Advertentie | |
|
![]() |
|
Angela, je projecteert het ook op ons wat jij meemaakt. Je gaat er vanuit dat wij dat allemaal ook hebben, maar dat hoeft niet per se.
Ik vind het nog steeds geweldig om sommige bands te zien, maar een band voor de 2e keer is altijd wel iets minder om te zien, omdat de vernieuwing en 'spanning' eraf is. Maar zoals vorig jaar toen ik voor eerst Converge, Dillinger Escape Plan, Good Clean Fun etc. zag had ik soms nog steeds kippenvel op mijn armen.
||
Citaat:
en muziekvlinder dr advies had ik zelf ook al bedacht omdat het inderdaad niet gaaf is dat die dingen minder vet zijn dan eerst maar ja ik ben niet gewend om een keer niet te gaan, ik zou dat heel raar vinden als een bandje dat ik leuk vind er is en ik ga niet... en ja ik ben ook wel van stijl veranderd enigsinds, er zijn nou wat bandjes aan de richting hc kant bij gekomen en er zijn wat dingetjes aan de rock kant bij gekomen maar daarom noemde ik ook less than jake en antiflag omdat die uit dat genre toch de speciaalste zijn voor mij en ik dat toch nog wel blijf luisteren.. maar goed live doet het me minder en dat vind ik vervelend...
|
eerlijk gezegd kan ik me bestwel ergeren aan die 14/15 jarige mini mensjes in te grote nirvana shirts in de melkweg. en ik doel dan op degenen die het nodig vinden om te gillen en de broek van de zanger aan willen raken. kom op, het is maar een bandje die het toevallig ver geschopt heeft.
ik weet nog dat ik echt zenuwachtig was voor een deftones concert 3/4 jaar geleden. op dat moment is het leuk maar ik heb er nu totaal geen last meer van. vaak is het zelfs zo dat ik op weg naar de melkweg of waar dan ook heen nog moet realiseren welke band ik ga zien. maar ja het komt zelden voor dat ik in het weekend geen bandjes ga kijken.. ik heb ooit een handtekening van een band gehad, we waren een beetje overrompeld om de band te ontmoeten en vroegen om handtekeningen. ik heb me nog nooit zo stom gevoeld haha..
||
![]() |
Citaat:
![]() ik vind sommige bands nu nog steeds écht écht écht heel gaaf, dat ik idd kippevel krijg enzo. het is niet minder dan 'vroeger' och ik ben al zo oud , het enige is dat het nieuwe eraf is maar dat is vrij logisch. steeds nieuwe bands ontdekken en die vervolgens live zien is voor mij nog steeds gaaf.
Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 09:32. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh kut ik ben hier natuurlijk te jong voor, maar goed.
Nee, ik heb nog steeds dat ik helemaal zenuwachtig kan zijn voor een show, omdat ik benieuwd ben of de band/artiest mij kan laten voelen wat ik thuis met de cd/lp voelde. Of het mij raakt, of het vet is, of het publiek het ook zo voelt.. En ja, er zijn ook dingen waar ik voor de lol heen ga, bands die ik niet goed ken. Maar als ik ergens heen ga en er speelt een band waarvan ik de cd/lp/7" erg gaaf vond ben ik altijd zenuwachtig en nieuwsgierig. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben trouwens nooit zenuwachtig voor een concert. Waarom zou ik? En ik heb ook een gigantische teringhekel aan meisjes/groupies die zo nodig op een zanger moeten wachten om hem te vertellenhoe geod ze zijn en te slijmen, zijn handtekening willen hebben enz. Het is idd , wat NIenke zegt, maar een bandje die goed zijn in wat ze doen. Daarom zijn ze nog geen goden.
|
Ik ben nog steeds wel psyched voor veel bands. Zelfs nederlandse bands. Als ik voor de(zal wel ongeveer 36e x haha) naar Uppercut ga ben ik nog steeds psyched.
Maargoed ja het neemt wel af. Bij grote shows als voor American Nightmare/Converge/Bad Religion en dat soort shizzle ben ik nog steeds een beetje zenuwachtig though. En face it. Bij zoveel dingen zul je nooit meer het gevoel krijgen wat je had toen je een stuk jonger was.....
|
![]() |
Ik ben nu waarschijnlijk ook te jong om te antwoorden maar iig, als ik een band al vaker live heb gezien blijft het meestal wel vet en leuk enz. Het is bij mij meestal ook de sfeer van het publiek dat me 'raakt', de sfeer vind ik zeer belangrijk. En als het dan nog eens een band is die ik Echt super Vet vind dan word ik helemaal gek
![]() |
![]() |
|
Sommige bands die ik voor de 4de of 5de keer zie blijven toch steeds erg vet( waarschijnlijk omdat ze dan net een nieuwe cd gereleased hebben ofzo). Maar het meest verheug ik me toch op bands die ik voor de eerste of 2de keer zie( zoals Blood Brothers,PGMG,Mars Volta).
Wat me wel lijkt is dat als je al enorm veel bands hebt gezien(in het zelfde genre misschien) je sommige bands over het hoofd ziet. Dus dat als je net komt kijken ze meer impact maken dan als je ze na een paar jaar vol andere bandjes ontdekt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het lijkt me trouwens wel een puik plan om bij de meest achterlijke bandjes een plukje haar af te knippen en te verzamelen in een plakboek. Maar ja, het lijkt me ook wel grappig om naar Frans Bauer in Ahoy te gaan tussen alle gehandicapten en bejaarden en een spandoek mee te nemen en in zijn tuin te kamperen enzo. Hij heeft trouwens een real life soap nu he? ![]() In de Metro stond zoiets van 'in deze aflevering kan je zien hoe Frans chinees besteld, en niet weet wat hij wil nemen'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nee, ik verlang echt niet terug naar de tijd waarin ik met weke benen op een bandje stond te wachten. Daarvoor heb ik het nu veel te goed geregeld.
![]() Ik ga zo'n 2 keer in de week naar een concert. Het is een gigantische concert overkill, maar omdat ik gewoon overal heen ga, zelfs als ik de band zelf ruk vind, krijg ik veel shit te zien. Dat laat mij de bands die ik wel echt leuk vind, als ze een vette show weggeven, een stuk meer waarderen als vroeger.
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik begrijp precies wat Angela bedoeld.. Vroegahh was alles beter ![]() Maar nee ik heb vaker dat als ik een bandje niet goed ken, maar ze toevallig zie en goed vind, leuker dan een band die ik al ken en heb gezien.. Na de 1ste keer is het vaak al weer beetje "gewoon".. Bij sommige bands is het ook weer niet zo.. Maja naar concerten gaan is niet meer wat het is geweest.. De tijd dat ik me heb zitten verheugen op een band is een beetje voorbij.. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb ofzo.. In tegendeel, maar jah het is gewoon niet meer zoals eerst..
||
Citaat:
|
Jah, maar ik mis af en toe toch dat gevoel van vroeger, toen echt zo zwaar voor een band naar een concert ging..
Juist omdat ik een brede muziek smaak heb, ga je niet meer zo "fanatiek" voor die ene band naar een concert.. Omdat je ook nog naar vele andere gaat.. Ik weet nog een tijd dat echt de adrenaline door me heen gierde als een concert begon en dat op het moment dat de pit los brak dat ik het dan helemaal te gek vond enzo.. Nu is het zal maar zeggen gewoon normaal.. Die adrenaline voel ik niet meer..
|
Ach, zolang je muzieksmaak zich blijft verbreden en je nieuwe dingen kunt blijven leren kennen blijft dat gevoel ook wel aanwezig iedere keer als je iets live ziet wat goed is.
Het ligt ook vaak aan de show van een band of je een beetje dat gevoel blijft behouden. Waar ik wel vaak last van heb is dat ik een optreden echt koel vind, echt HEEL koel, maar dat ik na een klein uurtje wel zoiets heb van: ja, nou weten we het wel, het was goed, brei er maar een eind aan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en we speelden storm op zee op het bed van mijn ouders. dat ging er ruiger aan toe dan in de pit, haha. ja toen was ik al zo rockster. ![]()
|
Verwijderd
|
Hmmjah in het begin zijn de dingen vaak leuker. Maar dingen van vroeger worden in je hoofd ook vaak leuker gemaakt, dan dat ze waren. Vergeet dat niet. Vandaar dat zoveel mensen zeggen dat de middelbare school de leukste tijd van je leven is...
![]() Ik vind Nirvana shirts wel leuk. Niet dat ik er 1 heb. Maartoch. ![]() |
![]() |
|
Ik hou dan niet zo van rockmuziek enzo, maar ik kan je dit vertellen.
Ik hou meer van electronische muziek (om het zo maar ff te noemen), zoals Underworld, Leftfield, Massive Attack, Propellerheads, Future Sound Of London, Boards Of Canada en ga zo maar door. en ik zou eigenlijk liever in de jaren '90 de zelfde muzieksmaak hebben die ik nu heb, want in de jaren 90 juist begonnen en waren de glorie jaren van veel van die acts. vanaf 2000 heb ik niks echt interessants aan zien komen. Het kan ook aan mij liggen, of er KOMEN nog genoeg vette acts, maarja, ik merk er dus weinig van. vinnik jammer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
als je weinig naar concerten gaat vind je alles spannend. vooral als je 14 of 15 bent. na 400 concerten en 8 levensjaren verder gaat dat gevoel toch veranderen... ken het gevoel wel een beetje dat je beschrijft. eerste keer Deftones was bv wel wat anders dan de 9e of 10e keer ofzo. Toch ben ik af en toe wel zenuwachtig voor bands. Laatste keer was denk ik Poison The Well, omdat ik die band al zo lang wilde zien. Nu heb ik ze 2 keer gezien en vind ik het allemaal wel best. Is natuurlijk wel vet, maar toch. Als je erg veel naar concerten gaat went het allemaal en ga je het 'normaal' vinden. Kippenvel krijg ik af en toe nog steeds. Eerder genoemde Poison The Well deed b.v., maar ook American Nightmare (2e optreden in goudvishal... laatste niet zo eerlijk gezegd), BoySetsFire verbaasde mij enorm in de Melkweg!!!, Dredg, Get Up Kids (walking on a wire... brrr), Hope Conspiracy etc....
bands waar ik bv wel enorm naar uitkijk zijn o.a. GlassJAw, Thursday, etc... je ervaart concerten gewoon op een andere manier. raar maar waar. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
longboard kopen beginner Kevin1255 | 2 | 27-06-2013 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Beginners geluk Ieke | 0 | 31-01-2004 14:50 | |
Drugs & Alcohol |
Paddo'en voor beginners Mark87 | 25 | 21-04-2003 10:04 | |
Muziek |
gitaar voor beginner Verwijderd | 14 | 13-01-2003 10:34 | |
Drugs & Alcohol |
Aangeraden portie paddos voor beginners ShoarmaSchaap | 9 | 15-04-2002 08:49 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
lente voor beginners verslag | 0 | 16-05-2001 11:34 |