Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je echt verlicht bent ervaar je de ander niet als stom want jij bent EEN met die ander..maw je vindt jezelf stom.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nadenken is een belemmering van ZIJN. Verlichting is ZIJN. |
![]() |
|
![]() |
Hehe, dat vinden veel gelovigen nou ook, dat nadenken een belemmering is
![]() Maar even serieus, jij denkt echt in termen van bewustzijn, ziel enzo? En dat ik dat ook ben, maar het niet door heb omdat ik koppig of weet ik veel wat ben? Op zich wel interessant dat er mensen zijn die dat echt geloven, hoewel het me nog steeds niet 100% duidelijk is wat je precies gelooft. @ Alicia, ik stond net op het punt om die vraag nog toe te voegen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kun jij zeggen wie je werkelijk bent? Ben jij de persoon met de nickname Actionhank,ben je je lichaam,ben je je gedachten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een plant en een boom ZIJN |
![]() |
|
![]() |
Jup, ik ben mijn lichaam en mijn gedachten. Mijn hersens en de gebeurtenissen in mijn leven hebben bepaald wie ik ben, en zullen dit blijven doen tot mijn lichaam doodgaat. Als mijn lichaam dood is zijn mijn hersens ook dood, en dan ben ik dus weg.
En ik noem alles wat jij denkt wel een soort van geloof, omdat er geen enkele aanwijzing is dat het daadwerkelijk zo werkt. Je gelooft toch in die theorie van het collectieve bewustzijn? Je kan ook zeggen dat je het 'voelt', 'herinnert', 'ontdekt', maar dat heeft allemaal met een soort geloof in dat idee te maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Immers, als wij met z'n allen één zijn, dan ben jij niet verlicht, zolang ik het niet ben, aangezien wij elkaar zijn. Verder: Citaat:
Jijzelf, natuurlijk. Waarom zou een mens zijn eigen gedachten niet kunnen beschouwen? Volgens mij probeer je nu te bewijzen, dat een mens zijn eigen gedachten niet zou kunnen zien, omdat die onderdeel zijn van hemzelf. Maar ondanks dat mijn arm een deel van mij is, dus mij is, kan ik hem toch zien. Met gedachten werkt dat net zo. (hoewel je die niet ziet natuurlijk)
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Als we verlicht waren, zouden we het niet door het denken laten versluieren, mag ik toch aannemen. Citaat:
Bedenk verder, dat met jouw redenatie alle "waarnemingen" van de ziel ook vervallen, mocht je deze redenatie als waar beschouwen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Elk eind is een begin flyaway | 0 | 13-11-2008 11:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Eten & Drinken |
Wat vind jij de lekkerste magnetronmaaltijd? drukknoopje | 29 | 22-03-2007 17:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is jullie levensdoel of drijfveer? Verwijderd | 60 | 21-07-2004 14:59 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
de Verlichting Kip187 | 11 | 23-10-2003 22:38 |