Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ten eerste heeft hij het daar niet over en ten tweede kan dat helemaal niet aangezien er helemaal niets is op Mars waar we wat met anti-stoffen kunnen aanrichten. ![]()
|
Morgen komt in de New Scientist een interessant artikel over een wetenschapper die meent dat mars haar rode kleur kent - niet zozeer door water maar - door de oxidatie van metalen in meteorieten (roest, dus). Nu heb je voor het roestproces zuurstof nodig (toch?) dus dat zou dan daar volgens die theorie volop aanwezig moeten zijn.
Heb alleen geen idee waar die zuurstof dan vandaan zou moeten komen ![]() Affijn, zuurstof zou natuurlijk de situatie op mars makkelijker maken voor leven, hoewel er ook wezens zijn die zonder zuurstof kunnen leven. Maar in ieder geval makkelijker voor ons om daar eventueel te leven. Ik had al eerder geopperd om de vulkanen weer tot uitbarsting te laten komen op mars voor de latere generaties (in het geval onze aarde onleefbaar is geworden door welke reden dan ook). Zie ook het topic wat ik ooit begonnen ben hier op PW: http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=mars
|
Ja, ik denk dat het zeker kan..
alleen het gevaar is, dat je niet weet of daar nog leven moet ontstaan zoals hier de dinosaurussen zijn ontstaan.. maar zou dat niet het geval zijn denk ik dat het ergens wel kan.. want ik geloof dat ze ook al vloeibaar water hadden gevonden en de atmosfeer valt na te maken over 100 jaar denk ik dus tegen die tijd zal het mogelijk zijn
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Edelstenen op Mars aangetroffen Gatara | 6 | 06-11-2003 14:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zijn computers nou dom of slim? slimmer dan de mens? Skapie | 106 | 12-12-2002 12:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Strange cloud puzzles Mars scientists legatus | 1 | 13-02-2002 13:24 | |
Software & Hardware |
internet met "mars" in 2003 gerealiseerd Verwijderd | 6 | 01-12-2001 14:11 |