Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 20:54
darwin02
darwin02 is offline
Hebben de 2e klassers ook tussenuren?
En willen degenen die naar de 2e klas gaan, hun roosters laten zien, hoe laat ze uit gaan enz?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 21:02
alpha
alpha is offline
Bij ons op school hebben de 2e klassers geen tussenuren, net zoals de 1e en 3e klassers. Tussenuren beginnen pas in de 4e. Zelf als er een les uitvalt, worden ze opgevangen. (de bruggers dus)
Ik zit niet echt bepaald nog in de 2e, sorry..
Oud 21-08-2003, 22:15
Toet0r
Toet0r is offline
wij hadden vanaf de 1e klas gewoon tussenuren. Leraar ziek of afwezig? Wij een uurtje (of meer) niksen of de stad in ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:34
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
bij ons had je altijd wel tussenuren, in welke klas je ook zat
Oud 21-08-2003, 22:38
Boogie
Boogie is offline
Toen ik in de 2e zat, was dat niet het geval en werd dat zo veel mogelijk beperkt.
Oud 21-08-2003, 22:51
lucy48
lucy48 is offline
In de eerste en tweede klas hadden we geen tussenuren, we kregen dan als de leraar afwezig was zogenaamde stipuren, dan kwam er een willekeurige leraar toekijken en moest je huiswerk maken, dat was wel saai meestal, maar het voordeel van geen tussenuren in de eerste en tweede was wel dat ze zoveel mogelijk moeite deden om lessen te verplaatsten zodat je eerder uit was in plaats van een stipuur
Oud 21-08-2003, 23:10
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Toen ik (lang geleden) nog in de 2e zit hadden we niet veel tussenuren. Meestal probeerden ze alles te schuiven en soms was het 'leerhuis' vrij, een lokaal met een leraar die de uitgevallen lessen vervangt, waar we dan heen moesten.
Vaak was die toch al bezet en hadden we gewoon een tussenuurtje.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 09:14
wissie
wissie is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 21-08-2003 @ 23:51:
In de eerste en tweede klas hadden we geen tussenuren, we kregen dan als de leraar afwezig was zogenaamde stipuren, dan kwam er een willekeurige leraar toekijken en moest je huiswerk maken, dat was wel saai meestal, maar het voordeel van geen tussenuren in de eerste en tweede was wel dat ze zoveel mogelijk moeite deden om lessen te verplaatsten zodat je eerder uit was in plaats van een stipuur
Op mijn school heet dat geen stipuur, maar het idee is hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 09:23
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Bij ons ook, maar dan heet het surveillance uren. aar ik geloof dat tegenwoordig de onderbouw veeeel meer tussenuren heeft dan wij. Docententekort he?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:24
Qamra
Qamra is offline
Ik had wel tussenuren (en boy, wat heb ik veel tussenuren gehad..).
Ik had zelfs tussenuren in de 1ste, maar toen werd je in een lokaal, bij een andere klas en leraar gedumpt en moest je maar gaan werken.

Maar goed dat ligt aan je school en wat voor regels zij daarvoor hebben.
Oud 22-08-2003, 11:25
Balance
Balance is offline
wij hadden in de 2e geen ingeroosterde tussenuren, maar wel van die stipuren (bij ons steruren genoemd).
alleen was het toen op onze school zó slecht gesteld met de leraren dat er geen docenten meer waren die nog konden invallen. Er vielen teveel docenten uit.
Daardoor hadden we uiteindelijk toch behoorlijk veel tussenuren.
Oud 22-08-2003, 11:35
Breg
Breg is offline
wij hadden in de 2e soms tussenuren, soms werd de les overgenomen door een andere leraar (bij ziekte van de gewone leraar), anders had je gewoon een tussenuur. Ik had volgens mij geen ingeroosterd tussenuur, maar andere klassen wel.

Tegenwoordig hebben ze het veranderd en worden 1e+2e klassen altijd opgevangen bij een tussenuur.
Oud 22-08-2003, 11:45
Verwijderd
In de tweede (vorig jaar dus) heb ik geen tussenuren gehad..
Tenminste niet ingepland in mijn rooster o.i.d
Wel als bijvoorbeeld de docent van het 3e uur ziek was en je had nog het vierde uur en er kon niet worden geruild zodat je 3e uur het vak van het 4e uur had dan had je Zelfstandig werken...

Wat meestal uitliep op zelfstandig niksen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 12:24
the tourist
the tourist is offline
Hangt van de school af natuurlijk.

