Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 13:24
SuperS
SuperS is offline
wij gaan hier voor op kantoor file server kopen, maar nou vroeg ik me af wat voor hardware moet er in zo'n ding? ik wil er eventueel ook nog een ftp-server naast laten draaien (op zelfde machine) ik heb er zelf geen idee van wat voor systeem dat moet worden, kunnen jullie misschien eens een voorbeeldje maken van wat er zoal in moet?
Oud 10-09-2003, 14:37
Orion
Orion is offline
kiek
Oud 10-09-2003, 14:48
Verwijderd
Maar om nou meteen FreeBSD op dat ding te gaan draaien, nee.

Ik zou 't zeker in den beginne bij Windows 2000/XP houden, en dan in combinatie met WarFTP of ServU. Let er op dat wanneer je de FTP-servers als SERVICE laat draaien onder NT ze dan standaard GEEN toegang hebben tot netwerkbronnen. Zul je òf expliciet toegang moeten geven òf de FTP-server als programma laten draaien.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:46
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-09-2003 @ 15:48:
Maar om nou meteen FreeBSD op dat ding te gaan draaien, nee.

Ik zou 't zeker in den beginne bij Windows 2000/XP houden, en dan in combinatie met WarFTP of ServU. Let er op dat wanneer je de FTP-servers als SERVICE laat draaien onder NT ze dan standaard GEEN toegang hebben tot netwerkbronnen. Zul je òf expliciet toegang moeten geven òf de FTP-server als programma laten draaien.
heb nu ServeU draaien op xp, maar dat was ook de bedoeling op die andere server hoor
Oud 10-09-2003, 20:32
Verwijderd
een AMD MP processor (kdacht dat ie zo heet)
en natuurlijk minstens 1 gig aan werkgeheugen

verder is een goede netwerkkaart geen overbodige luxe
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor file en FTP server heb je geen snelle CPU nodig, Duron 900MHz will do fine.

Gigabit ethernet kun je wel naar kijken, maar 100Mbps is voor de meeste zaken afdoende.

Keuze Windows of *NIX moet je zelf overwegen, Windows is makkelijker.
Oud 11-09-2003, 13:58
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-09-2003 @ 21:52:
Voor file en FTP server heb je geen snelle CPU nodig, Duron 900MHz will do fine.

Gigabit ethernet kun je wel naar kijken, maar 100Mbps is voor de meeste zaken afdoende.

Keuze Windows of *NIX moet je zelf overwegen, Windows is makkelijker.
waarschijnlijk komt er windows xp op, en 't word ook nog print-server, maar de vraag is dan, kan ik dan ook scannen met die printer (alles in 1 printer) naar de verschillende pc's
Oud 11-09-2003, 16:37
nofi
nofi is offline
Citaat:
SuperS schreef op 11-09-2003 @ 14:58:
waarschijnlijk komt er windows xp op, en 't word ook nog print-server, maar de vraag is dan, kan ik dan ook scannen met die printer (alles in 1 printer) naar de verschillende pc's

interesant probleem. ik heb hier zelf al eens mee zitten spelen, technisch gezien zou het onder xp mogelijk moeten zijn om scanners te delen in een netwerk. (op deze zelfde manier als het bij printers werkt ongeveer). alleen is het mij nooit gelukt om dit op te zetten. de andere pc die van deze dienst gebruik zou moeten maken draaide win 98. en op de een of andere manier weigerde met name de programma's op dat systeem om naar scanners te gaan zoeken over het netwerk (maar dat zou dus aan win 98 kunnen liggen).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Scannen gaat niet via SMB protocol hoor.
Oud 11-09-2003, 17:55
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-09-2003 @ 18:29:
Scannen gaat niet via SMB protocol hoor.
Niet via SMB nee. Maar bij bepaalde HP scanners wordt wel degelijk software geleverd waarmee je de scanner over het netwerk kan delen.
Oud 11-09-2003, 20:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 11-09-2003 @ 18:55:
Niet via SMB nee. Maar bij bepaalde HP scanners wordt wel degelijk software geleverd waarmee je de scanner over het netwerk kan delen.
Ja oke, maar dan werk je niet volgens een standaard maar een zelfgeschreven client/server applicatie.

Printer en scanner delen kun je dan ook niet in één woord zo gebruiken, omdat het delen van de scanner dan fundamenteel verschilt van de printer. Niet in de laatste plaats omdat je dan op alle client computers de client-versie van die HP software dient te installeren.

Maar een HP scanner kopen doe je als marktbewuste consument toch niet, dus is dat probleem ook meteen opgelost.
Reageren

Regels voor berichten