Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2009, 17:08
mittje
mittje is offline
Hallo,
Ik zit in de 6e klas, en ik heb iedere dag van het 1e of 2e uur tot het 9e les. Ik heb naelijk 13 tussenuren. Nou vroeg ik me af of daar geen regels voor zijn, iets van een maximum aantal tussenuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2009, 19:14
T_ID
T_ID is offline
Dat zal per school verschillen. Wat de ene school acceptabel kan vinden, zal op een school die het beter voor elkaar heeft als een puinhoop ervaren worden.

Mijn ervaring is dat je vooral kunt lobbyen bij afdelingsleiders enzovoort. Praat met leraren. Als de man een uur vrij heeft als jij dat ook hebt, kan zijn les misschien eerder gegeven worden. Roostermakers zullen daarin makkelijker toestemmen omdat jij hen geen probleem aangeeft, meer een pasklare oplossing die ze alleen maar hoeven toe te passen.
Oud 04-09-2009, 08:09
Verwijderd
Pfff t maximale bij ons (ook klas 6) is ongeveer 7 tussenuren.
Ik zou inderdaad eens met docenten gaan praten, die hebben vast nog wel ergens een tussenuur.
Hopelijk kun je er zo een hoop wegwerken!
En anders kun je bijvoorbeeld naar huis gaan (als je dichtbij woont en je veel tussenuren achter elkaar hebt natuurlijk).
Maar goed, het blijft vervelend.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 08:14
Verwijderd
Soms staat er iets over in de schoolregels. Dus vraag een uitdraai van de schoolregels aan als je die nog niet gekregen hebt, en kijk of het daar in staat. Maar waarschijnlijk was het overmacht voor de roostermakers en kon het gewoon echt niet anders.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 08:14
Verwijderd
Of kijk in het leerlingenstatuut.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 13:52
Verwijderd
Het staat misschien in het leerlingenstatuut beschreven, anders kan je het aankaarten bij de leerlingenraad of de afdelingscoordinator/leider
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 15:35
mittje
mittje is offline
Nee, in de schoolregels staat niets over tussenuren, en ook niet in het leerlingen statuut. En ik heb ook al gevonden dat er geen wettelijke regels zijn vastgesteld over tussenuren.. Het punt is dat iedereen heel veel tussenuren heeft, en er is me al verteld dat ze niets kunnen veranderen..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 15:41
scholierrdam
scholierrdam is offline
misschien kun je de lessen volgen van een ander cluster?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 15:51
mittje
mittje is offline
Citaat:
misschien kun je de lessen volgen van een ander cluster?
Nee, dat kan dus niet..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 15:59
scholierrdam
scholierrdam is offline
als jij de enige bent toch wel? Bij mij op school mag dat wel gewoon. als er tenminste plek is in die andere klas
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 16:02
mittje
mittje is offline
Citaat:
als jij de enige bent toch wel? Bij mij op school mag dat wel gewoon. als er tenminste plek is in die andere klas
Ja, maar er zijn dus heel veel mensen met veel tussenuren, allemaal rond de 10, dus ze kunnen er niet aan beginnen om iedereen te gaan verwisselen van cluster.. Maargoed, ik probeer het nu te regelen met mijn mentor..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 17:06
YumYum
YumYum is offline
Ik had er in 4 vwo ook een stuk of 11 en vaak mochten we dan al eerder werken in de aula ofzo, maar vaak ook niet. Uiteindelijk kun je in die tussenuren wel weer veel leren, daarnaast woonde ik vlakbij school dus dat was ook makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 17:20
Verwijderd
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed het je uiteindelijk uitkomt. Aan het begin van het jaar is er vaak niet zo veel huiswerk en zit je een uurtje te niksen. Maar bijvoorbeeld in de 5e merkte ik dat ik mijn tussenuren echt nodig had. En nu in de 6e dus weer, want nu moeten we allemaal Praktische Opdrachten maken. Je moet maar denken: Nu kan ik al mijn huiswerk in die tussenuren doen en dat scheelt je thuis weer veel werk. Zeker als je PO's moet maken zul je zien dat het alleen maar van pas komt.

Dat neemt niet weg dat 13 alsnog veel is. Ik begrijp best dat je soms niet weet wat je met je tijd aanmoet.

Vreemd dat dit niet in het leerlingstatuut staat, ik vind het echt iets wat er in zou kunnen staan. Misschien moet je het eens aankaarten bij de Leerlingenraad van je school, wellicht kunnen zij er iets mee. Desnoods kan het in jullie Medezeggenschapsraad worden besproken, als die er is tenminste. Want de Leerlingenraad is er juist voor dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 08:56
Verwijderd
Ja het is natuurlijk wel handig dat je je huiswerk al in de tussenuren af kunt hebben, maar de meeste mensen hoeven sowieso geen 13 uur per week huiswerk te maken, dus dan hou je toch uren waarin je zit te niksen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 19:02
Mariee-k
Mariee-k is offline
ik denk dat het er aan ligt hoe lang de les-uren duren, want bij onze school duren de lesuren 50 minuten, wij kunnen er 8 hebben

en ik dacht dat ik er met 5 tussen uren al overheen zat
sterkte!
Oud 25-09-2009, 18:26
Girl-can-rock
Girl-can-rock is offline
En ik vond 7 al veel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 15:58
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
En ik vond 7 al veel.
Precies, nooit meer dan 5 gehad(wat ik al enorm veel vond)die ik meteen terugbracht naar 2.
Oud 28-09-2009, 16:48
Kitten
Kitten is offline
13 tussenuren? Valt best mee toch? [/oude tweede fase]
Oud 28-09-2009, 18:13
Verwijderd
Voor de Nieuwe Tweede Fase is 13 tussenuren erg veel. en dan te bedenken dat ik mensen met 9 tussenuren steen en been hoor klagen. Al moet ik ze gelijk geven, wat moet je met al die tijd?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 12:54
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Voor de Nieuwe Tweede Fase is 13 tussenuren erg veel. en dan te bedenken dat ik mensen met 9 tussenuren steen en been hoor klagen. Al moet ik ze gelijk geven, wat moet je met al die tijd?
Lezen. Ik heb echt de hele bibliotheek doorgewerkt in mijn Tweede Fase (dat was 2001-2003 trouwens)
Oud 18-10-2009, 16:07
Mariee-k
Mariee-k is offline
ik heb er nu 0
Oud 18-10-2009, 16:08
Verwijderd
Nouja dan moet je wel van lezen houden natuurlijk xD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten