Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 22:13
BendeBen
BendeBen is offline
http://www.hardwareoutlet.nl/actie.html

die TOP versie
895 euro

ik ben lichtelijk aan t kijken voor een nieuwe bak vanwege ut2k4/hl2/doom3/stalker

dit leek mij vrij goedkoop
maar ik wil t ff checken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 23:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee, GF FX5200 is een zeer trage videokaart, waarmee je niet goed nieuwe spellen goed kunt spelen.

Kijk eens in diverse "nieuwe computer"-topics op Hardware. Ik heb zelf ook lijstjes gemaakt met computeronderdelen, wat wel betekent dat je deze zelf in elkaar moet zetten. De lijstjes kun je hier vinden:
http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012

Ik raad het middelste systeem aan, waarbij je eventueel kunt kijken naar een Radeon 9700 ipv 9600.
Oud 29-08-2003, 23:23
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-08-2003 @ 00:16:
Nee, GF FX5200 is een zeer trage videokaart, waarmee je niet goed nieuwe spellen goed kunt spelen.

Kijk eens in diverse "nieuwe computer"-topics op Hardware. Ik heb zelf ook lijstjes gemaakt met computeronderdelen, wat wel betekent dat je deze zelf in elkaar moet zetten. De lijstjes kun je hier vinden:
http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012

Ik raad het middelste systeem aan, waarbij je eventueel kunt kijken naar een Radeon 9700 ipv 9600.
dat van die fx5200 d8 ik ook al een beetje

ik had bed8 om die kaart gelijk te ruilen voor een betere
of zou die dan gelijk een stuk minder waard zijn ook al ben ik de winkel niet uitgeweest? (oftewel vragen of ik er een andere kaart voor kan krijgen, dat lukt wel neem ik aan)

die game pc van jou is idd ook wel leuk alleen die 9600 is net te matig volgens mij
ik wil er een tijdje mee doen

niet weer het gelul met die gf3ti200 van nu
die ik pas een jaar en nog wat heb
hij was al outdated toen ik m kocht

wat is eigenlijk de beste gfx kaart van dit moment?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:30
Verwijderd
Op dit moment is de snelste kaart die je kunt krijgen de NVidia Geforce FX 5900 Ultra, op de voet gevolgd door de ATi Radeon 9800 Pro.

Dit zijn dus kaarten die elk zo rond de 450-500 euro moeten opbrengen in de meest luxe uitvoering.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:39
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2003 @ 00:30:
Op dit moment is de snelste kaart die je kunt krijgen de NVidia Geforce FX 5900 Ultra, op de voet gevolgd door de ATi Radeon 9800 Pro.

Dit zijn dus kaarten die elk zo rond de 450-500 euro moeten opbrengen in de meest luxe uitvoering.
toch

maar nvidia had toch iets gedaan waardoor het te mooi werd voorgesteld allemaal?

of las ik een stukje van een fanboy?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 01:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
nVidia heeft gecheat met 3DMark03, ATi ook overigens, alhoewel deze een stuk minder ernstig en invloedrijk waren, maar beide hoge heren hebben daardoor gezagsverlies geleden.

Maar echt ga geen kaart van €350 (ATi Radeon 9800 Pro) kopen, want dat is zonde. 9700 non-pro is snel genoeg, en je kunt later altijd nog een snelle kaart kopen. Koop nóóit het snelste. Een normale goede kaart kun je nu alles op spelen, en je houdt geld over om over een jaar eenzelfde goede kaart te kopen voor die tijd. Zodoende heb je véél meer plezier van je geld dan dat je nu het snelste van het snelste neemt. ATi Radeon 9700 kun je voor onder de €200 krijgen op de juiste adressen, dus dat zou ik zeker doen.

Als je dan tóch persé het snelste wilt hebben, raad ik de ATi Radeon 9800 Pro aan die FCC voor een redelijke €350 aanbied. Maar persoonlijk zou ik je geld vooral reserveren voor een zeer goede TFT monitor van 17" of 19".
Oud 30-08-2003, 10:45
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-08-2003 @ 02:16:
nVidia heeft gecheat met 3DMark03, ATi ook overigens, alhoewel deze een stuk minder ernstig en invloedrijk waren, maar beide hoge heren hebben daardoor gezagsverlies geleden.

Maar echt ga geen kaart van €350 (ATi Radeon 9800 Pro) kopen, want dat is zonde. 9700 non-pro is snel genoeg, en je kunt later altijd nog een snelle kaart kopen. Koop nóóit het snelste. Een normale goede kaart kun je nu alles op spelen, en je houdt geld over om over een jaar eenzelfde goede kaart te kopen voor die tijd. Zodoende heb je véél meer plezier van je geld dan dat je nu het snelste van het snelste neemt. ATi Radeon 9700 kun je voor onder de €200 krijgen op de juiste adressen, dus dat zou ik zeker doen.

Als je dan tóch persé het snelste wilt hebben, raad ik de ATi Radeon 9800 Pro aan die FCC voor een redelijke €350 aanbied. Maar persoonlijk zou ik je geld vooral reserveren voor een zeer goede TFT monitor van 17" of 19".
hm zit wat in
maar kan ik met een 9700 dat rijtje games wat ik noemde echt op hun best draaien met een aardige fps?

zon monitor is toch pas ECHT duur?
ik zou geen tft kopen, ziet er lekkerder uit en scheelt wat ruimte maar dat boeit me niet zo
liever 19" gewoon (hoe noem je dat eigenlijk?) dan 17" tft
en ook bij een gelijk aantal inch eigenlijk als ik m zelf moet betalen

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 11:18
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
TFT geeft wel rustiger beeld dan CRT.... kijkt veel prettiger als je lang achter zit...

En trouwens Enlightenment... hij wil die PC voor Doom3 HL2 enzo... dan is het wel beter om 9800 pro te nemen ipv 9700 pro..

Als je die op goede detail en goede resolutie wil laten draaien moet je er toch wel voor dokken...
Dat is niet 900 euro
Eerder 2-2,5 keer zoveel.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 11:26
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 30-08-2003 @ 12:18:
TFT geeft wel rustiger beeld dan CRT.... kijkt veel prettiger als je lang achter zit...

En trouwens Enlightenment... hij wil die PC voor Doom3 HL2 enzo... dan is het wel beter om 9800 pro te nemen ipv 9700 pro..

Als je die op goede detail en goede resolutie wil laten draaien moet je er toch wel voor dokken...
Dat is niet 900 euro
Eerder 2-2,5 keer zoveel.
mjah ik doe mn hele leven al met crt dus echt interessant vind ik dat niet als de prijs exponentieel toeneemt

maare dat ding van hardware outlet is toch op zich niet slecht? alleen een andere videokaart en ik kan toch wel voort met die games?
ik wil er best nog 2-300 bij leggen maar meer niet denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 11:54
Verwijderd
Die aanbieding ziet er op zich wel redelijk uit, alleen het is jammer dat de informatie zo ontzettend summier is...het is niet duidelijk welk moederbord, welke chipset gebruikt wordt, welk merk geheugen, wat de timings zijn, etc. Dat is jammer, omdat de prestaties van het systeem in grote mate afhankelijk zijn van de gebruikte chipset en geheugen.

Die videokaart is dus bagger, die zou ik gewoon vervangen door een Radeon 9700 pro (non-pro is bijna niet meer te krijgen, maar als je die toch nog kunt bemachtigen zou ik dat doen).

Citaat:
Bendeben schreef:
maar kan ik met een 9700 dat rijtje games wat ik noemde echt op hun best draaien met een aardige fps?
In ieder geval absoluut niet op hun best. Half-Life 2 wordt DX9, dus die zul je waarschijnlijk in redelijk detail met een redelijke snelheid kunnen spelen, maar Doom 3 wordt waarschijnlijk zo zwaar dat je met een 2.6 GHz systeem en een 9700 gewoon in vrij gemiddeld detail zult moeten spelen. Verwacht ook geen superhoge framerates met dit systeem als basis.

UT2K4 krijgt een engine die in grote mate overeen zal komen met die van UT2K3, dus die zul je met een DX8-kaart al goed kunnen spelen.

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 01:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 30-08-2003 @ 11:45:
zon monitor is toch pas ECHT duur?
ik zou geen tft kopen, ziet er lekkerder uit en scheelt wat ruimte maar dat boeit me niet zo
liever 19" gewoon (hoe noem je dat eigenlijk?) dan 17" tft
en ook bij een gelijk aantal inch eigenlijk als ik m zelf moet betalen
17" TFT is even groot als 19" CRT (normaal, met beeldkanon).
en 19" TFT is even groot als 22" CRT.
Dus die twee moet je met elkaar vergelijken. Zoveel meer betaal je tegenwoordig niet voor TFT t.o.v. een goede CRT.

Over die videokaart, ik bedoelde de 9700 non-pro, die je hedendaags heel goedkoop kunt krijgen. Let erop dat 9800 Pro en 9700 pro nauwelijks verschillen zitten in snelheid, pas wanneer FSAA en AF wordt ingeschakeld, zie je dat de 9800 zit veel sneller/beter kan. Maar spellen kun je/zal je prima zonder FSAA spelen, en alsje hiermee €200 ipv €350 kunt uitgeven, dan is dat een mooie besparing, die je mijns inziens mooi in een goede TFT monitor kunt steken.

Begon 2004 komt R420 uit, dan kun je zomer 2004 die kopen zodra prijs is gezakt. Koop nooit het snelste, maar koop eens per jaar mainstream produkten. Dan ben je áltijd up-to-date.
Reageren

Regels voor berichten