Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2003, 14:54
Verwijderd
Ik wil maybe volgende week aangeZien er hippie feest is in een cafe speec cakie bakken. Dit heb ik al wel is gedaan alleen dan met de rest afval van me planten. Nu is me plant nog neit klaar dus geen restafval. Dus dat word naar de shop gaan, maar hoeveel moet erin voor 1 cake? 5 gram ofzo? En wat is de beste amount of boter voor die 5 gram ( want als je natuurlijk maar bijvoorbeeld 1 gram boter voor de cake nodig hebt en 5 gram wiet erin dan word het niet goed opgenomen neem ik aan en als er 400 gram in moet ofzo maybe ook niet of zie ik dat verkeerd? )?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2003, 15:06
Günther
Günther is offline
Neem per persoon een halve tot een hele gram wiet.( of +/- 10 gram voor een cake)
Maak dit helemaal fijn, en meng dit met +-200 gram gesmolten roomboter, in een pannetje.
Laat dit geheel ongeveer 20 minuten in een grotere pan met kokend water staan.(au-bain marie)
Giet nu de vloeibare boter door een fijne theezeef, zodat de restjes wiet er uit gezeefd worden. De THC is nu geheel opgelost in de boter zodat we "het groene restje" niet meer nodig hebben.( Als je twijfeld aan mijn verhaal mag het ook gewoon erin laten, maar dit zal de smaak niet ten goede komen.
Laat nu de boter weer stollen in de koelkast.
Als de boter weer hard geworden is, dan is ze klaar om verder te verwerken in een recept.

Neem

200 gram bloem.
200 gram wietboter
200 gram suiker
1 a 2 eierdooiers
klop de eierdooiers los in een schaal. Mix de bloem met de boter tot een soepele massa. Voeg hieraan de suiker toe en de losgeklopte dooiers en meng het geheel nog even goed door.

Doe het mengel in een bakvorm , zodat deze voor iets meer dan de helft gevuld is, want de cake zal nog een stuk hoger "groeien"

Stop de bakvorm in een voorverwarmde oven op 200 graden.

na +- 45 minuten is de cake klaar.(prik even met een sateprikker in de cake, als er deeg aan de prikker zit, is de cake nog niet klaar!)
Oud 13-09-2003, 15:09
needlefreak
needlefreak is offline
met google gevonden:

Cake met wiet - koud
Cake met wiet - warm
Cake met wiet-boter

http://www.gironet.nl/home/evildax/spacecake.html

of

SpaceCake
Ingredienten:
200 gram honig cakemeel speciaal
200 gram suiker
150 gram roomboter speciale kwaliteit
50 gram roomboter
15 gram space vulling (wiet/hasj)
5 eetl kaneel
4 eetl melk
3 eieren
1 goudreinet

Materialen:
electrische oven
bakvorm +/- 27 cm, 1 liter inhoud
mixer/garde
mengkom
maatbeker
zeef

Verwarm de oven voor op 160 graden celcius. Vet de bakvorm in met de reguliere roomboter. Bepoeder de bakvorm met wat cakemeel en klop de bakvorm uit. Smelt de roomboter speciale kwaliteit + de resterende regulier roomboter geleidelijk in een pannetje. Terwijl de boter smelt (niet laten koken!!!), De wiet boven het pannetje zeven of gesneden hasj in boter strooien. Enkele malen doorroeren en snel uitgieten in de mengkom.

Voeg alle suiker toe aan de gesmolten boter. Ondertussen blijven roeren met mixer of garde, doe de drie eieren bij de massa. Blijf nu roeren tot er een dunne massa is ontstaan. Honig cakemeel bijvoegen. Door blijven roeren! Melk erbij flikkeren. En nu helemaaaal goed doorroeren tot er een luchtige massa is ontstaan. Schil de goudreinet en verwijder het klokhuis. Snij de appel in blokjes van ongeveer een cm in 't vierkant. Voeg deze geleidelijk bij het beslag. Kaneel naar smaak bijvoegen (+/- vijf eetlepels is okay). Nu nog 2 minuten doorroeren. Let op!: Het beslag moet goed luchtig zijn. Giet het beslag in een keer in de bakvorm en leeg de hele beslagkom. Haha, moeilijk...

