Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2001, 00:02
Verwijderd
Wie er al van staat te kijken dat het mogelijk is om te internetten via een laptop en een mobiele telefoon, zal zijn oren helemaal niet geloven bij het lezen van dit artikel van het Algemeen Dagblad. Amerikaanse wetenschappers zijn namelijk al een heel eind met de ontwikkeling van een interplanetaire internetverbinding. Via de modernste technieken zal het al in het jaar 2003 mogelijk zijn om bij wijze van spreken te chatten met iemand die zich op Mars bevindt.

Onder de naam InterPlanetary Project (IPN) is de aartsvader van internet, Vinton Cerf, bezig met een protocol voor dataverkeer tussen planeten, satellieten en ruimtevaartuigen. Zelfs het Amerikaanse Ministerie van Defensie en de ruimtevaartorganisatie NASA ondersteunen dit project, dat als einddoel een backbone tussen de verschillende ruimtelijke objecten heeft. Op dit moment zit men nog met een aantal problemen, zoals het overbruggen van de enorme afstanden. Daarnaast draaien de planeten in een baan, waardoor ze zich telkens op een andere plaats bevinden. Men ziet de toekomst echter rooskleurig in, en verwacht in 2003 een eerste test uit te voeren tijdens een NASA-missie naar Mars.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2001, 00:31
MaakUt
MaakUt is offline
.. we kunnen ook zelf surfen lijkt mij.. maarja.. ik apprecieer (oh.. wat een nederlands ) het niet zo... misschien anderen wel.
Oud 01-12-2001, 01:06
Spacey
Spacey is offline
naja wonen op mars zit er voorlopig niet in, dus we zullen iig nog wel ff moeten wachten voordat het voor de consument cool word.

Oud 01-12-2001, 07:41
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Ze zijn er nu al mee bezig, omdat als ze over een tijd dan eindelijk makkelijk op mars en zo kunnen, dat ze dan al het netwerk klaar hebben.
Oud 01-12-2001, 08:07
Jozzy
Jozzy is offline
ach voor die ruimtevaarders is het wel handig denk ik (als ze hun vrouw een tijdje niet hebben gezien nouja laatmaar... )
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 09:57
beuk
beuk is offline
Citaat:
siNix schreef:
Op dit moment zit men nog met een aantal problemen, zoals het overbruggen van de enorme afstanden.
Dat lijkt me juist HET probleem.. zo ver zijn de dus nog niet denk ik..

Oud 01-12-2001, 14:11
Chimera
Chimera is offline
ZO moeilijk is het niet. Gewoon een radioverbinding, hoe denk je dat ze verbinding bennen met die robotjes daar.

Punt is alleen dat 't verrekte lang duurt voordat de data daar is. Chatten kun je wel vergeten dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten