Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2005, 08:24
Volume
Volume is offline
Wat is wel en wat is geen zeuren. ? Wanneer nadert een discussie zijn einde en begint gezeur ? Valt een persoon die heel erg van zijn/haar gelijk overtuigd is en jou continu probeert te overtuigen van zijn gelijk ook onder een zeurend iemand ? Ik ben heel erg benieuwd of hier leden zijn die ervaringen hebben met een zeurende vriendin. Met een zeurende vriendin bedoel ik dan ook echt extreem zeurend.Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 08:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2005, 09:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Als in een discussie alle argumenten genoemd zijn maar iemand er toch niet mee wil stoppen omdat nog niet iedereen zijn of haar mening heeft overgenomen. Dan begint zeuren.

Ik heb geen ervaring met een zeurende vriendin omdat ik mensen die echt veel zeuren zo veel mogelijk ontwijk.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:50
Nona
Nona is offline
Je begint met zeuren als er geen vooruitgang in de discussie meer zit. Al genoemde punten herhalen, punten van anderen negeren en alleen maar je eigen argumenten beargumenteren ipv ook tegenargumenten geven.
Oud 14-01-2005, 11:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
zeuren is onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:53
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Volume schreef op 14-01-2005 @ 09:24 :
Wat is wel en wat is geen zeuren. ?
Aldus VanDale;

zeu·ren (onov.ww.)
1 langdurig op vervelende toon of lastige wijze over iets spreken, veelal om zich te beklagen of om een verlangen te uiten => altijd hetzelfde /liedje/deuntje/ zingen, emmeren, griepen, mauwen, meieren, mekkeren, mieren, neuzelen, piepen, reutelen, zagen, zaniken, zeiken, zemelen, zeveren, zieken
Oud 14-01-2005, 12:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 14-01-2005 @ 12:08 :
zeuren is onmogelijk.
hehehehe, mag ik...?!
Oud 14-01-2005, 21:24
stuudjah
stuudjah is offline
Jah.. kga met iemand (was vriendin.. weet nie zeker nu nog..) om die erg goed kan zeuren..

Van die persoon vind ik het eigenlijk nu al erg snel zeuren Zeuren vind ik vooral ergens maar over door blijven zagen..
Steeds maar beklag doen over alles dat niet goed is en hoe diegene dat zou doen (natuurlijk wel goed) of nog een keer extra vertellen wat je al wist (en wat diegene ook weet..) en daar over doorpraten.. en maar blijven praten.. praten en praten.. en weer in herhaling vallen.. en praten.. praten..
Oud 15-01-2005, 13:48
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 14-01-2005 @ 11:50 :
Je begint met zeuren als er geen vooruitgang in de discussie meer zit. Al genoemde punten herhalen, punten van anderen negeren en alleen maar je eigen argumenten beargumenteren ipv ook tegenargumenten geven.
Ja.

Ik merk bij mezelf trouwens wel dat op het moment dat ik
iemand al als een zeurpiet zie, ik het eerder gezeur vind wat
hij/zij zegt (en dus minder van 'm kan hebben) dan bij anderen..

Of iemand zeurt of niet is ook vrij subjectief dus denk ik. (soms)
Oud 15-01-2005, 22:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Quiana schreef op 15-01-2005 @ 14:48 :

Of iemand zeurt of niet is ook vrij subjectief dus denk ik. (soms)
nu quote ik je alweer. Het lijkt me inderdaad subjectief aangezien er niet één maat voor wordt aangehouden.
persoonlijk ervaar ik iets als zeuren, wanneer iemand aan het 'doordrammen' is. Je zegt al 10 keer dat je het er niet mee eens bent, evt met uitleg, maar iemand verteld het wéér opnieuw. Hoewel ik dit nog niet echt een goede 'definitie' vind, van mezelf uit dan. hmm... zeuren is imo iig gewoon blijven doorgaan op iets, terwijl, ook voor diegene zelf ondertussen duidelijk is dat er niets meer te bereiken valt.

xxx fantome
Oud 16-01-2005, 13:58
Tio3a
Tio3a is offline
nou ik denk dat het ook ligt aan de manier waarop je iemand benaderd. als je ervan uitgaat dat iemand zeurt, dan zie al snel een bevestiging.
als je iemand benaderd op een nieuwe manier, dan gaat het vaak een stuk beter. dat is ook zo met mensen die je nooit hebt ontmoet maar waarvan anderen hebben verteld dat die persoon een zeurpiet is.
wat bij mij vaak wel helpt is denken: vandaag begin ik helemaal overnieuw bij die persoon. en dan maar afwachten. en duidelijk zeggen als die persoon het nog een keer verteld, en dan maar van onderwerp veranderen.
Reageren

Regels voor berichten