Plaats de bakvorm in het midden van de oven. Steek na ongeveer 75 minuten een breinaald in de cake. Komt die er schoon uit (dus zonder beslag), dan is de cake gaar. Anders 10 minuten laten staan en daarna weer proberen. Als de cake gaar is, haal hem dan uit de vorm en laat hem rustig een uurtje of wat afkoelen.

Space smakelijk!

ik heb deze recepten zelf nog niet geprobeerd. ik nam vroeger gewoon een kookboek, nam het cake recept en voegde er zoveel wiet bij als ik had of erin wilde.
Oud 13-09-2003, 15:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
of gewoon brownies maken en wiet in het beslag gooien...
Oud 13-09-2003, 15:17
Günther
Günther is offline
Citaat:
birthmark schreef op 13-09-2003 @ 16:14:
of gewoon brownies maken en wiet in het beslag gooien...
dat is echt vies, moet je brownies met wietboter maken dat is veel lekkerder
Oud 13-09-2003, 15:20
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
black angel schreef op 13-09-2003 @ 16:17:
dat is echt vies, moet je brownies met wietboter maken dat is veel lekkerder
ik ben sowieso geen spacecake fan want ik vind wiet roken gewoon het lekkerst maar dit vond ik dan nog best ok.
Oud 13-09-2003, 15:23
Günther
Günther is offline
Citaat:
birthmark schreef op 13-09-2003 @ 16:20:
ik ben sowieso geen spacecake fan want ik vind wiet roken gewoon het lekkerst maar dit vond ik dan nog best ok.
stimmt, gewoon lekker blowen overtreft t wel
Oud 13-09-2003, 17:26
Verwijderd
Klopt, maar bij dit hippie feest is ut de traditie dat er space cake is. Normaal deed ut café ut zelf maar dit jaar niet. Dus ik dacht ik offer me op om het te doen .
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 09:49
Seven-Eleven
Seven-Eleven is offline
Hoe maakt men een spacecake?

Benodigdheden:

7/8 gram Wiet
Willekeurig pakje cakemix
(wat op het pakje cakemix staat moet je ook allemaal hebben)
Een grote pan
Een kleine pan
Cakevorm

De dag van te voren....
Maak je wietboter....hoe maakt men wietboter?
Pak je velevele wiet, en sprokkel het.
Als je een mixer hebt dan gooi je het daar in, en laat je het een paar keer ronddraaien.
Het moet wel heeel heel fijn zijn
Kijk op het cakepak hoeveel boter je nodig hebt voor de cake.
Die hoeveelheid boter moet je ook gebruiken voor de wietboter (slimslim)
Pak een grote pan, en vul die met water, zet daarin een kleinere pan (steelpan) en steek de boel aan
Natuurlijk wel even de boter in het pannetje doen.
Als de boter goed gesmolten is gooi je al roerende de wiet erbij.
Dan mag je een tijdje staan roeren 15/20 min.
Als de boter goed groenig is, en je huiskamer naar een of andere rare spinaziesoort ruikt bent je klaar
Deksel op de steelpan, en de steelpan in de koelkast.....hele nacht laten staan
Die dag erna ga je gewoon een cake maken, precies zoals het op het cakepak staat...alleen ipv van de gewone boter, gebruik je je zelfgemaakte wietboter
Goed mixen met de mixer!
Anders is de wiet niet goed verdeelt, en zal de 1 nix voelen, en de ander out gaan
Nou en hoe de oven werkt, en dat je je cakevorm goed moet insmeren met boter hoef ik natuurlijk niet te vertellen
Oud 14-09-2003, 13:49
Verwijderd
Ik ging dik trippen op spacecake en vond ut helemaaal niet leuk...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten