al een hele tijd niet.
Ja. Zelfde voor mij eigenlijk.

Angela: Ok
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:14
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Roxy schreef op 25-08-2003 @ 02:51:
Zouden jullie niet willen dat je weer 15 was
hehe ja wat verlang ik al naar die tijd
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:21
cottoncandy
cottoncandy is offline
ik vond het veel leuker toen ik 6 was
Oud 25-08-2003, 14:38
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
birthmark schreef op 25-08-2003 @ 15:33:
ja, die concerten toen waren pas vet
toen maakte ik mijn eigen concerten en tv shows
en we speelden storm op zee op het bed van mijn ouders. dat ging er ruiger aan toe dan in de pit, haha.

ja toen was ik al zo rockster.
Oud 25-08-2003, 15:06
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik zit nog in die beginnersperiode.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:20
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
birthmark schreef op 25-08-2003 @ 16:13:
ik hield me toen eigenlijk meer bezig met barbie's en my little pony.
hmm niet zo true. ik keek the thunderbirds
Oud 25-08-2003, 15:25
Verwijderd
Hmmjah in het begin zijn de dingen vaak leuker. Maar dingen van vroeger worden in je hoofd ook vaak leuker gemaakt, dan dat ze waren. Vergeet dat niet. Vandaar dat zoveel mensen zeggen dat de middelbare school de leukste tijd van je leven is...

Ik vind Nirvana shirts wel leuk. Niet dat ik er 1 heb. Maartoch.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:30
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 25-08-2003 @ 16:25:

keb er 3

van vroeger
Oud 25-08-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 25-08-2003 @ 16:30:
dinoriders!
Barbapapa!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:41
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
spamtopic !
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 25-08-2003 @ 16:30:
keb er 3

van vroeger
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:09
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik krijg alleen nog maar zo'n gevoel bij de dingen die ik ECHT graag wil zien...
Oud 25-08-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 25-08-2003 @ 15:14:
hehe ja wat verlang ik al naar die tijd
Je bent niet de enige, kerel!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:55
Roxy
Roxy is offline
hey niet spammen dat mag niet.
Oud 25-08-2003, 17:06
DeadNation
DeadNation is offline
Serieus? Fuckin lame...
Oud 25-08-2003, 17:12
Lonn-E
Lonn-E is offline
Ik hou dan niet zo van rockmuziek enzo, maar ik kan je dit vertellen.

Ik hou meer van electronische muziek (om het zo maar ff te noemen), zoals Underworld, Leftfield, Massive Attack, Propellerheads, Future Sound Of London, Boards Of Canada en ga zo maar door. en ik zou eigenlijk liever in de jaren '90 de zelfde muzieksmaak hebben die ik nu heb, want in de jaren 90 juist begonnen en waren de glorie jaren van veel van die acts. vanaf 2000 heb ik niks echt interessants aan zien komen. Het kan ook aan mij liggen, of er KOMEN nog genoeg vette acts, maarja, ik merk er dus weinig van. vinnik jammer.
Oud 25-08-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 25-08-2003 @ 16:25:
Hmmjah in het begin zijn de dingen vaak leuker. Maar dingen van vroeger worden in je hoofd ook vaak leuker gemaakt, dan dat ze waren. Vergeet dat niet. Vandaar dat zoveel mensen zeggen dat de middelbare school de leukste tijd van je leven is...

Freakjuh heeft gelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:04
Fjall
Fjall is offline
als je weinig naar concerten gaat vind je alles spannend. vooral als je 14 of 15 bent. na 400 concerten en 8 levensjaren verder gaat dat gevoel toch veranderen... ken het gevoel wel een beetje dat je beschrijft. eerste keer Deftones was bv wel wat anders dan de 9e of 10e keer ofzo. Toch ben ik af en toe wel zenuwachtig voor bands. Laatste keer was denk ik Poison The Well, omdat ik die band al zo lang wilde zien. Nu heb ik ze 2 keer gezien en vind ik het allemaal wel best. Is natuurlijk wel vet, maar toch. Als je erg veel naar concerten gaat went het allemaal en ga je het 'normaal' vinden. Kippenvel krijg ik af en toe nog steeds. Eerder genoemde Poison The Well deed b.v., maar ook American Nightmare (2e optreden in goudvishal... laatste niet zo eerlijk gezegd), BoySetsFire verbaasde mij enorm in de Melkweg!!!, Dredg, Get Up Kids (walking on a wire... brrr), Hope Conspiracy etc....

bands waar ik bv wel enorm naar uitkijk zijn o.a. GlassJAw, Thursday, etc...

je ervaart concerten gewoon op een andere manier. raar maar waar.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 20:06
Jules
Jules is offline
wat alies zei.
Reageren

Regels voor berichten