Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, ik weet de tekst ook nog. Zelfs de 'Ik vind het niet prettig als je me zo aanvalt!' van homo Victor staat nog in mijn geheugen gegrift.
||
Citaat:
![]() Kom je ook kijken als ik heel overtuigend een man ga spelen? (Frederic van het Blok, met een c welteverstaan)
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Even denken hoor.. Ik heb dienstmeisje gespeeld in 'het poppenhuis' van Ibsen, de hoofdrol (Hedda) in Hedda Gabler van Ibsen, Titania in Midzomernachtsdroom van Shakespeare, dirigent in een stuk van Alex van Warmerdam... Verder heb ik geen 'bestaande' stukken gespeeld maar bewerkingen of door mijn docenten bedachte stukken.
|
![]() |
|
![]() |
wat ik allemaal heb gespeeld:
een zwerfster een verwend kind een arm meisje elfje fee => kleine rolletjes doornroosje meisje op zoek naar haar geliefde sneeuwwitje ijsprinses => grote rollen ik speel heeel graag toneel, alleen 1 klein probleempje, ik kan niet zo goed zingen :-s. Dat is soms wel stom, want de meeste producties zijn musicals ![]()
|
![]() |
Allerlei bijrollen in Odysseus, aanbidder, schim, nimf enzo
Een eigenaresse van een hotel Allemaal kleine rolletjes in kleien toneelstukjes Bertram, een graaf in het stuk All's well that ends well van Shakespeare.
|
![]() |
|
![]() |
oeh een waterplant
![]() ![]() maar ff serieus, wel meerdere dingen oa een bemoeizuchtige moeder in Hair, onderdanige bange hulp die later voor zichzelf kiest ![]() |
![]() |
|
euhm...schoonmaakster, bakker (in het kerstspel nogal liefst!!), kaart; schoppen 9 was het geloof ik, maar dat was alleen maar in een liedje. voor de rest nog in andree kerstspellen maar die ben ik alweer vergeten en in een balletuitvoering was ik een keer een elfje :\
echt gafa dat zovele mensen Romeo en juliet hebben gedaan...dat stuk lijkt me geweldig om te spelen! |
![]() |
|
Ik heb o.a. gespeeld:
Romeo, creatief therapeut, opa, Begrippenveld (directeur van het gekkenhuis uit Peer Gint), Kapitein van de Inquisitie, vrouw van een herbergier, vriend van een fotomodel, de gedachte van een spirituele vrouw, kapitein, piloot, franse charmeur, drugsverslaafde, Graaf, gek, paard, en in het laatste stuk waar ik in mee speel, speel ik Pa. Pa runt een zaak in foute dingen. Hij handelt met Irak en dat soort landen. Pa ligt echter op sterven. Niemand is goed genoeg en hij loopt op iedereen te schelden. Alleen van zijn jongste dochter houdt hij heel veel. Hij wijst haar dan ook aan als zijn opvolger. Verder heb ik meegeholpen bij de tv-animatieserie "Mijn dierenplank" In deze serie deed ik de stem van het jongetje Timmy. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Eerste rolletje was een kandidaat in een spelshow die een reis wint en geld komt claimen omdat ze tijdens de betreffende vakantie was gevallen en er een hersenletsel aan over heeft gehouden.
Tweede rolletje was samen met nog 2 meiden een fanfare orkestje vormen die nogal ruw een voorstelling komt onderbreken. (Ja, dat hoorde erbij) Daarna kreeg ik een hoofdrol in 'De tijd zal het leren' als een franse luitenant in 17e eeuw die alles op alles zet om het leven van zijn grote liefde te redden en daar uiteindelijk aan sterft, terwijl zijn liefde op datzelfde moment in het kraambed sterft. In het stuk Odyseuss was ik de moeder van Penelope En dit jaar ben ik de waarzegster in 'Suikerspinnen en nachtvlinders' die a.s. donderdag in premiere gaat. Al raad ik het niemand aan om te komen, want het is gruwelijk slecht geregisseerd, bijna niet tot nauwelijks gerepeteerd, en te veel rollen erin waarvan de spelers geen idee hebben wat ze moeten. Zou dat misschien komen doordat de regisseur in 2 maanden tijd het stuk 10 keer over de kop heeft gegooid?
|
uhm othello, jago (slechterik uit othello) beide van het script van NNT, echt cool... (wel op school, dat was minder)
verder magda: een beje geflipt meisje die heel hard moest huilen en paranoia was verder nix bijzonders, oja tuurlijk hoe kan het ook anders: het domme blondje
|
De zuster in Avondrood (van het Werktheater)
Koor in God (van Andy Warhol) Een persoon in een zelfgeschreven stuk: I Believe In Me (We hadden geen echte rollen) Ik-ben-ff-haar-naam-kwijt een standbeeld in The Green Bird Ik zou Lysistrata spelen in Lysistrata maar toen ging 't stuk niet door (heb ik eindelijk de hoofdrol...) En nu ben ik de spullebaas in Woycek, en Tooske/geest/dode in een zelfgeschreven stuk
|
![]() |
Uhmz.. een paar rollen in verschillende "maandvieringen" op de basisschool (iedere maand mocht een andere klas een soort toneelstuk of iets anders opvoeren..) die weet ik allang niet meer
heb verder de Vader (jaja) van Romeo gespeeld in Romeo & Julia en was figurante in "Het bezoek van de oude dame" wel jammer maar heb nu niet echt tijd meer om nog toneel te spelen en als ik tijd heb dan komt de dag waarop ze oefenen me weer niet goed uit ![]()
|
![]() |
Uhm....in onze groep 8 musical 'Mirakel' heb ik Eva gespeeld, een wonderkind.
Enne, de Regelaar uit Miss Saigon (was met scouting, een playbackshow waarbij we 15 min uit die musical deden. Een meidengroep juist, want ik moest weer een man spelen) Ook bij scouting heb ik Luigi Lugeni (ofzo) gespeeld. Enne, Urleen in de schoolmusical Footloose. Dat was een vriendin van de hoofdpersonen Ariel en Ren. (Kent uberhaupt iemand deze musical??) En met scouting ook een keer een Elvis figuur toen we een stuk uit 'Brigitte Kaandorp, de musical' deden. Was ook lacheh (en heerlijk hysterisch)
|
Teveel om op te noemen...
Een paar recente/leuke dan: Kim uit Pittige tijden Moeder natuur een gothic een alto een lief kindje dat genegeerd werd een elfje een tellsell journalist een voetbalsurporter
|