Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 16:42
tiram
tiram is offline
Ik heb vandaag mijn bloed laten onderzoeken: De dokter kon niks vinden. Mijn vriend had de zelfde klachten als ik en heeft zich ook laten onderzoeken: Hij heeft Pfeiffer...Hoe groot is de kans nu dat ik het heb of krijg??
Oud 11-09-2003, 16:50
snoopy
snoopy is offline
volgens mij is die kans dan vrij groot,
tenzij jullie nooit zoenen etc...
Oud 11-09-2003, 16:52
Verwijderd
De kans is best wel groot, tenzij je het al gehad hebt.

Bij mij kwam er toen ik Pfeiffer had trouwens ook steeds uit de bloedtest dat het niet zo was, ik heb er wel 4 gedaan. Pas uit de laatste kwam de uitslag dat ik het had gehad, beetje vaag
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:55
tiram
tiram is offline
Citaat:
snoopy schreef op 11-09-2003 @ 17:50:
volgens mij is die kans dan vrij groot,
tenzij jullie nooit zoenen etc...
*kuch* joehoe, het is mijn VRIEND
Oud 11-09-2003, 17:06
Komkommertje
Komkommertje is offline
Bij mij kwam het nooit uit de bloedonderzoeken hoe vaak ik me ook heb laten testen het mocht niet baten.
Ik had wel de symptonen van pfeiffer, dus ik had het wel maar het kon niet bevestigd worden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-09-2003 @ 17:52:
De kans is best wel groot, tenzij je het al gehad hebt.

Bij mij kwam er toen ik Pfeiffer had trouwens ook steeds uit de bloedtest dat het niet zo was, ik heb er wel 4 gedaan. Pas uit de laatste kwam de uitslag dat ik het had gehad, beetje vaag
Het duurt toch ook een hele tijd voordat het echt 'merkbaar' wordt. Intercubatietijd oid...of hoe noem je dat? Misschien is het zo iets...'k weet het anders ook niet.

Ik had ook de syptomen van Pfeiffer, maar geen Pfeiffer. Er zijn ook nog een heel aantal andere ziektes en dingen die vrijwel dezelfde sypmtomen hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-09-2003 @ 18:14:
Het duurt toch ook een hele tijd voordat het echt 'merkbaar' wordt. Intercubatietijd oid...of hoe noem je dat? Misschien is het zo iets...'k weet het anders ook niet.

Ik had ook de syptomen van Pfeiffer, maar geen Pfeiffer. Er zijn ook nog een heel aantal andere ziektes en dingen die vrijwel dezelfde sypmtomen hebben.
Ik zou het niet weten. Ik had al een hele tijd last, toen ben ik naar de dokter gegaan omdat het maar niet wegging. Allerlei bloedtesten en uit de laatste bleek dat het pfeiffer was geweest..

Mja, het maakt toch niet zo heel veel uit omdat een dokter er ook weinig aan kan doen uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:38
bassgirl
bassgirl is offline
mijn vriend heeft nu ook pfeiffer al ruim een maand, maar de dokter heeft gezegt dat 't recentelijk over was... dus iets van dat 't de overgangs fase is zeg maar. en hij vroeg of ie nog besmettelijk was, en de dokter had 'm verzekerd van niet hij heeft 't een paar x gevraagd maar zoenen kon geen kwaad meer zoas eerst wel.ik heb 't niet (niet laten testen) maar denk 't niet maar elke x als ik moe ben denk ik van ow neej he

en voor jou nog een test doen ofzo
Oud 11-09-2003, 19:12
squat
squat is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-09-2003 @ 18:14:

Incubatie.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 19:19
Studentje
Studentje is offline
Pfeiffer krijg je volgens mij alleen als je een al wat verminderde weerstand hebt. Als je gewoon gezond bent, krijg je het als ware wel, maar merk je het niet. Vervolgens ben er wel de rest van je leven immuun voor.

Als ik het goed heb, tenminste.
Oud 11-09-2003, 20:41
bassgirl
bassgirl is offline
klopt wel geloof ik
Oud 12-09-2003, 07:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Studentje schreef op 11-09-2003 @ 20:19:
Pfeiffer krijg je volgens mij alleen als je een al wat verminderde weerstand hebt. Als je gewoon gezond bent, krijg je het als ware wel, maar merk je het niet. Vervolgens ben er wel de rest van je leven immuun voor.

ja volgens mij heb je gelijk. iemand met een goede weerstand merkt het gewoon niet zo, iemand met een mindere weerstand heeft er veel meer last van en voelt zich dus ook daadwerkelijk continu moe.

maar als jij dezelfde klachten hebt, vind ik het wel raar dat pfeiffer wel bij je vriend maar niet bij jou is geconstateerd. misschien over een tijdje nog eens laten testen als je dan nog steeds last van je klachten hebt?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 12:56
tiram
tiram is offline
thnx voor alle reacties, ik blijf het ook vreemd vinden... En als het niet overgaat ga ik me idd nog een keer laten testen ja.

Liefs
Oud 12-09-2003, 17:13
Verwijderd
Lol, als je met hem zoent, is het vrij natuurlijk dat jij het virus ook hebt. Betekent niet dat je ook werkelijk pfeiffer krijgt en een bleodtest hoeft het zelfs niet uit te wijzen, maar het heet niet voor niets kissing disease, dus als jij en je vriend een vrij gezonde relatie hebben dunkt me dat er toch wel speeksel gewisseld wordt....
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:26
waloe
waloe is offline
Citaat:
Studentje schreef op 11-09-2003 @ 20:19:
Vervolgens ben er wel de rest van je leven immuun voor.

Ik heb 2 keer pfeiffer gehad, je kan het dus wel meer dan 1 keer krijgen. (en nee, ik had geen jongen gekust!)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:06
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
tiram schreef op 11-09-2003 @ 17:55:
*kuch* joehoe, het is mijn VRIEND
daarom zei ik t juist
Oud 13-09-2003, 21:02
Verwijderd
Je bent dr niet je hele leven immuun voor, veel mensen krijgen het maar 1 keer... maar het gebeurd ook soms dat je het meerdere keren krijgt... yuppers
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 12:01
Mara
Mara is offline
Ik heb ook een vraagje (zo hoef ik zelf geen topic te openen):

Ik heb als kleuter pfeiffer gehad.
Nu ben ik al een hele tijd heel moe, heb gister de hele dag geslapen zowat en nu is slapen ook eigenlijk het enige wat ik wil doen.
Mijn ouders vermoeden dat ik een terugslag heb, kan dit?
En is gewoon de hele tijd willen slapen wel een symptoon van pfeiffer? Het is verder niet dat m'n lichaam heel moe is ofzo.. maar gewoon het gevoel dat ik veel te lang ben opgebleven ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 15:11
Verwijderd
Als je volgens een bloedtest géén pfeiffer hebt, dan is er een kans van 7 % dat je het tóch hebt. Ik zou vragen om een second opinion als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:28
Verwijderd
meelfreek: Kan zijn dat je te veel geslapen hebt als ik langer dan 8 uur slaap sta ik moe op, slaap ik gewoon 7 uur ben ik lekker fit overdag, uitslapen is dus nutteloos voor me
Maar een terugslag kan ja, want het is niet zo dat je er je hele leven immuun voor bent (geld niet voor iedereen)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 14-09-2003 @ 18:28:
Maar een terugslag kan ja, want het is niet zo dat je er je hele leven immuun voor bent (geld niet voor iedereen)
Ik heb altijd gedacht dat je maar één keer pfeiffer kon krijgen en daarna alleen een 'broertje' of een 'zusje' ervan.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:35
Verwijderd
Ff zoeken dan.

(Gevonden)
Mononucleosis word veroorzaakt door het Epsteinn-Barr virus (Zal wel niet goed gespeld zijn) Zo'n 95% van de bevolking is in aanraking geweest met dir virus in de vs, het virus is lid van de herpes-virus famillie (de griep) en bij besmetting tussen 10-20 jaar (young adolescence and adulthood) veroorzaakt het bij 35-50% van de gevallen mononucleosis, pfeiffer dus, bij besmetting word het gekenmerkt door bepaalde dingen zoals opgezette klieren e.d.
Het virus blijft in het lichaam (en verdwijnt nooit weer) en word soms actief weer waargenomen in speeksel, MEESTAL echter komen de symptomen niet weer voor bij zo'n heractivering van dat virus.

Dus ja kan wel (heb hier mijn paper voor political studies over gedaan dus vandaar)

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:52
Verwijderd
Van ekki's site:
Citaat:
Klopt het dat als je de ziekte van Pfeiffer eenmaal gehad hebt, dat je 't dan niet nog een keer kan krijgen?
Hierover verschillen de meningen nogal. Als je dit aan een arts vraagt, zal hij of zij waarschijnlijk zeggen dat je Pfeiffer inderdaad maar één keer kan krijgen. Maar sommige mensen hebben er andere ervaringen mee en bij hen is twee keer in hun bloed het virus aangetoond. Maar ga er over het algemeen maar vanuit dat als je één keer Pfeiffer hebt gehad, dat je het dan nooit meer krijgt.
Als je denkt dat je voor een tweede keer Pfeiffer hebt, zou het ook kunnen zijn dat je een 'broertje' of 'zusje' van de ziekte hebt gekregen. Dat was bij mij ook het geval. Ik had Pfeiffer en na een paar maanden was ik nog steeds erg moe. Toen ben ik getest op cytomegalie en dat had ik inderdaad ook.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 18:00
Lies
Lies is offline
Een vriendin van me heeft t gehad.. we d88 dat ik het ook had, omdat Pfeiffer dus ook kan worden overgebracht door uit hetzelfde kopje/flesje te drinken...
Maar ik had dus een test gedaan, en toen bleek dat ik het al had gehad... Je kan het ook als baby of zo krijgen, en dan merk je/ en je ouders er niks van... Dat zeiden ze iig tege mij in het ziekenhuis...

Succes iig, want da Pfeiffer kan best lang aanhouden
Oud 14-09-2003, 22:41
In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 14-09-2003 @ 18:28:
meelfreek: Kan zijn dat je te veel geslapen hebt als ik langer dan 8 uur slaap sta ik moe op, slaap ik gewoon 7 uur ben ik lekker fit overdag, uitslapen is dus nutteloos voor me
Zover ik weet betekent het dat als je na een morgen uitslapen moe wordt dat je slaap tekort hebt. (als je daarvoor tijdje niet uitgeslapen hebt) Juist omdat je lichaam denkt dat het eindelijk slaap kan vragen vraagt het om meer, wanneer je dan echt bent bij geslapen zul je je waarschijnlijk echt uitgeruster voelen.

maar das zover ik het heb gehoord...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten