Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(1 / (38^15))^2 = 1/38^30
||
Citaat:
Het eerste nummer is dan eigenlijk niet toevallig; je hebt 1 combinatie, en berekend de kans dat een willekeurig gegenereerde combinatie precies overeenkomt met die combinatie... Of doe 'k wat fout ![]() Laatst gewijzigd op 22-04-2002 om 20:58. |
![]() |
|
![]() |
Hmm.. Ik heb een foutje gemaakt
![]() Ff simpel: Kans = aantal 'geschikte' mogelijkheden / totaal aantal mogelijkheden. aantal 'geschikte' mogelijkheden = 38^15. Er zijn tenslotten 38^15 verschillende codes mogelijk, dus kan je ook 38^15 keer een dezelfde code krijgen. totaal aantal mogelijkheden = 38^15 * 38^15 = 38^30. Dus de kans is: 38^15/38^30 = 1/38^15
Laatst gewijzigd op 22-04-2002 om 21:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry voor de onduidelijkheid, maar dit is wat ik bedoel. ![]() Ik heb dus het volgende: een artikelnummer van 15 karakters lang ik ga 'willekeurig' artikelnummer genereren, aan de hand van een reeks van 38 verschillende karakters (wanneer ik 2 keer de P erin zou zetten, zou de kans heeeeeel anders worden ![]() Karakter 1 van het artikelnummer is een willekeurige karakter uit de karakterreeks. Karakter 2 van het artikelnummer is een willekeurige karakter uit de karakterreeks. etc. 1 karakter kan dus meerder keren voorkomen in het artikelnummer. Het willekeurig gedeelte is niet echt willekeurig. Dit komt o.a. door hoe de RAND() functie werkt. 1 (is al beantwoord): Hoeveel unieke artikelnummmers kan ik maken, uitgaande van het feit dat ik alle 15 karkaters van het artikelnummer gebruik 2: Hoe groot is de kans dat ik een gebruikt artikelnummer nog een keer genereer? Let er bij 2 op, dat er artikelnummers in een tabel komen, waarbij artikelnummer maar een keer voor mag komen (primairy key). Naarmate er meer artikelnummers in staan, wordt de kans groter om een duplicaat te krijgen van een bestaand artikelnummer... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, nog een paar vragen erbij
![]() ![]() 3. Hoeveel verschillende artikelnummers kan ik genereren, wanneer er aan bepaalde voorwaardes moet worden voldaan? Bijvoorbeeld, het artikelnummer moet beginnen met 'AB', gevolgd door een getal van 5 nummers, en de rest willekeurig. 4. Wat is de kans om het zelfde artikelnummer te genereren, wanneer er aan bepaalde voorwaardes moet worden voldaan? Bijvoorbeeld, het artikelnummer moet beginnen met 'AB', gevolgd door een getal van 5 nummers, en de rest willekeurig. Voorbeeld: AB00212_ASHFE34, AB32254859KLE9- Kan iemand hier een formule oid voor opstellen? Dank! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Kansberekening :) please help Helpmij123 | 5 | 04-11-2014 22:50 | |
[WI] wiskunde a-lympiade opdracht scoobsdodo | 1 | 04-06-2013 17:47 | |
[WI] Wiskunde D: Combinatoriek .OneMoreTime | 4 | 07-10-2010 19:53 | |
[WI] kansrekening xxx_Sean_xxx | 3 | 09-12-2008 10:36 | |
Hoe bereken je het aantal mogelijke combinaties van 5 knikkers danny23 | 6 | 19-06-2007 19:52 | |
Software & Hardware |
[Digicams]Het grote digicam topic Chimera | 321 | 03-05-2003 03:22 |