Bij mij op school hebben ze het nooit ingeroosterd, maar als er een leraar niet is wel af en toe (als ze de uren niet kunnen omgooien).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:26
Jeannette
Jeannette is offline
Je hebt alleen tussenuren als een leraar uitvalt zover ik weet (in de 1e 2e en 3e dan he!) Ik ga nu naar de 5e maar ik zeg je teveel tussenuren is ook niet leuk hoor je verveelt je echt te pleuris soms (en je zit met de gedachte in je 8erhoofd 'als ik deze drie tussenuur niet had, had ik maar 5 uur inplaats van 8')
Oud 22-08-2003, 21:36
Graph
Graph is offline
aan het eind van het jaar hadden wij pas echt 'ingeroosterde' tussen uren maar dat kwam omdat er te weinig leraren waren...voor de rest hadden we gewoon tussen uren als er een leraar uitviel
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:37
Verwijderd
Als bij mij in de 2e een leraar uitviel hadden wij gewoon een lesuur vrij.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:01
Silver rain
Silver rain is offline
Ik heb me rooster nog niet (ben waarschijnlijk de enige hier die nog vakantie heeft ) dus zou het niet weten. "Vorig" jaar (1ste klas) werden we opgevangen door een andere docent en gingen we in een lokaal dat vrij was huiswerk maken
Oud 26-08-2003, 15:25
Verwijderd
Ik had in de 1e en 2e alleen tussenuren wanneer het echt niet anders kon, geen ingeroosterd, alleen dus wanneer een leraar uitviel.. en dan nog probeerde de conrector meestal lessen te verschuiven. Ze hadden op mijn school liever geen brugklassers die niets te doen zouden hebben. Zelfs eens gehad dat een leraar uitviel en dat we dan in een lokaal met een invaller huiswerk moesten maken... ze wilden ons echt niet in de aula...
Vanaf de derde deden ze daar niet moeilijk meer over, ik had toen nog geen tussenuren ingeroosterd, maar als een leraar ziek was werd er geen moeite meer gedaan om lessen te verschuiven of ons in een lokaal te zetten ipv aula.
In de vierde en vijfde had ik tussenuren ingeroosterd.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:15
Dory
Dory is offline
In de eerste hadden wij gaan tussenuren, dan moesten we met iemand van het OOT video kijken ofzo.

In de tweede en hoger hebben we wel gewoon tussenuren:
-naar de stad
-rondhangen
-mediatheek
-huiswerk maken voor sommigen
Oud 26-08-2003, 18:07
Verwijderd
mn broertje zit nu in de 2de en die heeft absoluut geen tussenuren. Valt er een les uit, dan worden ze opgevangen en dan krijgen ze huiswerk begeleiding en als ze dat af hebben mogen ze gaan knutselen.

suusjuhhhhh
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:22
Quiana
Quiana is offline
Op m'n oude school kreeg je als er een uur uitviel een R-uur,
en moest je bij een leraar zelfstandig werken.
Dat was alleen in de 1e & 2e, in de 3e mocht je
dan in de hal werken..
Oud 26-08-2003, 18:29
Verwijderd
Toen ik in de 2e zat (die goede oude tijd), had ik 5x7 uur les.
En soms tussenuren bij lesuitval, maar dat werd ook wel eens verschoven naar het eerste of laatste uur.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mijn school had hetzelfde, alleen noemde het niet zo.
Dat gold voor alle klassen (1 t/m 3 en 4 vmbo-tl) en klas 1 had zo veel mogelijk vervangende leraren en dat loopt dan af.
Oud 28-08-2003, 13:12
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
In de eerste tot en met de vierde klas heb ik geen tussenuren gehad, dus dat was wel goed geregeld.
Oud 28-08-2003, 17:07
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Dan heb ik denk ik op een verkeerde school gezeten, want ik begon in de 1e al met tussenuren en mijn hoogtepunt was toen ik voor de 2e keer 4havo deed, want toen had ik 15 tussenuren en nee dit is echt geen grapje, t bewijs heb ik nog in een oude agenda staan en in 5havo had ik er 9. Dus ik zat idd hele dagen op school ja maar.....we hadden wel een patatzaak in de buurt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 28-08-2003 @ 18:07:
Dan heb ik denk ik op een verkeerde school gezeten, want ik begon in de 1e al met tussenuren en mijn hoogtepunt was toen ik voor de 2e keer 4havo deed, want toen had ik 15 tussenuren en nee dit is echt geen grapje, t bewijs heb ik nog in een oude agenda staan en in 5havo had ik er 9. Dus ik zat idd hele dagen op school ja maar.....we hadden wel een patatzaak in de buurt
In 4 Havo had ik 10 tussenuren ingeroosterd, op een gegeven moment raakte m'n lerares Duits overspannen en werden dat er dus 12. In 5 Havo had ik er nog meer, omdat ik meer vakken af sloot maar m'n rooster niet echt veranderde. Was erg vervelend
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:06
kweety
kweety is offline
in de 1e, 2e en 3e hadden we geen tussenuren en als we in de 1e toch een uurtje vrij hadden werd dit altijd opgevangen. en nou in de 4e had ik maar 1 tussenuur (ik heb geen extra vakken of zo).
Oud 29-08-2003, 10:50
Overjoyed
Overjoyed is offline
De eerste en de tweede klas (Bruggers): Geen tussenuren, wanneer er een leraar ziek was, werd er gekeken of het verschoven kon worden zodat je het eerste uur vrij had, kon dat niet dan werd het een plusuurtje, onder leiding van een vrije docent blokken in een warm lokaaltje.

De derde klassers: Geen ingeroosterde tussenuren, maar zodra er een leraar ziek was werd het een aula-uur.

Vierde, Vijfde, en Zesde klassers: Ingeroosterde tussenuren, varrierend van 4 tot 10 uur per week.
Reageren

Regels voor berichten