Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 11:34
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Ik erger mij er soms aan dat een forumbaas een interessante discussie sluit omdat het offtopic is. Kijk ik kan inzien dat als de discussie overgaat in persoonlijk- of onzin gezeik, het wordt gesloten. Maar soms zijn er discussies die bv. gaan over "Besta ik?" die overgaan via "morphokinetische velden", naar "biologische computers".
De discussie is inmiddels offtopic, maar razend interessant.

Een disscussie heeft nou eenmaal een weg die het gaat, (en die je moet laten gaan, naar mijn mening).
Het is geen debat gelukkig.

Dit is geen forumbaas afzeiktopic, want de forumbazen doen vaak goed werk.
Oud 30-08-2003, 11:54
p-chez
p-chez is offline
Ben ik het wel mee eens. Een discussie loopt zoals-ie loopt. Dat is in het echt ook zo, dan komt er ook niet een of ander mannetje aangerend die roept 'Hé, dit kan zo niet langer, dit is off-topic!'.

Maar ik snap ook het standpunt van de desbetreffende FB wel.
Oud 30-08-2003, 12:22
MazeMouse
MazeMouse is offline
Het is offtopic en vaak loopt zo'n discussie nog maar tussen paar mensen (2-3) en als dan iemand die op het originele punt wil reageren die valt er dan vaak hopeloos tussen.

Dus worden het eigenlijk gewoon chattopics voor die 2-3 personen.
Dat kun je dus ook op MSN wel doen.
Oud 30-08-2003, 13:58
Verwijderd
IK probeer in de gaten te houden of het nog een beetje bij het topic past. Zo is op Mystiek de discussie rond het geloof in God ook een tijdje langs de evolutie gedrenteld, en het geloofwaardige van de bijbel, uiteindelijk gaat het nog steeds om het oorspronkelijke topic, maar wordt er verder gekeken. En zolang er ook nog maar over het oorspronkelijke onderwerp kan gepraat worden, vind ik het geen probleem.
Maar het moet dus wel in de richting van het topic blijven.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:34
alpha
alpha is offline
Als het echt offtopic is, ookal is het nog interessant en niet persoonlijk enzo, dan kun je daar dan toch beter een nieuw topic over openen, vind ik. Zo blijven de post van de mensen die op het oorspronkele topic reageren, ook nog 'waar'.
Oud 30-08-2003, 15:58
Ieke
Ieke is offline
Het kan dan opzich ook wel uitgesplitst worden, maar dat is veel meer werk en het heeft ook niet altijd zin. Zodra het is uitgesplitst wordt er vaak niet veel meer op gereplyed.
Oud 30-08-2003, 16:37
Koen
Koen is offline
Bovendien kaart de topicstarter een kwestie aan. Vanaf dat moment is het zijn/haar topic. Als er een hoop offtopic gelul in voorkomt, is het nut van het topic weg. Dan kan het wel interessant zijn, maar daar heeft de topicstarter geen boodschap aan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:21
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 30-08-2003 @ 13:22:

Dat kun je dus ook op MSN wel doen.
Moet je dat wel hebben.
Oud 30-08-2003, 21:24
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
alpha schreef op 30-08-2003 @ 15:34:
Als het echt offtopic is, ookal is het nog interessant en niet persoonlijk enzo, dan kun je daar dan toch beter een nieuw topic over openen, vind ik. Zo blijven de post van de mensen die op het oorspronkele topic reageren, ook nog 'waar'.
Dat zou ideaal zijn maar dat gebeurd niet. En als het gebeurd gaan mensen niet verder, ze zijn van hun apropos.
Oud 31-08-2003, 10:57
Vlooienband
Vlooienband is offline
In plaats van het topic te sluiten, kan 'ie het ook splitsen. Dan is het oorspronkelijke doel van het topic noeg haalbaar en kan de andere discussie ook voortgezet worden.
Oud 31-08-2003, 18:49
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 30-08-2003 @ 22:21:
Moet je dat wel hebben.
PM dan want dat heeft iedereen op het forum
Oud 31-08-2003, 19:51
Boogie
Boogie is offline
-> Nieuw topic openen.
Oud 01-09-2003, 20:25
Verwijderd
Soms wil ik een flame plaatsen maar dan is ie al gesloten
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 23:53
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-08-2003 @ 19:49:
PM dan want dat heeft iedereen op het forum
Wat is PM?

Niet iedereen dus!
Oud 06-09-2003, 00:09
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 06-09-2003 @ 00:53:
Wat is PM?

Niet iedereen dus!

Klik daarop bij de persoon waar je je PM (private message) naartoe wilt sturen en voila.
Iedereen op het forum heeft dus PM.
Oud 06-09-2003, 06:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 06-09-2003 @ 01:09:

Iedereen op het forum heeft dus PM.
Bijna iedereen, want PM kan je uitschakelen, maar er is wel bijna altijd een manier om iemand te bereiken. En als dat niet kan, wil die persoon dat kennelijk niet. Dan moet je ook niet op 't forum gaan chatten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Koen schreef op 06-09-2003 @ 07:35:
Bijna iedereen, want PM kan je uitschakelen, maar er is wel bijna altijd een manier om iemand te bereiken. En als dat niet kan, wil die persoon dat kennelijk niet. Dan moet je ook niet op 't forum gaan chatten.
Als hij dan even zo'n discussie wil doen moet hij PM maar FF tijdelijk aanzetten
Oud 06-09-2003, 15:49
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 30-08-2003 @ 12:34:
Ik erger mij er soms aan dat een forumbaas een interessante discussie sluit omdat het offtopic is. Kijk ik kan inzien dat als de discussie overgaat in persoonlijk- of onzin gezeik, het wordt gesloten. Maar soms zijn er discussies die bv. gaan over "Besta ik?" die overgaan via "morphokinetische velden", naar "biologische computers".
De discussie is inmiddels offtopic, maar razend interessant.

Een disscussie heeft nou eenmaal een weg die het gaat, (en die je moet laten gaan, naar mijn mening).
Het is geen debat gelukkig.

Dit is geen forumbaas afzeiktopic, want de forumbazen doen vaak goed werk.
Offtopic discussies die goed lopen zal ik niet zo snel sluiten, zolang het nog wel iets met de originele discussie te maken heeft. Als het een discussie is over een totaal ander onderwerp sluit ik vaak wel want weet je wat het is? Degene die het topic heeft gestart, wil graag een discussie die over dat onderwerp gaat. Niet over iets heel anders. Een discussie die een beetje offtopic loopt maar nog wel te herleiden is naar het originele onderwerp, kan vaak makkelijk weer die kant op gaan. Maar is het een compleet ander onderwerp geworden, dan falen wij in principe bij de topicstarter. Die heeft het topic over britney spears niet geopend om het over chips te hebben.
Beetje onzinnig voorbeeld, weet ik, maar dat geeft het principe aan snap je?

Als het dus een totaal ander onderwerp wordt, dan ga ik sluiten en vraag ik of ze deze discussie in een appart topic die daarover gaat voort willen zetten. Is er een topic geopend over bv geloofsovertuiging en vervolgens wordt het een discussie over de bijbel, dan is dat makkelijk weer om te vormen naar het originele onderwerp en het is niet eens zo razend offtopic, dus die laat ik open, mits men het netjes houdt.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo...
Reageren

Regels voor berichten