Advertentie | |
|
![]() |
|
met google gevonden:
Cake met wiet - koud Cake met wiet - warm Cake met wiet-boter http://www.gironet.nl/home/evildax/spacecake.html of SpaceCake Ingredienten: 200 gram honig cakemeel speciaal 200 gram suiker 150 gram roomboter speciale kwaliteit 50 gram roomboter 15 gram space vulling (wiet/hasj) 5 eetl kaneel 4 eetl melk 3 eieren 1 goudreinet Materialen: electrische oven bakvorm +/- 27 cm, 1 liter inhoud mixer/garde mengkom maatbeker zeef Verwarm de oven voor op 160 graden celcius. Vet de bakvorm in met de reguliere roomboter. Bepoeder de bakvorm met wat cakemeel en klop de bakvorm uit. Smelt de roomboter speciale kwaliteit + de resterende regulier roomboter geleidelijk in een pannetje. Terwijl de boter smelt (niet laten koken!!!), De wiet boven het pannetje zeven of gesneden hasj in boter strooien. Enkele malen doorroeren en snel uitgieten in de mengkom. Voeg alle suiker toe aan de gesmolten boter. Ondertussen blijven roeren met mixer of garde, doe de drie eieren bij de massa. Blijf nu roeren tot er een dunne massa is ontstaan. Honig cakemeel bijvoegen. Door blijven roeren! Melk erbij flikkeren. En nu helemaaaal goed doorroeren tot er een luchtige massa is ontstaan. Schil de goudreinet en verwijder het klokhuis. Snij de appel in blokjes van ongeveer een cm in 't vierkant. Voeg deze geleidelijk bij het beslag. Kaneel naar smaak bijvoegen (+/- vijf eetlepels is okay). Nu nog 2 minuten doorroeren. Let op!: Het beslag moet goed luchtig zijn. Giet het beslag in een keer in de bakvorm en leeg de hele beslagkom. Haha, moeilijk... Plaats de bakvorm in het midden van de oven. Steek na ongeveer 75 minuten een breinaald in de cake. Komt die er schoon uit (dus zonder beslag), dan is de cake gaar. Anders 10 minuten laten staan en daarna weer proberen. Als de cake gaar is, haal hem dan uit de vorm en laat hem rustig een uurtje of wat afkoelen. Space smakelijk! ik heb deze recepten zelf nog niet geprobeerd. ik nam vroeger gewoon een kookboek, nam het cake recept en voegde er zoveel wiet bij als ik had of erin wilde.
|
Hoe maakt men een spacecake?
Benodigdheden: 7/8 gram Wiet Willekeurig pakje cakemix (wat op het pakje cakemix staat moet je ook allemaal hebben) Een grote pan Een kleine pan Cakevorm De dag van te voren.... Maak je wietboter....hoe maakt men wietboter? Pak je velevele wiet, en sprokkel het. Als je een mixer hebt dan gooi je het daar in, en laat je het een paar keer ronddraaien. Het moet wel heeel heel fijn zijn Kijk op het cakepak hoeveel boter je nodig hebt voor de cake. Die hoeveelheid boter moet je ook gebruiken voor de wietboter (slimslim) Pak een grote pan, en vul die met water, zet daarin een kleinere pan (steelpan) en steek de boel aan Natuurlijk wel even de boter in het pannetje doen. Als de boter goed gesmolten is gooi je al roerende de wiet erbij. Dan mag je een tijdje staan roeren 15/20 min. Als de boter goed groenig is, en je huiskamer naar een of andere rare spinaziesoort ruikt bent je klaar ![]() Deksel op de steelpan, en de steelpan in de koelkast.....hele nacht laten staan Die dag erna ga je gewoon een cake maken, precies zoals het op het cakepak staat...alleen ipv van de gewone boter, gebruik je je zelfgemaakte wietboter ![]() Goed mixen met de mixer! Anders is de wiet niet goed verdeelt, en zal de 1 nix voelen, en de ander out gaan ![]() Nou en hoe de oven werkt, en dat je je cakevorm goed moet insmeren met boter hoef ik natuurlijk niet te vertellen ![]()
|
|