Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 16:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
Iedereen kent het denk ik wel. Je bent ongeveer een jaar of 9, je hormonen beginnen al een klein beetje op gang te komen, er is een romantische film op tv, en voor je het weet zit je al helemaal in een dagdroom waarbij er een liefdesbrief van drie pagina's op je deurmat valt, die van jouw Prins op het Witte Paard blijkt te zijn (net als in "Barbie's eerste Afspraakje", toen der tijd mijn lievelingsboek dat ik werkelijk OVERAL mee naar toe sleepte). En vandaag was De Dag (maar niet heus): ik kwam thuis van school, en er lag post op de tafel. Ik begon te bladeren: giroafschrft...actieweken bij de gamma...en een verdacht uitziende enveloppe met mijn naam erop! Getypt!!! Wie tikt er nou zijn naam op een enveloppe? dat kom A) een bedrijf zijn, of B) iemand die niet wilde dat ik zijn/haar handschrift kom herkennen. Hmmmmm.........
Hoe dan ook: ik maakte de enveloppe open, en hield een paar tellen later een hallmark kaart in mijn handen met op de voorkant twee katjes en de tekst: "dicht bij jou wil ik zijn...".
Mijn hart sprong op. Nog nooit (ik ben heel zielig ) had ik een vriendje gehad, en nu leek er iemand interesse te tonen. In mij! Helaas betrok mijn gezich sneller dan je "bel het leger!!!" kon zeggen toen ik de binnenkant van de kaart las. het was een getypt bericht waarin ongeveer 5 keer per zin werd gezegd hoeveel mijn stille aanbidder van me hield, en dat hij zo'n spijt had dat hij op de middelbare school niets tegen me had gezegd toen hij de kans had. Hij wilde zijn naam niet geven (hij had geen zin om tot 14 febuari te wachten, maar wilde toch in de valentijnssfeer blijven), tenminste: niet zo makkelijk... Hij had zijn naam in een uiterst gecompliceerde code gezet (ahum), die ik al snel wist te kraken (ik vermoed dat hij iets te vaak naar james bond films gekeken, maar mijn record betreft het kijken naar J. kan NIEMAND verbreken). Het bleek iemand te zijn de ik eh... niet zo heel aantrekkelijk vind. Dan doel ik niet op z'n uiterlijk (wat best zou meevallen als 'ie wat vaker zijn haar zou wassen) maar dat ik gewoon geen interesse in 'm heb. hoe maak ik 'm dat duidelijk (ik heb wel een mysterieus e-mail adres gekregen waar ik op kan andwoorden) zoder 'm al te veel te kwetsen. Niet reageren is natuurlijk ook heel verleidelijk, maar ja...Dat is niet eh... beschaaft (bovendien loop ik dan het risico dat 'ie aan m'n deur komt, omdat hij denkt dat ik misschien zijn code niet heb kunnen kraken en daarom nog niet gereageerd heb )
Ideeën? iemand? Snel????
Oud 17-09-2003, 16:11
Soezen
Soezen is offline
Ik vond het een leuk verhaaltje om te lezen

Maar ik zou gewoon een mailtje sturen en zeggen dat je bezet bent? Of dat hij je wel heel aardig leek, maar verder niets?

Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:12
hajo
hajo is offline
als je nou even dat geheime email adres stuurt dan maken wij het hem toch gewoon even op een nette manier duidelijk

serieus zou ik gewoon miltje sturen met boodschap: geen intresse.
Oud 17-09-2003, 16:13
Verwijderd
Je kan 'm uitleggen dat je weet wie hij is en dat je hem niet leuk vind op die manier.

Tjuh, hoe breek je zeer voorzichtig een hart.

Wees direct maar niet bot..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:25
hajo
hajo is offline
Beste grote onbekende,

Hevig was ik geschokt toen ik jou kaart op mijn tafel zag liggen. Een vlaag van chaos en waardering vulden mij met wellust tot het kruintje van mijn hoofd af. Een warme sensatie vulde de rest.
De kaart, ik neem aan een zeer zorvuldig uitgezocht warm gebaar, maakte mijn dag weer helemaal goed. En de boodschap vond ik hartontberend.
Maar helaas, ik moet je iets bekennen: Ik ben niet wat je denkt dat ik ben. Twaalf jaar geleden ben ik hier geland met de ruimtezonden nadat ik dertig dagen daarvoor vertrokken was vanaf de planeet DESFET XXD^6500. Ik moest daar weg omdat ik opdacht had gekregen een onderzoek te doen naar de bodemsoorten op aarde (of GTHHP98 zoals wij het thuis noemde). Als mijn onderzoek is afgerond, en ik ga er vanuit dat dat zo zal zijn binnen een tijdspannen van een half jaar, ga ik weer terug naar mijn thuis planeet, alwaar ik al vele jaren gelukkig in de echt ben verbonden met RONald54.

Zet mij dus uit je hoofd grote onbekende, en voel je niet afgewezen, maar slechts verlaten,

mat de ruimtelijke groeten van mijn familie,

(naam)
Oud 17-09-2003, 16:29
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
hajo schreef op 17-09-2003 @ 17:25:
Beste grote onbekende,

Hevig was ik geschokt toen ik jou kaart op mijn tafel zag liggen. Een vlaag van chaos en waardering vulden mij met wellust tot het kruintje van mijn hoofd af. Een warme sensatie vulde de rest.
De kaart, ik neem aan een zeer zorvuldig uitgezocht warm gebaar, maakte mijn dag weer helemaal goed. En de boodschap vond ik hartontberend.
Maar helaas, ik moet je iets bekennen: Ik ben niet wat je denkt dat ik ben. Twaalf jaar geleden ben ik hier geland met de ruimtezonden nadat ik dertig dagen daarvoor vertrokken was vanaf de planeet DESFET XXD^6500. Ik moest daar weg omdat ik opdacht had gekregen een onderzoek te doen naar de bodemsoorten op aarde (of GTHHP98 zoals wij het thuis noemde). Als mijn onderzoek is afgerond, en ik ga er vanuit dat dat zo zal zijn binnen een tijdspannen van een half jaar, ga ik weer terug naar mijn thuis planeet, alwaar ik al vele jaren gelukkig in de echt ben verbonden met RONald54.

Zet mij dus uit je hoofd grote onbekende, en voel je niet afgewezen, maar slechts verlaten,

mat de ruimtelijke groeten van mijn familie,

(naam)

whahaha, meer starwars kijken jij
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:31
Last Resort
Last Resort is offline
tsja, stuur em een mailtje en zeg dat je weet wie hij is, maar dat je em niet leuk vind. Zeg het wel vrij letterlijk, want anders gaat ie misschien denken dat ie toch nog een kansje maakt. Ik heb et ook weles zo recht door zee in mn gezicht gekregen
'nee, met jou zou ik nooit wat willen', is niet zo fijn, maar wel duidelijk

in mijn geval ben ik uiteindelijk nog gewoon goede vrienden geworden, viel me dan nog weer mee
Oud 17-09-2003, 16:33
*mystery*
*mystery* is offline
WHAHAHAHAHAHA

nee.. uhm... ten eerste, veel mensen veranderen na de middelbare school, dus kijk eerst even of hij niet is veranderd...
zo niet, let him of easy. zeg dat je het een hele mooie brief vind, en dat je je vereert voelt, maar dat je geen interesse hebt in een relatie. je wil vrij zijn en bent bang hem pijn te doen als je een relatie met hem aan zou gaan, en daar is hij natuurlijk een veel te lieve jongen voor... etc. verzin wat leuks.
Oud 17-09-2003, 16:37
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
*mystery* schreef op 17-09-2003 @ 17:33:
WHAHAHAHAHAHA

zeg dat je het een hele mooie brief vind, en dat je je vereert voelt, maar dat je geen interesse hebt in een relatie. je wil vrij zijn en bent bang hem pijn te doen als je een relatie met hem aan zou gaan, en daar is hij natuurlijk een veel te lieve jongen voor... etc. verzin wat leuks.
dat gelooft ie vast....
Oud 17-09-2003, 16:38
Luna
Luna is offline
waarom vertel je hem niet gewoon de waarheid, zoals je het hier schrijft zal dat niet zo hard aankomen, je zegt op een nette manier dat je hem niet op die manier leuk vind en daarom niet op zijn verklaring ingaat.
Oud 17-09-2003, 16:45
hajo
hajo is offline
beste onbekende,

Het feit dat je me een kaart hebt gestuurd vind ik een erg aardig gebaar, maar de gevoelens die je kenbaar maakt in je kaart zijn niet wederzijds. Ik vind je een beste jongen, maar ik ben niet verliefd, verre van zelfs, waardoor ik met zekerheid kan zeggen dat ik ook nooit verliefd op je ga worden. Het ligd niet aan jou, het is gewoon een gebrek aan chemie en aantrekkingskracht.

Het feit dat je iemand zomaar zo een lief kaartje stuurt geeft wel blijk van het feit dat je een groot romanticus bent, en hoewel het met mij niks gaat worden heb ik er het volste vertrouwen in dat je met jouw romantische instelling ooit nog eens iemand heel gelukkig gaat maken.

Het spijt me, en er is geen reden om je te schamen, deze kaart blijft compleet tussen jou en mij,

met vriendelijke groet,

(naam)

ps. telfoonnummer correlatie =
Oud 17-09-2003, 16:47
oneMen
oneMen is offline
He bedankt voor je kaart. Mijn dag was weer goed
Maar ik heb geen speciale gevoelens voor je, dus het zal nooit wat worden. Sorry..

SuperSanne
Oud 17-09-2003, 16:48
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
hajo schreef op 17-09-2003 @ 17:45:
beste onbekende,

Het feit dat je me een kaart hebt gestuurd vind ik een erg aardig gebaar, maar de gevoelens die je kenbaar maakt in je kaart zijn niet wederzijds. Ik vind je een beste jongen, maar ik ben niet verliefd, verre van zelfs, waardoor ik met zekerheid kan zeggen dat ik ook nooit verliefd op je ga worden. Het ligd niet aan jou, het is gewoon een gebrek aan chemie en aantrekkingskracht.

Het feit dat je iemand zomaar zo een lief kaartje stuurt geeft wel blijk van het feit dat je een groot romanticus bent, en hoewel het met mij niks gaat worden heb ik er het volste vertrouwen in dat je met jouw romantische instelling ooit nog eens iemand heel gelukkig gaat maken.

Het spijt me, en er is geen reden om je te schamen, deze kaart blijft compleet tussen jou en mij,

met vriendelijke groet,

(naam)

ps. telfoonnummer correlatie =
ik vind jou niet zo'n vriendelijk persoon......
Oud 17-09-2003, 16:49
oneMen
oneMen is offline
of je geeft hem idd het adres van deze site..

*dan zou ik wel dat van dat haren wassen weghalen *
Oud 17-09-2003, 16:53
Verwijderd
Hmm, een kaart zelfs, ik heb tot nu toe alleen nog maar anonieme liefdesverklaringen over email gekregen. Heel vervelend, want ik vraag me nóg af van wie. Ene J. Ken ik een J?...
Nou ja, ik zou dus niet reageren... lekker asociaal, net doen of die kaart niet is aangekomen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-09-2003 @ 17:53:

Nou ja, ik zou dus niet reageren... lekker asociaal, net doen of die kaart niet is aangekomen ofzo.
Nee... hij woont hier 5 min. lopen vandaan... zometeen komt 'ie nog met bloemen aanzetten (of gaat 'ie mijn opa die bij de post werkt stalken, wat overigens best een leuk gezicht zou zijn ). Ik denk dat ik maar voor de "sorry, ik vind je heel aardig enzo, maar ik voel helaas niets voor je. Bovendien heb ik al een vriend die ik echt niet kwijt wil" manoevre ga. (dat is tenslotte maar half gelogen)... In iedergeval laat ik voorlopig mijn zusje de telegoon opnemen (hoewl ik hoop dat íe niet bld, en als hij dat wel doet: niet te vaak, want ik kan niet 24 uur per dag op school/bij een vriendin/in de stad/in de bieb zijn... )
Oud 17-09-2003, 22:52
Pletterprater
Pletterprater is offline
Hallo onbekende,

bedankt voor het kaartje, is echt een lief gebaar. Het doet me goed, te weten dat iemand zulke gevoelens voor mij kan hebben, streelt mijn ego heerlijk. Alleen vrees ik dat, ondanks je goede bedoelingen, ik niet hetzelfde kan doen voor jou. Het spijt me echt, want het kaartje was echt hardstikke lief.
Maar goed, wees gerust, als je dit kaartje aan mij had kunnen sturen, vind jij binnenkort vast en zeker wel een ander, zonder meer beter iemand als mij.

Nogmaals, spijt het me.

Met vriendelijke groet,

Me

Of je kan kiezen voor de volgende

Hallo BEKENDE,

ik ben een fan van James bond en zo te zien aan je code jij niet... anders zou die code wel moeilijker te kraken zijn geweest. Ik had het echt binnen een seconde gekraakt, dus kon je eigenlijk nog niet eens een code noemen.
Aangezien je code zo verschrikkelijk dood-simpel was, vrees ik dat je echt te weinig hersen inhoud hebt om mijn vriend te kunnen zijn, laat staan ooit in een James Bond film te kunnen komen.

En met dit mailtje, zou ik je dus graag willen zeggen: "IK MOT JOU NIET!!! AFNOKKEN!!! DONDER OP!!!"

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben geweest

Met boosaardige groetjes

Me (moehaha)

Hmmm, misschien dat het eerste berichtje dan toch iets vriendlelijker overkomt.
Oud 18-09-2003, 13:32
SuperSanne
SuperSanne is offline
er werd vandaag gebeld dor een onbekend nummer... ik heb niet opgenomen (durf niet, nou maar hopen dat het niet m'n vaders baas ofzo was... )
Reageren

Regels voor berichten