Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 15:34
Verwijderd
Ja, beetje raar verhaal misschien, maar ik kan dus niet meer lang rennen. 3 minuten is al te veel. Ik krijg dan erge last van mijn rechterknie en moet dan echt een tijdje zitten voor ik weer een beetje normaal kan lopen. Ik kan hem dan niet meer buigen want dat doet hartstikke zeer. Eerst dacht ik dat het kwam doordat mijn buurjongen van 7 er keihard met zijn hele gewicht opkwam en het erna ook zo aanvoelde, maar dat is al minstens 2 maanden geleden. Ik had vorige week met gym oefenen voor de coopertest en deed hetzelfde als ik normaal ook doe, maar na 3 minuten kreeg ik al last van mijn knie. Toen de eerste 6 minuten afgelopen waren mochten we lopen, toen deed het dus echt heel erg zeer en gymde ik de rest van de les niet meer mee. Maar binnenkort hebben we dus de echte coopertest. Kan ik dan gewoon mee gaan rennen of moet ik vragen of het een andere keer kan ofzo? Als ik gewoon loop of heel even ren heb ik er geen last van, maar na een paar minuten constant rennen begint het weer. Moet ik ermee naar de dokter of gewoon afwachten of het weggaat?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:37
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
2 maanden geleden, dan zou ik toch maar even maar de dokter gaan. En vooral niet meedoen met gym, het is nooit goed om het te forceren.. Dat je pijn krijgt is een teken dat je het niet moet doen.. Ik zou gewoon even naar de dokter gaan kijken wat hij ervan zegt..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:39
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
je kunt naar de huisarts gaan kijken of ie misschien een orthopeed op t ziekenhuis erna wil laten kijken..

ik weet hoe klote t is om zere knieen te hebben bij t lopen rennen en bij t hurken of iets dergelijks.. soms zelfs pijn zonder reden.. ben na 2,5 jaar zeuren eindelijk geopereerd tis wel verbeterd maar nog neit helemaal weg.. ach jah ben al blij dat een van mijn knieen minder pijn doet dan eerst (nu de andere nog )

maar misschien kan je huisarts zo zeggen hoe t komt dat je zon pijn hebt (bij mij komt t omdat mn knieholte niet hol genoeg is waardoor mn knieschijf snel van zn plek schuift *auw* en daardoor is keiveel kraakbeen beschadigt dat kraakt bij elke buiging die mn knie maakt)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:40
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb een ontsteking in mijn knie(gehad maar ook weer teruggekomen) omdat ik te veel sportte. Balen, heb er nog steeds last van en dat duuuurt nu al bijna 3 jaar.
de dokter kan er niks aan doen behalve er vocht uitzuigenen dan 10 % dat eht over is!
Dat is niet echt veel. Ik mag dus niet hardlopen. Ben nu begonnen met fitnessen om hem een beetje te trainen. Het gaat al ebter, kan kleine stukjes achter elkaaar hardlopen

Als ik ou was zou ik even naar de dokter gaan, het kan heel goed komen door wat je buurjongetje had gedaan, het kan ook iets anders zijn.
Veel meiden krijgen in de pubertijd last van hun knieen, omdat alles dan te snel wil groeien
Oud 16-09-2003, 16:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik zie dat je 13 jaar bent. het zou heel goed gewoon de groei kunnen zijn. er zijn namelijk heel veel mensen die hier last van hebben in de puberteit (including me). vaak gaat dat dan ook vanzelf weer over. maar het kan wel 2 jaar duren. iets rustiger aandoen kan geen kwaad.

kijk of ff of je je knie niet te ver doorstrek. dus dat je benen niet recht staan maar wat krom. overstrekking heet dit. kan ook een nare knieblessure tot gevolg hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:54
AnTaro
AnTaro is offline
Ik heb ook ene blessure gehad ana mijn knieen. Een jaar niet sporten. Als je er echt last van hebt kun je naar de dokter gaan, en die verwijst je dan door nar die fysio oid..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:13
Marsel
Marsel is offline
( Ik zelf heb vrij veel last van mijn knieen. Kan 's avonds soms niet slapen van de pijn. Sport 4x in de week vrij zwaar kracht en conditie. Ben dus erg veel informatie aan het zoeken erover )

Wat voor pijn heb je? Recht, zeg maar dwarsover je knie? Niet bij het beginnen met lopen, maar na een tijdje, en wordt steeds erger?
Klink als een Runnersknee ( als ik het goed heb, zal zo blad pakken ) heb daar wat over uitgeprint en wat jij zegt lijkt er erg veel op.

ff wachten, zal het ff zoeken
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Marsel schreef op 16-09-2003 @ 21:13:
( Ik zelf heb vrij veel last van mijn knieen. Kan 's avonds soms niet slapen van de pijn. Sport 4x in de week vrij zwaar kracht en conditie. Ben dus erg veel informatie aan het zoeken erover )

Wat voor pijn heb je? Recht, zeg maar dwarsover je knie? Niet bij het beginnen met lopen, maar na een tijdje, en wordt steeds erger?
Klink als een Runnersknee ( als ik het goed heb, zal zo blad pakken ) heb daar wat over uitgeprint en wat jij zegt lijkt er erg veel op.

ff wachten, zal het ff zoeken
(mijn rechterknie) Daar doet het ong. zeer, ik kom morgen wel met een preciesere plek. Dan hebben we gym . Maar bij het beginnen heb ik er geen last van, na een tijdje begint het zeer te doen en dat wordt steeds erger tot ik mijn been gewoon een tijd helemaal stil hou en er geen druk meer op zet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:20
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
*auw* leest iets over vocht eruit zuigen *krijgt weer kippenvel*

(na mn operatie had k heel veel vocht erin zitten na een paar weken en ik verrekte van de pijn dus ik naar t ziekenhuis trug en kwam ie aan met een naald dat wil je niet weten zo groot en dik..
mooiste was dat ie me gigantisch pijn deed maar dat ie t er niet uitkreeg )

maar als ik jou was zou ik gewoon ff naar de huisarts gaan dan kan ie je misschien doorverwijzen.. pijn aan je knie is echt klote omdat je de hele dag je benen nodig hebt.. kunt beter iets aan je arm hebben vind ik
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 13:00
Marsel
Marsel is offline
Dat stukje wat ik gelezen heb staat hier:

http://www.noc-nsf.nl/fbarchief/show.php3?id=94

Moet je dat stukje eens echt goed lezen, is beetje eentonig, maar staan wel goede dingen in.

( Ik ga zelf ook ff verder kijken op die site )
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 14:04
scubabubbles
scubabubbles is offline
naar de dokter gaan en bvragen om doorgestuurt te worden naar een fysiotherapeut (niet alle dokters doen dat uit "zichzelf" )

het kan duur je buurjongen komen, ook door je groei.

een fysiotherapeut doet een vraggesprekje over je klachten en over hoe het misschien ontstaan is, en doet dan een onderzoekje.

ik zou er zeker heen gaan, aangezien je al lang last hebt en wel wilt sporten, je moet niets gaan forceren zoals al eerder gezegd is.

succes ermee
Oud 17-09-2003, 14:07
Verwijderd
Ik ga wel in de herfstvakantie naar mijn nicht (die is fysiotherapeut) en die zie ik dan toch wel sinds we met heel die kant van de familie een week naar een huisjespark gaan
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten