Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2003, 10:50
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik heb niet veel verstand van mars, maar
zal het ooit mogelijk kunnen zijn om daar onze
bomen en natuur te kunnen creëren?
En om er water uit de noordpool te kunnen halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2003, 20:48
00banaan
00banaan is offline
Je kunt misschien wel de atmosfeer van de aarde nabootsen op mars, wat me overigens wel extreem ingewikkeld lijkt. Waarschijnlijk warmt het dan al een stuk meer op. Na verloop van tijd wordt de zon steeds groter en uiteindelijk zal het er dus wel warm genoeg worden voor vloeibaar water en voor plantengroei. Maar ik denk dat de ecosystemen op aarde te ingewikkeld in elkaar zitten om goed te kunnen nabootsen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 08:29
Verwijderd
Waarom zou men dit willen, anders dan om het te doen, te kijken/bewijzen dat het kan?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:05
00banaan
00banaan is offline
Het lijkt mij dat het heel handig is om Mars net als aarde te maken, omdat je dan gewoon veel meer grond hebt, waar mensen kunnen wonen en waar het niet alleen maar een hoop gebouwen in een verstikkende woestijn is. En het is ook gewoon makkelijk om een leefbare 'reserveplaneet' te hebben voor als deze kapot gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
00banaan schreef op 02-09-2003 @ 16:05:
Het lijkt mij dat het heel handig is om Mars net als aarde te maken, omdat je dan gewoon veel meer grond hebt, waar mensen kunnen wonen en waar het niet alleen maar een hoop gebouwen in een verstikkende woestijn is. En het is ook gewoon makkelijk om een leefbare 'reserveplaneet' te hebben voor als deze kapot gaat.
Wij maken deze planeet kapot? En dan pakken we er nog maar ene?
Ga je schamen ergens, als de mens van iets af moet blijven is het de rest v/d planeten in ons heelal wel
Oud 03-09-2003, 07:44
00banaan
00banaan is offline
Er zijn tot nu toe nog geen resten gevonden van leven op Mars, en als je daar zelf leven kan brengen, verziek je daar op zich Mars niet mee.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 11:22
GeritoDM
GeritoDM is offline
We snappen onze eigen atmosfeer nog lang niet, dus laat staan dat we 'em kunnen nabootsen.
Oud 03-09-2003, 23:23
Verwijderd
Citaat:
00banaan schreef op 02-09-2003 @ 16:05:
Maar als de mens dat kan, dan kunnen ze toch ook wel een "fatsoenlijke" planeet uitzoeken, eentje die vrijwel identiek aan de aarde is?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 06:02
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Er is toch een soort bacterie op Aarde gevonden die van Mars blijkt te komen, als het goed is hebben ze die ook op Mars zelf gezien.
En ik had ergens gelezen dat ze in een meer leven ergens in Amerika...
Dus is er misschien toch leven...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 10:32
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 02-09-2003 @ 17:20:
Ga je schamen ergens, als de mens van iets af moet blijven is het de rest v/d planeten in ons heelal wel
Euhm. Waarom in 's hemelsnaam? Een planeet is slechts een brokje stof in het heelal. Het jammere aan het stukmaken van de onze is dat onze planeet juist bijzonder is. Mars is dat een stuk minder.
Citaat:
PsychoBoy schreef op 04-09-2003 @ 07:02:
Er is toch een soort bacterie op Aarde gevonden die van Mars blijkt te komen, als het goed is hebben ze die ook op Mars zelf gezien.
En ik had ergens gelezen dat ze in een meer leven ergens in Amerika...
Dus is er misschien toch leven...
het is meer het idee dat dat beest per ongeluk is meegegaan met een ruimtesonde die op Mars de bodem moest onderzoeken.
Oud 04-09-2003, 13:39
00banaan
00banaan is offline
Citaat:
het is meer het idee dat dat beest per ongeluk is meegegaan met een ruimtesonde die op Mars de bodem moest onderzoeken.
Daaraan moeten we maar niet gaan beginnen, import ziekten. Dat is zo lastig i.v.m. antistoffen. Nee, geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 13:55
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
00banaan schreef op 04-09-2003 @ 14:39:
Daaraan moeten we maar niet gaan beginnen, import ziekten. Dat is zo lastig i.v.m. antistoffen. Nee, geen goed idee.

Ten eerste heeft hij het daar niet over en ten tweede kan dat helemaal niet aangezien er helemaal niets is op Mars waar we wat met anti-stoffen kunnen aanrichten.
Oud 04-09-2003, 14:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 02-09-2003 @ 17:20:
wat een onzin, er zijn genoeg planeten...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 14:39
Gatara
Gatara is offline
Morgen komt in de New Scientist een interessant artikel over een wetenschapper die meent dat mars haar rode kleur kent - niet zozeer door water maar - door de oxidatie van metalen in meteorieten (roest, dus). Nu heb je voor het roestproces zuurstof nodig (toch?) dus dat zou dan daar volgens die theorie volop aanwezig moeten zijn.
Heb alleen geen idee waar die zuurstof dan vandaan zou moeten komen Ik vind t een beetje een rare theorie, maar het was maar een piepklein artikeltje in de Spits! die t daarover had; dus het fijne weet ik er niet van.

Affijn, zuurstof zou natuurlijk de situatie op mars makkelijker maken voor leven, hoewel er ook wezens zijn die zonder zuurstof kunnen leven. Maar in ieder geval makkelijker voor ons om daar eventueel te leven. Ik had al eerder geopperd om de vulkanen weer tot uitbarsting te laten komen op mars voor de latere generaties (in het geval onze aarde onleefbaar is geworden door welke reden dan ook).

Zie ook het topic wat ik ooit begonnen ben hier op PW:
http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=mars
Oud 05-09-2003, 12:57
Frondish
Frondish is offline
Ja, ik denk dat het zeker kan..

alleen het gevaar is, dat je niet weet of daar nog leven moet ontstaan zoals hier de dinosaurussen zijn ontstaan.. maar zou dat niet het geval zijn denk ik dat het ergens wel kan.. want ik geloof dat ze ook al vloeibaar water hadden gevonden en de atmosfeer valt na te maken over 100 jaar denk ik dus tegen die tijd zal het mogelijk zijn
Reageren

Regels voor berichten