Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 08:17
*Shorty*
*Shorty* is offline
Ik wil samen met een vriendin in december 2 of 3 dagen naar Berlijn (zondag heen, dinsdag terug). We willen graag met de trein, want liften zien we toch niet zo zitten , maar ik keek op de site van de ns en daar kost een retourtje dus ongeveer 160 €!!! Dit moet goedkoper kunnen, weet iemand toevallig hoe???

Alvast bedankt
Oud 10-09-2003, 08:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Je kunt natuurlijk gaan lopen of fietsen naar Berlijn
Oud 10-09-2003, 08:32
alwaysgood
alwaysgood is offline
ze hadden bij de ns toch iets van denderende dagen, hoorde iets van retourtje antwerpen voor 11 euri, dus lijkt me sterk als het 160 eurie naar berlijn kost. Maar misschien met zo'n hele goedkope luchtvaartmaatschappij, zo'n prijsstunter. Dan kun je denk ik wel voor zo'n 80 euri naar berlijn.
en anders de fiets kan ook altijd nog
Oud 10-09-2003, 09:31
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
*Shorty* schreef op 10-09-2003 @ 09:17:
Ik wil samen met een vriendin in december 2 of 3 dagen naar Berlijn (zondag heen, dinsdag terug). We willen graag met de trein, want liften zien we toch niet zo zitten , maar ik keek op de site van de ns en daar kost een retourtje dus ongeveer 160 €!!! Dit moet goedkoper kunnen, weet iemand toevallig hoe???

Alvast bedankt
koop een kortingskaart van de ns, kost je 1 x 15 eurie en het scheelt je 25 procent op alle buitenlandse reizen
Oud 10-09-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 10-09-2003 @ 09:32:
ze hadden bij de ns toch iets van denderende dagen, hoorde iets van retourtje antwerpen voor 11 euri, dus lijkt me sterk als het 160 eurie naar berlijn kost. Maar misschien met zo'n hele goedkope luchtvaartmaatschappij, zo'n prijsstunter. Dan kun je denk ik wel voor zo'n 80 euri naar berlijn.
en anders de fiets kan ook altijd nog
Antwerpen en Berlijn, daar zit nogal verschil tussen. Antwerpen ligt zo ongeveer in Nederland, en de Belgische spoorwegen hebben sowieso absurd lage prijzen. Berlijn ligt toch een paar honderd kilometer van de grens, en de Duitse spoorwegen zijn niet echt goedkoop.

Antwerpen is vanuit de randstad dichterbij dan Eindhoven, om maar iets te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:11
Thomas
Thomas is offline
Retourtje met het vliegtuig is misschien wel goedkoper dan met de trein.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 12:32
peaceflower
peaceflower is offline
Ik ben 3 jaar geleden op de fiets naar Berlijn gegaan en dat is goed te doen, maar wel veel duurder dan de trein , aangezien je langer onderweg bent en dus overnachtingen en eten en drinken moet betalen.
De trein is goedkoper.
Oud 10-09-2003, 13:17
*Shorty*
*Shorty* is offline
Weet je wat et is, ik krijg gewoon geen duidelijk beeld van de kosten bij de NS, allemaal rare tabelletjes en kortingskaarten die niet in het buitenland gelden enzo. Heel vaag iig. Kijk zelf maar eens: ns travel heel vaag enzo...
Oud 10-09-2003, 13:20
*Shorty*
*Shorty* is offline
en de denderende dagen zijn ook niet denderend, als je kijkt naar al die toeslagen...
Oud 10-09-2003, 15:07
Machiavelli
Machiavelli is offline
Met de auto, doen wij ook altijd.

PS. Berlijn is een hele mooie stad.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:28
REIE
REIE is offline
Citaat:
Wawl schreef op 10-09-2003 @ 12:11:
Retourtje met het vliegtuig is misschien wel goedkoper dan met de trein.
Da's decadent, voor zo'n korte afstand en die krengen vervuilen ook flink.
Oud 10-09-2003, 15:39
zwoesj
zwoesj is offline
fietsen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Anders misschien met een bus ofzo? Er zullen vast wel bussen naar Berlijn gaan (en dan bedoel ik niet allemaal losse lijndiensten maar gewoon zo'n touringcar die vanuit een opstapplaats in Nederland rechtstreeks naar Berlijn gaat)
Oud 10-09-2003, 20:39
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ga naar een NS Internationaal-kantoor
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Je kan voor 36 euro met de trein naar Berlijn, enkele reis.

Dus 72 euro per persoon retour.

En geloof me, dat is VEEL minder dan een vliegtuig kost.
Voor het vliegtuig betaal je ook de kosten om er te komen (op het vliegveld) en om van het vliegveld van Berlin naar de stad te komen, en luchthavenbelastingen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:01
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
En die treinen naar Berlijn zijn ook nog eens zwaar relaxt! (spreek uit eigen ervaring)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 12-09-2003 @ 19:01:
En die treinen naar Berlijn zijn ook nog eens zwaar relaxt! (spreek uit eigen ervaring)
Het zijn dan ook Duitse, dat zegt genoeg.

Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zo, vergelijk dat maar eens met een Nederlandse intercity.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 12-09-2003 @ 19:36:
Zo, vergelijk dat maar eens met een Nederlandse intercity.
*kuch* Die rijden natuurlijk op veel kortere trajecten, dus dan kan worden volstaan met een iets minder hoog comfortniveau.

Overigens is men nu bezig met het renoveren van Nederlandse Intercity-rijtuigen (voor de leken: dus NIET de treinstellen, maar alleen de wagens die achter een locomotief hangen). Het nieuwe interieur (2e klas) gaat een beetje lijken op de op een na onderste foto.

Ja, ik ben een hobbyïst.
Oud 14-09-2003, 09:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-09-2003 @ 23:29:
*kuch* Die rijden natuurlijk op veel kortere trajecten, dus dan kan worden volstaan met een iets minder hoog comfortniveau.

Overigens is men nu bezig met het renoveren van Nederlandse Intercity-rijtuigen (voor de leken: dus NIET de treinstellen, maar alleen de wagens die achter een locomotief hangen). Het nieuwe interieur (2e klas) gaat een beetje lijken op de op een na onderste foto.

Ja, ik ben een hobbyïst.

de wagons achter de loc zijn toch juist de treinstellen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 12:06
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 14-09-2003 @ 10:31:

de wagons achter de loc zijn toch juist de treinstellen
Nee, dat zijn de rijtuigen. Treinstellen zijn op zichzelf rijdende eenheden.

Maar wees niet beschaamd: vrij veel leken maken die fout.
Oud 14-09-2003, 12:09
Verwijderd
basiqair.com maybe?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-09-2003 @ 23:29:

Ja, ik ben een hobbyïst.
De NS kennende worden die de eerste jaren ingezet op het traject Delfzijl- Delfzijl-haven. Maar je hebt groot gelijk dat een hoger comfort-niveau niet nodig is in Nederland. Liever een wat lager comfortniveau, maar wel genoeg zitplaatsen, en een acceptabele prijs.

Oh wacht, ik heb natuurlijk OV-jaarkaart! Het comfortniveau moet gigantisch omhoog! Ongelofelijk wat een veewagens waar ik als arme student in gezet wordt!

[edit] veel voorkomend foutje verbeterd[/edit]

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 15:32
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-09-2003 @ 13:06:
Nee, dat zijn de rijtuigen. Treinstellen zijn op zichzelf rijdende eenheden.

Maar wees niet beschaamd: vrij veel leken maken die fout.
Volgens mij snap ik het nu.
Intercity's zijn vaak loc's met rijtuigen erachter, en stoptreingevallen zijn vaak gewoon treinstellen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 16:42
Verwijderd
Koop een kaartje tot net over de Duitse grens en zorg dat je ver van tevoren kaartjes voor 2 personen van die plaats over de grens naar Berlijn reserveert/koopt, en je bent vrij goedkoop uit. Als je met meer dan 2 gaat ben je ook veeeel goedkoper uit in Duitsland.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-09-2003 @ 09:19:
Je kunt natuurlijk gaan lopen of fietsen naar Berlijn
dat is erg lauw yo
serieus, dat ga ik ooit nog een keer doen met m'n maten... maar dan niet naar berlijn.. nee, liever amsterdam ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 14-09-2003 @ 17:44:
dat is erg lauw yo
serieus, dat ga ik ooit nog een keer doen met m'n maten... maar dan niet naar berlijn.. nee, liever amsterdam ofzo
Haha ik doe dat elke dag maar dan naar school, 2 kilometer verderop...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 16:54
Thomas
Thomas is offline
Berlijn is inderdaad een hele mooie stad.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ertur schreef op 14-09-2003 @ 16:29:
De NS kennende worden die de eerste jaren ingezet op het traject Delfzijl- Delfzijl-haven.
Nee hoor, ze rijden al enige maanden tussen Amsterdam en Brussel, tussen Haarlem en Eindhoven/Maastricht en tussen Den Haag en Venlo/Heerlen.
Oud 14-09-2003, 17:34
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 14-09-2003 @ 16:32:
Intercity's zijn vaak loc's met rijtuigen erachter, en stoptreingevallen zijn vaak gewoon treinstellen.
Stoptreinen zijn eigenlijk altijd treinstellen, maar Intercity's kunnen beide zijn.

Deze twee zijn bijvoorbeeld Intercity-treinstellen.

Dit is een stoptrein.

Dit is weer een Intercity, maar dan met een lcocmotief en rijtuigen.
Oud 14-09-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-09-2003 @ 18:26:
Nee hoor, ze rijden al enige maanden tussen Amsterdam en Brussel, tussen Haarlem en Eindhoven/Maastricht en tussen Den Haag en Venlo/Heerlen.
Oh. Dat valt alweer mee! Kan ik ook nog ergens zien wanneer?

Ik ga zelf wel even zoeken...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 18:51
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Citaat:
Je kan voor 36 euro met de trein naar Berlijn, enkele reis.
Bron? Ik heb het eerder deze vakantie uitgezocht en minder dan 100 Euro uitgeven bleek een lastige opgave. Een retourtje Rotterdam-Amsterdam kost me al 20,20 Euro. Maar goed, ik ben benieuwd, voor 36 Euro ga ik graag naar Berlijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 19:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 14-09-2003 @ 16:32:
Dus niet.

Dit zijn wel treinstellen, die allebei als intercity worden ingezet.

In het buitenland (overal behalve in Nederland ) is het overigens wel zo dat bijna alle intercitys gewoon een rij getrokken wagens zijn. In Nederland zie je dat maar op een paar lijnen, vooral op Haarlem-Maastricht, Den Haag-Heerlen en Zwolle-Roosendaal.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 19:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Waldkrieger schreef op 14-09-2003 @ 19:51:
Bron? Ik heb het eerder deze vakantie uitgezocht en minder dan 100 Euro uitgeven bleek een lastige opgave. Een retourtje Rotterdam-Amsterdam kost me al 20,20 Euro. Maar goed, ik ben benieuwd, voor 36 Euro ga ik graag naar Berlijn.
http://www.denderendedagen.nl/index3.htm
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 19:21
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Waldkrieger schreef op 14-09-2003 @ 19:51:
Precies mijn gedachten.
Oud 14-09-2003, 19:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-09-2003 @ 18:26:
Op Roosendaal-Zwolle (sneltrein) kom je ze ook heel veel tegen (50%). Meestal 7 wagens.
Je ziet daar ook IRM's: 1 of 2 IRM4, of 1 IRM6 (40%).
En een enkele Mat-64 (4-wagen), meestal 4+2 en soms nog 2 erbij, dus 6 of 8 wagens.

Oh ja: in de getrokken treinen met vernieuwde ICR zie je ook veel (oude) Benelux-wagens met 50% 1e en 50% 2e klasse. Die zijn dus nog geel-rood.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 19:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ertur schreef op 14-09-2003 @ 18:48:
Oh. Dat valt alweer mee! Kan ik ook nog ergens zien wanneer?

Ik ga zelf wel even zoeken...
Wanneer? Da's simpel: pak een willekeurige trein op die verbinding, de verbouwde rijtuigen rijden in vrijwel elke trein, gemengd met nog niet verbouwde rijtuigen. Het verschil is aan de buitenkant alleen niet zo goed te zien (tenzij je een kenner bent zoals ik, of FA). Het belangrijkste verschil aan de buitenkant is het ontbreken van de draairamen bij de verbouwde exemplaren (dit i.v.m. de nieuwe airco).

Jezus, de hobbyïst in mij wordt wakker.
Oud 14-09-2003, 19:32
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-09-2003 @ 20:25:
Op Roosendaal-Zwolle (sneltrein) kom je ze ook heel veel tegen (50%). Meestal 7 wagens.
Je ziet daar ook IRM's: 1 of 2 IRM4, of 1 IRM6 (40%).
En een enkele Mat-64 (4-wagen), meestal 4+2 en soms nog 2 erbij, dus 6 of 8 wagens.

Oh ja: in de getrokken treinen met vernieuwde ICR zie je ook veel (oude) Benelux-wagens met 50% 1e en 50% 2e klasse. Die zijn dus nog geel-rood.
En die blijven dat ook na de verbouwing. Ik zie de trein Amsterdam-Brussel regelmatig rijden, en daar rijden ook verbouwde rood-gele rijtuigen in. Tijdelijk samen met blauw-gele rijtuigen (al dan niet verbouwd), totdat alle Benelux-rijtuigen gemoderniseerd zijn. Dus rijden er tijdelijk zeer bonte Beneluxtreinen, iets wat spoorfotografen zeker zullen waarderen.
Oud 14-09-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-09-2003 @ 20:29:
Wanneer? Da's simpel: pak een willekeurige trein op die verbinding, de verbouwde rijtuigen rijden in vrijwel elke trein, gemengd met nog niet verbouwde rijtuigen. Het verschil is aan de buitenkant alleen niet zo goed te zien (tenzij je een kenner bent zoals ik, of FA). Het belangrijkste verschil aan de buitenkant is het ontbreken van de draairamen bij de verbouwde exemplaren (dit i.v.m. de nieuwe airco).

Jezus, de hobbyïst in mij wordt wakker.
Juist, komende week eens opletten! Nieuwe rijtuigen vin ik wel leuk!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:09
blacky
blacky is offline
kan zeker goedkoper, zo en zo als je kortigskaart of ov hebt en verder ben je jonger dan 25 dus is het zo en zo goedkoper lijkt mij.
Reageren

Regels voor berichten