Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dus nu ziet het er zo voor me uit: vbo (4 jaar) + mbo (3 jaar) + hbo (3 jaar) = 10 jaar. (mbo/hbo allebei verkort traject) Ga je nu eerst havo doen en dan hbo dan krijg je dit: (vbo 4 jaar) + havo ( 2 jaar) + hbo (4 jaar) = 10 jaar. Dus het maakt infeite niks uit. Ik vind het wel fijner dat ik eerst mbo heb gedaan, want ik ben er nu dus achter gekomen dat ik een studie heb die me niet helemaal zint (onderwijsassistent). Nou ga ik over een jaar naar het hbo, voor een ietswat andere studie (wel ook weer met kinderen). Als jij al vrij zeker bent waar jij voor wil gaan studeren, dan kan je er misschien beter voor kiezen om havo en daarna hbo te doen. Ben je er nog niet zo zeker van, dan zou ik eerst mbo gaan doen, en daarna hbo.
|
Deze overstap is zeer goed te maken vmbo-t zou moeilijker zijn als de oude mavo dus moet je het kunnen redden. Als je punten een beetje goed zijn geweest red je het wel. Je begint in het 4e jaar. En als het goed is heb je een behoorlijke voorsprong op je klasgenoten.
Je krijgt wel veel meer werkstukken en opdrachten dan op het vmbo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb mavo en toen havo (oude stijl) gedaan. Hoe het nu precies zit weet ik niet, maar volgens mij idd vmbo-t (met ik dacht verplicht Nederlands (duh ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Uhm...die voorsprong op je klasgenoten valt nog wel mee. Agelopen schooljaar zat ik in 4HAVO (heb wel de eerste 3 jaar HAVO gevolgd), en in dat jaar kwamen er +- 4 mensen van VMBO-TGL naar HAVO-4. Met veel bloed, zweet en tranen zijn ze overgegaan naar 5 HAVO. Je moet er dus 100% achterstaan, anders moet je er niet aan beginnen. En trouwens, iedereen die over is gegaan van 3 naar 4 HAVO heeft toegang tot het MBO.... Persoonlijk zou ik ook de MBO-route volgen. Op het MBO ben je met een studierichting bezig die jij interessant vind, maar op de HAVO, blijf je, ondanks de profielen, de helft van de tijd bezig met vakken waar je niets aan vindt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2011 |
Wanneer doe jij eindexamen? Verwijderd | 35 | 05-05-2011 10:52 | |
Algemene schoolzaken |