![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja k kan er verder ook niks aan doen datik zo ben toch?? Je hebt altijd wel mensen die iets langer of korter zijn dan gemiddeld... Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 11:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Woow wat een verhaal...maar bedankt ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
de uitkomst: lager dan 20: ondergewicht (probeer op een gezonde manier wat aan te komen)
lager dan 18: ernstig ondergewicht (ga ONMIDDELIJK naar een dietiste en een arts) 20 tot en met 25 gezond gewicht (houd je gewicht zo) hoger dan 25: overgewicht (probeer op een gezonde manier wat af te vallen) hoger dan 30 ernstig overgewicht (bezoek een dietiste en een arts) hoger dan 35: vetzucht (obesitas) (bezoek ONMIDDELIJK een arts en dietiste) Overigens. je moet als je echt zo'n ondergewicht of overgewicht hebt, vooral een arts bezoeken, want er kan in zo'n geval iets mis zijn met je schildklier) Bij jou krijg je: 64 : 3,0976 (1,76 x 1,76) = 20,6. een gezond gewicht dus ![]() Dus ik heb wel een goed gewicht ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik sport best veel..ik tennis en ik dans heel veel en ik fiets elke dag 20 minuten naar school en dan ook nog terug..en dan ook nog gym op school natuurlijk. Ik vind mezelf niet egt heel dik, maar ik ben wel breed en ik weet niet hoe ik daar ooit vanaf moet komen. |
![]() |
|
Je bent 13!!! dat veranderd heus nog wel hoor! Bij mij was het juist andersom. ik groeide eerst heel veel waardoor ik echt 'zo'n spriet was, en pas daarna begin ik in de breedte te groeien. Nou zeg ik niet dat jij nog langer word, maar je figuur veranderd waarschijnlijk nog wel (je lichaamsdelen groeien niet altijd op schema. Ze moeten nog in de goede "verhoudingen" groeien, zodat je later niet met enorme heupen en een piepkleine ribbenkast rondloopt). geen zorgen, dus.
||
Citaat:
![]() ![]() Maar je bent niet te dik hoor! Dat je wat "breed" bent is misschien omdat je gewoon vrouwelijke vormen gaat krijgen en pech gehad; dát krijg je niet weg aangezien het geen (of weinig) vet kan zijn bij jou.. Maar je moet echt weer gaan eten en je er zeker niet meer schuldig over voelen, want anders kan het behoorlijk fout gaan! [edit]wat ik me ook net zat te bedenken; je sport veel, daar krijg je spieren van en daar kan je weer wat breder door lijken..[/edit]
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 13:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en als je tog wil afvallen doe het dan op een gezonde manier...zo gaat het aleen nog maar slechter ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hoe interpreteer je de waarde die je hebt verkregen? ondergewicht < 19 normaal gewicht < 25 overgewicht 25 - 29,9 obesitas > 30 Bron: http://www.trendystyle.nl/beauty/bmi.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben 1,70 en weeg 65 kilo, en ik heb ook geen overgewicht, wel wat stevig in de heupen/billen, maar niet dik. Wees tevreden!
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
P.S. Die BMI klopt wel, heb 'm van een of andere gezondheidssite
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 19:03. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weeg echter wel 56,5 en niet 55kg, gister even getest. ![]() Maar hoeveel je eet heeft geen direkte relatie met hoe zwaar je bent. Ik kan b.v. heel veel eten en snoepen, zonder dat ik aan kom. Nou eet ik opzich niet zo veel (nouja eigenlijk gewoon niet zo vaak, eet maar 2 maaltijden per dag, en nog fruit en tussendoortjes), maar sommige mensen worden gewoon veel sneller dik van hetzelfde voedsel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Twijfel je, ga dan eens langs bij je huisarts en vraag wat die er van vindt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je bent waarschijnlijk wat steviger dan veel meisjes uit je klas, maar ja, je bent waarschijnlijk ook een kop groter dan veel meisjes uit je klas. Jij bent gewoon wat sneller in je ontwikkeling. Het maakt dus niet uit, over een paar jaar ben je doodnormaal, slank zelfs
![]() En hoeveel je eet heeft wel een direkte relatie met hoe zwaar je bent, er zijn alleen wel nog méér factoren die een direkte relatie hebben met hoe zwaar je bent. |
![]() |
|
De één heeft een snellere stofwisseling dan de ander. daarom zijn er mensen die de halve MacDonalds leeg kunnen eten zonder een grammetje aan te komen, en zijn er mensen die al last krijgen van overgewicht als ze naar een glas water kijken. Verder is het niet zo dat kinderen een lagere BMI mogen hebben. Het is waar dat de BMI eigenlijk alleen voor volgroeide is, maar met een lengte van 1,76 en een gewicht van 64 kilo, is absoluut niet te zwaar. Ik ben korter, en weeg meer, maar ik heb volgens de dokter een gezond gewicht. Hoe kan zij dan ooit te zwaar zijn?!? Er schijnt voor kinderen iets als een groeicurve te bestaan, dat weet de huisarts wel.
|
Overigens: of je nou graatmager of moddervet bent: maaltijden overslaan en eten uitkotsen is altijd slecht!!! Niet meer doen, dus
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wow, ik ben 1.70, en weeg tussen de 58 en 60 kilo, dat schommelt, maar ik heb toch echt wel een buik, en dikke benen, en bolle wangen, en bolle bovenarmen?? Waar zijn mijn botten dan? Weegt bij mij dan alleen vet?? Mijn bmi is dus 20.06-20.67.. Zou goed moeten zijn, maar ik vind mijzelf echt te dik!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
um tja ik wist wel dat ik veel te zwaar ben, maar weet nu nog ff niet wat ik eraan ga doen. chretienne
|
![]() |
Jeetje mensen doe niet zo moeilijk. Tegen Leej-D wil ik zeggen: ga gewoon lekker gezond eten en niet spugen enzo en lekker bewegen adn kan er niets mis gaanb want je hebt zeker geen overgewicht.
Tegen degenen die zo nodig moeten vermelden dat ze te licht zijm... ik vind dat ongepast om hier neer te gaan zetten, zie het nut er ect totaaaaaal niet van in, dan gaat ze alleen maar meer denken datze abnormaal is. Het kan zijn dat het gewoon jullie bouw is (ik vind iig een figuiur als dat van de topicstarter mooier dan iemand die een bmi van onder de 18 heeftmaar goed). Ik snap niet wat dat aan deze topic toevoegt, het komt een beetje over als 'kijk mij eens dun zijn'.,... hioeft niet zo bedoeld te zijn maar denk even na, dat meisje zit met haar gewicht en dan gaan jullie massaal roepen dat jullie zo'n ondergewqicht hebben ![]()
|
![]() |
BMI klopt ook niet altijd mensen. topsporters die meer dan 10 uur per week bewegen mogen deze formule niet gebruiken bijv. omdat zij meestal zwaardere spieren hebben en dus automatisch meer wegen...
verder wil ik even zeggen dat je absoluut niet te zwaar bent! je gewicht past zelfs perfect bij je lengte, ook al ben je wel nog erg jong. maar ook wel erg lang voor je leeftijd. maar zorg iig eerst dat je van je eet problemen af komt. want dat is echt niet gezond voor een normaal meisje als jij (sowieso voor niemand niet echt). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is de laatste tijd best wel erger geworden en een vriendin heeft dus gemerkt datik aan het kotsen was ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() succes, hé? ![]()
||
Citaat:
ik zeg alleen dat je niet automatisch kan zeggen: je BMI is 20, DUS je bent niet te dik. Want dat kan je helemaal niet bepalen bij kinderen.
||
Citaat:
![]()
|
je bent een meisje, 13 jaar en hebt een BMI van 20,66 (dacht ik). Ga eens naar http://www.voedingscentrum.nl/mirake...&init=menu1169 dan zie je dat je een normaal gewicht hebt
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hiervoor had je heel goed bv. de pm functie kunnen gebruiken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik hyperhidrosis? ADO070 | 6 | 28-10-2013 16:15 | |
De Kantine |
Ik saai jou, jij saait mij, oooh wat zijn wij blij #1507 CuwleMandarijn | 500 | 25-09-2011 22:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquête naar overgewicht doefffgezond | 5 | 14-05-2009 07:59 | |
Verhalen & Gedichten |
[Column] Over overgewicht en afvallen Tovenaar | 21 | 09-03-2005 21:39 | |
Psychologie |
Heb jij een leidinggevende rol en heb je het gevoel dat er naar je geluisterd wordt? Eend | 36 | 26-02-2005 17:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik overgewicht? HenkMul | 2 | 28-07-2003 07:26 |