Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb bij mezelf niets gemerkt wat ik van mn ouders zou kunnen hebben.
Ik heb een hele grote angst voor overgeven, heb ik al zolang ik me kan herinneren. maar dat hebben geen van mijn beide ouders ook maar een klein beetje.
|
Mwah, beetje wel ja.
Mijn moeder vindt het heel moeilijk om vreemde mensen aan te spreken. Ze zoekt dan ook liever een half uur, voordat ze iemand de weg zou vragen. Dat had ik vroeger ook heel erg, maar ik geloof dat ik me daar nu los van heb gemaakt. Het irriteert me mateloos dat ze soms zo'n scheiterd is en ik probeer dan een goed voorbeeld te geven. Ook leerde ik van m'n vader hoe het wel moest. Dus nu heb ik het afgeleerd. ![]()
|
Ik weet dat het waar is van die aangeleerde angsten, maar het gaat bij mij niet echt op. Ik ben echt heel anders dan mijn moeder, maar dan ook echt 100% het omgekeerde. De enige overeenkomst tussen ons is dat we allebei onuitstaanbaar koppig zijn.
![]() Ik vind spinnen geen troetelbeestjes, maar ik ben er niet echt bang voor. Het kleine beetje afkeer dat ik heb is denk ik meer door buurtgenootjes aangeleerd dan door ouders. Ik heb een slangenfobie, maar ik heb geen idee waar die vandaan komt. Ik heb, behalve in de dierentuin, nog nooit een slang in levende lijven gezien en ik ken niemand die er veel over praat of erg bang voor is. En verder raak ik in menigten in paniek. Mijn ouders vinden het juist geweldig om door drukke steden te lopen of in een grote groep mensen te zijn. Nee, ik heb bepaalde gewoonten van mijn ouders overgenomen, maar niet echt angsten.
|
Ik ben al sinds ik me kan herinneren bang in het donker. Of ik nou binnen of buiten ben, ik raak helemaal geflipt als er geen licht (aan) is.
Naar ik weet heeft mijn moeder hier geen last van...
|
Ik herken het niet, maar heb er ook wel eens van gehoord. En ik ken het wel uit andere gezinnen.
Zo is de moeder van een meisje dat ik ken doodsbang voor spinnen. Ze schreeuwt moord en brand als ze er eentje ziet (ook als het een spinnetje van nog niet eens 2 mm groot is!) en gaat die kamer waar dat beestje zit niet meer in, totdat iemand hem heeft weggehaald. Haar dochter is daardoor ook doodsbang voor spinnen. Ze heeft op een cursus gezeten om van haar angst af te komen. Daarbij heeft ze vanalles met vogelspinnen moeten doen. Heel dom, want ze is nu niet bang meer voor vogelspinnen, maar wel nog voor alle andere spinnen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor mij niet herkenbaar in de zin van dat ik angsten van mijn moeder heb overgenomen. Echter een kennis die zij bij alles wat haar dochtertje deed:"Niet doen Celine, je bent bang!" Al was het kindje maar in de sneeuw aan het spelen, sleetje aan het rijden of gewoon met een ballon aan het spelen. Volgens mij houd dat kindje er later echt serieuze angsten aan over
![]() liefs, Hanne |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij was het volgende experiment. In een kooi zat een aap. Deze aap heeft nog nooit van zijn leven gezien een slang gezien. (omdat ie niet in het wild is opgegroeid). Op het moment dat een slang wordt neergelegd vlakbij zijn kooi, toont het dier geen verandering in zijn gedrag. Daarna werden er beelden getoond aan de aap van een andere aap die paniek- en angstreacties vertoont bij het zien van een slang. (omdat deze aap wel in het wild is opgegroeid.) De aap ziet deze beelden een aantal keer. Bij het opnieuw neerleggen van een slang vlakbij zijn kooi, toonde ook de aap in de kooi paniek- en angstreacties. Dit moet dus wel komen doordat de aap beelden van een andere aap heeft gezien die ook dit gedrag vertoonde. Het zou dus best wel eens zo wezen dat veel angsten van mensen veroorzaakt worden door het gedrag van andere mensen die ergens een angst voor hebben. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vragen over angst. fizzle-fluffy | 29 | 23-09-2008 18:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Angst bang demoon1qaz | 1 | 13-10-2007 13:26 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Herbert Grönemeyer - Angst Killereyes | 9 | 01-12-2006 14:49 | |