Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 10:38
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Ik weeg 64 kilo en ben 1.76 m lang...ben ik te zwaar?
Ik ben nu een beetje slecht bezig en een paar kinderen uit mijn klas hebben gemerkt dat ik niks meer eet en altijd maar smoesjes bedenk om neit te eten. Als ik wat eet voel ik me schuldig en kots ik alles er weer uit. Heb ik nu anorexia?
Oud 31-07-2003, 10:48
Roytjuh
Roytjuh is offline
Ja
Oud 31-07-2003, 11:03
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als je anorexia wilt, ga je wel de goede kant op, zou ik zo zeggen. je moet eten! niet alleen om gezond te blijven, maar ook om te voorkomen dat je echt te dik word! Als je namelijk te lang (een paar dagen kan geen kwaad, iedereen heeft wel eens iets als buikgriep en wil daarom niet eten) niets eet, gaat je lichaam over op "standje zuinig". Je stofwisselin gaat langzamer (maar deze kun je weer "opvoeren" door te sporten. dan ontwikkel je namelijk spierweefsel, en spierweefsel verbruikt 30 keer zoveel energie als "gewoon" lichaamsvet) je hartslag word trager, je lichaamstemperatuur word lager... en je verbrand dus minder caloriën. Verder zal elk boterhammetje dat je eet meteen omgezet worden in vetreserves, omdat je lichaam zojuist heeft ontdekt dat het deze nog wel eens nodig heeft. maar geen zorgen, als je weerv gewoon drie keer per dag eet, en tussendoor 2 stuks fruit, schakelt je lichaam langzaam maar zeker weer over op normale modus en krijg je een gezond gewicht. (alhoewel het in jouw geval geen kwaad zou kunnen om wat aan te komen. Je hebt nu nog nét aan een gezond gewicht, maar je mag echt geen kilo meer afvallen anders gaat het fout)
P.S. Als je je eten uitkotst, heb je waarschijnlijk al anorexia (en misschien ook boulimia). Ga naar de dokter voor advies voor het te laat is, want hier kun je echt niet mee rondlopen!!!!!!!!!!!
P.S. Heb je wel eens gehoord van de Body mass Indexs? Dat is je gewicht gedeeld door lengte in meters x je lengte in meters (of om het makkelijk te houden, je lengte in meters in het kwadraat),

de uitkomst: lager dan 20: ondergewicht (probeer op een gezonde manier wat aan te komen)
lager dan 18: ernstig ondergewicht (ga ONMIDDELIJK naar een dietiste en een arts)
20 tot en met 25 gezond gewicht (houd je gewicht zo)
hoger dan 25: overgewicht (probeer op een gezonde manier wat af te vallen)
hoger dan 30 ernstig overgewicht (bezoek een dietiste en een arts)
hoger dan 35: vetzucht (obesitas) (bezoek ONMIDDELIJK een arts en dietiste)

Overigens. je moet als je echt zo'n ondergewicht of overgewicht hebt, vooral een arts bezoeken, want er kan in zo'n geval iets mis zijn met je schildklier)

Bij jou krijg je: 64 : 3,0976 (1,76 x 1,76) = 20,6.

een gezond gewicht dus

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 11:13.
Oud 31-07-2003, 11:24
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 31-07-2003 @ 11:38:
Ik weeg 64 kilo en ben 1.76 m lang...ben ik te zwaar?
Ik ben nu een beetje slecht bezig en een paar kinderen uit mijn klas hebben gemerkt dat ik niks meer eet en altijd maar smoesjes bedenk om neit te eten. Als ik wat eet voel ik me schuldig en kots ik alles er weer uit. Heb ik nu anorexia?

Je bent dertien en nu al het lichaam van een volwassen vrouw? ( ik heb exact dezelfde maten!)( en ik ben 30)

Toen ik 13 was was ik anderhalve meter en kwam ik niet boven de 40 kilo uit!
Oud 31-07-2003, 11:28
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 31-07-2003 @ 12:24:
Je bent dertien en nu al het lichaam van een volwassen vrouw? ( ik heb exact dezelfde maten!)( en ik ben 30)

Toen ik 13 was was ik anderhalve meter en kwam ik niet boven de 40 kilo uit!

Ja k kan er verder ook niks aan doen datik zo ben toch??
Je hebt altijd wel mensen die iets langer of korter zijn dan gemiddeld...

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 11:45.
Oud 31-07-2003, 11:29
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 12:03:
Als je anorexia wilt, ga je wel de goede kant op, zou ik zo zeggen. je moet eten! niet alleen om gezond te blijven, maar ook om te voorkomen dat je echt te dik word! Als je namelijk te lang (een paar dagen kan geen kwaad, iedereen heeft wel eens iets als buikgriep en wil daarom niet eten) niets eet, gaat je lichaam over op "standje zuinig". Je stofwisselin gaat langzamer (maar deze kun je weer "opvoeren" door te sporten. dan ontwikkel je namelijk spierweefsel, en spierweefsel verbruikt 30 keer zoveel energie als "gewoon" lichaamsvet) je hartslag word trager, je lichaamstemperatuur word lager... en je verbrand dus minder caloriën. Verder zal elk boterhammetje dat je eet meteen omgezet worden in vetreserves, omdat je lichaam zojuist heeft ontdekt dat het deze nog wel eens nodig heeft. maar geen zorgen, als je weerv gewoon drie keer per dag eet, en tussendoor 2 stuks fruit, schakelt je lichaam langzaam maar zeker weer over op normale modus en krijg je een gezond gewicht. (alhoewel het in jouw geval geen kwaad zou kunnen om wat aan te komen. Je hebt nu nog nét aan een gezond gewicht, maar je mag echt geen kilo meer afvallen anders gaat het fout)
P.S. Als je je eten uitkotst, heb je waarschijnlijk al anorexia (en misschien ook boulimia). Ga naar de dokter voor advies voor het te laat is, want hier kun je echt niet mee rondlopen!!!!!!!!!!!
P.S. Heb je wel eens gehoord van de Body mass Indexs? Dat is je gewicht gedeeld door lengte in meters x je lengte in meters (of om het makkelijk te houden, je lengte in meters in het kwadraat),

de uitkomst: lager dan 20: ondergewicht (probeer op een gezonde manier wat aan te komen)
lager dan 18: ernstig ondergewicht (ga ONMIDDELIJK naar een dietiste en een arts)

Overigens. je moet als je echt zo'n ondergewicht of overgewicht hebt, vooral een arts bezoeken, want er kan in zo'n geval iets mis zijn met je schildklier)

een gezond gewicht dus

Woow wat een verhaal...maar bedankt
Oud 31-07-2003, 11:32
LeeJ-D
LeeJ-D is offline

een gezond gewicht dus [/B][/QUOTE]

Dus ik heb wel een goed gewicht maar tog vind ik mezelf dik
Oud 31-07-2003, 11:36
annabegins
annabegins is offline
okey ik kom uit op 17,8... maar ben echt nie eng dun (denk calista flockheart)
Oud 31-07-2003, 11:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 31-07-2003 @ 12:32:

Dus ik heb wel een goed gewicht maar tog vind ik mezelf dik
dat vind ieder meisje maar even serieus: in de spiegel en op foto's lijk je dikker omdat je jezelf "plat" ziet, en niet in 3D. Verder ligt het eraan waar je lichaamsvet zit. Bij de een zit het op de heupen, bij de ander in de borsten, bij mij op m'n buik, en sommige hebben gewoon een perfect verdeling en zien er dus slanker uit. ik zou gaan sporten. Of je nou mager, dik, of gewoon normaal bent: van sporten krijg je altijd een beter figuur (en je gaat je er ook beter van voelen, je slaapt beter, en je hebt overdag meer enegie)
Oud 31-07-2003, 11:40
Optima
Optima is offline
eten maakt je slim

( hersenen werken niet op lucht)
Oud 31-07-2003, 11:41
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 12:36:
dat vind ieder meisje maar even serieus: in de spiegel en op foto's lijk je dikker omdat je jezelf "plat" ziet, en niet in 3D. Verder ligt het eraan waar je lichaamsvet zit. Bij de een zit het op de heupen, bij de ander in de borsten, bij mij op m'n buik, en sommige hebben gewoon een perfect verdeling en zien er dus slanker uit. ik zou gaan sporten. Of je nou mager, dik, of gewoon normaal bent: van sporten krijg je altijd een beter figuur (en je gaat je er ook beter van voelen, je slaapt beter, en je hebt overdag meer enegie)

Ik sport best veel..ik tennis en ik dans heel veel en ik fiets elke dag 20 minuten naar school en dan ook nog terug..en dan ook nog gym op school natuurlijk. Ik vind mezelf niet egt heel dik, maar ik ben wel breed en ik weet niet hoe ik daar ooit vanaf moet komen.
Oud 31-07-2003, 11:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Je bent 13!!! dat veranderd heus nog wel hoor! Bij mij was het juist andersom. ik groeide eerst heel veel waardoor ik echt 'zo'n spriet was, en pas daarna begin ik in de breedte te groeien. Nou zeg ik niet dat jij nog langer word, maar je figuur veranderd waarschijnlijk nog wel (je lichaamsdelen groeien niet altijd op schema. Ze moeten nog in de goede "verhoudingen" groeien, zodat je later niet met enorme heupen en een piepkleine ribbenkast rondloopt). geen zorgen, dus.
Oud 31-07-2003, 12:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
annabegins schreef op 31-07-2003 @ 12:36:
okey ik kom uit op 17,8... maar ben echt nie eng dun (denk calista flockheart)
Ik kom uit op 16,5

Maar je bent niet te dik hoor! Dat je wat "breed" bent is misschien omdat je gewoon vrouwelijke vormen gaat krijgen en pech gehad; dát krijg je niet weg aangezien het geen (of weinig) vet kan zijn bij jou..

Maar je moet echt weer gaan eten en je er zeker niet meer schuldig over voelen, want anders kan het behoorlijk fout gaan!

[edit]wat ik me ook net zat te bedenken; je sport veel, daar krijg je spieren van en daar kan je weer wat breder door lijken..[/edit]

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 13:57.
Oud 31-07-2003, 14:54
SuPaHWoMaN
SuPaHWoMaN is offline
Citaat:
Qamra schreef op 31-07-2003 @ 13:59:
Maar je bent niet te dik hoor! Dat je wat "breed" bent is misschien omdat je gewoon vrouwelijke vormen gaat krijgen en pech gehad; dát krijg je niet weg aangezien het geen (of weinig) vet kan zijn bij jou..

Maar je moet echt weer gaan eten en je er zeker niet meer schuldig over voelen, want anders kan het behoorlijk fout gaan!

[edit]wat ik me ook net zat te bedenken; je sport veel, daar krijg je spieren van en daar kan je weer wat breder door lijken..[/edit] [/B]
ik vind ook niet dat ze te dik is...ik vind dat je zelfs aan de lichte kant bent voor jou lengte...k zou tog wat proberen te gaan eten..
en als je tog wil afvallen doe het dan op een gezonde manier...zo gaat het aleen nog maar slechter
Oud 31-07-2003, 15:19
C'est moi
C'est moi is offline
eet ik dan over gezond!

ik ben 1.60 en weeg ongeveer 100! kan iemand dat voor mij uitreken?
yhnx

groetejs chretienne
Oud 31-07-2003, 15:53
Roos
Roos is offline
Die BMI index geldt alleen voor uitgegroeide mensen he. Als je jong bent, mag je een veel lagere BMI hebben.

Dus ik vind 20.6 voor een 13-jarig meisje best veel eigenlijk.
Oud 31-07-2003, 16:02
Vevay
Citaat:
chretienne schreef op 31-07-2003 @ 16:19:
eet ik dan over gezond!

ik ben 1.60 en weeg ongeveer 100! kan iemand dat voor mij uitreken?
yhnx

groetejs chretienne
Jouw BMI is 39.06249999999999,
hoe interpreteer je de waarde die je hebt verkregen?

ondergewicht < 19
normaal gewicht < 25
overgewicht 25 - 29,9
obesitas > 30

Bron: http://www.trendystyle.nl/beauty/bmi.html
Oud 31-07-2003, 16:04
neeltje
neeltje is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2003 @ 16:53:
Die BMI index geldt alleen voor uitgegroeide mensen he. Als je jong bent, mag je een veel lagere BMI hebben.

nee, nee nee, echt niet veel, ze groeit ook nog in de lengte, word ze waarschijnlijk nog zwaarder, maar ook groter.

Ik ben 1,70 en weeg 65 kilo, en ik heb ook geen overgewicht, wel wat stevig in de heupen/billen, maar niet dik.

Wees tevreden!
Oud 31-07-2003, 16:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik kom ook net onder de 18 uit, en volgroeid ben ik denk ik al, en vind mn gewicht prima zo.

Kweenie of die BMI wel klopt dan?

55 / 1,75² = 17,96

En mn zusje weegt nog veel minder, dat durf ik niet uit te rekenen.
Oud 31-07-2003, 16:06
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:

Maar bedenk daar wel ff bij dat ze al 1.76 lang is. Daarbij is dat gewicht zeker niet veel! (ik was op die leeftijd in de lengte ookal uitgegroeid (maar met mijn breedte zegt dat niet zoveel hoor)
Oud 31-07-2003, 18:03
Chérie
Chérie is offline
Hoort bij je leeftijd dat je jezelf te dik vindt, maar dat is meestal echt niet zo. Je hebt gewoon een gezond gewicht, niet te zwaar, niet te licht. Dus gewoon gezond blijven eten en dan komt alles goed
Oud 31-07-2003, 19:01
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-07-2003 @ 17:04:
Ik kom ook net onder de 18 uit, en volgroeid ben ik denk ik al, en vind mn gewicht prima zo.

Kweenie of die BMI wel klopt dan?

55 / 1,75² = 17,96

En mn zusje weegt nog veel minder, dat durf ik niet uit te rekenen.
Eet je wel goed? ik zou es naar de huisarts gaan. Misschien hoort het gewoon bij je (en vriendin van me eet ongeveer op één dag, wat ik in een week naar binnen werk, en je kan haar ribben tellen) maar het zou ook aan je schildklier kunnen liggen (zekerheid voor alles)
P.S. Die BMI klopt wel, heb 'm van een of andere gezondheidssite

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 19:03.
Oud 01-08-2003, 19:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 20:01:
Eet je wel goed? ik zou es naar de huisarts gaan. Misschien hoort het gewoon bij je (en vriendin van me eet ongeveer op één dag, wat ik in een week naar binnen werk, en je kan haar ribben tellen) maar het zou ook aan je schildklier kunnen liggen (zekerheid voor alles)
P.S. Die BMI klopt wel, heb 'm van een of andere gezondheidssite
Ik eet prima, en vind mezelf ook zeker niet te mager.

Ik weeg echter wel 56,5 en niet 55kg, gister even getest.

Maar hoeveel je eet heeft geen direkte relatie met hoe zwaar je bent. Ik kan b.v. heel veel eten en snoepen, zonder dat ik aan kom. Nou eet ik opzich niet zo veel (nouja eigenlijk gewoon niet zo vaak, eet maar 2 maaltijden per dag, en nog fruit en tussendoortjes), maar sommige mensen worden gewoon veel sneller dik van hetzelfde voedsel.
Oud 01-08-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:

Maar 64 kg bij 1,76m is niet veel, ook niet voor een 13-jarig meisje.

Twijfel je, ga dan eens langs bij je huisarts en vraag wat die er van vindt.
Oud 01-08-2003, 19:16
Verwijderd
Je bent waarschijnlijk wat steviger dan veel meisjes uit je klas, maar ja, je bent waarschijnlijk ook een kop groter dan veel meisjes uit je klas. Jij bent gewoon wat sneller in je ontwikkeling. Het maakt dus niet uit, over een paar jaar ben je doodnormaal, slank zelfs.

En hoeveel je eet heeft wel een direkte relatie met hoe zwaar je bent, er zijn alleen wel nog méér factoren die een direkte relatie hebben met hoe zwaar je bent.
Oud 02-08-2003, 11:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
De één heeft een snellere stofwisseling dan de ander. daarom zijn er mensen die de halve MacDonalds leeg kunnen eten zonder een grammetje aan te komen, en zijn er mensen die al last krijgen van overgewicht als ze naar een glas water kijken. Verder is het niet zo dat kinderen een lagere BMI mogen hebben. Het is waar dat de BMI eigenlijk alleen voor volgroeide is, maar met een lengte van 1,76 en een gewicht van 64 kilo, is absoluut niet te zwaar. Ik ben korter, en weeg meer, maar ik heb volgens de dokter een gezond gewicht. Hoe kan zij dan ooit te zwaar zijn?!? Er schijnt voor kinderen iets als een groeicurve te bestaan, dat weet de huisarts wel.
Oud 02-08-2003, 13:35
KazzZ
KazzZ is offline

nee natuurlijk ben je niet te zwaar, je hebt precies dezelfde lengte en gewicht als ik heb, en dat is gewoon gemiddeld.
Oud 02-08-2003, 14:10
SuperSanne
SuperSanne is offline
Overigens: of je nou graatmager of moddervet bent: maaltijden overslaan en eten uitkotsen is altijd slecht!!! Niet meer doen, dus
Oud 02-08-2003, 14:54
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
bednkt in ieder geval
Oud 02-08-2003, 15:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
KazzZ schreef op 02-08-2003 @ 14:35:

nee natuurlijk ben je niet te zwaar, je hebt precies dezelfde lengte en gewicht als ik heb, en dat is gewoon gemiddeld.
Zij is toch 6 jaar jonger...
Oud 02-08-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 02-08-2003 @ 16:23:
Zij is toch 6 jaar jonger...
Houdt dat dan automatisch in dat zij dik is? Vind ik onzin. Ze is ook langer dan gemiddeld, logisch dat ze dan ook zwaarder is dan gemiddeld. Ik weet niet hoe ze er uit ziet, maar op basis van deze gegevens is de verhouding lengte-gewicht idd gewoon gemiddeld (iig zeker niet dik).
Oud 02-08-2003, 15:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2003 @ 16:39:
Houdt dat dan automatisch in dat zij dik is? Vind ik onzin. Ze is ook langer dan gemiddeld, logisch dat ze dan ook zwaarder is dan gemiddeld. Ik weet niet hoe ze er uit ziet, maar op basis van deze gegevens is de verhouding lengte-gewicht idd gewoon gemiddeld (iig zeker niet dik).
Waarschijnlijk is zij zelfs mager. Ze is misschien nog niet uitgegroied, maar als je zo lang bent, en zo'n laag gewicht hebt, is dat niet te zwaar (nogmaals: ik ben 1,72 en weeg 70 kilo. ik ben dus korter EN zwaarder dan haar, en zelf ik mag nog twee kilo aankomen als ik dat zou willen. Zij kan dus echt onmogenlijk te dik zijn!)
Oud 02-08-2003, 18:55
Rens
Rens is offline
Wow, ik ben 1.70, en weeg tussen de 58 en 60 kilo, dat schommelt, maar ik heb toch echt wel een buik, en dikke benen, en bolle wangen, en bolle bovenarmen?? Waar zijn mijn botten dan? Weegt bij mij dan alleen vet?? Mijn bmi is dus 20.06-20.67.. Zou goed moeten zijn, maar ik vind mijzelf echt te dik!
Oud 02-08-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Rens schreef op 02-08-2003 @ 19:55:
Wow, ik ben 1.70, en weeg tussen de 58 en 60 kilo, dat schommelt, maar ik heb toch echt wel een buik, en dikke benen, en bolle wangen, en bolle bovenarmen?? Waar zijn mijn botten dan? Weegt bij mij dan alleen vet?? Mijn bmi is dus 20.06-20.67.. Zou goed moeten zijn, maar ik vind mijzelf echt te dik!
Dan ben je wat dat betreft gewoon een aansteller, net als de meeste meisjes van onze leeftijd die dat denken. In heel 6VWO van mijn school van afgelopen jaar zaten zo'n 30 meisjes, waarvan 3 er te dik waren, en ik minstens 18 ooit eens heb horen roepen dat ze te dik waren.
Oud 02-08-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Rens schreef op 02-08-2003 @ 19:55:
Dat zit dan in je hoofd, je kunt met dat gewicht niet dik zijn. (En nee, dat is niet gemeen of wat dan ook bedoeld. 't enige wat ik er mee wil zeggen is dat wat je 'ziet' (denkt dus meer) niet de waarheid is.)
Oud 02-08-2003, 21:30
C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
Vevay schreef op 31-07-2003 @ 17:02:
Jouw BMI is 39.06249999999999,
hoe interpreteer je de waarde die je hebt verkregen?

ondergewicht < 19
normaal gewicht < 25
overgewicht 25 - 29,9
obesitas > 30

Bron: http://www.trendystyle.nl/beauty/bmi.html
hoe ik dat interpeteerd.
um tja ik wist wel dat ik veel te zwaar ben, maar weet nu nog ff niet wat ik eraan ga doen.

chretienne
Oud 03-08-2003, 12:13
da leentjuh
da leentjuh is offline
nu zeg ik het voor de 100e en laatste keer: je BMI berekenen heeft geen zin als je nog niet VOLLEDIG uitgegroeid bent. En dat ben je niet voor je 21e. Totaal nutteloze test dus.
Oud 03-08-2003, 12:37
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Jeetje mensen doe niet zo moeilijk. Tegen Leej-D wil ik zeggen: ga gewoon lekker gezond eten en niet spugen enzo en lekker bewegen adn kan er niets mis gaanb want je hebt zeker geen overgewicht.

Tegen degenen die zo nodig moeten vermelden dat ze te licht zijm... ik vind dat ongepast om hier neer te gaan zetten, zie het nut er ect totaaaaaal niet van in, dan gaat ze alleen maar meer denken datze abnormaal is. Het kan zijn dat het gewoon jullie bouw is (ik vind iig een figuiur als dat van de topicstarter mooier dan iemand die een bmi van onder de 18 heeftmaar goed). Ik snap niet wat dat aan deze topic toevoegt, het komt een beetje over als 'kijk mij eens dun zijn'.,... hioeft niet zo bedoeld te zijn maar denk even na, dat meisje zit met haar gewicht en dan gaan jullie massaal roepen dat jullie zo'n ondergewqicht hebben ...
Oud 03-08-2003, 15:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
BMI klopt ook niet altijd mensen. topsporters die meer dan 10 uur per week bewegen mogen deze formule niet gebruiken bijv. omdat zij meestal zwaardere spieren hebben en dus automatisch meer wegen...

verder wil ik even zeggen dat je absoluut niet te zwaar bent! je gewicht past zelfs perfect bij je lengte, ook al ben je wel nog erg jong. maar ook wel erg lang voor je leeftijd. maar zorg iig eerst dat je van je eet problemen af komt. want dat is echt niet gezond voor een normaal meisje als jij (sowieso voor niemand niet echt).
Oud 03-08-2003, 17:52
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 03-08-2003 @ 16:22:
BMI klopt ook niet altijd mensen. topsporters die meer dan 10 uur per week bewegen mogen deze formule niet gebruiken bijv. omdat zij meestal zwaardere spieren hebben en dus automatisch meer wegen...

verder wil ik even zeggen dat je absoluut niet te zwaar bent! je gewicht past zelfs perfect bij je lengte, ook al ben je wel nog erg jong. maar ook wel erg lang voor je leeftijd. maar zorg iig eerst dat je van je eet problemen af komt. want dat is echt niet gezond voor een normaal meisje als jij (sowieso voor niemand niet echt).

Het is de laatste tijd best wel erger geworden en een vriendin heeft dus gemerkt datik aan het kotsen was .......ik durf het niet aan me moeder te vertelle dus haar moeder gaat nu een afspraak maken bij de dokter en die gaat me nu verder helpen denkik ....verder wel bedankt iedereen
Oud 03-08-2003, 19:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 03-08-2003 @ 18:52:
Het is de laatste tijd best wel erger geworden en een vriendin heeft dus gemerkt datik aan het kotsen was .......ik durf het niet aan me moeder te vertelle dus haar moeder gaat nu een afspraak maken bij de dokter en die gaat me nu verder helpen denkik ....verder wel bedankt iedereen

succes, hé?
Oud 03-08-2003, 21:03
SuPaHWoMaN
SuPaHWoMaN is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 03-08-2003 @ 20:45:

succes, hé?

bdankt
Oud 03-08-2003, 21:32
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Goed dat je die hulp gaat zoeken, want dat heb je nodig, doorzetten meis!, suc6 'r mee!

Groets,
Mar
Oud 05-08-2003, 12:32
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 03-08-2003 @ 22:32:
Goed dat je die hulp gaat zoeken, want dat heb je nodig, doorzetten meis!, suc6 'r mee!

Groets,
Mar

HeeL erg bedankt.....voor iedreen hier trouwens bedankt
Oud 05-08-2003, 14:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2003 @ 16:39:
Zucht... dat zeg ik toch helemaal niet...

ik zeg alleen dat je niet automatisch kan zeggen: je BMI is 20, DUS je bent niet te dik. Want dat kan je helemaal niet bepalen bij kinderen.
Oud 05-08-2003, 16:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-08-2003 @ 15:47:
Zucht... dat zeg ik toch helemaal niet...

ik zeg alleen dat je niet automatisch kan zeggen: je BMI is 20, DUS je bent niet te dik. Want dat kan je helemaal niet bepalen bij kinderen.
voor kinderen heb je een groeicurve
Oud 30-08-2003, 14:46
Silver rain
Silver rain is offline
je bent een meisje, 13 jaar en hebt een BMI van 20,66 (dacht ik). Ga eens naar http://www.voedingscentrum.nl/mirake...&init=menu1169 dan zie je dat je een normaal gewicht hebt
Oud 30-08-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 30-08-2003 @ 15:46:
je bent een meisje, 13 jaar en hebt een BMI van 20,66 (dacht ik). Ga eens naar http://www.voedingscentrum.nl/mirake...&init=menu1169 dan zie je dat je een normaal gewicht hebt
Niet echt nodig om een topic na 25 dagen hiervoor te uppen.
Hiervoor had je heel goed bv. de pm functie kunnen gebruiken.
Topic gesloten

Regels voor berichten