Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 17:58
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik zoek dus een goede site voor ondertitels van fims te downloaden, want ik heb een aantal films maar dat engels is bijna niet te verstaan. En ik heb de ondertiteling zelf nog niet kunnen vinden. Dus vraag ik het hier maar of iemand een goede site weet.

Ik weet niet of dit mag anders gooi er maar gewoon een slotje ofzo op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2003, 18:00
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
een beetje zelf zoeken kan geen kwaad, google eens op divx+subtitels oid Ik wed dat op de eerste pagina zat informatie komt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:06
CryptapiX
CryptapiX is offline
hehe neej da mag niet das illegaal he . doh

anyway
je kan niet zomaar elke film ondertitelen, vaak zitten bij de releas van de film de subs bij, zo niet is het ERG moeilijk om subs voor die film te vinden,
kweet niet of je ooit een subfile hebt geopend? maar daarin staat niets meer dan tijd wanneer een bepaald stukje tekst moet komen, de kans da je dus een precies goede subfile vind is zoiezo klein
Oud 01-08-2003, 18:20
dafelix
dafelix is offline
www.ondertitels.nl

als je je films bij doe goede soruces weghaalt, heb je 9/10 keer kans dat je subtitle hier staat

Citaat:
CryptapiX schreef op 01-08-2003 @ 19:06:
kweet niet of je ooit een subfile hebt geopend? maar daarin staat niets meer dan tijd wanneer een bepaald stukje tekst moet komen, de kans da je dus een precies goede subfile vind is zoiezo klein
valt best mee, de meeste films zijn een of twee keer geript, en die versies gaan de hele wereld over, soms word en stukje afgenkipt, of de brighntess aangepast. De kans is vrij groot dat je een goede subtitle vind hoor
Oud 01-08-2003, 18:21
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 01-08-2003 @ 19:00:
een beetje zelf zoeken kan geen kwaad, google eens op divx+subtitels oid Ik wed dat op de eerste pagina zat informatie komt
ik heb ook al veel zelf gezocht alleen ik kan ze niet vinden das het probleem. het gaat dan om de films cradle of fear en slc punk.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:22
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:

anyway
je kan niet zomaar elke film ondertitelen, vaak zitten bij de releas van de film de subs bij, zo niet is het ERG moeilijk om subs voor die film te vinden,
dat dacht ik eigenlijk al ja, maar ik dacht ook: ik kan het een keer proberen

en ja ik weet hoe die dingen eruit zien
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:25
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
dafelix schreef op 01-08-2003 @ 19:20:
www.ondertitels.nl

als je je films bij doe goede soruces weghaalt, heb je 9/10 keer kans dat je subtitle hier staat

valt best mee, de meeste films zijn een of twee keer geript, en die versies gaan de hele wereld over, soms word en stukje afgenkipt, of de brighntess aangepast. De kans is vrij groot dat je een goede subtitle vind hoor
ik zal eens kijken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:49
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Citaat:

anyway
Daar heeft men tooltjes voor geschreven

SubSync is er daar 1 van.

Op www.ondertitels.nl staan ook wel een aantal guides m.b.t. dit onderwerp.
Oud 02-08-2003, 00:16
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
dafelix schreef op 01-08-2003 @ 19:20:

euh kweet niet waar jij met je gedachten zit
maar elke film mag per uitvoering (dus TS, dvdrip svcd xvid fs ws ENZ) maar 1 keer gereleased worden, released een groep hem nog een keer is het een dupe en die word dus genuked..
Oud 02-08-2003, 01:28
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
uhm, als de oorspronkelijke release kutkwaliteit is, wordt díe genuked he

plus, er zijn ook mensen die niet in een release group zitten die op requests zooi releasen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 12:39
Gatara
Gatara is offline
Sommige ondertitels zijn bagger. Van spelling checks hebben ze blijkbaar nooit gehoord.

Ik wordt boos.
Hij heeft gekookd.

En dergelijke.

Of ze vertalen het Engels te letterlijk.
It is me something.

Gelukkig kun je zelf het een en ander aanpassen in kladblok en heropslaan in *.srt formaat, bv..
Ook kun je hierin de tijd aanpassen. Als je bv. de eerste paar regels te snel uit het scherm vindt verdwijnen.
Als alles misloopt qua synchroon lopen, is dit onbegonnen werk en kun je beter een nieuwe ondertitel vinden of vobsub (toch?) eroverheen laten lopen.
Dit heb ik nog niet hoeven te doen i.i.g.
Oud 02-08-2003, 12:57
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 02:28:
uhm, als de oorspronkelijke release kutkwaliteit is, wordt díe genuked he

plus, er zijn ook mensen die niet in een release group zitten die op requests zooi releasen.
jah maar dan word dus de oude genuked en dan heb je nog steeds maar 1 versie van die soort relaese

en op request releasen.. je mag nix zomaar dubbel releasen.. simpel
Oud 02-08-2003, 20:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 02-08-2003 @ 13:57:
jah maar dan word dus de oude genuked en dan heb je nog steeds maar 1 versie van die soort relaese

en op request releasen.. je mag nix zomaar dubbel releasen.. simpel
zucht, duidelijk newbie

als een release genuked wordt verdwijnt ie niet automagisch overal.

verder schijn je te geloven dat het verboden is om voor iemand iets te rippen, je neemt de regeltjes iets te serieus vriend

nuken wordt over het algemeen trouwens beschouwd als vrij onnodig/crappy, hoe vaak komt het niet voor dat de verkeerde release genuked wordt en dat een release ten onrechte wordt genuked
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:59
Martjin
Martjin is offline
ondertiteling italian job...nergens te vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten