Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
zeu·ren (onov.ww.) 1 langdurig op vervelende toon of lastige wijze over iets spreken, veelal om zich te beklagen of om een verlangen te uiten => altijd hetzelfde /liedje/deuntje/ zingen, emmeren, griepen, mauwen, meieren, mekkeren, mieren, neuzelen, piepen, reutelen, zagen, zaniken, zeiken, zemelen, zeveren, zieken
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik merk bij mezelf trouwens wel dat op het moment dat ik iemand al als een zeurpiet zie, ik het eerder gezeur vind wat hij/zij zegt (en dus minder van 'm kan hebben) dan bij anderen.. Of iemand zeurt of niet is ook vrij subjectief dus denk ik. (soms)
||
Citaat:
persoonlijk ervaar ik iets als zeuren, wanneer iemand aan het 'doordrammen' is. Je zegt al 10 keer dat je het er niet mee eens bent, evt met uitleg, maar iemand verteld het wéér opnieuw. Hoewel ik dit nog niet echt een goede 'definitie' vind, van mezelf uit dan. hmm... zeuren is imo iig gewoon blijven doorgaan op iets, terwijl, ook voor diegene zelf ondertussen duidelijk is dat er niets meer te bereiken valt. xxx fantome
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic # 83 Verwijderd | 496 | 30-01-2007 22:20 | |
Liefde & Relatie |
Poging tot...... dathomaz | 41 | 06-05-2004 18:31 | |
Films, TV & Radio |
Gtst [9] geen punt. | 500 | 30-03-2004 17:07 | |
Films, TV & Radio |
Het grote DBZ-topic! AirRaid | 687 | 22-01-2003 01:15 | |
De Kantine |
Navel piercing G.T.C. | 22 | 11-01-2003 20:21 | |
Algemene schoolzaken |
Wie zijn je ergste leraren, hoe heten ze? En waarom? Larah17 | 27 | 18-01-2002 20:55 |