Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 18:38
HoopStront
HoopStront is offline
Ik ben net begonnen aan een HBO opleiding, en ik heb er nu al geen zin meer in

Zijn er meer mensen die er al genoeg van hebben? Hopelijk valt het allemaal wel mee, en vind ik het strax wel leuk.... maar ik zal de komende 4 jaar wel weer met tegenzin naar school gaan (of eigenlijk 2, daarna mss duaal...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2003, 18:56
koelkastje
koelkastje is offline
als je het rond december nog steeds vervelend vind en er echt helemaal niks aan vind kan je gewoon stoppen, zolang je het maar voor 1 februari opzegt dan krijg je geen problemen met de ib. Het is toch stom om 4 jaar met tegenzin naar een hbo studie te gaan, en daarna verder met dat werk. Of zie je het werk daarna heel er zitten? Zodat je die 4 jaar wel door moet komen??
Oud 04-09-2003, 19:24
Verwijderd
Ik ben nu ook een paar dagen bezig met mn studie, en ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden
ALs het niet leuk is, dan stap ik volgend jaar wel over.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:40
rodina
rodina is offline
Herkenning.. dr is geen zak aan, heel ander iets van vewacht, en er zit geen tempo in.

*ga nooit mbo doen terwijl je havo hebt gedaan*

Ik blijf tot de kerstvakantie dit doen. Daarna stop ik, om de simpele reden dat ik tot die tijd mn trajectkaart heb.. dus tja.
Oud 04-09-2003, 19:49
Anijs
Anijs is offline
nah bij mij ist natuuk anders.. ik zit nu in 4vwo.. Enk ben net 2 dagen na school geweest. En ik heb nu al geen zin meer.. dat heb ik echt nog nooit gehad....... Meestal vond ik het leuk om naar school te gaan, maar ik keek er dit jaar echt tegen op. En der is ook echt nix aan.. Mjahz.. Komt wel goed denk ik.. met jou en met mij
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:57
Thomas
Thomas is offline
Gewoon even doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:50
Verwijderd
Pff, het zuigt echt. Allesis nieuw, je kent er niemand, en ik loop nu al achter
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:21
mariekegirl
mariekegirl is offline
Citaat:
rodina schreef op 04-09-2003 @ 20:40:
Herkenning.. dr is geen zak aan, heel ander iets van vewacht, en er zit geen tempo in.

Ik blijf tot de kerstvakantie dit doen. Daarna stop ik, om de simpele reden dat ik tot die tijd mn trajectkaart heb.. dus tja.
hoi ik ben dus ook mbo opleiding gaan doen en weet ook niet zeker of dit het wek is wat ik wil.
maar ik krijg 200euro per maand van ib-groep, omdat me ouders niet zo hoog inkomen hebben, maar moet ik als ik stop dan al dat geld van die maanden trug betalen? ik hoop dat je het weet.
groetjes
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 22:55
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik zou het nog ff aanzien, een week is wel wat kort om over de hele studie te oordelen denk ik. Als je er na je eerste semester nog zo over denkt, zou ik voor februari je stoppen (en dus je stufi stopzetten) of overstappen op een andere studie. Maar probeer het nog ff, misschien wordt het wel leuker, het is ook een hele verandering, alles onbekend enzo (ik had vorig jaar ook veel twijfels over m'n studie, maar in de loop van het jaar werd het wel leuker)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 23:46
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
tot nu toe zuigt het behoorlijk ja, maar misschien went het nog.
Oud 05-09-2003, 00:28
Arun
Arun is offline
tja, colleges zijn vrij saai.. ik heb het vandaag zelfs gemist (verslapen..) domme ik..
Oud 05-09-2003, 09:06
Multilot
Multilot is offline
welke opleidingen???
Maar het is idd waar, je word nu al doodgegooid met verslagen enzo... ik doe de pabo... maar goed, komt nog wel
Oud 05-09-2003, 09:37
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-09-2003 @ 21:50:
Pff, het zuigt echt. Allesis nieuw, je kent er niemand, en ik loop nu al achter
da's altijd zo.. gewoon zorgen dat je wat mensen leert kennen, wordt het vanzelf gezelliger
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 19:06
HoopStront
HoopStront is offline
Ik heb vandaag eindelijk een vak gehad wat ik wel leuk vond, tis maar 2 uur per week, maar toch.... misschien is er nog hoop...

Citaat:
da's altijd zo.. gewoon zorgen dat je wat mensen leert kennen, wordt het vanzelf gezelliger
Dat is bij mij ook een probleem... ik ben echt slecht in het contact maken met mensen die ik niet ken. Maarja, dat komt wel goed denk ik... (hoop ik)

Maar iig, ik wacht wel tot December en zie dan wel of ik het nog wel wil doen...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Dat is bij mij ook een probleem... ik ben echt slecht in het contact maken met mensen die ik niet ken. Maarja, dat komt wel goed denk ik... (hoop ik)
Ja, ik ben er echt een ramp in.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 19:21
HoopStront
HoopStront is offline
Citaat:
rodina schreef op 04-09-2003 @ 20:40:

Jah, ik had er ook iets heel anders van verwacht... het is gewoon precies hetzelfde als de Havo, alleeen erger.. (je MOET minimaal 6 keer aanwezig zijn (van de 7) anders kan je heel het module overnieuw gaan doen, je MOET elke week je huiswerk laten zien anders blabla, je MOET dit, je MOET dat.... :@)

Zo heb ik er al gelijk geen zin meer in.... wrom is het niet gewoon zo dat ze me afrekenen op een Tentamen of Practicum.... wat kan hun het schelen of ik me huiswerk wel of niet altijd maak... zolang ik maar goede cijfers haal en het uiteindelijk wel allemaal snap....
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 09:01
rodina
rodina is offline
Citaat:
mariekegirl schreef op 04-09-2003 @ 22:21:
hoi ik ben dus ook mbo opleiding gaan doen en weet ook niet zeker of dit het wek is wat ik wil.
maar ik krijg 200euro per maand van ib-groep, omdat me ouders niet zo hoog inkomen hebben, maar moet ik als ik stop dan al dat geld van die maanden trug betalen? ik hoop dat je het weet.
groetjes
Geen idee

Ik ben 17 en heb dus geen stufi, pas na januari.

Weet iemand hoe dat zit? Wanneer je vroegtijdig stopt met je school, krijg je dan een deel van je geld terug, moet je voor een bepaalde tijd stoppen, of voor een bepaalde tijd aangeven dat je gaat stoppen?
Oud 06-09-2003, 09:47
Orpa
Orpa is offline
JOngens Jongens........... Wat is dit voor een houding. En als je gestopt bent met je studie, wat dan? Dan lekker de hele dag achter de kassa bij de Albert Heijn? Of nog beter, de hele dag lekker thuis zitten, beetje tv kijken, beetje slapen? Of zo'n leuke LOI thuis studie? Kom op zeg.

Ik zal wel geen recht van spreken hebben omdat ik pas in 4 Havo zit, maar ik vind wel dat jullie je aanstellen. IK vind dat je op z'n minst je jaar af kan maken. Verdorie, je hebt je toch ook door de middelbare heen geworsteld? Nou dan!
Oud 06-09-2003, 10:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik ben nu ook een half weekje naar school geweest en baal nu als een stekker, want deze klas heb ik nu al 3 jaar, en sommige mensjes zijn zooooo saai, maja.
Oud 06-09-2003, 11:26
Verwijderd
Ik mis m'n oude vertrouwde schooltje ook, de mensen op m'n nieuwe school (hbo) zijn wel leuk/ gezellig en de leraren zijn ook wel aardig maar vreselijk chaotisch.. tijdens colleges springen ze van de hak op de tak.. Op t vwo heb je altijd wel een hekel aan bepaalde vakken, maar nu mis ik de afwisseling Gister kwam ik te laat (10 min) nadat de trein vertraging had, zegt die vent: ' volgende x wel op tijd komen he?' net alsof t mijn schuld is dat er een trein kapot was en de brug openstond!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
JOngens Jongens........... Wat is dit voor een houding. En als je gestopt bent met je studie, wat dan? Dan lekker de hele dag achter de kassa bij de Albert Heijn? Of nog beter, de hele dag lekker thuis zitten, beetje tv kijken, beetje slapen? Of zo'n leuke LOI thuis studie? Kom op zeg.

Ik zal wel geen recht van spreken hebben omdat ik pas in 4 Havo zit, maar ik vind wel dat jullie je aanstellen. IK vind dat je op z'n minst je jaar af kan maken. Verdorie, je hebt je toch ook door de middelbare heen geworsteld? Nou dan!
Studeren is niet alles hoor, en zijn genoeg opleidingen die zonder studeren ook te doen zijn. Behalve als je mensen die kok willen worden of loodgieter ook studenten gaat noemen dan
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:16
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik zie 'n aantal opmerkingen over Havo-->Mbo,...
is dat dan zo verschrikkelijk?? want ik start maandag pas,
in het 2e jaar (omdat ik dus Havo heb gedaan)
maja het enige nadeel (tot nu dan) is voor mij dat ik niemand ken...en al in 'n bestaande klas terecht kom.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:22
thunder110
thunder110 is offline
Ik vind het hartstikke leuk. Ik heb pas twee colleges gehad, maar ik heb daarin meer geleerd dan ik normaal in een week zou leren.
Oud 07-09-2003, 11:16
rodina
rodina is offline
Citaat:
nathalie schreef op 06-09-2003 @ 17:16:
ik zie 'n aantal opmerkingen over Havo-->Mbo,...
is dat dan zo verschrikkelijk?? want ik start maandag pas,
in het 2e jaar (omdat ik dus Havo heb gedaan)
maja het enige nadeel (tot nu dan) is voor mij dat ik niemand ken...en al in 'n bestaande klas terecht kom.
Ja je merkt gewoon dat het nivo van je medeleerlingen lager is dan dat van jou. Veel, overdreven domme uitleggen, echt dingen die je met logisch verstand ook wel kan verzinnen. Dat soort dingen allemaal. En dat gaat enorm irriteren.
Oud 11-09-2003, 14:37
blacky
blacky is offline
Wat is echt het probleem met de mensen hiero op het hbo? Ik vind het juist heel erg gezellie. Tuurlijk je werkgroepen moet je verplicht aanwezig zijn. Moest je op de middelbare school ook en aan die vele verslagen, ach daar wen je wel aan. Hoorcolleges zijn niet verplicht, maar wel erg handig om heen te gaan. En ja als je niets inlevert dan haal je je credits ook niet. Je kan niet alles alleen maar afsluiten met een prakticum of een tentamen. Je moet dan heel erg veel leren en bovendien kan een beetje controlein het eerste jaar geen kwaad, want anders vallen er helemaal heel veel mensen af. Ik heb vorig jaar journalistiek in Utrecht gedaan en te weinig uitgevoerd met het resultaat dat ik dus van school af moest. Nu doe ik sph aan de Haagse Hogeschool en het bevalt me nu al heel goed en ik heb echt de motivatie om wat te doen. Het is heel gezellig en een opleiding die echt wat voor mij is. Allemaal interessante vakken enzo. De leraren zijn inderdaad wat chaotisch, maar dat is typisch hbo. Beetje doorheen prikken, er zelf wat van maken en veel zelf leren. Mocht je toch beluiten te stoppen met je studie, doe dat dan voor 1 februari, want dan kan je geloof ik iets regelen met collegegeld enzo. Weet ook niet precies hoe dat zit. Kan je navragen bij de IB-groep.
Reageren

Regels voor berichten