Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() maar nee, het lijkt me ook niet echt geweldig om zo'n blaag eraan te laten sabbelen. vanaf een jaar of 15 moet kunnen ![]() |
![]() |
|
Geef haar voor haar verjaardag een bushalteposter "Roken, dood en doodzonde" chanteer haar flink, laat peuken bij haar achter in de tuin (die zou ze achteloos uit haar raam gegooid hebben als ze op haar kamer rookte), bied haar een sigaret aan en als ze daaraan begint neem je snel een foto en schreeuw "betrapt!", zeg dat je nicotine een half jaar in de urine blijft vinden... Ach, als je haar snel genoeg laat stoppen scheelt het iedereen gewoon geld.
|
![]() |
Ik denk dat ik het met REIE eens ben. Ik denk dat je je best moet doen om je nichtje te stimuleren te stoppen met roken, het kost haar geld en haar gezondheid, zoniet haar hele leven in het worst-case scenario.
|
Ha. Overal van die posters en flyers uit anti-rook campagnes. Door het hele huis, op haar kamer, door de brievenbus... Begin elk gesprek dat je met haar ouders hebt (als ze erbij zit) met: wat is roken toch smerig he... En dan het haar ook laten zeggen, want pappie en mammie mogen het natuurlijk niet weten.
En dat van die foto vind ik ook mooi. Maar je moet haar niet gaan verlullen, ze moet zelf stoppen. ![]()
||
Citaat:
ik stak een sigaret aan waar hij bij was toen we naar huis fietsten: 'o goed dat je ff een sigaret opsteekt. als we nou mensen van je school tegenkomen denken ze allemaal: 'zo die is stoer, daar wil ik mee omgaan!' en als je dan met mij rijdt ben je al helemaal geweldig. ik ben ook wel blij dat je naast mij fietst en rookt. nou denken mensen dat ik je vriend ben en vinden ze mij ook heel stoer omdat ik een rokende vriendin heb' etc. etc. ![]() |
![]() |
|
|