Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
allereerst de moni is geen flat/diamond tron.. dus bij voorbaat al kut
![]() ![]() wat ik ook ERG dom vind is dat je 1 reepje van 512mb neemt.. terwijl het mobo dual chan ddr ondersteunt en dus 2x256 vele malen sneller is tjah muis.. ik ben pro ms wat betreft muis.. logitech vind ik ![]() ![]() en die cpu.. kan je beter de laagste in die serie nemen en vervolgens overclocken tot 2400+ aangezien de 2100+ PRECIES dezelfde core kan bevatten als de 2400+ en dus eigenlijk PRECIES hetzelfde is alleen in de fabriek op lagere snelheid gezet.. waarom denk je dat al die 1700+ en 2100+ zoveel verkocht worden, laagste in serie.. mijn 1700+ draait op 2250mhz ![]() en als je niet wil klokken.. tjah dan lap je maar meer voor dezelfde proc ![]() edit: en waarom 333 geheugen en niet 400? met dual chan ddr scheelt dat best veel
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien voor de 2.6 Ghz gaan dan want die heeft net zoals de 2.8 Ghz een FSB van 333 Mhz. Wanneer je een nog tragere proc zou aankopen van AMD zal dat eentje zijn met slechts 266 Mhz.
Geen idee of je op die manier voldoende kan uitsparen...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dat laatste...Kan je die 1700+ overclocken zonder extra koeling?
|||
Citaat:
Citaat:
feitelijk zijn dit dan IDENTIEKE processoren die alleen in de fabriek op andere snelheden worden gelockt.. maar uiteindelijk zijn ze identiek en dus precies evengoed te clocken dit geld ook voor de xp2100+ t/m de 2400+ dat zijn zeg maar 2 "series" je moet gewoon de laagste in die serie nemen.. (wel een GOEDE corestepping, want ik ga wel uit van een goede core) evenhoog clocken als de hoogste in de serie.. voorbeeld mijn xp1700+ is deze: AXDA1700DLT3C JUIHB 0308SPMW dat wil zeggen dat de xp2100+ met dit erop: AXDA2100DLT3C JUIHB 0308SPMW PRECIES hetzelfde is.. en dus evenver te clocken.. dus.. ik kan mijn 1700+ zo op die 2100 snelheid krijgen zonder moeite.. al zou je die 2100+ tot 2500+ kunnen clocken.. kan die 1700+ dat dus ook ![]() om een heel verhaal kort te maken die 1700+ kan met de koeler van die 2100+ ook op 2100+ draaien ![]() edit: en over dat KAN bevatten.. naja.. kijk een 1700+ bijvoorbeeld word met verschillende COREs gemaakt.. maar een bij de mijne AXDA1700DLT3C JUIHB 0308SPMW ... er zijn van de 2100+ serie ook cpus met DIEZELFDE core.. alleen dan staat er 2100 op natuurlijk ![]() maar tis precies dezelfde core ![]() maar nogmaals: je moet wel een goede corestepping hebben want er zitten ook minder goede tussen
||
Citaat:
PC2700 (333) sluit mooi aan op een 2800+/2600+, aangezien deze een FSB hebben van eveneens 333 MHz. PC3200 is duurder, en in sommige gevallen is PC2700 icm 333FSB sneller dan PC3200. Verder zou ik inderdaad voor deze muis gaan; het is echt een schatje. ![]() ![]() Verder is de monitor inderdaad niet echt juh-van-het; deze is al een stuk beter. Daarnaast heb je als moederbord de A7V8X-MX; met onboard VGA kaart dus. Lijkt me niet nodig, aangezien je ook al een prima Asus videokaart neemt (bovendien verkopen we die niet eens @ MyCom ![]() Kies als DVD speler liever voor de Pioneer DVD-120T; die komt veel minder terug dan de Aopen ![]() Verder ziet het er prima uit, vergeet je FLoppy drive niet ![]()
|
Dual Channel DDR? Hij heeft het over een cheapass KT400 bord, geen A7N8X! En sommige 1700+ zijn in feite 2400+ cores, omdat AMD een probleem met de produktiemaskers schijnt te hebben. En vergeet vóóral de floppy.
![]() Ik zou het lijstje zo aanpassen: Moederbord: ASUS A7N8X €100 Processor: AMD Athlon XP 2600+ 333MHz €94 Geheugen: 512MB DDR/333 Infineon CL2,5 €75 Harddisk: 120GB IBM 180GXP €90 Videokaart: GeForce 4 Ti4200 64MB €80 Computer Kast: Mooie design kast, 300/350W PSU €40 CD-brander: LiteOn 52/32/52 €49 Geluidskaart: onboard, je koopt niet voor niets een goed mobo Toetsenborden: NoName multimedia zilver keyboard €8 Muis: Logitech MX500 €40 Monitor: 17" digitaal TFT €350 Totaal: €925 (prijzen zijn schattingen) Kijk ook eens op: http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012
|
oww.. sorry sorry sorry
ik heb eroverheen gelezen ik nam stellig aan dat ie een a7n8x bedoelde.. de a7v8x heb i kzelf ![]() maar om die nu nog te gaan kopen.. neuj zou ik niet doen.. dus.. voor de a7n8x gaan en dan klopt mijn posts ook weer ![]() a7v8x is al verouderd ![]()
||
Citaat:
en.. waarom maar 1 reepje ram als je voor nforce chip gaat? dus dual chan ddr?
||||
Citaat:
![]() Zie: Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Qua die processor heb je wellicht wel gelijk. Zo heb ik er eigenlijk nog niet over nagedacht. Gaat dat overclocken niet erg ten koste van de levensduur van mijn processor? En ook van de garantie. En hoe kan ik dat beest eigenlijk goed overclocken? Want daar heb ik totaal geen ervaring mee. Kan dat gewoon softwarematisch? Of moet ik in de bios een hogere snelheid aangeven?
||
Citaat:
![]() En bovendien... een floppydrive?? Die gebruik ik al jaren niet meer. Bovendien heb ik er hier nog 4 oude liggen.
|
Als je 2 geheugenrepen hebt, kun je een feature van nForce 2 gebruiken dat "Dual Channel DDR" heet. Een soort RAID (striping) voor geheugenreepjes zeg maar. Hierdoor wordt de geheugenbandbreedte (iets) sneller, wat vooral ten goede komt als je een onboard videokaart (zoals nForce 2 IGP) gebruikt.
Over overclocken, mits je geen domme dingen doet, gaat dat niet ten koste van de levensduur. Wel moet je zorgen dat je processor koel draait; een goede koeler dus, wat niet meteen betekent dat hij veel lawaai maakt. Overclocken doe je door de FSB omhoog te krikken in je BIOS. Voor de 2600+ is deze 166MHz, en als je deze op 175MHz zet is je computer een stuk sneller, vooral de geheugenbandbreedte gaat omhoog van een hogere FSB. Bij FSB overclocken behoud je je garantie. Maar bij een gesmolten core vervalt je garantie; omdat dat een teken is dat de koeling onvoldoende is geweest en de processor gewoon is verbrand; wat duidt op incompetent gebruik van het produkt. Asus A7N8X is een goed moederbord, nForce 2 chipset. Floppydrive moet je idd eruit laten, zoals ik bedoelde met mijn bericht "vergeet vóóral de floppydrive".
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wat heb ik aan die nForce 2 Chipset? Ik neem aan dat ik mijn onboard video kaar tniet gebruik, als ik er een Asus 9950 bij prik.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar komt bij; in het tweede geval; booten vanaf een pendrive is helemaal niet zo simpel als het lijkt. Bepaalde moederborden ondersteunen het helemaal niet, en degenen die het wel doen willen vaak akelig selectief zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En jongens, laten we de discussie over diskette's niet opnieuw hebben. Het is een persoonlijke keuze. Ik neem aan dat Preaper genoeg alternatieven om deze oude legacy achter zich te laten. Prijs is geeneens een groot argument, wel dat je af bent van de oude legacy welke je veel problemen kan besparen; nooit meer gekloot met diskette's die niet werken. Als hij het al jaren niet meer gebruikt, is het veilig om het nu helemaal achterwege te laten, en je te concentreren op alternatieven als internet, netwerk, pendrive en CD-RW.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De kwaliteit/afkomst van de voeding is minstens zo belangrijk als het wattage op papier. Een voeding van een onbekend of inferieur merk kan op papier 400 watt leveren, maar toch in de praktijk minder krachtig zijn dan een 300 watt van een goed merk (Antec/Enermax/Superflower).
Als je zeker wilt weten dat je de komende tijd geen nieuwe voeding hoeft aan te schaffen, dan kun je denken aan bijv. een 431-watt Enermax, wat je zo rond de 100 euro zal kosten. Een iets lichter model, bijvoorbeeld 350 watt kost enkele tientjes minder en zal je op zo'n 70 euro komen te staan. In ieder geval is het altijd aan te raden een voldoende zware en vooral kwalitatief goede voeding te kopen. Beter nu wat meer uitgeven en nooit problemen hebben, dan nu een paar tientjes besparen en bij je eerstvolgende upgrade ontdekken dat je voeding het niet meer aankan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zeer te spreken over mijn Enermax 431W. Heb zelf een Radeon 9700 Pro vandaar dat ik een nieuwe voeding heb aangeschaft toenertijd. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat is mijn mening. Alleen als stiltefreak heb ik me fans vervangen voor wat stillere fans, maar voor een normale computergebruiker die zich niet ergert aan iets lawaai of het lawaai gewoon overstemt door muziek of iets dergelijks is er niks mis mee.
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Ik vond het juist zo opmerkelijk dat ik de eerste was die opmerkte dat je twee videokaarten had... Citaat:
|
Juist ja, dat was mijn conclusie ook al
![]() Maar ik denk dat ik binnenkort toch maar weer eens moet gaan neuzen wat ik dan in mijn systeem ga prikken ;0. Maar ik heb nog 2 maanden de tijd voordat ik aan de echte koop begin, dus ![]() Maar in die tijd is natuurlijk ook alles weer veranderd :-/
|
nForce 2 chipset ga je voor omdat die veel sneller is dan een trage KT400 chipset. Bovendien kost het nauwelijks meer, €100, hoeveel kost dat mobo waar jij aan dacht?
Verder zou ik die GeForce FX 5900 lekker in de stoffige winkel laten liggen, want dat ding is zo bloated (warm, lawaaiig, duur) als maar kan. Wat betreft high-end videokaarten spant ATi de kroon, IMO.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, een el cheapo voeding komt er hier nooit van mijn levensdagen meer in. Hoewel gerenommeerde merken natuurlijk ook domweg kapot kunnen gaan, daar ben ik me zeer zeker van bewust. Maar zo min mogelijk risico met voedingen nemen, luidt al jaren mijn devies. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende - Bos WärteR | 500 | 06-11-2006 15:38 |