Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Via mijn pa leerde ik the Doors, the Beatles en the Stones e.d. kennen. Mijn broer luisterde vanaf begin jaren 90 naar dingen als R.A.T.M., Green Day, Nirvana en later naar Dog Eat Dog en the Offspring. Dit nam ik ook over en tegen de tijd dat ik in groep 8 kwam, raakte ik ook geinteresseerd in skateboarden. Ik was een klein skatertje en een van de weinigen die rock boven hiphop verkoos. Ik ging door waar mijn broer gestopt was, ik begon met punk
![]() |
![]() |
|
Ik ben opgegroeid met Jackson Five, Marvin Gaye, Diana Ross, Santana, Earth, Wind and Fire, Kool and the Gang, James Brown, Bob Marley, Stevie Wonder, The Eagles, Dire Straits, Van Morrison, Barry White etc etc.
Ik luisterde vroeger al van alles en doe dat nog steeds. Ik luisterde bijv. rond 10-12 thunderdome maar ook green day en van ongeveer 10-15 vooral rap en R&B. Rond m'n 15e ben ik overgegaan in de Garagescene. Vooral omdat ik toen in aanraking kwam met Garage(Speed, Uk, 2step, US) en omdat ik een beetje de hiphop ontgroeide. Ik ben nog steeds een garagehead, maar ik heb sinds een half jaar tot een jaar steeds meer interesse gekregen in zgn. soulful/funky/latin house, club etc etc.(als het maar funky, soulful en/of vocalic is) edit: Alles wat ik luisterde luister ik nog steeds, maar in veel mindere mate. Ik vind nix van wat ik ooit geluisterd heb slecht.
Laatst gewijzigd op 10-09-2003 om 13:29. |
![]() |
|
Vroeger wat m'n ouders draaide(beatles, stones enz enz) en random dance shit
![]() 6 jaar geleden(ongeveer) zat een klasgenoot onder de blauwe plekken en ik vroeg hoe dat kwam en hij vertelde me dat hij naar pennywise was geweest. En dat nofx enzo ook erg tof waren. Ik naar de cd winkel met een vriend(die een beetje offspring luisterde) en hij besloot een nofx cd te luisteren. Ik zag Bad Religion staan(kende t niet. alleen van naam) voor weinig(stranger than fiction) en besloot dat maar te luisteren. Sinds die tijd is t bergafwaarts gegaan hahaha ![]() ![]()
|
ik begon een beetje met echt muziek luisteren via m'n broers toen ik in groep 8 zat. ze luisterden offspring/dog eat dog/NOFX. vanaf toen ben ik steeds meer zelf dingen gaan ontdekken en ging ik naar concerten (op mn 14e ging ik naar NOFX in de melkweg, ik was echt onder de indruk, voora H20 was in mijn herinnering erg kewl live)
daarna ging ik een beetje van de skatepunk af, en ging meer richting hardcore/punk, en veel naar shows. nu, 2 jaar sinds het begin van mn hardcore/punk periode luister ik daar nog steeds veel naar, maar nu ook naar andere genres, drum n bass, ska, triphop, beetje metal, beetje EBM/darkwave, beetje hiphop, alles wat goed klinkt voor mij, niet meer alleen punk/hc
|
Verwijderd
|
Ik ben altijd opgevoed met de bluesmuziek van mijn vader en met Kinderen voor Kinderen. Daar komt waarschijnlijk mijn fascinatie voor Nederlandstalige muziek ook vandaan. Later werd het Spice Girls (don't shoot me, ik was 11) en nog iets later (13) deden Anouk, Ilse DeLange en zo hun intrede.
Daarna veel naar het eerste abel-album geluisterd, 1e kane album heb ik ook, en toen kreeg ik een vriendje. Met een fascinatie voor alles was alternatief was. En toen werd het dus jaren 60 muziek, a la Beatles, Pink Floyd, The Who en nog een heleboel bands die daar tussen liggen. Ik begon Queen te ontdekken en na een jaar of twee (ik was toen vijftien) begon ik weer een beetje mijn eigen muziek te luisteren. Die werd aangevuld met Krezip, K's Choice, Caesar / Johan (danku vriendje) No Doubt en Kula Shaker. En nu? Nu is het Acda en de Munnik, spinvis (back to my roots all right --> Nederlandstalig) maar nog steeds alles vanaf het Anouk-tijdperk. Inmiddels heb ik van Caesar en van Acda en de Munnik alle albums, en is mijn vader regelmatig zijn Pink Floyd cdtjes kwijt... Dat is een beetje mijn muziek-autobiografie. |
![]() |
||
Citaat:
En Will Smith.. Smurfenhouse to da bone ![]() Charly Lownoise & Mental Theo, Dj Paul Elstak, Gabbertje, Gabber Piet, Lipstick.. Ach jah de voor de rest ben ik ook maar een meeloper in de zogenaamde alternatieve muziek ![]() Mjah ben niet zo true, ik heb nog slechtere muziek geluisterd dan dat ik nu doen..,
||
Citaat:
wanneer gaan we een kung fu film maken? ![]() ![]()
|
![]() |
ik weet niet hoe ik eraan kwam maar op een dag kocht ik een album van bon jovi en sindsdien is dat een beetje mijn smaak geworden en langzamerhand kwam er ook steeds meer (leukere) muziek bij zoals metallica, the police,green day enz. wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds luister
|
![]() |
mijn paps en mams zijn stoere rockers.
ik was 3 toen ik guns ´n roses luisterde (zei mn moeder, toen kreeg ik mn eerste cassette-speel-dinges). daarna heb ik een hele tijd dingen als alanis morissette en garbage geluisterd, ook een periode spice girls en aqua natuurlijk. toen kwam de greenday-periode, maar daar was ik gelukkig snel overheen. ik luisterde vervolgens nu-metal, daarna wat ebm, toen indie-rock &dream-pop, en dat luister ik nu nog steeds, maar ik ben metal weer gaan waarderen inmiddels. mn huidige muzieksmaak komt voort uit jack off jill; indie-rock slowdive/my bloody valentine; dream-pop &shoegazer emperor; metaalll |
![]() |
|
Per leeftijdscategorie de bands die ik destijds leerde kennen, die een redelijk beeld geven van mijn muzieksmaakontwikkeling:
>10: Michael Jackson, Def Leppard, Toto etc.. 10 - 14: Pearl Jam, Live, Alice In Chains, Faith No More etc.. 14 - 18: Deftones, Korn, Machine Head, Slayer etc.. 18-22: BoySetsFire, Sunny Day Real Estate, Snapcase, Poison The Well, Fugazi etc... |
![]() |
|
Hmm, jaartje of 3 terug Fu manchu / RATM enzo.
Maar toen! Toen kwamen Def P en de Beatbusters [en die kwamen toevallig nog hier om de hoek optreden ook ![]() En tegelijkertijd kwam de Scientist, en Bob Marley natuurlijk. Dussehm.. Toen kwam New York SkaJazz Ensemble.. en The Slackers.. en Reel Big Fish natuurlijk. En via RBF weer naar Less Than Jake en Rancid... maar uiteindelijk is ska toch wel toffer dan punk[rock, wat jij wil].. *duikt weg voor boze reacties ![]() Op die fiets.. ![]()
|
Verwijderd
|
Echt muziek luisteren deed ik tot mijn dertiende niet. Mijn vader kwam een keer met een plaatje van Rammstein aanzette, wat ik toendertijd wel kon waarderen en dat was ook mijn 'eerste' muziek-liefhebberij.
Voorheen heb ik wel hardcore geluisterd, als in Thunderdome, maar dat was een vereiste voor sociale acceptatie. Later kwam ik in aanraking met de (toegankelijke) Black Metal, waarin ik me meer verdiepen ging. Al gauw schoof ik Cradle Of Filth aan de kant voor DarkThrone, en bleef her en der zijlings andersoortige muziek luisteren als Enslavement Of Beauty, Bolt Thrower (qua DM dan, waar ik nu compleet vanaf ben) en tegenwoordig Tool, Kaizers Orchestra, Pink Floyd e.a. Black Metal begin ik nu saai te vinden, en ik heb het meer op NSBM daar dat meer op mij aansluit dan het nihilistische, anti-humane gekwezel. In dat straatje luister ik nu ook een beetje neo-folk (Lord Wind, Burzum, Temnojar) en RAC (Stahlgewitter). Verder heb ik het echt niet op de dertien in een dozijn bandjes als Kristallnacht of bands die een uitstraling hebben als ArchDevil (nsbmlist). Bij mij speelt bij het luisteren van muziek, muziek ook daadwerkelijk een grote rol. |
![]() |
|
Het begon bij mij met Jetro thul, madonna, pink floyd etc. Daarna heb ik nog even een happy hardcore periode gehad, toen kwamen de spice girls even maar algouw trok ik richting prodigy, spergrass, liquido, offspring, mr oizo en meer. Daar kwam steeds meer bij en nu luister ik naar een heel breed muziekscala. Van punk tot dnb tot grunge tot elektro. Mja en een hoop wat daar tussen ligt. Maar mijn beginstroming heefd zich er altijd een baan tussen gewurmt waar ook nirvana en radiohead toe behoren bands waar ik erg lang naar luister.
zo dat was zo kort mogelijk mijn muziekhistorie.
|
Opgegroeid met vooral klassiek. Toen (eind basisschool) top 40 en ook eens een 538 dancesmashhits-cd gekocht. Een maat van mij luisterde Pennywise, vond het maar herrie. Altijd die walkman zo hard... Toch een keer dat bandje geleend en ik was verkocht.
Al snel volgden NOFX, Greenday, maar ik wilde toch wel wat harders. Dus ik kreeg KoRn, Deftones en uiteindelijk Slipknot. MachineHead, FearFactory en Sepultura volgden. Ondertussen ook meer punk (Bad Religion, Misfits en die hele Epitaph/Fat Wreck Records zooi) en meer metal zoals Morbid Angel. (En alle populaire dingen zoals Guano Apes, Papa Roach) Eigenlijk is sindsdien mijn muzieksmaak in alle richtingen uitgedijt. Eels, dEUS, Soulwax, Portishead, Kyuss, Ill Nino, Prodigy. Met Prodigy begon een nieuw tijdperk. Dat van de Drum 'n Bass. En de laatste tijd ook nog wat techno. Maar ik luister alles nog wat ik hierboven heb genoemd. + nog veel meer. Dus het is niet zo dat ik dingen die ik vroeger luisterde nu niet meer leuk vind. (Behalve dan die 538dance..etc. misschien ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
de Heideroosjes Firefly182 | 81 | 09-01-2004 14:28 | |
Muziek |
Topique de la Luister Verwijderd | 281 | 12-09-2003 08:54 | |
Muziek |