Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach ja. Eigenlijk was de GXP-serie van IBM helemaal niet zo slecht, tenminste de 60 en 120GXP echt niet. De 75GXP was vreselijk bagger, maar dat moge bekend zijn. Het heeft de schijf de bijnaam Deathstar opgeleverd.
IBM heeft meer publicitaire schade geleden dan echt harde schade. 60 en 120GXP's gingen net zo vaak stuk als schijven van andere merken, maar bij IBM werd meteen geblaat 'zie je wel, weer een slecht ontwerp' terwijl bij andere merken gewoon gebruik werd gemaakt van de RMA en gedaan werd alsof het onvermijdelijk was (wat natuurlijk ook zo is, elke schijf kan kapot gaan). |
![]() |
|
60GXP waren de problemen nog steeds niet helemaal opgelost hoor. Pas bij 120GXP was er sprake van eenzelfde uitvalpercentage als vergelijkbare modellen van concurrenten.
@IceManX: vroeger hadden alle fabrikanten 3 jaar garantie; dat is tijdje geleden tegelijk door Maxtor en WD teruggeschroeft naar 1 jaar. Geeft wel aan hoeveel vertrouwen zij hebben in hun eigen produkten, denk ik dan. Want het zijn kostenbesparingen, en als je daarmee denkt zoveel te besparen dat het de lagere verkopen en verminderd vertrouwen waard is dan vraag ik me daardoor weer af hoeveel mensen nou met een kapotte schijf zitten. Want die uitvalpercentages zeggen niets over het complete beeld, wel over de verhoudingen tussen de merken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Bouw of verbouw je eigen pc. AgenaX | 18 | 05-01-2009 14:35 | |
Software & Hardware |
[Setup] Welke? S | 47 | 01-05-2004 21:00 | |
Software & Hardware |