Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 20:01
SuShiDeBBy
SuShiDeBBy is offline
Weet hier iemand misschien of het eventueel mogelijk is om als je examen Vmbo-T hebt gedaan, naar de Havo over te stappen.
Ze hebben me wel verteld dat je eerst Mbo en daarna Hbo kunt gaan doen, maar dat lijkt me niks.
Ik wil persee Havo gaan doen hierna.
Ook omdat ik in de 1e klas al in een Havo klas zat (ik spijbelde veel, daarom ging ik naar Vmbo-T).
Mijn ouders zeggen ook dat ik het makkelijk zou kunnen.
En weten jullie ook, als het zou kunnen, in welk jaar ik dan zou moeten beginnen (3e, 4e?).
Ik hoop dat er iemand is die het weet.
Groetjesss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 20:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja, dat kan.

Waarschijnlijk begin je op de HAVO in de 4e, je hebt dan dus nog 2 jaar te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:34
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
SuShiDeBBy schreef op 22-08-2003 @ 21:01:
Weet hier iemand misschien of het eventueel mogelijk is om als je examen Vmbo-T hebt gedaan, naar de Havo over te stappen.
Ze hebben me wel verteld dat je eerst Mbo en daarna Hbo kunt gaan doen, maar dat lijkt me niks.
Ik wil persee Havo gaan doen hierna.
Ook omdat ik in de 1e klas al in een Havo klas zat (ik spijbelde veel, daarom ging ik naar Vmbo-T).
Mijn ouders zeggen ook dat ik het makkelijk zou kunnen.
En weten jullie ook, als het zou kunnen, in welk jaar ik dan zou moeten beginnen (3e, 4e?).
Ik hoop dat er iemand is die het weet.
Groetjesss
waarom lijkt het je niks om mbo en daarna hbo te gaan doen?
op een mbo leer je veel meer, het duurt wel 2 jaar langer, maar als je daarna na het hbo gaat mag jeeen jaar overslaan dus scheelt het nog aar 1 jaar. bovendien doet een mbo'er het op het hbo veel beter dan havisten en vwo'ers
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:38
bindmiddel
bindmiddel is offline
doet ik ook ben vorig jaar geslaagd en doe nu 4 Havo en moet nog zien hoe et gaat
Oud 23-08-2003, 11:37
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-08-2003 @ 21:16:
Ja, dat kan.

Waarschijnlijk begin je op de HAVO in de 4e, je hebt dan dus nog 2 jaar te gaan.
Idd. Ik heb ook ongeveer zoiets meegemaakt (ging alleen om een andere reden van de HAVO af). Ik ben na het vbo wel een mbo-opleiding gaan doen, en de plannen liggen er om ook nog een hbo-opleiding erachteraan te doen.

Dus nu ziet het er zo voor me uit:
vbo (4 jaar) + mbo (3 jaar) + hbo (3 jaar) = 10 jaar.

(mbo/hbo allebei verkort traject)

Ga je nu eerst havo doen en dan hbo dan krijg je dit:

(vbo 4 jaar) + havo ( 2 jaar) + hbo (4 jaar) = 10 jaar.

Dus het maakt infeite niks uit. Ik vind het wel fijner dat ik eerst mbo heb gedaan, want ik ben er nu dus achter gekomen dat ik een studie heb die me niet helemaal zint (onderwijsassistent). Nou ga ik over een jaar naar het hbo, voor een ietswat andere studie (wel ook weer met kinderen).

Als jij al vrij zeker bent waar jij voor wil gaan studeren, dan kan je er misschien beter voor kiezen om havo en daarna hbo te doen. Ben je er nog niet zo zeker van, dan zou ik eerst mbo gaan doen, en daarna hbo.
Oud 23-08-2003, 13:24
herbalpower
herbalpower is offline
Deze overstap is zeer goed te maken vmbo-t zou moeilijker zijn als de oude mavo dus moet je het kunnen redden. Als je punten een beetje goed zijn geweest red je het wel. Je begint in het 4e jaar. En als het goed is heb je een behoorlijke voorsprong op je klasgenoten.

Je krijgt wel veel meer werkstukken en opdrachten dan op het vmbo.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:45
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 23-08-2003 @ 12:37:
Idd. Ik heb ook ongeveer zoiets meegemaakt (ging alleen om een andere reden van de HAVO af). Ik ben na het vbo wel een mbo-opleiding gaan doen, en de plannen liggen er om ook nog een hbo-opleiding erachteraan te doen.

Dus nu ziet het er zo voor me uit:
vbo (4 jaar) + mbo (3 jaar) + hbo (3 jaar) = 10 jaar.

(mbo/hbo allebei verkort traject)

Ga je nu eerst havo doen en dan hbo dan krijg je dit:

(vbo 4 jaar) + havo ( 2 jaar) + hbo (4 jaar) = 10 jaar.

Dus het maakt infeite niks uit. Ik vind het wel fijner dat ik eerst mbo heb gedaan, want ik ben er nu dus achter gekomen dat ik een studie heb die me niet helemaal zint (onderwijsassistent). Nou ga ik over een jaar naar het hbo, voor een ietswat andere studie (wel ook weer met kinderen).

Als jij al vrij zeker bent waar jij voor wil gaan studeren, dan kan je er misschien beter voor kiezen om havo en daarna hbo te doen. Ben je er nog niet zo zeker van, dan zou ik eerst mbo gaan doen, en daarna hbo.
huh? zijn niet alle mbo's 4 jaar?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
watervlo schreef op 23-08-2003 @ 15:45:
Voor zo ver ik weet heb je ze van 1, 2, 3 en 4 jaar (iig de laatste drie). Ligt er maar net aan welke opleiding en welk niveau je doet ed.

Ik heb mavo en toen havo (oude stijl) gedaan. Hoe het nu precies zit weet ik niet, maar volgens mij idd vmbo-t (met ik dacht verplicht Nederlands (duh ), Engels en wiskunde en een bepaald aantal vakken op het hoogste niveau. En dan kun je instromen in 4 havo. Even informeren bij de havo waar je heen wilt wat hun precieze eisen zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:13
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
watervlo schreef op 23-08-2003 @ 15:45:
Neej da's idd verschillend. Wel doe ik niv. 4...voor sommige mensen verwarrend omdat ik die toch maar echt in 3 jaar doe. Zelfde geld voor SPW niv. 4. Die kan je op mijn school ook in 3 jaar doen. En nog wel wat opleidingen. Ligt er idd ook aan wat voor niveau je doet
Oud 24-08-2003, 13:13
Debbyyy
Debbyyy is offline
En hoe zit het dan met het vakkenpakket? Moet ik ook nog een bepaald pakket kiezen, met bepaalde vakken? Thanks voor jullie berichtjes, ik ben superblij dat ik naar de Havo kan!
Oud 24-08-2003, 13:17
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Debbyyy schreef op 24-08-2003 @ 14:13:
En hoe zit het dan met het vakkenpakket? Moet ik ook nog een bepaald pakket kiezen, met bepaalde vakken? Thanks voor jullie berichtjes, ik ben superblij dat ik naar de Havo kan!
'k zou zeggen vraag je decaan, wij hebben destijds erg saaie voorlichtingsavonden gehad waarin alles wel een stuk of 4x werd uitgelegd.
Oud 24-08-2003, 13:20
Debbyyy
Debbyyy is offline
Citaat:
Krystman schreef op 24-08-2003 @ 14:17:
'k zou zeggen vraag je decaan, wij hebben destijds erg saaie voorlichtingsavonden gehad waarin alles wel een stuk of 4x werd uitgelegd.
Mensen op mijn huidige school zijn allemaal erg onduidelijk (zo ook mijn decaan), daarom vraag ik het liever aan mensen met ervaring of iets dergelijks.
Oud 24-08-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Debbyyy schreef op 24-08-2003 @ 14:13:
Citaat:
Leonoor schreef op 23-08-2003 @ 18:30:
Ik heb mavo en toen havo (oude stijl) gedaan. Hoe het nu precies zit weet ik niet, maar volgens mij idd vmbo-t (met ik dacht verplicht Nederlands (duh ), Engels en wiskunde en een bepaald aantal vakken op het hoogste niveau. En dan kun je instromen in 4 havo. Even informeren bij de havo waar je heen wilt wat hun precieze eisen zijn.
Zo iets?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:23
Debbyyy
Debbyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-08-2003 @ 18:06:
Zo iets?
Right!

Leuk poezenplaatje heb je als avatar!
Oud 28-08-2003, 07:58
Debbyyy
Debbyyy is offline
Kan het ook als je op LWOO zit? (Leerweg Ondersteunend Onderwijs met Vmbo-T, dus verder eigenlijk niets bijzonders)?
Oud 28-08-2003, 15:16
X_MiSz_QtIeJ_X
X_MiSz_QtIeJ_X is offline
Als je examen gedaan hebt dan kun je naar havo-4. Bij mij in de klas zitten er ook mensen die dat gedaan hebben. X
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:16
Thomas
Thomas is offline
Daarvoor is die gehele leerweg gemaakt, dus dat kan zeer zeker.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:06
Debbyyy
Debbyyy is offline
Bedankt mensen!
Oud 04-09-2003, 17:07
Debbyyy
Debbyyy is offline
Hihi
Oud 08-09-2003, 14:45
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 23-08-2003 @ 14:24:
Deze overstap is zeer goed te maken vmbo-t zou moeilijker zijn als de oude mavo dus moet je het kunnen redden. Als je punten een beetje goed zijn geweest red je het wel. Je begint in het 4e jaar. En als het goed is heb je een behoorlijke voorsprong op je klasgenoten.

Je krijgt wel veel meer werkstukken en opdrachten dan op het vmbo.

Uhm...die voorsprong op je klasgenoten valt nog wel mee.
Agelopen schooljaar zat ik in 4HAVO (heb wel de eerste 3 jaar HAVO gevolgd), en in dat jaar kwamen er +- 4 mensen van VMBO-TGL naar HAVO-4. Met veel bloed, zweet en tranen zijn ze overgegaan naar 5 HAVO. Je moet er dus 100% achterstaan, anders moet je er niet aan beginnen. En trouwens, iedereen die over is gegaan van 3 naar 4 HAVO heeft toegang tot het MBO....
Persoonlijk zou ik ook de MBO-route volgen. Op het MBO ben je met een studierichting bezig die jij interessant vind, maar op de HAVO, blijf je, ondanks de profielen, de helft van de tijd bezig met vakken waar je niets aan vindt.
Oud 08-09-2003, 17:18
Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 08-09-2003 @ 15:45:
Uhm...die voorsprong op je klasgenoten valt nog wel mee.
Agelopen schooljaar zat ik in 4HAVO (heb wel de eerste 3 jaar HAVO gevolgd), en in dat jaar kwamen er +- 4 mensen van VMBO-TGL naar HAVO-4. Met veel bloed, zweet en tranen zijn ze overgegaan naar 5 HAVO. Je moet er dus 100% achterstaan, anders moet je er niet aan beginnen. En trouwens, iedereen die over is gegaan van 3 naar 4 HAVO heeft toegang tot het MBO....
Persoonlijk zou ik ook de MBO-route volgen. Op het MBO ben je met een studierichting bezig die jij interessant vind, maar op de HAVO, blijf je, ondanks de profielen, de helft van de tijd bezig met vakken waar je niets aan vindt.
Ja, in 4 of 5 vwo heb je toch ook al de mogelijkheden tot Mbo?
Reageren

Regels voor berichten