Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ja, ik zou dat dan zeker willen weten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de andere kant, als je dan grote toekomstplannen hebt voor later (bv. na die 20 jaar) en je er veel aan voorbereid en zo...en dan te weten komen dat je ze beter eerder had uitgevoerd, hmm. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah ja, ter verduidelijking.
Ik vind het nogal logisch dat een arts je de diagnose geeft. Het gaat er eerder om dat je het als vriend/familie zou zeggen aan de zieke. Maar 't is dan ook te zien welke ziekte natuurlijk. AIDS, MS, kanker...allemaal vreselijke ziekten, maar toch met een heel ander toekomstbeeld. Zouden jullie het willen weten als je totaal geen overlevingskansen meer hebt? In geval van AIDS bv? |
![]() |
||
Citaat:
Toch snap ik ook de meningen van anderen wel, want als je eenmaal weet dat je een (dodelijke) ziekte hebt, kun je doen wat je altijd nog eens zou willen doen en zorgen voor een mooi afscheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ik het wel zou kunnen, ik denk alleen niet dat ik het ooit zal hoeven doen. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat een arts verplicht is een patient te vertellen waar hij/zij aan toe is. Er kunnen dan behandelingswijzen besproken worden. Wat ******** zegt; je kunt in contact komen met mensen die hetzelfde hebben. Je kunt er beter mee om gaan, denk ik. Een arts mag dat volgens mij helemaal niet verzwijgen ook al wil een patient het niet weten. Wanneer ik ongeneeslijk ziek zou zijn, zou ik dat zeker wel willen weten. Dan kan je er toch beter mee omgaan lijkt me. Daar komt bij dat je vanzelf wel merkt dat het slechter met je gaat. Wat me ook heel erg lijkt, is dat je zelf niet weet dat je ongeneeslijk ziek bent, maar je omgeving wel. Dat die zouden weten hoe lang ik nog te leven zou hebben bijvoorbeeld. Ze gaan je dan heel anders behandelen.
Zouden jullie het willen weten als je totaal geen overlevingskansen meer hebt? In geval van AIDS bv? Absoluut Ik ga hier ook even op reageren: Zou jij het dan iemand kunnen vertellen, dat hij ongeneeslijk ziek is? Misschien zou ik dat wel kunnen, ligt eraan wat voor een relatie ik met die persoon zou hebben. Ik zou het, denk ik en dat klinkt misschien wel heel raar, makkelijker kunnen vertellen aan iemand die ik goed ken, een vriend, familielid bijvoorbeeld. Omdat je die persoon al kent, weet je ongeveer wel hoe hij/zij zou reageren wanneer je dat zal vertellen. En je kan ook de wijze waarop je het vertelt aanpassen aan die persoon. Als je iemand niet of nauwelijks kent en je moet dat vertellen weet je niet hoe die persoon het kan opvatten zegmaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
de waarheid zeggen, of m'n beste vriend niet kwetsen? framboosje | 12 | 04-02-2003 22:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
waarheid de abt van sion | 27 | 03-07-2002 16:41 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zelfkritiek & zeggen waar het op staat Ninnoc | 11 | 14-01-2002 16:35 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |